Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2001, 10:15
!!kimmetje!!
!!kimmetje!! is offline
je leest altijd dat je twee liter water per dag moet drinken maar wat moet ik me daa bij voorstelllen ,, hoeveel glazen zijn dat +/-

thnxxxx
Met citaat reageren
Oud 26-10-2001, 10:17
Ilsch
Avatar van Ilsch
Ilsch is offline
Vul een lege cola fles met water... als die leeg is nog een.. tel de glazen en tadaaa

Ik zou het niet precies weten eigenlijk, in glazen zeg maar.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2001, 10:54
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
een longdrinkglas zeg maar is als het goed is ongeveer 0,25 liter. dus 8 glazen daarvan.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 26-10-2001, 12:23
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Ik kom daar LANG niet aan.. Ik had van de week bijv. een dag dat ik er de volgende ochtend achter kwam dat ik de dag ervoor eigenlijk helemaal niet had gedronken..
Met citaat reageren
Oud 26-10-2001, 12:34
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Frisdrank, bijvoorbeeld cola, bestaat ook voor een groot deel uit water.

Beetje manipulatief statement.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 26-10-2001, 13:40
badtothebone
badtothebone is offline
Ik heb zelfs gelezen op zo'n cosmetische chirurgie site dat om mooi te blijven/worden 3 liter vereist is.
__________________
Wat is het dat wij niet de waarheid kunnen zien en alleenmaar de leugen geloven. Als je moe bent, zoek je je bed.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2001, 17:43
PV
PV is offline
3 liter das toch wel heeeel veel? ong 12 - 15 glazen per dag!
Met citaat reageren
Oud 26-10-2001, 19:48
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Het hoeft niet persee water te zijn het gaat er volgens mij om dat je 2 liter vocht binnenkrijgt op een dag dus dat kan bijvoorbeeld ook cola zijn of thee ofzow
Met citaat reageren
Oud 26-10-2001, 19:50
Verwijderd
Citaat:
~sweetgirl~ schreef:
bijvoorbeeld ook cola zijn of thee ofzow
thee is gekleurd water

Met citaat reageren
Oud 27-10-2001, 13:05
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Citaat:
Leonoor schreef:

thee is gekleurd water

owh jah maar ik bedoel dat 't om idee gaat dat het niet persee 'normaal' water hoeft te zijn maar ook een andere soort van drinken kan zijn.

Met citaat reageren
Oud 27-10-2001, 13:21
PV
PV is offline
Citaat:
~sweetgirl~ schreef:
owh jah maar ik bedoel dat 't om idee gaat dat het niet persee 'normaal' water hoeft te zijn maar ook een andere soort van drinken kan zijn.
mja kee, maar dan kom ik er meestal nog lang niet aan. ontbijt 1 glas, lunch 1 glas, savonds 2. en dan t beetje wat er gewoon in eten zit.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2001, 13:36
mcsun
Avatar van mcsun
mcsun is offline
Gelukkig is koffie ook voor 95% water
__________________
to look at the world as we find it, not as we want it to be * cassavecrackers
Met citaat reageren
Oud 27-10-2001, 19:05
Sophietje12
Sophietje12 is offline
twee lieter is best veel hoor!!!! Ik heb gelezen dat je genoeg hebt aan 1,5 liter per dag. Je kunt alleeen meer drinken als je een mooieren huid wil enzo
__________________
*And on that fateful day/when she was crucified/she wore Shiseido red/and we drank tea by her side
Met citaat reageren
Oud 27-10-2001, 19:09
kastdeur
kastdeur is offline
2 liter water moet je per dag drinken om gezond te blijven gloofk...me drinkt nu ongeveert ussen de 4 en de 5 liter(was vroeger wel 8 tot 9 liter , beetjuh tever doorgeslagen)
ik heb zown flesje van 0,75 en 6, 7 flesjes en je zit er al op
Met citaat reageren
Oud 27-10-2001, 19:11
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
mcsun schreef:
Gelukkig is koffie ook voor 95% water

koffiej en gewone theej ontrekken juist water aant lichaam...je moet eigenlijk altijd naast 1 kop koffiej/theej een glas water drnken omdat aan te vullen...

kruidentheej en groene theej en cafeinievrije koffiej e.d. ontrekken niks aan ut lichaam ...

Met citaat reageren
Oud 27-10-2001, 21:21
mcsun
Avatar van mcsun
mcsun is offline
Citaat:
ikheetfroukje schreef:
koffiej en gewone theej ontrekken juist water aant lichaam...je moet eigenlijk altijd naast 1 kop koffiej/theej een glas water drnken omdat aan te vullen...
Darn! Meer melk drinken dan
__________________
to look at the world as we find it, not as we want it to be * cassavecrackers
Met citaat reageren
Oud 28-10-2001, 10:25
halve gare
halve gare is offline
volgens mij ben ik ziek!!
het is nu 12 uur en ik heb al bijna een liter thee op... en zoveel drink ik de hele dag door... denk dat ik op een zondag wel aan de 6 liter kom of zo...
__________________
f*ck them all....
Met citaat reageren
Oud 28-10-2001, 11:10
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Citaat:
halve gare schreef:
volgens mij ben ik ziek!!
het is nu 12 uur en ik heb al bijna een liter thee op... en zoveel drink ik de hele dag door... denk dat ik op een zondag wel aan de 6 liter kom of zo...

WOW, das best veel. maar volgens mij niet slecht voor je..! Het is denk ik slechter als je zoals ik, nog niets hebt gedronken..


Met citaat reageren
Oud 28-10-2001, 11:23
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Teveel drinken kan bijna niet.
En als je echt teveel drinkt, dan ga je vanzelf wel overgeven..je lichaam heeft nogal wat beveiligingen
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 28-10-2001, 12:56
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Teveel drinken kan bijna niet.
En als je echt teveel drinkt, dan ga je vanzelf wel overgeven..je lichaam heeft nogal wat beveiligingen
Pcies, of je moet heeeel vaak naar de wc
Ik eet bijna nix, en drink daarintegen heel veel, kruidenthee en vruchtensappen, en ook gewoon water.
__________________
Ik ben verliefd op het leven
Met citaat reageren
Oud 28-10-2001, 20:53
ZeePDooS
ZeePDooS is offline
je moet zorgen dat je tussen 1,5 en de 3 liter blijft. Dit kan zijn thee, water , appelsap als het maar vocht is dat je binnen krijgt. Maar als je een te droge huid hebt is het goed om veel water te drinken. Je moet het alleen niet te sterk overdrijven dan spoel je de mineralen in het lichaam weg en dat kan heel gevaarlijk zijn!
Met citaat reageren
Oud 28-10-2001, 21:06
Verwijderd
Citaat:
ikheetfroukje schreef:
2 liter water moet je per dag drinken om gezond te blijven gloofk...me drinkt nu ongeveert ussen de 4 en de 5 liter(was vroeger wel 8 tot 9 liter , beetjuh tever doorgeslagen)
ik heb zown flesje van 0,75 en 6, 7 flesjes en je zit er al op

damn 4 a 5 liter water
heb je geen zin in frisdrank dan?


Met citaat reageren
Oud 28-10-2001, 22:43
Verwijderd
Ik drink op sommige nachten denk ik wel twee liter water. Ik heb 's nachts naast m'n bed vier van die halve-literflessen met water staan...soms drink ik die helemaal op
Met citaat reageren
Oud 29-10-2001, 07:17
MaakUt
Avatar van MaakUt
MaakUt is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ik drink op sommige nachten denk ik wel twee liter water. Ik heb 's nachts naast m'n bed vier van die halve-literflessen met water staan...soms drink ik die helemaal op
ja zoiets heb ik ook, dan word je 's nachts wakker met zo'n veel te droge bek.. dan drink je zo een liter weg... liter is btw niet zoveel...
__________________
http://www.twistedmojo.com/la.html
Met citaat reageren
Oud 08-11-2001, 16:36
Sasbeest
Avatar van Sasbeest
Sasbeest is offline
Ik haal de 2 liter per dag makkelijk. Iedere pauze op school (2x dus) een fles van 0.75 liter, en als ik thuis ben nog 1 of twee flesjes. Volgens mij is het niet 2 liter gewoon water, maar ook gewoon in thee ofzo weetjwel

Ikke
__________________
Liefde was als de regen, ze veranderde in ijs of verdween
Met citaat reageren
Oud 08-11-2001, 16:38
pia
pia is offline
ik drink meestal 2 liter dubbel frissssssss....lekker! maar ik kan gewoon echt geen 2 liter water per dag drinken, heb het wel is geprobeerd maar na 2 dagen ben ik er maar weer mee gestopt
__________________
* nix te melden *
Met citaat reageren
Oud 08-11-2001, 17:06
nijntje-het-konijntj
nijntje-het-konijntj is offline
Citaat:
ikheetfroukje schreef:
2 liter water moet je per dag drinken om gezond te blijven gloofk...me drinkt nu ongeveert ussen de 4 en de 5 liter(was vroeger wel 8 tot 9 liter , beetjuh tever doorgeslagen)
ik heb zown flesje van 0,75 en 6, 7 flesjes en je zit er al op

moet jij vaak plassen?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2001, 17:14
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Ben al blij als ik 1 glas op een dag wegkrijg!
Ik drink +/- 1 liter per 3 dagen, erg slecht dus...
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 08-11-2001, 20:33
Alet
Alet is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ik drink op sommige nachten denk ik wel twee liter water. Ik heb 's nachts naast m'n bed vier van die halve-literflessen met water staan...soms drink ik die helemaal op
rennen naar het toilet als je wakker wordt!!

Met citaat reageren
Oud 08-11-2001, 20:55
Verwijderd
Citaat:
Alet schreef:
rennen naar het toilet als je wakker wordt!!
Mwah, valt mee, op één of andere manier hoef ik 's nachts vrijwel nooit naar de WC...waar al dat water blijft...beats me
Met citaat reageren
Oud 09-11-2001, 14:14
29071986
29071986 is offline
Ik ook niet!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 09-11-2001, 14:15
29071986
29071986 is offline
Mijn zusje is dom. Ze heet MAscha en ze stinkt!
Met citaat reageren
Oud 09-11-2001, 14:47
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
MegaManX schreef:
damn 4 a 5 liter water
heb je geen zin in frisdrank dan?



euh neej
Met citaat reageren
Oud 09-11-2001, 14:47
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
nijntje-het-konijntj schreef:
moet jij vaak plassen?
*woont zo wat op de pleej* das ut enige nadeel van veel drinken

Met citaat reageren
Oud 09-11-2001, 16:41
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
teveel water drinken is inderdaad niet goed. ik zou zo mogelijk een maximum van 3 liter aanhouden, dan is namelijk meer dan genoeg. waarom? ik hoop dat ik het uit kan leggen:

in je lichaam heerst een constant evenwicht in je cellen. je cellen 'drijven' in een soort plasma, dus vocht met voedingsstoffen en andere dingen erin. daarbij wil de cel zowel binnenin als erbuiten evenveel water hebben. althans: de concentratie moet aan beide kanten even groot zijn. er moet dus een evenwicht zijn. als er weinig water is, wordt de concentratie in je cellen groter. is er veel water, dan gaan je cellen ook veel water opnemen, en wordt de concentratie in je cellen dus laag. er zit dan veel water in je cellen. als je een cel in TE VEEL water legt, gaat de cel heel veel water opnemen, tot het te veel is en dan gaat ie stuk.

ik hoop dat je 't een beetje snapt. te veel water is slecht voor je cellen. je zal niet meteen dood gaan en je zal wel zeggen: er is zo veel slecht en dat is ook zo, maar dan hoef je nog niet TE veel water te drinken .

succes met 2 liter naar binnen werken, is best wel veel.

maar onthou: in eten zit ook vocht. sla bijvoorbeeld bestaat voor meer dan 90% uit vocht. maar misschien moet je dat er maar niet bij in calculeren, dan drink je in ieder geval genoeg.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 09-11-2001, 17:08
X-je
X-je is offline
Je kan trouwens een waterbuik krijgen van heel veel water te drinken.

X-je
__________________
mijn kipje, mijn leven...
Met citaat reageren
Oud 09-11-2001, 17:40
bakk-ster
bakk-ster is offline
ja da kan maar ik drink echt niet 2 liter water. wel de rest en dan geen cola want da vin ik vies. maja
inieder geval is ut onzin om alleen water te drinken en nix anders!maja is mijn mening
kizz my
Met citaat reageren
Oud 09-11-2001, 18:29
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef:
maar onthou: in eten zit ook vocht. sla bijvoorbeeld bestaat voor meer dan 90% uit vocht. maar misschien moet je dat er maar niet bij in calculeren, dan drink je in ieder geval genoeg.

Je behoort, buiten je eten om, nog ongeveer 1,5 tot 2 liter water binnen te krijgen.. ik geloof dat je uit je voedsel zo'n 0,6 liter haalt ofzo.. pas ergens gelezen.

Met citaat reageren
Oud 09-11-2001, 18:46
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef:
teveel water drinken is inderdaad niet goed. ik zou zo mogelijk een maximum van 3 liter aanhouden, dan is namelijk meer dan genoeg. waarom? ik hoop dat ik het uit kan leggen:

in je lichaam heerst een constant evenwicht in je cellen. je cellen 'drijven' in een soort plasma, dus vocht met voedingsstoffen en andere dingen erin. daarbij wil de cel zowel binnenin als erbuiten evenveel water hebben. althans: de concentratie moet aan beide kanten even groot zijn. er moet dus een evenwicht zijn. als er weinig water is, wordt de concentratie in je cellen groter. is er veel water, dan gaan je cellen ook veel water opnemen, en wordt de concentratie in je cellen dus laag. er zit dan veel water in je cellen. als je een cel in TE VEEL water legt, gaat de cel heel veel water opnemen, tot het te veel is en dan gaat ie stuk.

ik hoop dat je 't een beetje snapt. te veel water is slecht voor je cellen. je zal niet meteen dood gaan en je zal wel zeggen: er is zo veel slecht en dat is ook zo, maar dan hoef je nog niet TE veel water te drinken .

plus dat je hart al dat vocht rond moet pompen. Die verhalen van mensen die zogenaamd 17 liter per dag drinken ofzow.....hebben voor hun 30e serieus hartdecompensatie...

-x-

Alicia
Met citaat reageren
Oud 10-11-2001, 10:22
Verwijderd
Handig van die halve liter flesjes van Spa, 's ochtends eentje, 's middags eentje, en 's avonds eentje.
En zo af en toe eens melk/thee of koffie tussendoor.

Werkt wel, alleen vanmorgen ben ik 'm vergeten
Met citaat reageren
Oud 11-11-2001, 17:11
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Alet schreef:
rennen naar het toilet als je wakker wordt!!
Typisch vrouwen-antwoord.


Maargoed, ik drink meestal te weinig, vaak maar 1 liter per dag...

Op andere dagen juist andersom: dan drink ik wel 5 liter...

Varieert gewoon, maar algemeen drink ik te weinig.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2001, 08:31
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Birgit schreef:
Je behoort, buiten je eten om, nog ongeveer 1,5 tot 2 liter water binnen te krijgen.. ik geloof dat je uit je voedsel zo'n 0,6 liter haalt ofzo.. pas ergens gelezen.

oh ja, ok, ik d8 al zoiets. dus die 1,5 - 2 liter is NAAST je dagelijks eten. ok, ik ga onthouden.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 14-11-2001, 12:27
TearSong
Avatar van TearSong
TearSong is offline
Citaat:
ikheetfroukje schreef:
koffie en gewone thee ontrekken juist water aant lichaam...je moet eigenlijk altijd naast 1 kop koffie/thee een glas water drnken omdat aan te vullen...

kruidenthee en groene thee en cafeinievrije koffie e.d. ontrekken niks aan ut lichaam ...

klopt inderdaad...gewone thee onttrekt juist water aan je lichaam, dus als ik op een dag veel thee drink zorg ik ook dat ik meer water drink dan normaal..

__________________
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2001, 12:31
olikrokofant
olikrokofant is offline
4 halve liter flesjes is ook 2 liter
__________________
kijk uit! ik ben gevaarlijk!!!
Met citaat reageren
Oud 14-11-2001, 16:53
plato
plato is offline
normaal neem je al genoeg water in bij normale maaltijden
__________________
right
Met citaat reageren
Oud 18-11-2001, 13:56
cooolgirl :D
cooolgirl :D is offline
Citaat:
olikrokofant schreef:
4 halve liter flesjes is ook 2 liter
jij bent slim....
__________________
wat blij...........!!!
Met citaat reageren
Oud 18-11-2001, 14:11
lovely girl
lovely girl is offline
Citaat:
olikrokofant schreef:
4 halve liter flesjes is ook 2 liter
Daar ben ik nu mee bezig Ik probeer minstens 2 liter water per dag te drinken... maar het lukt niet altijd. Ik zit nu vandaag op bijna anderhalve liter. Dus vandaag ga ik het wel redden. Joy!
Trouwens het is (vind ik) het makkelijkst om uit die halve liter flesjes te drinken. Voor mijn idee gaat het dan veel makkelijker. Ach... het zal vast wel aan mij liggen.
Alleen op school drink ik altijd heel weinig, want dan moet ik daar naar de WC en daar heb ik dus echt geen zin in. ze zijn echt ranzig over het algemeen.
Maar dan probeer ik het 's middags of 's avonds te drinken.
Ten eerste is het namelijk goed voor de reiniging van je lichaam en ten tweede hoop ik dat ik er iets door zal afvallen.

-xxx-jes Sabine

PS: Ik ben wel heel veel aan het vertellen voor zo'n vraag, die ik nieteens echt beantwoord heb.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2001, 16:07
Aries
Aries is offline
2 pakken jokidrink is ook goed
Met citaat reageren
Oud 22-11-2001, 09:16
Juultje Molecuultje
Juultje Molecuultje is offline
Citaat:
Sleeping Beauty schreef:
Vul een lege cola fles met water... als die leeg is nog een.. tel de glazen en tadaaa

Ik zou het niet precies weten eigenlijk, in glazen zeg maar.
dan wel een literfles ,
anders heb je 3 liter ...

2 liter is ong. 10 gewone glazen (theeglazen ofzo)
__________________
~~Als je iets doet, doe het dan goed~~ ~~"en het leven is meer dan jij er van maakt"~~
Met citaat reageren
Oud 22-11-2001, 10:21
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
Die verhalen van mensen die zogenaamd 17 liter per dag drinken ofzow.....hebben voor hun 30e serieus hartdecompensatie...

-x-

Alicia
weet je hoe ziek 17 liter
das iets voor JACKASS!!
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken water koken
mellisa
12 07-01-2008 16:04
Eten & Drinken Water vs. ander drinken
KiMZz
26 06-11-2005 15:17
Lichaam & Gezondheid Het grote voeding- en gezondheidstopic #7
Verwijderd
250 30-08-2005 15:28
Lichaam & Gezondheid Te veel drinken?
Verwijderd
13 03-02-2005 16:56
Lichaam & Gezondheid Drinken is goed, maar al dat plassen...
summer1986
74 30-05-2004 12:20
Lichaam & Gezondheid Wat eet jij op een dag???
*Fallen_Tear*
105 11-12-2001 13:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:27.