Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2017, 09:37
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Godcholera, blind SQL-injection op een legacy CMS gehad. Fijn, de administratieve rompslomp die dat oplevert Willens en wetens vasthouden aan legacy shit, puik plan hoor
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Advertentie
Oud 16-06-2017, 09:44
Verwijderd
Rechtermuisknop -> replace machine.
Oud 16-06-2017, 09:52
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
De machine (en de applicatieve shizzle) staan toch al op exit ergens in Q3 dit jaar. De "schade" bleek behoorlijk beperkt, wat een mazzeltje is, maar het is gewoon Goed Kut. Nu eerst damage control toepassen met wat snelle aanpassingen her en der en daarna meer tijd investeren in een structurele fix maar ik vrees dat het onbegonnen werk is gezien de leeftijd van dit CMS (de gebruikte exploit stamt uit 2011, for fuck's sake).
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 16-06-2017, 10:14
Verwijderd
En er zit geen layer 7 apparaat voor die zoiets zou kunnen detecteren en voorkomen dus.
Oud 16-06-2017, 10:34
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Deze dag volbrengen en dan nog een craaaaaazy druk weekje en dan heb ik een maand vakantie! Zuid Afrika here I come!!!
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 16-06-2017, 10:40
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
En er zit geen layer 7 apparaat voor die zoiets zou kunnen detecteren en voorkomen dus.
Jawel, ik zat meteen te denken aan mod_security op de reverse proxy. Maar dat gaat wat tijd kosten, vrees dat cookie cutter-copy pasta wel eens voor conflicten/niet-werkende engine gaat zorgen. En uiteraard is er maar één omgeving waarin ik kan werken; productie.. Natuurlijk valt daar een mouw aan te passen maar dat kost wat tijd, tijd is geld en geld is voor dit project categorie 'nou nee'..
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 16-06-2017, 10:41
Verwijderd
Als het een VM is ff clonen en in een afgesloten VLAN kloten
Oud 16-06-2017, 10:43
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
De CMS is slechts een miniscuul onderdeel van de VM (wat niet veel uitmaakt qua tijd) maar wat ik al zei; niemand wil geld of tijd stukslaan op deze toch al stervende dinosauriër :/
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 16-06-2017, 10:43
Verwijderd
Dan zou ik het gewoon nog een paar keer laten klappen
Oud 16-06-2017, 10:44
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline


Het voelt vies, allemaal. Ik voelde me toch een beetje in mijn kruis getast toen ik in Excel de Apache-logs aan het differentiëren was voor de damage assessment. De fucker.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 16-06-2017, 14:47
Verwijderd
Megatron ik ruik je huis.
Oud 16-06-2017, 20:28
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Een etentje met collega's bij een leerling thuis. Echte Italiaanse pizza's. Alhoewel ik eerst niet wilde gaan, ben ik blij dat ik er was. Rode wijn --> check
Limoncello --> check
Zelfgemaakte pizza's in steenoven --> check
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 16-06-2017, 21:35
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Vandaag was echt van de 'bijzondere' mensen.
Een die vond dat als hij de afspraak komende week in het ziekenhuis af zou zeggen ik er wel even voor kon zorgen dat het niet een maand zou duren voor die weer terecht kon want zou met vakantie gaan en zoveel last.
De ander was een jonge vent die zijn rug verbrand had in de zon en zoveel pijn had dat ik er op visite moest komen.

Dan vind ik mijn werk eigenlijk even niet zo leuk
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 17-06-2017, 20:47
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
De ander was een jonge vent die zijn rug verbrand had in de zon en zoveel pijn had dat ik er op visite moest komen.
Wat heb je gedaan? Gezegd dat 'ie maar moest koelen en dat het vanzelf weer over gaat?
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 17-06-2017, 21:18
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Wat heb je gedaan? Gezegd dat 'ie maar moest koelen en dat het vanzelf weer over gaat?
Recept brandzalf voorgeschreven, werkt echt prima. Voor zekerheid wel even gekeken, als het echt heel erg is kan je blaren hebben die weer geïnfecteerd kunnen raken en dan zou het een ander verhaal worden. Maar vond het erg bijzonder, ik kan me bij veel wel wat voorstellen, maar hier vond ik het echt een beetje lastig
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 17-06-2017, 21:21
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Recept brandzalf voorgeschreven, werkt echt prima. Voor zekerheid wel even gekeken, als het echt heel erg is kan je blaren hebben die weer geïnfecteerd kunnen raken en dan zou het een ander verhaal worden. Maar vond het erg bijzonder, ik kan me bij veel wel wat voorstellen, maar hier vond ik het echt een beetje lastig
Ik heb mijn rug ook wel eens flink verbrand. Toen ben ik naar de drogist gelopen, kocht ik bepanthen cooling foam spray en heb ik een beetje gemopperd
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 17-06-2017, 21:36
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Volgens mij was ik daar met een brede grijns op m'n gezicht weer weggegaan.
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 17-06-2017, 22:13
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Recept brandzalf voorgeschreven, werkt echt prima. Voor zekerheid wel even gekeken, als het echt heel erg is kan je blaren hebben die weer geïnfecteerd kunnen raken en dan zou het een ander verhaal worden. Maar vond het erg bijzonder, ik kan me bij veel wel wat voorstellen, maar hier vond ik het echt een beetje lastig
Nou, vooruit Dit soort gevallen moet je ook niet elke dag hebben geloof ik.
Citaat:
Ik heb mijn rug ook wel eens flink verbrand. Toen ben ik naar de drogist gelopen, kocht ik bepanthen cooling foam spray en heb ik een beetje gemopperd
Precies dit ja
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 23-06-2017, 14:56
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Deadlock, ik zoek iets goeds en preferably gratis om eindgebruikers de mogelijkheid te geven hun AD-wachtwoord zelf te wijzigen via een (IIS) webinterface. Ze loggen nooit in op de AD-server, maar maken wel gebruik van AD-services in sommige gevallen. Weet jij iets? Zelf zat ik aan iets als dit te denken, ervaring mee? Zo nee, met iets anders?
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 23-06-2017, 15:16
Verwijderd
Citaat:
Deadlock, ik zoek iets goeds en preferably gratis om eindgebruikers de mogelijkheid te geven hun AD-wachtwoord zelf te wijzigen via een (IIS) webinterface. Ze loggen nooit in op de AD-server, maar maken wel gebruik van AD-services in sommige gevallen. Weet jij iets? Zelf zat ik aan iets als dit te denken, ervaring mee? Zo nee, met iets anders?
Moet het IIS zijn? Mag het PHP zijn?

Aantal dingen;
Voor dit soort LDAP-operaties moet er een certificaat op je DC's geïnstalleerd zijn. Dit mag self-signed zijn maar een wildcardcert is vaak handiger. De DC staat anders de operatie niet toe. Tenminste; als mijn geheugen me goed serveert. Als je self-signed wil doen moet je daar natuurlijk ook een CA-serverrol bij installeren (grapje hoeft niet, gewoon ff op een linuxbak de hele openssl-keten doorlopen met private key exporteren en importeren in CertMan op local machine of user als je de échte Administrator bent).

Dan heb je diverse mogelijkheden die ik gebruikt heb. De simpelste die ik ken en die ook supermakkelijk te skinnen is, is deze: https://ltb-project.org/documentatio...rvice-password
Dat is mijn lievelings voor Quick-N-Dirty fixes.

Maar het BESTE van alles! Is natuurlijk PWM: https://github.com/pwm-project/pwm
Ik gebruik een aangepaste versie daarvan genaamd NetIQ SSPR, die heeft een paar extra mogelijkheden. Simpel om te installeren, je hebt hier echter ook een testomgeving voor nodig en ik zou hem niet publiceren naar buiten tot je een echt SSL-cert hebt en de basis goed hebt ingesteld. Als je de config wilt wijzigen na de initiële opzet is er iets wat door bepaalde mensen als issue gezien wordt, je moet een directive aanpassen waarmee in principe iedereen in de admin interface kan rommelen. PWM is toekomstvast en heel goed.
Oud 23-06-2017, 15:37
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
De DC is van alle 'gemakken' voorzien en een volledige OTAP om mee aan te klooien. Jouw quick and dirty fix ziet er goed uit, PWM is wellicht een beetje overkill voor hetgeen ik zoek, maar ik neem 'm zeer zeker mee. Thanks a lattee!
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 23-06-2017, 15:42
Verwijderd
Hoeveel userobjecten heb je?
Oud 23-06-2017, 15:43
Verwijderd
Want AD is fucking traag en slecht, vooral de LDAP-interface, daarom moet je verplicht pagen op 2000 objecten. Dat kan je met de hardware van tegenwoordig makkelijk aanpassen met netsh. Dit is alleen belangrijk als je meer dan 2000 users in de substructuur van de aangegeven base-OU hebt.
Oud 23-06-2017, 15:48
Verwijderd
Oh en nog één toevoeging, de projectpagina van dat hele LDAP dingetje met docs: https://ltb-project.org/documentatio...rvice-password
Ik heb hem ook aan Messagebird gehangen gehad geweest
Oud 23-06-2017, 16:28
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Hoi, mijn administratie is bijna bij, dus ik kan komende week weer met een gerust hart op kamp met 75 kinderen
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 23-06-2017, 16:41
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Hoeveel userobjecten heb je?
50 in totaal, waarvan slechts een stuk of 10 AD-credentials gebruiken incidenteel. En dat maakt het fucked up genoeg om toch een oplossing te verzinnen. Ik word er mesjogge van en de eindgebruiker snapt er niets van.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 23-06-2017, 16:46
Verwijderd
Citaat:
50 in totaal, waarvan slechts een stuk of 10 AD-credentials gebruiken incidenteel. En dat maakt het fucked up genoeg om toch een oplossing te verzinnen. Ik word er mesjogge van en de eindgebruiker snapt er niets van.
Mja, dan is het tijd om kanker te krijgen en alles aan AD te hangen en dat als enige autoriteit te gebruiken vrees ik.
Oud 27-06-2017, 13:32
Verwijderd
Ik heb echt een gigantische kutdag en dan werk ik ook nog met een collega die alleen kan communiceren in monologen van drie kwartier of langer. Man. bah.
Oud 27-06-2017, 16:28
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Dienst, loopt vanalles uit en de acute lijst Is reusachtig...

Gemengde gevoelens
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 27-06-2017, 19:44
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Olé, alweer een nieuwe klant bij. Geweldig, echt geweldig. Ik zit ondertussen aan dubbel zoveel dossiers als m'n voorganger ofzo. Maar niet aan't dubbele van 't loon.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 06-07-2017, 07:42
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Laatste dag voor de vakantie
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 06-07-2017, 23:27
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Hoi, mijn collega's en ik zijn dronken en moeten morgen om 8u nog aan de poets :'D
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 07-07-2017, 03:23
Verwijderd
Ik moet om 7u vliegen naar een conferentie in Berlijn maar het begint al goed, de taxi was een halfuur te vroeg dus ik heb geen koffie gehad en het tunneltje naar het perron stond vol met 30cm water dus ik heb net als iedereen in de trein kletsnatte schoenen. Dat gaat lekker ruiken vandaag..
Oud 07-07-2017, 04:58
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Ik ga m'n werk steeds leuker vinden en kan steeds meer verantwoordelijkheid dragen
Maar altijd dat eeuwige gezeik op elkaar in een ziekenhuis Is toch wel vermoeiend haha. Nog een dagje en dan weekend.

Waar gaan jullie heen op vakantie? Wij gaan pas in november dus moet nog even door.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 07-07-2017, 05:19
Verwijderd
HOI MEMA
Oud 07-07-2017, 05:19
Verwijderd
Groetjes uit Amerikaas!
Oud 07-07-2017, 07:38
Verwijderd
Citaat:

Waar gaan jullie heen op vakantie? Wij gaan pas in november dus moet nog even door.
Ik ga over een kleine twee weken naar Moskou!
Oud 07-07-2017, 10:48
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Doe vooral de groeten aan kameraad Vladimir!
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Oud 07-07-2017, 17:31
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Citaat:
Ik ga over een kleine twee weken naar Moskou!
Over twee weken grote party in mema's huis

En hoi bas how is 't there
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 07-07-2017, 21:36
Verwijderd
Citaat:
Ik ga over een kleine twee weken naar Moskou!
Had je daar nou nog een tweede paspoort voor geregeld?
Oud 08-07-2017, 12:32
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Wij gaan niet op vakantie want nieuw huis gekocht.

Ik wil ook naar Moskou. En St Petersburg!

Qua werk: af en toe heb ik de indruk dat ik in een kleutertuin werk, god jongens toch.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 08-07-2017, 12:33
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Ik wil bij m'n midyear review meer weten waar ik sta en wat ik volgend jaar kan gaan doen, of ik ga toch wat actiever ander werk beginnen zoeken.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 11-07-2017, 09:56
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Vandaag gehoord dat ik vanaf donderdag fulltime werk heb ik zie er stiekem nu al als een berg tegenop
Oud 11-07-2017, 10:03
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Vandaag gehoord dat ik vanaf donderdag fulltime werk heb ik zie er stiekem nu al als een berg tegenop
Waarom zie je er zo tegenop?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 11-07-2017, 10:39
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Hoeveel werk je nu?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 11-07-2017, 13:50
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Hoeveel werk je nu?
Ik werk nu helemaal niet, heb sinds april niet meer gewerkt ivm ziekzijn en focus op studie.

Ik zie er zo tegenop omdat er zoveel vrije tijd in gaat zitten. Ik weet wel dat ik weer moet gaan werken maar vond het eigenlijk nog wel heel relaxt zoals het nu gaat
Oud 11-07-2017, 13:53
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Ik vind het persoonlijk ook wel vervelend dat er zoveel vrije tijd in m'n werk zit.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 11-07-2017, 14:03
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ik werk nu helemaal niet, heb sinds april niet meer gewerkt ivm ziekzijn en focus op studie.

Ik zie er zo tegenop omdat er zoveel vrije tijd in gaat zitten. Ik weet wel dat ik weer moet gaan werken maar vond het eigenlijk nog wel heel relaxt zoals het nu gaat
Dat is op zich logisch en van helemaal niet naar fulltime is ook een groot verschil. In het begin kan je je vast niet voorstellen dat je weer tijd en energie hebt voor leuke dingen maar dat komt vanzelf weer.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 11-07-2017, 15:30
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Ik vind het persoonlijk ook wel vervelend dat er zoveel vrije tijd in m'n werk zit.
Oud 11-07-2017, 16:49
Verwijderd
Het staat eenieder vrij om een afweging te maken tussen geld en vrije tijd
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:04.