Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-05-2017, 14:09
Verwijderd
Ja. Doe ze maar eerst even verifiëren in Google dan, vorige pagina was er ook een quote van Albert Einstein die eigenlijk niet van Einstein is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-06-2017, 23:21
df
Avatar van df
df is offline
'Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.'
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2017, 05:48
Verwijderd
Wat een raar citaat, hoe zou kapitalisme een vondst zijn.. van wie dan?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2017, 07:40
Verwijderd
Citaat:
Wat een raar citaat, hoe zou kapitalisme een vondst zijn.. van wie dan?
Goedemorgen Kristaco.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2017, 09:50
Verwijderd
Citaat:
Goedemorgen Kristaco.
Haha me met economische vraagstukken bezighouden is het eerste wat ik 's ochtends doe Maar volgens mij loopt deze klok wel een uur voor, volgens mij was het 6.48 vanochtend toen ik mijn telefoon ging checken.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2017, 11:53
Verwijderd
Je snapt dat het bedoeld was met een; "Jeetje Kristaco, wat een niveautje weer" -ondertoon?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2017, 12:34
Verwijderd
Hoezo vind je dit een laag niveau? Was een serieuze opmerking hoor
Met citaat reageren
Oud 23-06-2017, 12:43
Verwijderd
Citaat:
Hoezo vind je dit een laag niveau? Was een serieuze opmerking hoor
Omdat het een taalkundig iets is, het gaat niet letterlijk over "de uitvinding van het kapitalisme", dat is iets wat in een bepaalde vorm al eeuwen bestaat en langzaam uitgebreid en verspreid is. Net zoals 'de vondst van taal" of "de vondst van vuur". Vuur is natuurlijk niet uitgevonden.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2017, 13:55
Verwijderd
Citaat:
Omdat het een taalkundig iets is, het gaat niet letterlijk over "de uitvinding van het kapitalisme", dat is iets wat in een bepaalde vorm al eeuwen bestaat en langzaam uitgebreid en verspreid is. Net zoals 'de vondst van taal" of "de vondst van vuur". Vuur is natuurlijk niet uitgevonden.
In dat evolutionaire pad zijn geld en kapitalisme samen ontstaan, zou ik beargumenteren. Handelen is iets wat een mens volledig eigen is en iets van een betaalmiddel ontstaat daarbij al gauw.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2017, 13:56
df
Avatar van df
df is offline
Van wie is het nou???!!!!
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2017, 13:58
Verwijderd
Het wordt toegeschreven aan Verhulst (niet Gert overigens) maar die heeft dat vast ook weer van iemand anders.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2017, 14:04
Verwijderd
Citaat:
In dat evolutionaire pad zijn geld en kapitalisme samen ontstaan, zou ik beargumenteren. Handelen is iets wat een mens volledig eigen is en iets van een betaalmiddel ontstaat daarbij al gauw.
Ja, muts, daar gaat het dus niet om Het volledige citaat, waarin je eventueel vondst zou kunnen vervangen door "iets" bijvoorbeeld, is waar het om gaat.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2017, 14:22
Verwijderd
Er van uitgaand dat mijn antwoord juist is:

"Don't ask me silly questions, I won't play silly games"
Met citaat reageren
Oud 23-06-2017, 14:42
Verwijderd
Citaat:
Ja, muts, daar gaat het dus niet om Het volledige citaat, waarin je eventueel vondst zou kunnen vervangen door "iets" bijvoorbeeld, is waar het om gaat.
Nee, muts, het gaat me niet om het woord, maar om dat het citaat als zodanig onlogisch is.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2017, 14:48
Verwijderd
Citaat:
Nee, muts, het gaat me niet om het woord, maar om dat het citaat als zodanig onlogisch is.
Dat is het helemaal niet, hou op mens
Met citaat reageren
Oud 23-06-2017, 14:50
Verwijderd
"Ik heb op alle onderwerpen de waarheid in pacht" Deadlock
Met citaat reageren
Oud 23-06-2017, 15:02
Verwijderd
Nee maar in tegenstelling tot heel veel andere mensen bulk ik van de common sense waardoor het heel erg eenvoudig wordt om kritiek te leveren op bepaalde dingen.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2017, 15:04
Verwijderd
Nouja in dit geval vind ik dat dus echt niet opgaan. Dat citaat zegt een beetje hetzelfde als 'Douchen is prachtig, het enige jammere is dat je er water voor nodig hebt' terwijl in mijn mening douchen en water dus twee zijden van dezelfde munt zijn.

Maar goed, genoeg hierover
Met citaat reageren
Oud 23-06-2017, 15:08
Verwijderd
Citaat:
Nouja in dit geval vind ik dat dus echt niet opgaan. Dat citaat zegt een beetje hetzelfde als 'Douchen is prachtig, het enige jammere is dat je er water voor nodig hebt' terwijl in mijn mening douchen en water dus twee zijden van dezelfde munt zijn.

Maar goed, genoeg hierover
De vergelijking moet zijn; Douchen is prachtig, jammer dat je alleen je eigen douchewater moet meenemen.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2017, 15:23
Verwijderd
Haha, nou een groot deel van het kapitalisme drijft toch op mensen die niet hun eigen geld inleggen
Met citaat reageren
Oud 23-06-2017, 15:44
Verwijderd
Opzich. Alhoewel je zou kunnen beargumenteren dat arbeid ook geld is. Dus arbeid investeren=geld investeren.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2017, 16:02
Verwijderd
Citaat:
Opzich. Alhoewel je zou kunnen beargumenteren dat arbeid ook geld is. Dus arbeid investeren=geld investeren.
Juist ja! De hele essentie van kapitalisme is dat iedereen iets heeft wat de ander wil (arbeid, land, een netwerk, kapitaal), en dat we dat tegen elkaar verhandelen. Geld is alleen het middel waarmee we dat doen omdat het handig verrekenbaar is en als waarde kan worden opgeslagen. Maar in principe kan iedereen aan het kapitalistische proces meedoen, het vereist niet een soort van boven ingegeven startinleg of zo.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2017, 16:06
Verwijderd
Nou jah, in de vorm van kapitalisme die wij hebben is een startkapitaal misschien geen vereiste maar The American Dream bestaat ook niet. Degenen die claimen van wel geloven dat statistische afwijkingen de norm zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2017, 17:47
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Het wordt toegeschreven aan Verhulst (niet Gert overigens) maar die heeft dat vast ook weer van iemand anders.
Citaat:
Er van uitgaand dat mijn antwoord juist is:

"Don't ask me silly questions, I won't play silly games"
Correct en weet ik niet!
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Koelkast-topics: Het overzicht. Nieuwe aanpassing!
Mariekje*
30 23-05-2008 06:40
Verhalen & Gedichten Uitslag Wedstrijd: De Uitdaging!
Halogeen
41 21-10-2006 10:00
Films, TV & Radio Buffy Topic #6
Blubje
183 14-07-2006 20:15
Films, TV & Radio favo buffy the vampire slayer personage?
pepperen88
185 19-09-2004 20:16
Films, TV & Radio Buffy/Angel Fandag!
x-spekkie-x
18 22-06-2004 11:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:52.