Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2003, 21:29
Blizz
Avatar van Blizz
Blizz is offline
hey,

kep weer 'ns een probleem..
ik heb net een nieuwe videokaart aangeschaft maar ik haal 400 marks minder als met m'n oude kaart , ik had namelijk eerst 7200+ en nu elke keer rond de 6800

ik had een geforce 3 classic en ik heb nu een PoV(Point of View) Geforce4 Ti400 XP. ik heb echt al vanalles geprobeerd, nieuwe agp drivers, 30.82 detonator drivers ... allernieuwste detonator drivers.. directx 8.1, 9.0 . kep ook gefragmenteerd enzo, ook heb ik dat geforce tweak utility geprobeerd maar toen ik daar wat aanpaste ging m'n score alleen maar NOG meer naar beneden (6600) ..

nu ben ik ten einde raad en ik hoop dat iemand weet waarom de fuck ik zo'n lage score heb met 3dmark (oftewel m'n fps in games is lager als voorheen)

mvg

edit: Specs:

AMD XP 1900+
Asus A7A266 mobo
768 MB DDR2100
__________________
http://www.twistedmojo.com/la.html

Laatst gewijzigd op 03-01-2003 om 22:30.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2003, 21:34
Tjoekie
Avatar van Tjoekie
Tjoekie is offline
heb ik oowk hier maar komt ondat ik PIII heb
eerst met GF2GTS 3600
met GF3TI200 4200
en met mijn nieuwe GF4ti4600 haal ik nu 5400
moet je oowk ff kijke of agp 4x fast write enzow aanstaat
(bios)
__________________
getrouwd Smurfiennetjuh - broer van tom - badass rules
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 21:37
bam
Avatar van bam
bam is offline
Citaat:
Tjoekie schreef:
heb ik oowk hier maar komt ondat ik PIII heb
eerst met GF2GTS 3600
met GF3TI200 4200
en met mijn nieuwe GF4ti4600 haal ik nu 5400
moet je oowk ff kijke of agp 4x fast write enzow aanstaat
(bios)
als je moederbord dat ondersteund:/
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 21:38
bam
Avatar van bam
bam is offline
Citaat:
Blizz schreef:
hey,


mvg
en trouwens het is maar een score
ik heb geen flauw idee wat mijn score uberhaupt zou zijn
maar wat heb je er aan? zijn maar getalletjes
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 22:02
Blizz
Avatar van Blizz
Blizz is offline
die getalletjes zeggen een hoop over m'n performance

nog iets vaags

het is een point of view ti4200 xp dus je kan hem overklokken

dus hij liep op 250/550 , en nu op 310/660 (core/geheugen) en ik heb nog steeds die fucking 6800 punten terwijl hij nu zelfs sneller als een Ti4600 is (die is nl 300/650)

argh this sux help me plz
__________________
http://www.twistedmojo.com/la.html
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 22:35
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Misschien suckt ie wel gewoon
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 22:46
Phreak
Avatar van Phreak
Phreak is offline
Tweakers Faq.

Bij de resultbrowser van MadOnion.com kan je je 3d Marks vergelijken met die van andere gebruikers met een vergelijkbaar systeem en dan kan je zien of het wel echt te laag is.
Als ze te laag zijn moet je de volgende dingen doen :
- Installeer de Via 4-in-1 drivers als je een Via chipset hebt, zorg voor andere chipsets dat je (mocht dat nodig zijn) AGP drivers geinstalleerd hebt.
- Defragmenteer je harde schijf voor en na het installeren van 3d Mark
- Test het met meerdere drivers, voor nVidia GeForce 3 / 4 kaarten zijn op dit moment de Detonator 40.xx drivers de snelste.
- Zorg dat vsync uitstaat, dit kan meestal in je drivers, lukt dat niet doe het dan met een tweakproggie (zie bovenaan ergens in deze FAQ voor tools)
- Ga wat lopen rotzooien met Tweakproggies om je score wat hoger te krijgen (de hoogste scores op Madonion zijn altijd neergezet met compleet getweakte systeemen, als jij je pc niet tot het maximale wil overclocken zal je nooit zo’n hoge score halen

Mocht dit nog niet lukken zou ik eerst wat andere benchmarkprogamma's gaan uitproberen voor je een topic opent, 3d Mark is namelijk niet heel erg betrouwbaar. Ook als je pc gewoon goed loopt in spellen hoef je je geen zorgen te maken over de lagere 3D Mark score.
__________________
Enlightenment is LIEV!! :P
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 22:55
-niels-
Avatar van -niels-
-niels- is offline
Moest er niet gewacht worden op de nieuwe 3D-benchamrk software om de juiste resultaten van nieuwere kaarten te krijgen?

(volgens mij las ik dat laatst ergens)
__________________
If you dont like oral sex, keep your mouth shut... I'll spray my love all over your face.... ->PAS OP IK HIJACK JE NICK<- • Mr. Mysteria •
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 22:55
Blizz
Avatar van Blizz
Blizz is offline
Citaat:
Courage schreef:
Tweakers Faq.

Bij de resultbrowser van MadOnion.com kan je je 3d Marks vergelijken met die van andere gebruikers met een vergelijkbaar systeem en dan kan je zien of het wel echt te laag is.
Als ze te laag zijn moet je de volgende dingen doen :
- Installeer de Via 4-in-1 drivers als je een Via chipset hebt, zorg voor andere chipsets dat je (mocht dat nodig zijn) AGP drivers geinstalleerd hebt.
- Defragmenteer je harde schijf voor en na het installeren van 3d Mark
- Test het met meerdere drivers, voor nVidia GeForce 3 / 4 kaarten zijn op dit moment de Detonator 40.xx drivers de snelste.
- Zorg dat vsync uitstaat, dit kan meestal in je drivers, lukt dat niet doe het dan met een tweakproggie (zie bovenaan ergens in deze FAQ voor tools)
- Ga wat lopen rotzooien met Tweakproggies om je score wat hoger te krijgen (de hoogste scores op Madonion zijn altijd neergezet met compleet getweakte systeemen, als jij je pc niet tot het maximale wil overclocken zal je nooit zo’n hoge score halen

Mocht dit nog niet lukken zou ik eerst wat andere benchmarkprogamma's gaan uitproberen voor je een topic opent, 3d Mark is namelijk niet heel erg betrouwbaar. Ook als je pc gewoon goed loopt in spellen hoef je je geen zorgen te maken over de lagere 3D Mark score.
ja die faq had ik gelezen maar daar staat niets nieuws in... en hij loopt in games dus ook kut, vergeleken met m'n oude kaart.. er MOET iets zijn maar ik heb echt geen idee wat het is waardoor hij zo !@#$ presteerd, het is iig niet de kaart zelf want bij een andere pc doet hij het prima. en het is ook niet de FSAA of Vsync want die staan allebei uit
__________________
http://www.twistedmojo.com/la.html
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 22:56
bam
Avatar van bam
bam is offline
Citaat:
Courage schreef:


Mocht dit nog niet lukken zou ik eerst wat andere benchmarkprogamma's gaan uitproberen voor je een topic opent, 3d Mark is namelijk niet heel erg betrouwbaar. Ook als je pc gewoon goed loopt in spellen hoef je je geen zorgen te maken over de lagere 3D Mark score.
zoals ik al zei
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 22:56
bam
Avatar van bam
bam is offline
Citaat:
Blizz schreef:
ja die faq had ik gelezen maar daar staat niets nieuws in... en hij loopt in games dus ook kut, vergeleken met m'n oude kaart.. er MOET iets zijn maar ik heb echt geen idee wat het is waardoor hij zo !@#$ presteerd, het is iig niet de kaart zelf want bij een andere pc doet hij het prima. en het is ook niet de FSAA of Vsync want die staan allebei uit
ah

ohkay
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 02:32
Pr0xy
Avatar van Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
kep ook gefragmenteerd enzo
Dat zal je lage score verklaren dan.
__________________
|Ratatatatatata boink pfffff|Ben jij de albatrosvos?|Wajonger sinds 2013|Trans Pride|Kringloopvrijwilliger
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 10:14
Blizz
Avatar van Blizz
Blizz is offline
defragmenteerd
__________________
http://www.twistedmojo.com/la.html
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 22:22
Blizz
Avatar van Blizz
Blizz is offline
help!!! (is geen beveel, maar een wanhoopsuitspraak)
__________________
http://www.twistedmojo.com/la.html
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 14:36
Verwijderd
Ik had een tijdje terug ook een enorm lage score, en ook alle tweaking instellingen en wat dan ook maar geprobeert, tot bleek dat het een soort incompatibiliteit tussen het chipset en de videokaart was. Nou heb ik ruwweg hetzelfde moederbord en dezelfde kaart, dus misschien werkt dit bij jou ook.

Download Rivatuner. Ga daarin naar de power users tab, klik op het mapje met het vergrootglasje erop, en klap dan Nvidia Detonator ... System open, en zet dan een 1'tje achter EnableAliAGP. ff Herstarten en waarschijnlijk zal je score enorm verbeterd zijn...

En als je nog steeds die 30.82 drivers gebruikt, installeer dan de 40.72, de nieuwste versie waar rivatuner mee om kan gaan. Die zijn veel beter met een Geforce 4 "of hoger".
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 16:59
Blizz
Avatar van Blizz
Blizz is offline
bruut ik heb weer een beetje hoop nu ik dat ali lees en het nog nIET geprobeerd heb

i'll keep ya updated

ik draai trouwens al 40.72
__________________
http://www.twistedmojo.com/la.html

Laatst gewijzigd op 05-01-2003 om 17:03.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 17:35
Blizz
Avatar van Blizz
Blizz is offline
yessss

9441 punten!

kan het nog meer met andere opties ofzo in dat rivatuner?
__________________
http://www.twistedmojo.com/la.html
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 17:52
Blizz
Avatar van Blizz
Blizz is offline
ow yea nog meer!!




!!!
__________________
http://www.twistedmojo.com/la.html
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:35.