Oud 13-12-2005, 14:50
martin0s
Avatar van martin0s
martin0s is offline
Voor mijn PWS : Terrorisme
Een kleine enquete om zo jullie mening te horen over Terrorisme in binnen- en buitenland.
Gelieve de vragen te kopieren en te plakken en de antwoorden erachter typen. Licht je antwoord zo goed mogelijk toe. Bij voorbaat dank

Naam:
leeftijd:
geslacht:
beroep/school:

Enquete
1. Sinds wanneer weet je van terrorisme?
2. Vertel iets over jouw ervaring met 9-11. (Wat je er toen van, toen het gebeurde en actueel was)
3. Denk je dat Nederland ook slachtoffer kan zijn van een grote (Madrid, NY) terroristische aanslag ?
4. Ben jij bang voor een terroristische aanslag?
5. Weet je wat de Hofstadgroep inhoudt ?
6. Hoe denk jij dat het terrorisme het best kan worden bestreden ?
7. Denk jij dat Bin Laden nog leeft? En denk je dat de Al Qaeda meerdere aanslagen gaat plegen?


Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-12-2005, 15:46
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Naam:
Belgarath
leeftijd:
17
geslacht:
V
beroep/school:
Rijksuniversiteit Groningen

Enquete
1. Sinds wanneer weet je van terrorisme?
Sinds ik een jaar of 10 was en op het jeugdjournaal de Hamas (bijv.) bezig zag.
2. Vertel iets over jouw ervaring met 9-11. (Wat je er toen van, toen het gebeurde en actueel was)
Ik vond de aanslag nogal een ver-van-mijn-bedshow en verbaasde me erover dat iedereen het er zo over had. Ik had niet de indruk dat dat voor Nederland nou zoveel gevolgen zou hebben. Zo belangrijk is dit land niet.
3. Denk je dat Nederland ook slachtoffer kan zijn van een grote (Madrid, NY) terroristische aanslag ?
De mogelijkheid is er wel, maar ik zie niet zo goed wat het nut daarvan zou zijn. Nederland is geen grootmacht. Aan de andere kant steunen we (lees dhr. Balkenende) G. Bush en hebben we troepen in Afghanistan en Irak, dat zou een reden voor een aanslag kunnen zijn.
4. Ben jij bang voor een terroristische aanslag?
Ik ben sowieso niet zo bang voor een terroristische reden om bovenstaande reden en als er al een zou komen dan is dat vast in de Randstad en daar woon ik 150 km vandaan.
5. Weet je wat de Hofstadgroep inhoudt ?
Een groep fanatici die van plan was aanslagen te plegen in Den Haag op regeringsgebouwen e.d. Mohammed B. zou er ook lid van zijn.
6. Hoe denk jij dat het terrorisme het best kan worden bestreden ?
Ik heb geen idee.
7. Denk jij dat Bin Laden nog leeft? En denk je dat de Al Qaeda meerdere aanslagen gaat plegen?
Ik denk dat ie nog wel leeft. Als hij dood was geweest hadden de Amerikanen ons dat allang verteld Ik weet niet of Al Qaeda op zich aanslagen gaat plegen. Waarschijnlijk wel groepen die zich verbonden voelen met Al Qaeda.
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 16:26
voor tinos
Naamteven
leeftijd: 16
geslacht: man
beroep/school: HAVO 5, Werenfridus

Enquete
1. Sinds wanneer weet je van terrorisme?
vanaf me 12e ongeveer?
2. Vertel iets over jouw ervaring met 9-11. (Wat je er toen van, toen het gebeurde en actueel was)
Ik schrok, zoiets verwachtte ik nooit.
3. Denk je dat Nederland ook slachtoffer kan zijn van een grote (Madrid, NY) terroristische aanslag ?
Ja, ik denk dat dat nog komt.
4. Ben jij bang voor een terroristische aanslag?
nee, anders heb je geen deel van leven.
5. Weet je wat de Hofstadgroep inhoudt ?
Een groep die aanslagen in Den Haah wilde plegen.
6. Hoe denk jij dat het terrorisme het best kan worden bestreden ?
Ik denk dat dat niet mogelijk is.
7. Denk jij dat Bin Laden nog leeft? En denk je dat de Al Qaeda meerdere aanslagen gaat plegen?
K weet niet of ie nog leeft, er zullen in ieder geval genoeg opvolgers zijn. Er zullen dus nog wel aanslagen volgen.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 17:34
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Naam:Martine
leeftijd:16
geslacht:V
beroep/school: 5VWO

Enquete
1. Sinds wanneer weet je van terrorisme?
Eigenlijk sinds 9-11

2. Vertel iets over jouw ervaring met 9-11. (Wat je er toen van, toen het gebeurde en actueel was)
Ik vond het verschrikkelijk wat er gebeurd was, maar zoveel dacht ik er nou ook weer niet bij na

3. Denk je dat Nederland ook slachtoffer kan zijn van een grote (Madrid, NY) terroristische aanslag ?
Alles kan, maar ik zie het niet zo snel gebeuren

4. Ben jij bang voor een terroristische aanslag?
Nee, de kans dat je erbij betrokken bent is zo klein. Ik bedoel, d'r kan van alles gebeuren. Je kan horen dat je kanker hebt, van een gebouw vallen, overreden worden... daar ben ik ook niet bang voor

5. Weet je wat de Hofstadgroep inhoudt ?
Het is een groep die vage plannen heeft om aanslagen te plegen

6. Hoe denk jij dat het terrorisme het best kan worden bestreden ?
Geen idee

7. Denk jij dat Bin Laden nog leeft? En denk je dat de Al Qaeda meerdere aanslagen gaat plegen?
Dat zou kunnen... weet ik veel
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 19:10
Verwijderd
Naam: anneke
leeftijd: 17
geslacht: v
beroep/school: vwo 6

Enquete
1. Sinds wanneer weet je van terrorisme?
na 9-11
2. Vertel iets over jouw ervaring met 9-11. (Wat je er toen van, toen het gebeurde en actueel was)
vreselijk gebeurtennis. Was ontzettend geschrokken dat erm ensen waren die zoiets durfden te doen.
3. Denk je dat Nederland ook slachtoffer kan zijn van een grote (Madrid, NY) terroristische aanslag ?
ja
4. Ben jij bang voor een terroristische aanslag?
nee
5. Weet je wat de Hofstadgroep inhoudt ?
ja
6. Hoe denk jij dat het terrorisme het best kan worden bestreden ?
ons niet bang laten maken en goede preventie.
7. Denk jij dat Bin Laden nog leeft? En denk je dat de Al Qaeda meerdere aanslagen gaat plegen?
ja die leeft nog
en ja datdoen ze zeker nog wel


Alvast bedankt [/B][/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 22:36
Eeff
Citaat:
martin0s schreef op 13-12-2005 @ 14:50 :
Voor mijn PWS : Terrorisme
Een kleine enquete om zo jullie mening te horen over Terrorisme in binnen- en buitenland.
Gelieve de vragen te kopieren en te plakken en de antwoorden erachter typen. Licht je antwoord zo goed mogelijk toe. Bij voorbaat dank

Naam:Evelien
leeftijd:17
geslacht:vrouw
beroep/schoolsg

Enquete
1. Sinds wanneer weet je van terrorisme?
sinds aanslagen op wtc gebouw.
2. Vertel iets over jouw ervaring met 9-11. (Wat je er toen van, toen het gebeurde en actueel was)
khad het op school gehoord, veel van op tv. gesprek van de week.
3. Denk je dat Nederland ook slachtoffer kan zijn van een grote (Madrid, NY) terroristische aanslag ?
hm geen id ben daar niet zo mee bezig eerlijk gezegd, als het gebeurd kan je het denk ik toch niet zo makkelijk voorkomen.
4. Ben jij bang voor een terroristische aanslag?
als het gebeurt, gebeurt het.
5. Weet je wat de Hofstadgroep inhoudt ?
niet precies, wel van gehoord.
6. Hoe denk jij dat het terrorisme het best kan worden bestreden ?
weet ik eigenlijk niet, ik denk dat dat best lastig is..
7. Denk jij dat Bin Laden nog leeft? En denk je dat de Al Qaeda meerdere aanslagen gaat plegen?
ja daar ben ik eigenlijk wel zeker van dat Al Qaeda meerdere aanslagen gaat plegen, dat komt door hun standpunt. en bin laden zal vast nog wel ergens in een grot zitten...


Alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 22:53
Stff
Avatar van Stff
Stff is offline
Naam: Steven
leeftijd: 20
geslacht: man
beroep/school: HBO Bedrijfseconomie

Enquete
1. Sinds wanneer weet je van terrorisme?
Al sinds de basisschool, jeugdjournaal, schooltv-weekjournaal en dat soort programma's.. denk aan d hamaz, de IRA, RAF, PLO

2. Vertel iets over jouw ervaring met 9-11. (Wat je er toen van, toen het gebeurde en actueel was)
Toen ik het voor het eerst hoorde was ik geschrokken, maar nuchter... zo van het zal wel meevallen.. dit omdat ik het zo te horen kreeg:

Citaat:
Er is een vliegtuig in het pentagon in New York gevlogen
Toch snel naar huis gegaan om te kijken wat er aan de hand was en toen drong het pas echt goed tot me door


3. Denk je dat Nederland ook slachtoffer kan zijn van een grote (Madrid, NY) terroristische aanslag ?
Maar natuurlijk, onze regering steunt / steunde 'de oorlog tegen het terrorisme' plus dat de nederlandse samenleving zeer open is, in een open samenleving kan je bijna alles

4. Ben jij bang voor een terroristische aanslag?
nee, als er echte terroristen hier in nederland zijn kan je het tog niet tegenhouden... en als de samenleving door angst gereeerd word gaat het fout, voorbeelden zat

5. Weet je wat de Hofstadgroep inhoudt ?
Ja

6. Hoe denk jij dat het terrorisme het best kan worden bestreden ?
niet... hooguit de redenen wegnemen waardoor mensen kiezen om aanslagen te plegen

7. Denk jij dat Bin Laden nog leeft? En denk je dat de Al Qaeda meerdere aanslagen gaat plegen?
Ik zelf denk het wel.. want anders hadden we zn kop al wel op CNN gezien.. maar je kan ook denken, misschien heeft de CIA hem al en maken ze het niet bekend omdat de steun voor de oorlog tegen het terrorisme dan in 1 keer wegvalt..

Aanslagen, er van uitgaande dat Osama leeft en vrij is... niet meer zoals 9-11 denk ik aangezien ze zo een operatie niet meer kunnen opzetten, maatr aanslagen op kleinere schaal kunnen zeker nog wel
__________________
Mess with the Best, Die Like the Rest | | Suus, Chelle, Linds, Marte, Daphne & Anne | | What the Eyes See and the Ears Hear the Mind Believes
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 17:10
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Naam: Jeanette
leeftijd: 17
geslacht: Vrouw
beroep/school: Havo

Enquete
1. Sinds wanneer weet je van terrorisme?
Na de aanslagen van het WTC Center.

2. Vertel iets over jouw ervaring met 9-11. (Wat je er toen van, toen het gebeurde en actueel was)
Ik zag het op het nieuws.

3. Denk je dat Nederland ook slachtoffer kan zijn van een grote (Madrid, NY) terroristische aanslag ?
Jaa alles kan, kijk maar naar Londen. Ze kunnen overal toeslaan.

4. Ben jij bang voor een terroristische aanslag?
Nee, niet echt. Denk niet dat wij het hier krijgen.

5. Weet je wat de Hofstadgroep inhoudt ?
Nee, geen idee.

6. Hoe denk jij dat het terrorisme het best kan worden bestreden ?
Ik denk niet dat het helemaal te bestrijden valt, maar zoveel mogelijk terroristen oppakken lijkt mij een goed plan.

7. Denk jij dat Bin Laden nog leeft? En denk je dat de Al Qaeda meerdere aanslagen gaat plegen?
Jaa, ik denk dat Osama nog leeft en dat er meerdere aanslagen zullen komen.
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 00:41
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Naam: Femic
leeftijd: 18
geslacht: vrouwelijk
beroep/school: 1e jaars student aan de uni.

Enquete
1. Sinds wanneer weet je van terrorisme? Weet ik veel, een aantal jaar.
2. Vertel iets over jouw ervaring met 9-11. (Wat je er toen van, toen het gebeurde en actueel was) Was erg geschrokken en bang dat iets soortgelijks in NL zou gebeuren. Dat was na een maandje wel weer over..
3. Denk je dat Nederland ook slachtoffer kan zijn van een grote (Madrid, NY) terroristische aanslag ? Ja, zeker.
4. Ben jij bang voor een terroristische aanslag? Soms, maar hou me er niet te veel mee bezig.
5. Weet je wat de Hofstadgroep inhoudt ? Ja, ik heb niet in een grot geleefd ofzo.
6. Hoe denk jij dat het terrorisme het best kan worden bestreden ? Geen flauw idee, dan had ik de AIVD wel een belletje gegeven. Denk dat terrorisme nauwelijks te bestrijden is.
7. Denk jij dat Bin Laden nog leeft? En denk je dat de Al Qaeda meerdere aanslagen gaat plegen? Ja, denk dat Bin Laden nog leeft. Al Qaeda zal ook vast wel actief blijven.

Tip: als je echte reacties op je antwoorden wil, stel dan geen gesloten (ja/nee) vragen.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 16:12
Verwijderd
Naam: appie
leeftijd: 18
geslacht: penis
beroep/school: Werenfridus

Enquete
1. Sinds wanneer weet je van terrorisme?
Eigenlijk sinds de aanslagen van 11 september is het woord terrorisme echt bij iedereen doorgedrongen...
2. Vertel iets over jouw ervaring met 9-11. (Wat je er toen van, toen het gebeurde en actueel was) Ik vond het opzich wel erg maar alles was onduidelijk en je wist niet echt wat het betekende.
3. Denk je dat Nederland ook slachtoffer kan zijn van een grote (Madrid, NY) terroristische aanslag ? het kan altijd maar ik dnek niet dat het zover komt, als het wel tgebeurt moeten alle nederlanders gewoon in opstand komen...
4. Ben jij bang voor een terroristische aanslag? nee, je gaat toch dood dus, je voelt er toch nix van as het gebeurt.
5. Weet je wat de Hofstadgroep inhoudt ? beetje wel.
6. Hoe denk jij dat het terrorisme het best kan worden bestreden ? geen aandacht geven en weinig buitenlanders toelaten in nederland. goede grenscontrole.
7. Denk jij dat Bin Laden nog leeft? En denk je dat de Al Qaeda meerdere aanslagen gaat plegen?
ik dnek dat hij waarschijnlij al dood is maar dat die stinkamerikanen nix zeggen omdat ze bang zijn voor opstand van de olielanden.

Laatst gewijzigd op 15-12-2005 om 16:19.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 12:46
Johan0123
Naam:Johan
leeftijd:20
geslacht: m
beroep/school: student

Enquete
1. Sinds wanneer weet je van terrorisme?
Sinds de aanslagen op het WTC
2. Vertel iets over jouw ervaring met 9-11. (Wat je er toen van, toen het gebeurde en actueel was)
Ik was erg geschrokken van deze gebeurtenis
3. Denk je dat Nederland ook slachtoffer kan zijn van een grote (Madrid, NY) terroristische aanslag ?
Jazeker de nederlandse troepen bevonden zich ook in Afghanistan dus heb je een grote kans dat Nederland ook getroffen wordt door zo'n aanslag
4. Ben jij bang voor een terroristische aanslag?
Je denkt er niet iedere dag aan als je bij de metro staat dat je bij een aanslag betrokken raakt
5. Weet je wat de Hofstadgroep inhoudt ?
een terroristische groepering uit Den Haag
6. Hoe denk jij dat het terrorisme het best kan worden bestreden ?
Strengere controles bij vliegtuigen en het openbaar vervoer
7. Denk jij dat Bin Laden nog leeft? En denk je dat de Al Qaeda
meerdere aanslagen gaat plegen?
Ik denk wel dat hij nog leeft en nog veel meer aanslagen aan het bedenken is.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 13:27
muts8848
Avatar van muts8848
muts8848 is offline
Naam: Muts
leeftijd: 18
geslacht: V
beroep/school: Universiteit Leiden

Enquete
1. Sinds wanneer weet je van terrorisme?
sinds 9/11 ben ik me actief bewust van het bestaan van terrorisme, daarvoor wist ik wel dat er in bijvoorbeeld Arabische landen wel eens aanslagen waren maar dat was toen zo ver van mijn bed.

2. Vertel iets over jouw ervaring met 9-11. (Wat je er toen van, toen het gebeurde en actueel was)
Ik schrok me, rot net als de rest van de wereld waarschijnlijk. Wie doet nou zo iets, en waarom? maar toen was ik ook nog een stuk jonger, inmiddels kijk ik er wel heel anders tegen aan.

3. Denk je dat Nederland ook slachtoffer kan zijn van een grote (Madrid, NY) terroristische aanslag ?
Het zou naief zijn om Nederland bij voorbaat uittesluiten van zo'n aanslag.

4. Ben jij bang voor een terroristische aanslag?
Ik ben me bewust van het risico, maar ik ben er niet echt bang voor.

5. Weet je wat de Hofstadgroep inhoudt?
Ik vraag me af of iemand in Nederland überhaupt weet wat de Hofstadgroep inhoud. Maar ik ken de geruchten.

6. Hoe denk jij dat het terrorisme het best kan worden bestreden?
Ik denk dat een land als Nederland zeker moet investeren in de binnenlandse veiligheid. Maar terrorisme is een van de moeilijkste vraagstukken van de internationale politiek op dit moment.

7. Denk jij dat Bin Laden nog leeft? En denk je dat de Al Qaeda meerdere aanslagen gaat plegen?
Geen idee of hij nog leeft, en ik denk dat Al Qaeda zeker nog wel van zich laat horen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 13:53
di0nne(k)
Naam: Dionne
leeftijd: 18
geslacht: V
beroep/school: Hogeschool Amsterdam

Enquete
1. Sinds wanneer weet je van terrorisme?
vanaf 11 sep 2001..
2. Vertel iets over jouw ervaring met 9-11. (Wat je er toen van, toen het gebeurde en actueel was)
Toen ik uit school kwam zat ik de hele middag voor de tv.. best wel geschrokken/verbaasd over zo'n gebeurtenis..
3. Denk je dat Nederland ook slachtoffer kan zijn van een grote (Madrid, NY) terroristische aanslag ?
Je kan het nooit uitsluiten.. maar ik hoop het niet
4. Ben jij bang voor een terroristische aanslag?
nee, kans is zo klein.. dat je er zelf bij bent..
5. Weet je wat de Hofstadgroep inhoudt ?
Groepering uit Den Haag.. volgens mij met Mohammed B.
6. Hoe denk jij dat het terrorisme het best kan worden bestreden ?
Harder aanpakken die handel..
7. Denk jij dat Bin Laden nog leeft? En denk je dat de Al Qaeda meerdere aanslagen gaat plegen?
Ik denk dat ie nog leeft.. Ergens in een grot.. en er komt vast nog wel een aanslag van de Al Qaeda..
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 20:37
D'nisSe
D'nisSe is offline
Naam: Denise
leeftijd: 15 jaartjes jong
geslacht: vrouw
beroep/school: vwo

Enquete

1. Sinds wanneer weet je van terrorisme?

Sinds de 11 september ramp in 2001

2. Vertel iets over jouw ervaring met 9-11. (Wat wist je er toen van, toen het gebeurde en actueel was)

Pas toen dat gebeurde werd ik me bewust van het woord terrorisme, daarvoor had ik nog nooit van dat woord gehoord. Ik weet nog wel dat toen de hele dag door alleen maar beelden te zien waren van hoe die vliegtuigen in het wtc vlogen. Ik vond dat echt vreselijk en zeker om te zien hoe de mensen er aan toe waren en hoe daar weken die smerige stof heeft gehangen.

3. Denk je dat Nederland ook slachtoffer kan zijn van een grote (Madrid, NY) terroristische aanslag ?

Ik zie dat echt nog wel een keer gebeuren ja, misschien niet nu maar over een paar jaar zeker wel.

4. Ben jij bang voor een terroristische aanslag?

Ik weet het niet, ik denk er eigenlijk ook niet zo veel over na en als ik erover nadenk dan heb ik natuurlijk wel zoiets van dat ik niet op de plek wil zijn waar een eventuele aanslag zou zijn, maar of ik er bang voor ben, geen idee.

5. Weet je wat de Hofstadgroep inhoudt ?

niet helemaal , ik weet in ieder geval niet goed is.

6. Hoe denk jij dat het terrorisme het best kan worden bestreden ?

door alle verdachten meteen op te sluiten totdat ze zeker weten dat die ene persoon er niks mee te maken heeft. Maar ik denk dat iedereen ook wel weet dat dit absoluut niet kan. (helaas)

7. Denk jij dat Bin Laden nog leeft? En denk je dat de Al Qaeda meerdere aanslagen gaat plegen?

Bin Laden volgens mij leeft die nog wel en anders leeft hij nog wel in de harten van zijn navolgers. En ik weet zeker dat de Al Qaeda meerdere aanslagen gaat plegen, volgens mij zijn hun nog steeds niet tevreden met het behaalde resultaat van hun aanslagen.
__________________
Change what you can't accept and accept what you can't change..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Enquête {opzet}: verhouding tussen de Nederlanders en de Moslims
Spray rebel
3 06-12-2004 22:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:02.