Oud 11-07-2005, 14:16
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Onaangedane Mohammed B. zwijgt en glimlacht

Uitgegeven: 11 juli 2005 07:10
Laatst gewijzigd: 11 juli 2005 12:09
AMSTERDAM - Gekleed in een zwarte djellaba en zijn hoofd getooid met een Palestijnse sjaal, betrad Mohammed B. maandag het extra beveiligde gerechtsgebouw in Amsterdam-Osdorp. De man die heeft gezegd verantwoordelijk te zijn voor de dood van filmmaker van Theo van Gogh, werd gedwongen zijn rechtszaak bij te wonen.


Zoals verwacht bleef B. maandag zwijgen voor de rechters. Hij meldde alleen dat hij niets wilde toevoegen aan wat zijn advocaat mr. P. Plasman had gezegd. Die voerde aan dat zijn cliënt zichzelf niet wenst te verdedigen. De rechtbank sprak daar haar verbazing en ongenoegen over uit. Plasman herhaalde zijn eerdere mededeling dat B. de volledige verantwoordelijkheid voor zijn handelen op 2 november vorig jaar wil nemen. Toen bracht hij Van Gogh om met messteken en kogelschoten.


Doodstraf

De rechtbank las maandag passages voor uit opmerkingen die B. heeft gemaakt tegenover de politie en in afgeluisterde telefoongesprekken met bekenden. Daaruit bleek dat B. de doodstraf had gewild. "Ik zweer bij God. Als ze de doodstraf hadden, zou ik erom smeken. Sukkels." Hij zei dat in een telefoongesprek met zijn broer Hassan op 19 januari. In een ander gesprek zei hij tegen hem: "Ja, ik wist waar ik mee bezig was. Ik heb hem geslacht." En daarbij lachte hij, voegde rechtbankvoorzitter U. Bentinck eraan toe. Ook had hij gezegd dat het om een terroristische actie ging.

Leden van het arrestatieteam die de gewonde B. na de moord naar het ziekenhuis begeleidden, vertelden B. dat hij geluk had gehad dat hij niet was doodgeschoten. "Dat was juist de bedoeling", had B. toen geantwoord.

Hirsi Ali

De moord op Van Gogh was een aanval op de politieke ideeën en identiteit van VVD-Tweede-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali. Zij kwam door de moord "helemaal klem" te zitten, zo vertelde zij de politie op 24 januari, toen zij over de moord op Van Gogh werd gehoord.

"Wat er met Van Gogh is gebeurd, was voor mij bedoeld", aldus Hirsi Ali tegen de politie. Volgens haar wilde de moordenaar laten zien wat haar te wachten stond. "Kijk maar, zo doen we het, zo gaat het."

Open brief

De moordenaar van Van Gogh stak met een mes een "Open brief aan Hirsi Ali" op diens lichaam. Daarin wordt de politica omstandig met de dood bedreigd. Ook andere politieke kopstukken, zoals de Amsterdamse burgemeester Cohen en diens wethouder Aboutaleb, moeten het in dat geschrift ontgelden.

Safehouses

Hirsi Ali werd vóór 2 november, de dag van de moord, al beveiligd. Na de moord veranderde haar leven op slag: de beveiliging werd opgeschroefd tot 24 uur per dag. Zij werd vrijwel iedere dag naar een ander onderkomen gebracht, naar zogeheten safehouses. Emotioneel en psychisch waren deze omstandigheden zeer belastend voor het Kamerlid, zo heeft zij de politie voorgehouden.

Het Openbaar Ministerie heeft Mohammed B. beschuldigd van het belemmeren van Hirsi Ali in haar werkzaamheden als Kamerlid. Op dat misdrijf staat maximaal een levenslange gevangenisstraf.

Flauwe glimlach

Maandag blijft de verdachte onbewogen in de rechtszaal, alsof hij er niet echt bij is, alsof het niet over hem gaat. Hij plukt aan zijn baard, bestudeert zijn nagels of masseert zijn vingers. Een enkele keer verschijnt er een flauwe glimlach op zijn bebrilde gezicht.

Volslagen onaangedaan

B. bekijkt zijn rechters, maar niet met interesse. Ook als er gruwelijke details van de moord besproken worden, blijft B. volslagen onaangedaan, ondersteunt hij zijn hoofd met zijn hand en verraadt zijn blik in elk geval het begin van verveling. Voor Mohammed B. gaat de zaak-Mohammed B. niet over Mohammed B. Af en toe maakt hij een aantekening, met de vulling van een ballpoint. Het harde omhulsel mag hij vermoedelijk niet in zijn bezit hebben, omdat dat als wapen te gebruiken zou zijn.

Niets wijst er maandag op dat B. zijn beroep op zijn zwijgrecht nog zal wijzigen. Op de vraag of de zwijgzame houding van B. te maken heeft met zijn (islamitische) geloofsovertuiging, zei Plasman niets te kunnen zeggen. Ook B. wilde daar geen uitlatingen over doen. Rechtbankvoorzitter U. Bentinck merkte wel op dat hij B. bij die vraag "knikkend zag glimlachen".

Opportunistisch

De oudste rechter, mr. Diemer, zei het onbegrijpelijk te vinden dat B. enerzijds met zijn rug naar de rechtsorde toe gaat zitten, terwijl hij er tegelijkertijd ook gebruik van maakt. "U bent er met huid en haar ingedompeld, de rechtsorde maakt u zo vrij mogelijk", aldus Diemer. B. glimlachte daarop andermaal. "Ik denk dat Plasman heel duidelijk is. Ik heb daar niets aan toe te voegen", aldus B. Diemer noemde de verdachte niet principieel, maar opportunistisch.

Bijzonder hoogleraar in het recht van de islam en het Midden-Oosten aan de Universiteit van Amsterdam R. Peters, zei op vragen van de rechtbank dat de proceshouding van B. hem niet verbaast. Peters heeft in opdracht van het OM talrijke geschriften en vertalingen van B. bestudeerd. De uitkomsten daarvan komen later aan bod.

Toch is de houding van B. ten aanzien van de erkenning van de rechtbank niet in overeenstemming met de heersende opvatting van de islam, stelde Peters. "Maar B. die hier discussie over voerde met vrienden, kiest voor de harde lijn", aldus Peters.
LINK
====


Ik word eerlijk gezegd een beetje naar van 'm.
Advertentie
Oud 11-07-2005, 14:29
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ach, laat hem denken dat hij een martelaar is. Waarschijnlijk onvoorwaardelijk levenslang, en gebrek aan leven na de dood, Mohamed B. lijkt me flink genaait met wat hij heeft gedaan.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 11-07-2005, 14:29
Verwijderd
Het is gewoon een rare knul, iemand die zo vergiftigd is door geloof dat hij volslagen ontoerekeningsvatbaar moet worden geacht. Maar dan een andere ontoerekeningsvatbaarheid dan die door psychiatrische testen kan worden vastgesteld. Voor B. telt het Nederlandse recht gewoon niet. Daarom vindt hij het allemaal wel best. Ook al komt hij in de gevangenis, dan nog heeft hij gedaan wat hij denkt dat zijn plicht is. Hij is dan berecht volgens een systeem dat hij niet erkent en dat maakt voor hem dus niets uit.

Overigens moet deze kerel natuurlijk levenslang krijgen. Als B. geen levenslang krijgt, dan verlies ik echt spontaan mijn vertrouwen in de Nederlandse strafrechtspraak. Het gaat om koele, kalme voorbereiding, nauwgezette uitvoering, geen enkele spijtbetuiging, volledige toerekeningsvatbaarheid en een daad die bewust zo is uitgevoerd dat hij de samenleving zeer ernstig zou schokken. Als er voor zo'n daad nog geen levenslang wordt opgelegd dan weet ik het ook niet meer.
Oud 11-07-2005, 14:29
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
+ een terroristisch oogmerk.
Oud 11-07-2005, 14:32
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
In dat licht heb ik een vraag aan de rechtendeskundigen:

Hoeveel meer wordt de straf gewoonlijk als terrorisme beweert en beweren is? Staat daar dan +5 jaar op? Of wordt het terroristische aspect apart bestraft (m.a.w. terrorisme als zodanig is strafbaar)?
Oud 11-07-2005, 14:32
Verwijderd
Ja, maar ik heb een broertje dood aan het begrip 'terroristisch oogmerk'. We hebben nog helemaal geen ervaring met dat begrip, het is nog nauwelijks door rechters gehanteerd, we weten helemaal niet hoe het in de praktijk werkt.
Oud 11-07-2005, 14:33
juno
Avatar van juno
juno is offline
Hij erkent dat wat hij gedaan heeft moord is en dat hij de gevolgen die wij daaraan verbinden accepteert. Spijt heeft hij echter niet, en zijn lot probeert hij niet te ontlopen, ook niet door te doen alsof hij spijt heeft.

Dat is erg a-typisch, op het moment dat een crimineel straf dreigt te krijgen zal hij er alles aan doen om die dreiging af te wenden. Dat is een rechtbank gewend, en het feit dat B. dat niet doet maakt hem ongrijpbaar, en het haalt de geloofwaardigheid van het hele strafrecht onderuit. De strafrechtspleging wil speciale en generale preventie bewerkstelligen, maar met een beklaagde die er totaal niet van onder de indruk is, werkt dit niet. Dit haalt haar morele gelijk weg, en geeft weer dat het element van wraak het enig overgebleven element is. Maar wraak, oog om oog, tand om tand, is een vies woord geworden, wij zijn daar te beschaafd voor, terwijl B. het allang geaccepteerd heeft.
Oud 11-07-2005, 14:34
Verwijderd
We kunnen hierop ook niet anders reageren dan hem gewoon voor de rest van zijn leven op te bergen tegen zo laag mogelijke kosten per dag, in totale afzondering. Geen kranten, geen contact, geen bezoek.
Oud 11-07-2005, 14:40
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-07-2005 @ 14:34 :
We kunnen hierop ook niet anders reageren dan hem gewoon voor de rest van zijn leven op te bergen tegen zo laag mogelijke kosten per dag, in totale afzondering. Geen kranten, geen contact, geen bezoek.
Mag dat dan?
Oud 11-07-2005, 14:41
juno
Avatar van juno
juno is offline
Dat mag niet. het hoeft heus geen feest te zijn, maar de vrijheidsberoving IS al het leed dat eenbestrafte wordt aangedaan, en extra leedtoevoeging in de vorm van isolement of een andere mensonwaardige behandeling is uncalled for.
Oud 11-07-2005, 14:42
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik dacht al.
Oud 11-07-2005, 14:42
Verwijderd
Helaas.
Oud 11-07-2005, 14:45
juno
Avatar van juno
juno is offline
Sorry, maar als we daaaraan beginnen zijn we geen haar beter dan hij.
Oud 11-07-2005, 14:58
Verwijderd
mischien moet hij maar in land van afkomst berecht worden. Daar zou hij wel krijgen wat hij wil. de doodstraf.
Oud 11-07-2005, 15:02
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-07-2005 @ 14:42 :
Helaas.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 11-07-2005, 15:03
Summerlover
Avatar van Summerlover
Summerlover is offline
Dat proces zelf kan me niks schelen, maar ik hoop wel dat hij levenslang krijgt.. Hij komt zo geobsedeerd door zijn geloof over, iemand die als een martelaar wil sterven, dat ik het nog zie gebeuren dat als hij eerder vrijgelaten wordt hij het nog een keer probeert ook.
__________________
life is what you make it
Oud 11-07-2005, 15:07
juno
Avatar van juno
juno is offline
Uitleveren?

B. is een nederlander, het feit is gepleegd in nederland en het slachtoffer is nederlands.
Oud 11-07-2005, 15:07
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 11-07-2005 @ 14:58 :
Daar zou hij wel krijgen wat hij wil.
Dat is toch juist een reden om het niet te laten doen? Laat hem maar lekker tegen zijn zin in langzaam wegrotten in een 4 bij 4 celletje.
Ads door Google
Oud 11-07-2005, 15:08
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 11-07-2005 @ 14:58 :
mischien moet hij maar in land van afkomst berecht worden. Daar zou hij wel krijgen wat hij wil. de doodstraf.
Hij wil volgens de sharia berecht worden las ik in de media. Ik vraag me af wat voor straf een sharia-rechtbank hier zou opleggen.
Oud 11-07-2005, 15:11
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 11-07-2005 @ 15:07 :
Dat is toch juist een reden om het niet te laten doen? Laat hem maar lekker tegen zijn zin in langzaam wegrotten in een 4 bij 4 celletje.
doodstraf is goedkoper. of laat hem anders maar wegrotten in de marokkaanse gevangenis. dat is echt geen pretje.
Oud 11-07-2005, 15:11
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 11-07-2005 @ 15:08 :
Hij wil volgens de sharia berecht worden las ik in de media. Ik vraag me af wat voor straf een sharia-rechtbank hier zou opleggen.
voor moord staat volgens mij de doodstraf. maar zeker weet ik het niet.
Oud 11-07-2005, 15:12
juno
Avatar van juno
juno is offline
Niks natuurlijk, hij heeft immers een ongelovige vijand van het geloof uitgeschakeld? Straf? Hij krijgt een lintje!
Oud 11-07-2005, 15:12
Verwijderd
Ja, dat is dus de vraag.
Oud 11-07-2005, 15:13
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
juno schreef op 11-07-2005 @ 15:12 :
Niks natuurlijk, hij heeft immers een ongelovige vijand van het geloof uitgeschakeld? Straf? Hij krijgt een lintje!
Uw pogingen grappig te zijn, hebben bij mij het beoogde effect niet bereikt. Volgende keer beter.
Oud 11-07-2005, 15:13
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
juno schreef op 11-07-2005 @ 15:12 :
Niks natuurlijk, hij heeft immers een ongelovige vijand van het geloof uitgeschakeld? Straf? Hij krijgt een lintje!
Advertentie
Oud 11-07-2005, 15:14
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 11-07-2005 @ 15:12 :
Niks natuurlijk, hij heeft immers een ongelovige vijand van het geloof uitgeschakeld? Straf? Hij krijgt een lintje!
Onzin. zolang Theo niemand fysiek aanvalt mag hij nieteens aangeraakt worden.
Oud 11-07-2005, 15:14
Verwijderd
Ik neem aan dat B. zich alleen niet door een gewone rechtbank wil laten berecht omdat dat een plek van ongeloof is.
Oud 11-07-2005, 15:15
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Die minachting voor de rechtbank vind ik nog wel het meest stuitend.
Oud 11-07-2005, 15:16
juno
Avatar van juno
juno is offline
Toch vond B. zijn daad legitiem, en pleegde hij hem uit naam van het geloof. Een Sharia rechtbank zou dan toch dezelfde mening toegedaan moeten zijn? B. zou toch niet bewust de Sharia overtreden?
Oud 11-07-2005, 15:16
Verwijderd
TBS zou ook geen slechte vonnis zijn.
Oud 11-07-2005, 15:17
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 11-07-2005 @ 15:16 :
TBS zou ook geen slechte vonnis zijn.
Wat voegt tbs hier nou toe?
Oud 11-07-2005, 15:18
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 11-07-2005 @ 15:11 :
voor moord staat volgens mij de doodstraf. maar zeker weet ik het niet.
Naar mijn weten ook
Oud 11-07-2005, 15:18
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
TBS lijkt me uitgelsoten, hij wordt 100% handelingsbekwaam geacht. Dat is juist het enge. Was hij maar een psychopaat.
Oud 11-07-2005, 15:19
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
juno schreef op 11-07-2005 @ 15:16 :
B. zou toch niet bewust de Sharia overtreden?
Dan zouden de andere 1.000.000 Nederlandse Moslims bewust de sharia overtreden, door geen ongelovigen te doden?

Denk eens gewwon logisch na, en ga eens wat meer boeken lezen. Bijvoorbeeld over Andulisie, of over Fatih Sultan Mehmet.
Oud 11-07-2005, 15:19
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 11-07-2005 @ 15:17 :
Wat voegt tbs hier nou toe?
hij moet zeker psychisch behandeld worden.
Oud 11-07-2005, 15:19
juno
Avatar van juno
juno is offline
Ik vind B.'s minachting op grond van zijn geloof voor de hele nederlandse samenleving stuitend. Hij is hier verdorie opgegroeid!

Natuurlijk is hij zo gek als een deur, het is een godsdienstwaanzinnige, en een verblijf in een cel met rubberen wanden zou hem goed passen. Maar TBS? Dan moet er wel uitzicht bestaan op genezing, TBS is een behandeling.
Ads door Google
Oud 11-07-2005, 15:19
Licht op Licht
Licht op Licht is offline
Citaat:
juno schreef op 11-07-2005 @ 15:16 :
Toch vond B. zijn daad legitiem, en pleegde hij hem uit naam van het geloof. Een Sharia rechtbank zou dan toch dezelfde mening toegedaan moeten zijn? B. zou toch niet bewust de Sharia overtreden?
Aangezien hij zijn misdaad begaan heeft in een land waar de shariah niet gehandhaafd wordt, is het niet eens van belang hoe hij voor de shariah veroordeeld zou worden. Een moslim die niet onder de shariah leeft, hoort de wetten van het thuisland te gehoorzamen zolang dit niet in strijd is met de wetten van de islam. Als dat wel het geval is moet hij zijn spullen pakken en emigreren, dit is een islamitische verplichting.
__________________
Het Islamitische standpunt tegenover Terrorisme: http://www.selefiepublikaties.com/Terrorisme.htm
Oud 11-07-2005, 15:20
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 11-07-2005 @ 15:18 :
TBS lijkt me uitgelsoten, hij wordt 100% handelingsbekwaam geacht. Dat is juist het enge. Was hij maar een psychopaat.
Als hij vrijkomt kan hij dus weer in herhaling treden. Bij TBS kan hij niet vrijkomen voordat hij uitbehandeld is. Dan is er nog tenminste hoop dat hij niet meer in herhaling treedt.
Oud 11-07-2005, 15:22
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 11-07-2005 @ 15:19 :
Dan zouden de andere 1.000.000 Nederlandse Moslims bewust de sharia overtreden, door geen ongelovigen te doden?

Denk eens gewwon logisch na, en ga eens wat meer boeken lezen. Bijvoorbeeld over Andulisie, of over Fatih Sultan Mehmet.
Een ongelovige vijand van het geloof doden zou in mijn ogen best toegestaan kunnen zijn, (maar niet verplicht, nee. Niet alles is verplicht dan wel verboden, zonder tussenweg. Sommige dingen zijn toegestaan, andere dingen zijn sierend maar niet verplicht)

Waar zou B. anders de legitimiteit van zijn daad op kunnen baseren?
Oud 11-07-2005, 15:22
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 11-07-2005 @ 15:20 :
Als hij vrijkomt kan hij dus weer in herhaling treden. Bij TBS kan hij niet vrijkomen voordat hij uitbehandeld is. Dan is er nog tenminste hoop dat hij niet meer in herhaling treedt.
Niet gek = weinig perspectief. Deze man denkt na over zijn daden.
Oplossing = opsluiten, sleutel verbrijzelen.

Laatst gewijzigd op 11-07-2005 om 15:25.
Oud 11-07-2005, 15:23
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 11-07-2005 @ 15:22 :
Een ongelovige vijand van het geloof doden zou in mijn ogen best toegestaan kunnen zijn, (maar niet verplicht, nee. Niet alles is verplicht dan wel verboden, zonder tussenweg. Sommige dingen zijn toegestaan, andere dingen zijn sierend maar niet verplicht)

Waar zou B. anders de legitimiteit van zijn daad op kunnen baseren?
Takfiri
Oud 11-07-2005, 15:23
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 11-07-2005 @ 15:22 :
Een ongelovige vijand van het geloof doden zou in mijn ogen best toegestaan kunnen zijn, (maar niet verplicht, nee. Niet alles is verplicht dan wel verboden, zonder tussenweg. Sommige dingen zijn toegestaan, andere dingen zijn sierend maar niet verplicht)

Waar zou B. anders de legitimiteit van zijn daad op kunnen baseren?
op misinterpretatie.
Oud 11-07-2005, 15:24
juno
Avatar van juno
juno is offline
Waar heb je het over?
Oud 11-07-2005, 15:24
Licht op Licht
Licht op Licht is offline
Citaat:
juno schreef op 11-07-2005 @ 15:22 :
Een ongelovige vijand van het geloof doden zou in mijn ogen best toegestaan kunnen zijn, (maar niet verplicht, nee. Niet alles is verplicht dan wel verboden, zonder tussenweg. Sommige dingen zijn toegestaan, andere dingen zijn sierend maar niet verplicht)

Waar zou B. anders de legitimiteit van zijn daad op kunnen baseren?
Op het gedachtengoed van een afgedwaalde stroming.
__________________
Het Islamitische standpunt tegenover Terrorisme: http://www.selefiepublikaties.com/Terrorisme.htm
Oud 11-07-2005, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 11-07-2005 @ 15:20 :
Als hij vrijkomt kan hij dus weer in herhaling treden. Bij TBS kan hij niet vrijkomen voordat hij uitbehandeld is. Dan is er nog tenminste hoop dat hij niet meer in herhaling treedt.
Er is ook zekerheid dat hij nooit meer in herhaling valt als we hem zolang opsluiten dat hij van ouderdom sterft in de cel. En dat is stukken goedkoper.
Oud 11-07-2005, 15:25
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 11-07-2005 @ 15:23 :
Takfiri
Kan je daar meer over vertellen ?
Oud 11-07-2005, 15:25
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 11-07-2005 @ 15:24 :
Waar heb je het over?
Mohammed B. is toch geen echte moslim!
Oud 11-07-2005, 15:25
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 11-07-2005 @ 15:24 :
Waar heb je het over?
Takfiri is een stroming die zegt dat het doel de middelen heiligt, en dat het dus niet erg is bepaalde Islamitische wetten te overtreden, mits het doel zeer islamitisch verantwoord is.
Oud 11-07-2005, 15:26
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik hoop trouwens dat we nog beelden te zien krijgen.
Oud 11-07-2005, 15:27
juno
Avatar van juno
juno is offline
Dondert niet, hij vindt van wel. Als we zo gaan redeneren is er geen enkele echte moslim, want alle stromingen zeggen dit van elkaar.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoge straffen Hofstadgroep
Levitating Nun
43 11-03-2006 13:32
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
501 07-02-2006 01:13
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
Rohit
501 26-12-2005 20:40
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Twee arrestaties in trein bij A'dam
T_ID
172 15-11-2005 15:30
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Proces Mohammed B. (II)
Levitating Nun
43 29-07-2005 18:40
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 18-07-2005 01:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:18.