Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2010, 14:25
shygirl101
shygirl101 is offline
Hoi iedereen,

ik ben een meisje van 14 jaar en ik heb een vraagje....Ik word thuis heel vaak geslagen door mijn ouders, nooit echt met een reden eigenlijk..Ik vroeg mij af of er meer jongeren zijn die dit meemaken? Ik ben altijd heel bang om naar huis te gaan en ik durf er ook niet echt met iemand over te praten. Ik ben dan bang dat mijn ouders er achter komen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-03-2010, 14:47
Verwijderd
--> Liefde & Relatie, dat lijkt me een wat geschiktere plek dan Seksualiteit om dit te bespreken.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2010, 15:22
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Er zijn heel veel jongeren die dit meemaken. Ik ben er niet één van maar het is wel belangrijk dat je hulp zoekt daarvoor. Je moet met iemand erover praten, ook al is dat eng. Zoiets kun je namelijk niet in je eentje veranderen. Als je je thuis niet veilig voelt kun je beter ergens anders zijn. Je kunt met de kindertelefoon bellen, die bestaat nog altijd en die kunnen je vast ook advies geven.
Sterkte!
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 01-03-2010, 15:31
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Wat Cherry Springs zegt: je moet hier met iemand over praten, bij voorkeur een volwassen persoon: je huisarts kan een optie zijn, de schoolarts bij jou op school, misschien familieleden waar je je wel op je gemak voelt. Zoals het nu gaat, is het niet goed en daar moet wat aan gedaan worden.

Heb je broers en/of zussen? Worden die net zo behandeld?
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2010, 18:13
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik zou met de kindertelefoon bellen. Zij kunnen meestal door vragen te stellen er beter achterkomen hoe normaal/abnormaal de situatie is waarin je verkeerd en je over hulpinstanties informeren. Zelf zullen ze niet ingrijpen. Maar hier kun je in ieder geval anoniem je verhaal kwijt en je mag zelf beslissen of je hulp zoekt of niet. Heel vrijblijvend dus, maar je kunt wel je verhaal kwijt.

Laatst gewijzigd op 01-03-2010 om 18:25.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2010, 09:13
On efil
Avatar van On efil
On efil is offline
Citaat:
Ik zou met de kindertelefoon bellen. Zij kunnen meestal door vragen te stellen er beter achterkomen hoe normaal/abnormaal de situatie is waarin je verkeerd en je over hulpinstanties informeren. Zelf zullen ze niet ingrijpen. Maar hier kun je in ieder geval anoniem je verhaal kwijt en je mag zelf beslissen of je hulp zoekt of niet. Heel vrijblijvend dus, maar je kunt wel je verhaal kwijt.
Alweer die kindertelefoon?

Hier kan ze haar verhaal toch ook kwijt?

Kindertelefoon is gewoon bull
Met citaat reageren
Oud 02-03-2010, 09:56
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
@ On efil: Het klinkt heel cliché, ik weet, maar ik ken nou eenmaal veel mensen die er werken en dan blijkt het toch in een keer niet zo'n bull te zijn als dat Sipke Jan met zijn prethoofd op tv verkondigt dat je daar 'heel goed terecht kunt'. Het is in ieder geval veel mindere bull dan de mensen hier op het forum, die lukraak hun mening er een beetje overheen gooien, terwijl je niet alles weet.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2010, 10:08
shygirl101
shygirl101 is offline
bedankt iedereen..

Ik heb ooit iets gehoord over een vertrouwenspersoon ofzo op school..kennen jullie dat?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2010, 10:18
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Die bedoelde ik ja. Als het goed is, is de informatie van die persoon beschikbaar in de handleiding van school (studiegids, schoolgids, iets dergelijks).
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2010, 11:44
juno
Avatar van juno
juno is offline
Begin eens met je mentor of klasseleraar. Die is daarvoor.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2010, 12:07
cenerentola
Avatar van cenerentola
cenerentola is offline
Of ga praten met een volwassenen die je vertrouwt en waarbij je op je gemak voelt. Een moeder van een vriendin, je favoriete docent, je buurvrouw etc.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2010, 12:39
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Apart dat ze vraagt naar mensen die hetzelfde meemaken en iedereen haar ergens anders naartoe stuurt.

Ja, ik heb het meegemaakt. Tot mijn 17 toen ik uit huis ging. Ik vond het ook niet leuk om thuis te komen en zorgde er vaak voor dat ik moest nablijven zodat ik niet naar huis hoefde. Ik kan me heel goed voorstellen dat je er met niemand over durft te praten. Dat durfde ik ook niet. Ik was bang dat mijn ouders erachter kwam en dat ik het dan zwaar te verduren zou krijgen. Of dat ik misschien uit huis geplaatst zou worden. En dat wilde ik ook niet. Maar ja, er zijn heel veel mensen die hetzelfde meemaken/meegemaakt hebben. Mensen spreken er alleen niet zo gauw over. Als je wilt praten, stuur maar PM
Met citaat reageren
Oud 04-03-2010, 19:46
shygirl101
shygirl101 is offline
Ik kan het niet vinden in mijn studiegids...over die vertrouwenspersoon ofzo?

kan iemand me vertellen hoe dat op jullie school gaat..? Ik wil liever niet via mijn mentor doen..vind ik veel te eng.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2010, 08:17
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Hm, ik probeer me te herinneren hoe dat in z'n werk ging... Ik ben er eerlijk gezegd nooit zo mee bezig geweest. Misschien dat je Volk (de reactie boven jou) een PM kunt sturen, zij weet wat je meemaakt.

Daarnaast kun je misschien aan een docent die je vertrouwd of aardig vindt vragen hoe je een afspraak kunt maken met de vertrouwenspersoon. In mijn tijd was er één standaard op een dinsdag oid op school, misschien dat dat bij jou ook wel zo is.
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2010, 07:28
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Wij hadden op school een zogenaamde 'counselor', een vertrouwenspersoon. Die had een vaste kamer en daar kon je gewoon tijdens schooluren bij aankloppen om een afspraak te maken. Ik vond het in ieder geval heel prettig. Ze geven je een ander perspectief en weten je door te verwijzen naar een juiste hulpinstantie. Ik vond het fijn dat het wat persoonlijker was dan de kindertelefoon. Maar als je dat persoonlijke juist eng vindt, is de kindertelefoon misschien een veilige eerste stap
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 06-03-2010, 14:54
juno
Avatar van juno
juno is offline
Begin hier maar eens te vertellen, dan wordt de drempel om het tegen een echt persoon te vertellen misschien wat lager. En misschien kunnen je medeforummers vertellen he het er bij hun thuis aan toe gaat, dan kun je jouw situatie vergelijken.

Maarre, hoe gaat dat dan, bij jou thuis? Zijn je ouders nog bij elkaar, hoe is hun huwelijk, heb je broers of zussen, zijn er problemen thuis?
Met citaat reageren
Oud 06-03-2010, 22:20
kv-user
kv-user is offline
De vertrouwenspersoon staat meestal wel op jouw schoolsite, studiegids o.i.d., en je kan natuurlijk altijd aan een leerkracht vragen naar de vertrouwenspersoon. Verder kan ik de kindertelefoon wel echt aanraden, in ieder geval proberen. Ook zou je aan een goede vriend of vriendin hulp kunnen vragen, iemand die je écht vertrouwt en waar je goed mee kan opschieten.

Als je echt niet durft, kun je altijd hulp vragen op een forum, zoals deze, en je verhaal uitleggen. Maar aangezien wij je niet kennen, en je thuissituatie ook niet zou ik hier pas aan denken als je echt niet durft, omdat wij moeilijker een inschatting kunnen maken.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2010, 02:31
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik raad je ook aan het niet via de mentor ofzo te regelen, die mensen zijn er niet voor opgeleid en de verkeerde informatie komt gauw in verkeerde handen. Zelfs decanen zijn soms belachelijk in hoe ze met informatie omgaan. Niet om je af te schrikken, maar ik zou er niet klakkeloos vanuit gaan dat het daar goed terecht komt.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-03-2010, 15:50
Lekker-chickie
Lekker-chickie is offline
Haaaii schatje!!

Ik denk wel dat je maatregelen moet nemen,.
al helemaal als je er blauwe plekken enz aan overhoudt.
ik zou als ik jou was wel eerst met uiemand op school praten..


dxxx Ben er voor je .
os ik heb ook veel meegemaakt:$
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Hoe merk je dat een vriend(in) thuis wordt mishandeld?
Jon
26 22-04-2009 06:00
Lichaam & Gezondheid SCHOOL, mishandeling..
Sammy92
7 30-03-2006 19:13
Verhalen & Gedichten Weten jullie nog...
Vlooienband
146 02-12-2004 13:50
De Kantine Thuis roken door ouders moet beperkt worden
rockyj
71 22-11-2003 10:12
Liefde & Relatie vervolg op het verhaal van een vergissing en mijn mishandeling enzo...
stefanietje
12 02-04-2002 21:56
ARTistiek Zoals het klokje thuis tikt,tikt het hier niet [fractie uit een dagboek]
kaleidoscope
11 28-02-2002 18:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:55.