Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2005, 21:39
Verwijderd
Hoi, ik zit met een aantal problemen en zou die graag opgelost zien, en hulp zoeken in de directe omgeving is al een probleem, maar oke ik hoop dat iemand hier zo vriendelijk is mij te helpen.

Ik ben nogal in de war door een aantal dingen en dit komt voornamelijk omdat ik thuis zit.
Ik wil heel graag weg bij mn ouders.
Als ik van huis weg ben, waar dan ook dan voel ik me vrij dan kan ik de dingen doen die ik wil doen, maar zodra ik thuis kom dan verander ik, dan isoleer ik mezelf op me kamer omdat ik gewoon niet bij me ouders wilt zitten.
Ik heb een k*tjeugd beleefd met mishandeling, me vader nooit gezien, en ja nogal toegetakeld allemaal.
Me moeder is zo iemand die graag de touwtjes in handen heeft, ook al ben ik 19...tsja..
Ze heeft me pinpas en pint er rustig op los met mijn pas zonder dat ik het weet, als ik dan een afschrift ziet en haar er op confronteer, moek me kop houden enzo, en zegt ze dat ze het wel betaald.
Ik heb het gevoel dat alles me ontnomen word, en ik wil gewoon heel graag weg.
Ik zit nu op school en werk daarnaast in het weekend(af en toe).
Maar ik hou het hier niet meer uit, het is niet gezond dat ik eigenlijk hulp op een forum moet gaan zoeken....
Als ik zelfstandig moet worden, dan lukt dat zeker niet als alles me word ontnomen, en ik naar iemands anders pijpen moet dansen.
ik heb al redelijk het gevoel gekregen dat ik thuis niet gewenst bent...
me moeder heeft me al vaker gezegd dat:
-als ze wist dat ik over 19 jaar zo zou zijn me nooit had genomen
ik een spijker van haar kist bent...
ik word gek van de vernederingen die ik altijd moet aanhoren.
als me haar maar niet goed zit dan mag ik de deur nie uit,
als ik uit wil gaan en ik trek kleding aan die ik aan wil dan mag ik de deur nie uit want dan wilt ze mij speciaal n een ander shirt uit zien gaan, zouk dan toch weggaan, pff doet ze de deur op slot en mag ik het uitzoeken.
Ze heeft me in een bepaalde controle, en ik wil er gewoon weg op mezelf.
Maar ja ik heb niks om op te teren, bij vrienden kan ik al niet terecht,w ant tsja wat is tegenwoordig een vriend...
Wat moet ik doen om gewoon zo snel mogelijk weg te komen op mezelf, met een kans me eigen leven te leiden, want hier woed het langzaam naar een hel, en ik heb al diverse pogingen gedaan om mezelf van kant te maken....maar ik wil nog iets proberen te maken van me leven.
Waar zou ik terecht kunnen, instanties of wat dan ook die mij helpen zoeken naar een toekomst.
hopelijk zsm op mezelf.
groetjes
solidriver.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-02-2005, 22:05
Verwijderd
Ik verplaats deze even.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 22:09
Verwijderd
ok dank je?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 22:14
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik denk dat het goed is als je op jezelf gaat wonen. Je bent 19 dus dat is op die leeftijd best een hele logische stap. Ik weet niet of je studeert of iets anders doet dus het is lastig om echt praktische tips te geven. Je hebt tegenwoordig ook veel van die kamertrainingcentra voor jongeren waar je voorbereid wordt om op jezelf te gaan wonen, misschien is dat iets? Ik dacht dat je daar terecht kon komen via bijvoorbeeld bureau Jeugdzorg.

Mijn ervaring is overigens wel dat je pas echt zelfstandig wordt als je echt alles zelf moet doen. Mijn moeder vond me ook totaal niet zelfstandig omdat ze het idee had dat zij nog van alles deed maar ze ziet ook wel dat nu ik op mezelf woon ook alles gebeurt wat moet gebeuren. Je gaat het pas echt zelf doen als je wel moet.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 22:15
argenta
argenta is offline
met het commentaar dat je hier krijgt kun je beter geen serieus forum plaatsen. Anderen mensen kunnen jouw problemen niet oplossen jongen, en zeker niet dit soort mensen.

* denk je dat je er iets mee opschiet om dood te gaan? denk je dat het dan beter wordt?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 23:37
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Meer werken, een kamer huren en op jezelf gaan wonen, desnoods bijlenen.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 23:37
knorrieknor
Avatar van knorrieknor
knorrieknor is offline
Gezien wat jij allemaal hebt doorgemaakt, lijkt mij een logische stap dat je eerst hulp voor jezelf zoekt. Dan denk ik bv aan maatschappelijk werk die jou als ze dat nodig vinden, kunnen doorverwijzen naar een voor jou op toepassing zijnde hulpverlening.
En ja, uit huis gaan is voor jou een oplossing op korte termijn denk ik. Dus er zal naar mijn gevoel meer moeten gebeuren.

Probeer es een afspraak te maken desnoods met je huisarts, die ook die verwijzingsmogelijkheden heeft.

Iig heel veel sterkte met wat je ook besluit.
__________________
The Pig of Revenge.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 00:07
Verwijderd
Ik heb ook een tijd gehad dat ik heel graag weg wilde van huis, ik kon het absoluut niet meer met mijn moeder en broertje vinden, en ik had bij alles het gevoel dat het twee tegen één was. Inmiddels is dat weer over, maar nu ga ik dan ook over een halfjaartje studeren en op mezelf wonen, dus als ik me erger denk ik daar gewoon aan.

Als ik jou was zou ik alles op alles zetten om uit huis te kunnen.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 11:27
Verwijderd
dus via de dokter..
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 12:20
knorrieknor
Avatar van knorrieknor
knorrieknor is offline
Citaat:
SolidRiver schreef op 07-02-2005 @ 12:27 :
dus via de dokter..
Als ik jou was, zou ik inderdaad een gesprek met de huisarts aanvragen over jouw probleem. Die kan je eventueel doorverwijzen naar andere instanties. Wees open en eerlijk naar hem, zodat ie jouw situatie goed kan inschatten.
Hij heeft beroepsgeheim, dus dit komt zowiezo niet door naar je moeder. (zeker niet als je dat nog benadrukt.)

Wat ik ook even zou bekijken is of jij je bankzaken goed geregeld hebt. Heb je je moeder een machtiging voor jouw rekening gegeven? Zo niet, zou ze in principe niet aan jouw rekening mogen komen. Wat ik nu zou doen, is jouw rekening opheffen bij jouw bank en een andere bank kiezen. Je nieuwe pinpas inderdaad goed bij je houden, je code niet prijsgeven aan je moeder en de bank opdracht geven dat jouw moeder of wie dan ook niet gemachtigd is om geld van jouw rekening te halen.

Btw: ik wist echt niet dat er nog zulke ouders bestonden eerlijk gezegd.
__________________
The Pig of Revenge.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 12:31
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
knorrieknor schreef op 07-02-2005 @ 13:20 :


Wat ik ook even zou bekijken is of jij je bankzaken goed geregeld hebt. Heb je je moeder een machtiging voor jouw rekening gegeven? Zo niet, zou ze in principe niet aan jouw rekening mogen komen. Wat ik nu zou doen, is jouw rekening opheffen bij jouw bank en een andere bank kiezen. Je nieuwe pinpas inderdaad goed bij je houden, je code niet prijsgeven aan je moeder en de bank opdracht geven dat jouw moeder of wie dan ook niet gemachtigd is om geld van jouw rekening te halen.


Inderdaad, jouw rekening is JOUW rekening en niet die van je moeder, daar heeft zij met haar handjes vanaf te blijven tenzij jij een machtiging geeft. En al heb je dat wel gedaan, die kan je opheffen. Niet dat je daar wat aan hebt als zij je pinpas heeft, maar dan zou ik idd die machtiging op laten heffen, rekening sluiten, andere openen, pinpas zelf goed bewaren en zorgen dat je ma em niet krijgt en de code al helemaal niet.

Voor de rest zou ik idd eens een bezoekje brengen aan de huisarts, of desnoods het GGZ of maatschappelijk werk.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 21:26
Verwijderd
me moeder had me pinpas gewoon h,mmmm
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 07:56
Verwijderd
Je zelfvertrouwen heeft vast ook een enorme deuk opgelopen. Dit zal alle stappen doe je moet nemen een stuk lastiger maken, maar het blijft noodzaak en is uiteindelijk toch het beste voor jou.

Maak een afspraak met de huisarts.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Wat moet ik doen?
Jan159
9 16-05-2013 22:05
Liefde & Relatie Help wat moet ik doen?? Me Lerares Smst me terug!! Hopeloos Verlieft
Bi_Anoniem
11 13-12-2004 11:28
Liefde & Relatie ´ruzietjes´ met mijn vriend, wat moet ik doen?
proof of life
30 06-08-2004 15:11
Liefde & Relatie Wat moet ik doen? (heel verhaal sorry toch bedankt als je het lezen wilt)
HipHopSter
9 17-10-2003 12:24
Psychologie Wat moet ik doen?
aboe
13 09-08-2003 01:38
Psychologie Help. ik zit klem. wat moet ik doen?
Snow White
10 20-10-2002 12:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:45.