Oud 16-03-2004, 23:59
Junkfood Junkie
Junkfood Junkie is offline
Op een of andere manier ben ik goed in zieke fantasieën bedenken (ik weet eigenlijk niet of ik daar trots op moet zijn) en gister, na het kijken van het journaal en Jurassic Park III ( ) is dit verhaal eruit gerold. Ik dacht met misschien als een soort inleiding te gaan gebruiken bij een thriller - die verder nog geschreven moet worden... Of vind men dit té naar?

Het leven op aarde is voorbij. Het ras der mensen is er te laat achter gekomen dat ze zichzelf de verdoemenis voorschreven. Het verlangen naar macht heeft ze de das om gedaan. De derde wereldoorlog tussen het Midden Oosten en het Westen is zo hevig geweest dat de aarde compleet vergiftigd is door het verschrikkelijk grote aantal bommen dat is gebruikt. Kernbommen die landen zo groot als Groot Britannië in een keer wegvaagden vielen bij bosjes. Chemisch gas is met dusdanige hoeveelheden verspreid dat de wereld compleet uitgestorven is. De ozonlaag is totaal afgebroken, het broeikas-effect heeft ervoor gezorgd dat de zeeën met gemiddeld 15 meter gestegen zijn, waardoor een kwart van de wereld onder water is komen te staan. De rest is verwoest.

Het begin van deze oorlog was gezet op 11 september 2001, toen de Al Qai’da een verschrikkelijke terroristische aanslag pleegde op de Twin Towers in New York – Verenigde Staten. De VS sloeg terug door middel van het Midden Oosten flink aan te pakken. Irak, Iran, Pakistan, Indië, binnen 7 jaar zijn ze allemaal aan de beurt geweest. Maar dat ging niet zonder terugslag vanuit het Midden Oosten, dat na jarenlang vermoeden onder een hoedje bleek te spelen met elkaar. Al Qaida, Hoessein, de kernwapenprogramma’s van Pakistan en India, nadat de VS en Europa ze aangepakt hadden beslisten ze de handen ineen te slaan. Het grote terreurleger dat tegen de wil en wet van het Westen was hebben dat in de jaren 2004 en 2005 duidelijk laten merken. Aanslagen op treinen in Madrid, tijdens de Olympische Spelen in Athene en het Europese Voetbalkampioenschap in Portugal: vele doden – een duidelijk teken was gegeven.

Zes juni 2006. Nog nooit is er zo’n grote opstand geweest in Europa. Na de verschrikkelijke aanslagen van de jaren daarvoor hebben ze zes juni gekozen tot de vredesdag. Nog nooit in de wereldgeschiedenis zijn er zoveel mensen op dezelfde dag de straat op gegaan om te protesteren. Gemiddeld per land is 74 % van de bevolking de straat opgegaan, met Spanje en Frankrijk als de absolute toppers, meer dan 90 %.

De Al Qai'da had hier op gewacht, op deze dag. Deze dag waarop zoveel mensen buiten waren, weerloos – zonder dak boven hun hoofd. Hoe ze het ooit voor elkaar hebben gekregen is nog steeds een raadsel – de onderzeeërs, geproduceerd in het uiterste geheim door Taiwan waren onzichtbaar voor elke radar die in het Westen bekend was – de raketten net zo. Vanuit de Middellandse Zee gingen er 4 de lucht in – vier chemiraketten met een gifgas ontwikkeld door het regime van Irak in de tijd van Hussein. Uiterst dodelijk – zeer snel verspreidend. Een sloeg in op het hoofdplein van Barcelona, een in hartje Madrid, een in Vaticaanstad en de laatste in Athene. De witte protestmarsen eindigden in het grootste bloedbad ooit…
Zes werden er vanuit de Atlantische Oceaan afgevuurd. Parijs, Londen, Amsterdam, Berlijn, Brussel en Lissabon waren de doelwitten. Niemand zag ze aankomen, niemand verwachtte dit, na 1,5 jaar van terroristische rust. Dat het Midden Oosten het niet eens was met het Westen was al langer bekend, er was al meerdere keren gesproken van een oorlog – ook rechtstreeks op tv. De grote protestmars van zes zes 2006 had ervoor moeten zorgen dat die nooit uitgebroken was – maar het tegenovergestelde gebeurde. Er vielen die dag ontelbaar veel doden. De laatste telling in Amsterdam werd vastgesteld op 1.234.211 overledenen – 4 dagen na de aanslag. De paniek was nog nooit zo groot geweest in Europa. De Europeanen voelden zich nergens meer veilig, kwamen nauwelijks meer op straat – het was ze duidelijk: de Derde Wereldoorlog was een feit.

De Verenigde Staten, Canada, Nieuw Zeeland, Australië, Japan en de Europese Unie sloten een verbond en stelden het grootste leger samen dat ooit in de geschiedenis voor is gekomen. Op 6 november 2006, precies een half jaar na 666-day verklaarde het Westen de oorlog aan het Midden Oosten. De oorlog woedde eerst 5 jaar met manskracht, miljoenen soldaten vonden hun dood in de verschrikkelijke hitte van het Midden Oosten. Duizenden tanks, vliegtuigen en andere voertuigen zijn er aan te pas gekomen – tot op 4 december 2011 de eerste nieuw-ontwikkelde kernraketten vanuit Libië werden afgevuurd. Nucleaire kracht in combinatie met een biologisch virus – ongeneesbaar. De eerste 20 vaagden de Verenigde Staten zo goed als compleet van de aarde – en velen volgden. Mensen die overleefden in schuilkelders ontgingen niet aan het virus, dat zich verschrikkelijk snel door het water verspreidde. Europa, Noord en Zuid Amerika en Australië waren binnen twee weken onbewoonbaar verklaard. 24 december 2011 sloeg Japan terug, door het Midden Oosten, China en Noord-Afrika volledig met kernraketten te overspoelen. 1 januari 2012 was de temperatuur zó hoog, de lucht zó chemisch verontreinigd dat het niet meer mogelijk was om buiten te leven. Op 31 januari 2012 is de hele wereld uitgestorven, door hitte, ondervoeding en het virus.


Ik had bedacht het verder te laten gaan met het feit dat er nog altijd mensen in leven zijn die in de ruimte verblijven als astronauten, die terug keren naar de aarde... etc. 'De Nieuwe Wereld.' Lekker ver gezocht - maar daar houd ik van...

Is het iets? Kritiek welkom!
__________________
- Shit... + What? - Police... + Where? - There... + Shit...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-03-2004, 11:16
songeur
Avatar van songeur
songeur is offline
Kan je alsjeblieft de lettertjes op normale grootte zetten, want dit leest nogal irritant.
__________________
'Je ne perdrai pas mon temps à essayer de prolonger ma vie', aldus Renaud.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 15:49
Verwijderd
Ik vond het prettig om te lezen, goed bedacht, maar ongeneesbaar moet je vervangen door ongeneeslijk
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 17:16
Str0nk
Avatar van Str0nk
Str0nk is offline
Ik ben op de helft gestopt, wat een debiel verhaal zeg, totaal niet realistisch, verdiep je eens in de internationale betrekkingen voordat je zoiets gaat schrijven..
__________________
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat de ander voor hij 't ziet.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 00:22
Junkfood Junkie
Junkfood Junkie is offline
IK heb het verzonnen - het is een verhaal...

Het is dat je een stronk bent, maar iig bedankt voor je kritiek!
__________________
- Shit... + What? - Police... + Where? - There... + Shit...
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 09:24
songeur
Avatar van songeur
songeur is offline
Aangezien je de letters niet in normale grootte hebt neergezet, heb ik het maar met 'quote' gelezen. Waarom wilde je het niet aanpassen?

Citaat:
Junkfood Junkie schreef op 16-03-2004 @ 23:59:
Is het iets? Kritiek welkom!
Nee, ik vind het niks. Het is niet erg boeiend, het is onrealistisch dat zoiets zo snel al gebeurt. Verder heb je er ook teveel data ingestopt, lekker interessant als iets precies op die en die datum gebeurt. Soms kan het wel goed zijn om een datum te noemen, maar dan moet dat wel functioneel zijn en dat is bij jou niet het geval.

Als je er het een en ander aan verandert, kan het misschien nog wat worden. Om te beginnen zou ik het over een of meer personen laten gaan, bij dit verhaal sta je nogal ver van de gebeurtenissen af. Wilde je dat doen bij je stukje over 'de Nieuwe Wereld'?

O ja, waarom staat je stukje eigenlijk in de verleden tijd als het in de toekomst gebeurt? Dat KAN natuurlijk wel, maar het leest heel vreemd. Ik zou de tegenwoordige tijd gebruiken als ik jou was, op die manier neem je de lezer ook meer mee in het verhaal.

Waarschijnlijk is er nog wel meer te bedenken om te verbeteren, maar ik ben geen expert en bovendien heb je hier voorlopig wel even genoeg aan denk ik.

Succes!

songeur
__________________
'Je ne perdrai pas mon temps à essayer de prolonger ma vie', aldus Renaud.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 10:00
Rareman2
Rareman2 is offline
Het verhaal begint al vrij onrealistisch, maar dat zou nog mogelijk zijn dus heb ik ook verder gelezen. Maar toen ik bij het stukje kwam van de onderzeeers die in het geheim ontwikkeld waren, ben ik afgehaakt. Dat is gewoon te onrealistisch en zou (volgenmij) niet in het echt kunnen gebeuren.
Opzich was het stukje daarvoor best aardig. Een aantal zinnen zou je wel kunnen herschrijven om het wat beter te laten lopen, maar echt slecht was het niet! Wel denk ik dat als je er nogeens goed naar zou kijken, je het nog behoorlijk kan verbeteren.
__________________
Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk!
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 11:51
Junkfood Junkie
Junkfood Junkie is offline
Citaat:
songeur schreef op 18-03-2004 @ 09:24:
O ja, waarom staat je stukje eigenlijk in de verleden tijd als het in de toekomst gebeurt? Dat KAN natuurlijk wel, maar het leest heel vreemd. Ik zou de tegenwoordige tijd gebruiken als ik jou was, op die manier neem je de lezer ook meer mee in het verhaal.
[/B]
Dit is eigenlijk de inleiding op het verhaal zelf, dat zich dus ook in de toekomst afspeelt, 13 jaar na de apocalyps komen 'ze' terug op de aarde, dus toen was dat al gebeurd... ja beetje raar, maar ik vond het zo wel het meest logisch.

En, ik wil de lettertjes wel aanpassen maar het kan niet meer... misschien kan een forumbaas het verhaal in 'normale' letters veranderen..?

Maar er moet idd nog veel aan gebeuren Songeur - iig bedankt, hier heb ik wel wat aan!
__________________
- Shit... + What? - Police... + Where? - There... + Shit...
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 11:57
Junkfood Junkie
Junkfood Junkie is offline
Citaat:
Rareman2 schreef op 18-03-2004 @ 10:00:
Het verhaal begint al vrij onrealistisch, maar dat zou nog mogelijk zijn dus heb ik ook verder gelezen. Maar toen ik bij het stukje kwam van de onderzeeers die in het geheim ontwikkeld waren, ben ik afgehaakt. Dat is gewoon te onrealistisch en zou (volgenmij) niet in het echt kunnen gebeuren.
Opzich was het stukje daarvoor best aardig. Een aantal zinnen zou je wel kunnen herschrijven om het wat beter te laten lopen, maar echt slecht was het niet! Wel denk ik dat als je er nogeens goed naar zou kijken, je het nog behoorlijk kan verbeteren.
Bedankt, het was ook een proefje, ik moet er inderdaad nog een aantal x doorheen... en dat met die duikboten vond ik zelf ook vies onrealistisch... maar het is wel de enige manier - (weer) met vliegtuigen vond ik lauw, en ik denk ook dat als die enkele kilometers in verboden land vliegen, ze naar de grond gehaald worden... Volgens mij krijg je niks ongezien zo in de buurt van grote steden dat het raketten af kan vuren... behalve duikboten?
En ja, STEL nou dat ze die dingen echt aan het ontwikkelen zijn, het is in het geheim gebeurd, dus wie weet..?
__________________
- Shit... + What? - Police... + Where? - There... + Shit...
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 19:36
Rareman2
Rareman2 is offline
Citaat:
Junkfood Junkie schreef op 18-03-2004 @ 11:57:
Bedankt, het was ook een proefje, ik moet er inderdaad nog een aantal x doorheen... en dat met die duikboten vond ik zelf ook vies onrealistisch... maar het is wel de enige manier - (weer) met vliegtuigen vond ik lauw, en ik denk ook dat als die enkele kilometers in verboden land vliegen, ze naar de grond gehaald worden... Volgens mij krijg je niks ongezien zo in de buurt van grote steden dat het raketten af kan vuren... behalve duikboten?
En ja, STEL nou dat ze die dingen echt aan het ontwikkelen zijn, het is in het geheim gebeurd, dus wie weet..?
Het ZOU inderdaad wel kunnen Maar misschien was het beter geweest als je misschien ipv die duikboten zelfmoordterroristen had 'gebruikt' (weet niet hoe ik het anders moet zeggen...) ofzo. Dat is nog wat meer te vertalen naar deze tijd (helaas..) en dus wat realistischer. Maar dat moet je natuurlijk zelf weten
__________________
Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk!
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 20:48
Verwijderd
Het spijt me heel erg, maar ik heb je verhaal niet gelezen. Ik wilde alleen even vragen of je wist dat je nickname ook de titel is van een lied van The Flying Embryo's. Wist je dat?

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 01:15
Junkfood Junkie
Junkfood Junkie is offline
Citaat:
Rareman2 schreef op 18-03-2004 @ 19:36:
Het ZOU inderdaad wel kunnen Maar misschien was het beter geweest als je misschien ipv die duikboten zelfmoordterroristen had 'gebruikt' (weet niet hoe ik het anders moet zeggen...) ofzo. Dat is nog wat meer te vertalen naar deze tijd (helaas..) en dus wat realistischer. Maar dat moet je natuurlijk zelf weten
Ik snap je wel, alleen een terrorist opzichzelf kan te weinig aanrichten... zo'n man neemt geen 500-kilo-zware bom met zich mee. Ik dacht ook al aan ziekenwagens ofzo, of ijscokarretjes of iets. Maar ik denk dat het makkelijker en effectiever is van grote afstand, en dan gelijk een hele raket.
Hoewel, hmm - *idee*
__________________
- Shit... + What? - Police... + Where? - There... + Shit...
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 01:24
Junkfood Junkie
Junkfood Junkie is offline
Hergeschreven een-na-laatste allinea:

De Al Qaida had hier op gewacht, op deze dag. Deze dag waarop zoveel mensen buiten waren, weerloos – zonder dak boven hun hoofd. Hoe ze het ooit voor elkaar hebben gekregen is nog steeds een raadsel – maar de meer dan 200 zelfmoordterroristen die zich over de 10 belangrijkste steden van Europa hadden verspreid, lieten op hetzelfde moment hun chemische gas-bommen ontploffen, die onder hun kleding of in rugzakken verstopt waren. Madrid, Barcelona, Lissabon en Parijs. Berlijn, Amsterdam, Rome, Londen, Brussel en in Athene waren de uitgezochte doelwitten. Rond vier uur ’s middags, toen de drukte op zijn grootst was, kwam het moment waarop alle 200 knoppen tegelijk ingedrukt werden. Het snel-verspreidende zenuwgas ontfermden zich over vele straten…
Niemand had dit zien aankomen, niemand verwachtte dit, na 1,5 jaar van terroristische rust. Dat het Midden Oosten het niet eens was met het Westen was al langer bekend, er was al meerdere keren gesproken van een oorlog – ook rechtstreeks op tv. De grote protestmars van zes zes 2006 had ervoor moeten zorgen dat die nooit uitgebroken was – maar het tegenovergestelde gebeurde. Er vielen die dag ontelbaar veel doden. De laatste telling in Amsterdam werd vastgesteld op 1.234.211 overledenen – 4 dagen na de aanslag. De paniek was nog nooit zo groot geweest in Europa. De Europeanen voelden zich nergens meer veilig, kwamen nauwelijks meer op straat – het was ze duidelijk: de Derde Wereldoorlog was een feit.
__________________
- Shit... + What? - Police... + Where? - There... + Shit...
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 13:18
Verwijderd
Ik vind het eigenlijk best OK. Het leest lekker weg, leuk verzonnen ook.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 13:45
songeur
Avatar van songeur
songeur is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 18-03-2004 @ 20:48:
Het spijt me heel erg, maar ik heb je verhaal niet gelezen. Ik wilde alleen even vragen of je wist dat je nickname ook de titel is van een lied van The Flying Embryo's. Wist je dat?

LUH-3417
Citaat:
Junkfood Junkie schreef op 18-03-2004 @ 11:51:
En, ik wil de lettertjes wel aanpassen maar het kan niet meer... misschien kan een forumbaas het verhaal in 'normale' letters veranderen..?
__________________
'Je ne perdrai pas mon temps à essayer de prolonger ma vie', aldus Renaud.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 13:49
songeur
Avatar van songeur
songeur is offline
Citaat:
Junkfood Junkie schreef op 18-03-2004 @ 11:51:
Dit is eigenlijk de inleiding op het verhaal zelf, dat zich dus ook in de toekomst afspeelt, 13 jaar na de apocalyps komen 'ze' terug op de aarde, dus toen was dat al gebeurd... ja beetje raar, maar ik vond het zo wel het meest logisch.

En, ik wil de lettertjes wel aanpassen maar het kan niet meer... misschien kan een forumbaas het verhaal in 'normale' letters veranderen..?

Maar er moet idd nog veel aan gebeuren Songeur - iig bedankt, hier heb ik wel wat aan!
Ok, gelukkig dat je mijn commentaar handig vindt, het was natuurlijk opbouwend bedoeld Ik heb LUH-3417 even een hint gegeven over die lettertjes.

Dat met die tijden laat ik verder aan jou over ter beoordeling, maar door de v.t. te gebruiken, wordt je a.h.w. in de toekomst 'gedrukt' als lezer. En daardoor komt het verder van je af te staan. Ik hoop dat je zo begrijpt wat ik bedoel.
__________________
'Je ne perdrai pas mon temps à essayer de prolonger ma vie', aldus Renaud.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 18:52
Hero_Zero
Avatar van Hero_Zero
Hero_Zero is offline
Sorry, maar opkomsten van 74% en in Spanje en Frankrijk 90%? Bij de verkiezingen in Spanje was dit keer de opkomst 77% en dat was al flink hoog. Zulke percentages zouden nooit voorkomen bij protesten, het zou me zeer verbazen als het zelfs gemiddeld boven de 20% uitkomt.

De grootste demonstratie in Nederland was in Amsterdam tegen Atoomwapens en die haalde het aantal als ik het goed heb van 1,2 miljoen. Das ongeveer 10% van de bevolking.

Bovendien gaan mensen niet meer zo snel de staart op. Ja voor een stille tocht willen ze nog wel de straat op . Maar dat is louter voor de amusementswaarde. Mensen geloven haast niet in protesteren. Het heeft toch geen nut, is het motto .

Als je het toch op een derde wereldoorlog laat uitkomen, neem dan rond 2030 - 2040, wanneer China een heel groot machtsblok is, met India op de voet gevolgd. Dat kan grote spanningen teweeg brengen. Maar aan de andere kant doen er ook theorien de ronde dat het juist onrustiger is met minder grootmachten.
__________________
A gramme is better than a damn. | When the individual feels, the community reels.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 01:45
Junkfood Junkie
Junkfood Junkie is offline
Citaat:
Hero_Zero schreef op 19-03-2004 @ 18:52:
De grootste demonstratie in Nederland was in Amsterdam tegen Atoomwapens en die haalde het aantal als ik het goed heb van 1,2 miljoen. Das ongeveer 10% van de bevolking.
Toen ging het om de bommen, nu gaat het erom of ze op Nederland gaan vallen of niet - ik denk wel dat dat verschil uitmaakt, zeker als via de media al openlijk verklaard is dat er een oorlog op komst is, + de alle aanslagen op verschillende evenementen!
(Tuurlijk is het een groot getal, maar daar is een verhaal voor, toch? )
__________________
- Shit... + What? - Police... + Where? - There... + Shit...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-03-2004, 11:25
Hero_Zero
Avatar van Hero_Zero
Hero_Zero is offline
Citaat:
Junkfood Junkie schreef op 20-03-2004 @ 01:45:
Toen ging het om de bommen, nu gaat het erom of ze op Nederland gaan vallen of niet - ik denk wel dat dat verschil uitmaakt, zeker als via de media al openlijk verklaard is dat er een oorlog op komst is, + de alle aanslagen op verschillende evenementen!
(Tuurlijk is het een groot getal, maar daar is een verhaal voor, toch? )
Je schrijft zelf dat er anderhalf jaar niks meer gebeurd is en wanneer zouden de media moeten melden dat er een massale oorlog op komst is? Uit jou verhaal komt naar voren dat het onverwacht kwam, dus er helemaal geen sprake is van een toekomstige oorlog. Media kunnen moeilijk bronnen en feiten uit hun duim zuigen.

Ik vindt zelf dat een verhaal wel een beetje moet kloppen. Fantasy ok, maar dit is zo op de realiteit gebaseerd, dat je mag verwachten dat het een beetje realistisch doorgaat. Nu is het erg onrealistisch.
__________________
A gramme is better than a damn. | When the individual feels, the community reels.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 11:59
Junkfood Junkie
Junkfood Junkie is offline
In die anderhalf jaar zijn er idd geen aanslagen meer gepleegd, maar er gaat ook veel tijd zitten in het uitzoeken wie en wat het heeft gedaan, de aanslag word opgeëist (zoals er toen ook zo'n videoband van Osama tevoorschijn kwam), nou het 'Westen' gaat daar weer tegenin en uiteindelijk verklaard het Midden Oosten ze de oorlog, na die lange tijd van uitzoeken over en weer gekibbel... dat was eigenlijk wat ik bedoelde. Misschien is het idd wel het zwakste punt uit het verhaal maar ik vond juist dat er een tijd tussen moest zitten - zodat het allemaal nóg onverwachter gebeurde.

Misschien moet ik er 1 of zelfs een half jaar van maken... is het dan beter?
__________________
- Shit... + What? - Police... + Where? - There... + Shit...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:32.