Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2003, 00:26
Verwijderd
Ik ben er net heengeweest met een vriend van me, en die film was gewoon GOOD !!! Ik ben echt niet teleurgesteld ofzo. Hij is wel een stuk beter dan Reloaded, en ik vind 'm ook weer wat meer op deel 1 lijken. Actie was cool
Maar nog wel ff:
Spoiler
Advertentie
Oud 08-11-2003, 00:34
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
@NielZ, als je na het zien van de film niet eens meer weet dat het meisje Sati heette, verlies je toch een hoop credibility. het lijkt mij dat je vrij slecht opgelet hebt dan, ga er nog een keer als je antwoord wil op je vragen.

en ja, persoon boven me, dat nummer staat op de soundtrack. het heet Tetsujin (track 3). volgens mij zijn zelfs alle tracks te horen in film. pretty sure vooral Neodämmerung (eindgevecht) en Navras (credits) vind ik persoonlijk super.

Laatst gewijzigd op 08-11-2003 om 00:48.
Oud 08-11-2003, 06:32
Sultan_of_Swing
Avatar van Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Ik ben er gister heen geweest, en hij viel me toch ook wel tegen. Ik vind dat sommige dingen gewoon te makkelijk zijn opgelost zoals Neo van het station af halen en als we niet door de defensie kunnen vliegen we er toch overheen? Ook was de laatste scene me te dragonball z-achtig.
__________________
doe de fridge open, vol met pilsener mag ik hopen
Oud 08-11-2003, 08:32
Joris
Avatar van Joris
Joris is offline
Spoiler


leuke film vond ik het persoonlijk.... kheb geen moment me verveeld.
__________________
!@#$%^&**_+= || Ik heb een nick om op meetings te mogen komen.
Oud 08-11-2003, 09:30
JCL
JCL is offline
Citaat:
Joris schreef op 08-11-2003 @ 09:32:
Spoiler


leuke film vond ik het persoonlijk.... kheb geen moment me verveeld.
Spoiler


Ik zag b.t.w. dat de film in de VS een R-ratig heeft gekregen (16+) en in de UK 15+ is, in NED 12, is het zo'n lompe film dan?
__________________
Doei JCL "Life is not the amounts of breath you take, it's about the moments that take your breath away" Alax Hitchens
Oud 08-11-2003, 10:45
muziekvlinder
Avatar van muziekvlinder
muziekvlinder is offline
OMFG, HIJ WAS GOED
ik heb me echt geen moment verveeld, zat de hele tijd op het puntje van mn stoel, en toen het afgelopen zei ik keihard "holy shit!". De slechtheid van deel 2 is weer helemaal goed gemaakt met deze film, GEWELDIG.
__________________
a pill-popping jukebox
Oud 08-11-2003, 11:14
actionhank
actionhank is offline
Citaat:
Rakshasa schreef op 08-11-2003 @ 00:59:
- Waar héb je het over. Een vallende lift ontploft natuurlijk niet. Alsof er fabrieksmatig C4 in gepropt wordt? Al ligt 'ie waarschijnlijk wel in puin. Ach, zekerheid voor alles.
Ja, mijn punt was alleen maar dat zóveel mensen fucking hard aan het nitpicken zijn op deel 2 & 3, terwijl dat dus eigenlijk net zo goed bij deel 1 kan. Maar omdat die zo vernieuwend was, is dat niet gebeurd.

Ow, en het ging mij erom dat ze een bom in de lift lieten exploderen en zelf via zo'n liftkabel naar boven gesjeesd werden.
Oud 08-11-2003, 11:39
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:
muziekvlinder schreef op 08-11-2003 @ 11:45:
OMFG, HIJ WAS GOED
ik heb me echt geen moment verveeld, zat de hele tijd op het puntje van mn stoel, en toen het afgelopen zei ik keihard "holy shit!". De slechtheid van deel 2 is weer helemaal goed gemaakt met deze film, GEWELDIG.
(niet dat 2 slecht was maar voor de rest klopt het wel )
Oud 08-11-2003, 13:17
Rakshasa
Avatar van Rakshasa
Rakshasa is offline
Exactly. Wat is hier fucking goed aan vraag ik me af. Kijk, petje af voor de special effects, die zijn geweldig. Maar het deed me niks. Ik leefde totaal niet mee met de APU-crew en echt een onderhoudende lijn zat er in mijn ogen ook niet in. Ze komen in The Dock binnen maar waar precies moeten ze heen en hoe wanhopig werd dat verdedigd? Ik zie ze alleen maar kogels spuien en dat is het wel zo'n beetje. En het eindgevecht is zo slordig. Een special-effects-fest, maar die rauwe actie uit deel één is nowhere to be found. Het lijkt wel of het was om allerlei effecten te showen. Het was ook slecht te volgen met die snelle shots en een krachtmeting vond ik het amper. Dan moeten ze de lichten uitslaan bij elkaar, om en om, en niet als Vegeta en Goku rond elkaar gaan zwermen.

En niet alles hoeft uitgekauwd, maar sommige dingen zouden toch wel handig zijn. Wat de Machine AI nou doet bij Neo enzo. Het maakt vrij weinig sense, als ik er over nadenk. Dat heb ik bij meer dingen. Het voelt niet aan alsof je een compleet beeld hebt van The Matrix en de wereld er omheen. Vind ik jammer van de potentie, zeker na deel één.

Spoiler


Ik ben wel teleurgesteld. Alleen maar actie en weinig diepgang of emotie. Ik heb weinig momenten meegeleefd, en dat betreur ik wel. Helaas.

Laatst gewijzigd op 08-11-2003 om 13:20.
Oud 08-11-2003, 13:25
Martijn
Avatar van Martijn
Martijn is offline
Mijn recensie


Na de eerste 'Matrix' ging het niet zo goed. De dvd was wel een succes, en de film bleef geld opbrengen, maar de Wachowski Bros. kregen heel wat kritiek over zich heen nadat The Matrix Reloaded was uitgekomen.
Gloria Foster, die 'The Oracle' speelde, overleed en wordt in Revolutions vervangen door Mary Alice.
Ik had gedacht dat de schrijvers daar geen aandacht aan zouden besteden, omdat de vervangster er natuurlijk anders uitzag, maar er zijn wat dingen gewijzigd in het (tegenvallende) script.

Revolutions gaat eigenlijk verder waar Reloaded stopte, Neo bevindt zich in een soort coma tussen de echte wereld en de Matrix, Zion heeft nog zo'n 24 uur voordat ze wordt aangevallen door duizenden sentinals en Agent Smith zit in het lichaam van Bane (dus in de echte wereld).

Best spannend was dat. Veel mensen hadden kritiek op het eind van Reloaded, maar ik vond het best gaaf (zeker met dat muziekje op het laatst). En hoe hadden ze anders kunnen eindigen? Origineel is het in ieder geval wel.

Het werd dus lang wachten voor de Matrix-fans (zo'n vijf maanden), dat was jammer. Ze hadden er wel wat korter over kunnen doen, net als Tarantino met 'Kill Bill'.
De laatste weken wachten kwamen de trailers, foto's, posters, noem maar op. Het werd steeds ondraaglijker om te wachten en ik werd steeds benieuwder naar (vooral het einde van) Revolutions. Vooral op het laatste gevecht tussen Smith en Neo (heeft een parte naam gekregen, net als Bullettime; The Superbrawl).

De film viel toch wat tegen. Het ligt niet aan de acteurs, regie of special effects, maar het script. De film zit vol met cliché's. Ik zal er een paar opnoemen: domme one-liners, en als iemand gewond raakt nog net genoeg tijd hebben om iets te zeggen tegen de persoon die over hem/haar heen buigt of na een laatste kus meteen doodgaan. Een scène deed me trouwens denken aan Cuba Gooding Jr. met het machinegewer in Pearl Harbor.
Dat zijn wat mij betreft de enige minpunten. Wel wat jammer dat Morpheus een kleinere rol had dan in de andere delen. De special effects zijn geweldig en levensecht.
En bij The Superbrawl zit je echt wel op de punt van je stoel met je mond wijd open! Smith blijft mijn favoriete personage en zorgt ook voor een onverwachte wending in het verhaal.
Je moet Revolutions eigenlijk gewoon zien, ondanks de cliché's.
Oud 08-11-2003, 14:01
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Trouwens, in RELOADED verteld de Architect dat Zion al zo'n zes keer (?) is vernietigd. En dat ze er steeds efficienter in worden. Moet ik hier uit aannemen dat elke keer weer een paar overlevers alles weer hebben opgebouwd? Best knap, aangezien Zion zich in de echte wereld, de machinewereld afspeelt.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Oud 08-11-2003, 14:04
actionhank
actionhank is offline
Citaat:
Martijn schreef op 08-11-2003 @ 14:25:
Mijn recensie

De film zit vol met cliché's. Ik zal er een paar opnoemen: domme one-liners, en als iemand gewond raakt nog net genoeg tijd hebben om iets te zeggen tegen de persoon die over hem/haar heen buigt of na een laatste kus meteen doodgaan.
Tsja, dat was dus bij matrix 1 ook al het geval.. bekijk hem nog maar eens een keer goed.
Oud 08-11-2003, 14:08
actionhank
actionhank is offline
Citaat:
legatus schreef op 08-11-2003 @ 15:01:
Trouwens, in RELOADED verteld de Architect dat Zion al zo'n zes keer (?) is vernietigd. En dat ze er steeds efficienter in worden. Moet ik hier uit aannemen dat elke keer weer een paar overlevers alles weer hebben opgebouwd? Best knap, aangezien Zion zich in de echte wereld, de machinewereld afspeelt.
Legatus, je moet wel ff blijven nadenken. Dat wordt allemaal toch uitgelegd. Neo zou na de vernietiging van Zion een aantal mannen en een aantal vrouwen mogen kiezen om Zion opnieuw op te bouwen, om zo de zoektocht naar de volgende "One" door te zetten (zodat de Matrix steeds beter geprogrammeerd kan worden).
In deel 1 wordt door Morpheus ook gezegd dat er al eens eerder een "one" is geweest die de eersten van hen bevrijdt heeft. Toen hij doodging voorspelde the oracle zijn terugkeer (logisch, omdat het al 5 keer eerder gebeurd was).

Iedereen in Zion gaat dus dood en elke One is de enige overlevende.


Dat is waarschijnlijk ook de reden dat de Sentinels niet gewoon een grote bom op Zion droppen. Ik denk dat ze zoveel mogelijk van de stad heel proberen te houden, zodat het makkelijker opnieuw te herbouwen is (als het helemaal ingestort is, is het nogal moeilijk)

Laatst gewijzigd op 08-11-2003 om 14:12.
Oud 08-11-2003, 14:36
Rakshasa
Avatar van Rakshasa
Rakshasa is offline
Citaat:
Martijn schreef op 08-11-2003 @ 14:25:
En bij The Superbrawl zit je echt wel op de punt van je stoel met je mond wijd open! Smith blijft mijn favoriete personage en zorgt ook voor een onverwachte wending in het verhaal.
Je moet Revolutions eigenlijk gewoon zien, ondanks de cliché's.
Serieus? Ik vond het behoorlijk stompzinnig. Bijna Dragonball Z. Ze schoten nog net geen bliksemschichten naar elkaar. Ik vind die rauwe handgevechten juist zo cool, bijvoorbeeld waneer Neo gewoon wat Agents door een muur ramt. Dat je duidelijk ziet dat er een krachtmeting plaatsvindt. Dit had ik met Revolutions totaal niet, ze vliegen en buitelen wat, maar echt een gevoel kreeg ik er niet bij. Special effects of niet.
Oud 08-11-2003, 14:46
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
Legatus, je moet wel ff blijven nadenken.
Dom. Is waar ook.

Het blijft positief dat mensen aan het nadenken zijn. Als ik namelijk vanuit het oogpunt van Boedisme ga kijken, en dan met name in het bewust worden en de ladder verderop werken, snap ik ook hoe Neo aan het einde van RELOADED een connectie heeft met de machines, naast dat hij 'the one' moet zijn. Hij verkeerd in een hogere staat van bewustzijn. Niet iets waar machines blij mee zullen zijn of zullen begrijpen. Aangezien machines op een geheel ander niveau werken. Maar dit had veel beter uitgewerkt moeten worden. Maar daarmee wordt ook Mobil Avenue een plaats waar Neo terecht kan komen (alleen wat doet TRINITY daar, misschien had ze beter ergens anders kunne opduiken of elkaar weer ontmoeten in de werkelijkheid). Het staat symbool voor zijn hogere bewustzijn. Daarom kan hij ook the matrix in zonder in te pluggen. De mens gaat hiermee wel AI te boven en is zondermeer een organisme dat qua ontwikkeling verder kan dan machine ooit zal kunnen.

Spoiler
Hij moet zich loslaten van alle aardse zaken en het Nirvana bereiken. En tegelijkertijd een messiah zijn. Verschillende religieuze en filosofische invalshoeken vertroebelen het geheel wel. Ik denk dat de gebroeders een zo breed mogelijke film wou creeëren die mensen zou stimuleren en aanspreken. In dat opzicht verdienen ze een tien voor het proberen.

Zoals mensen zeggen en ik begin daar ook iets in te zien, dat het over een cyclus gaat. Dat van leven en dood, alles dat een begin heeft, heeft een einde. Het wordt alleen een te grote mengelmoes. Het had veel beknopter en interessanter uitgewerkt kunnen worden. Maarja, het moet ook een (dom) actiespektakel blijven. Jammer.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)

Laatst gewijzigd op 09-11-2003 om 08:46.
Oud 08-11-2003, 15:05
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Hornyboy schreef op 08-11-2003 @ 12:53:
Spoiler
Spoiler
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Oud 08-11-2003, 16:43
de ijsprinses
Avatar van de ijsprinses
de ijsprinses is offline
hoe lang duurt ie?
Oud 08-11-2003, 17:01
Daangerous
Avatar van Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
JCL schreef op 08-11-2003 @ 10:30:
Ik zag b.t.w. dat de film in de VS een R-ratig heeft gekregen (16+) en in de UK 15+ is, in NED 12, is het zo'n lompe film dan?
Spoiler
Oud 08-11-2003, 17:24
Daangerous
Avatar van Daangerous
Daangerous is offline
Er zijn trouwens superbruute wallpapers bij www.thematrix.com bijgekomen, die gaan echt te ver: (ook in grotere maten natuurlijk)










Laatst gewijzigd op 08-11-2003 om 17:29.
Oud 08-11-2003, 17:34
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
hehe, heb firey smith op mijn desktop (1600x1200)
Oud 08-11-2003, 17:37
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik snap niet waarom de eerste matrix en The animatrix gekeurd zijn voor 16 jaar en ouder, terwijl Reloaded en Revolututions voor 12 jaar en ouder zijn. Met name revolutions is aanzienlijk geweldadiger dan die twee.

Ik ben in ieder geval blij dat we hier niet van die mietjes hebben zoals die van de MPAA in de vs.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 08-11-2003, 17:39
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
animatrix is voor 16+ puur vanwege kid's story.
Spoiler
Oud 08-11-2003, 17:47
actionhank
actionhank is offline
@ legatus

Je hebt daarin zeker wel gelijk... de films (vooral 2 en 3) voelen op een aantal plekken alsof de broertjes er téveel in hebben willen stoppen, wat niet helemaal goed uit de verf komt. Ze hadden misschien beter voor een trilogie-aanpak ala LOTR kunnen gaan als ze er zoveel in wilden stoppen (dus ook films van 3+ uur).
Oud 08-11-2003, 18:34
Daangerous
Avatar van Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
actionhank schreef op 08-11-2003 @ 18:47:
@ legatus

Je hebt daarin zeker wel gelijk... de films (vooral 2 en 3) voelen op een aantal plekken alsof de broertjes er téveel in hebben willen stoppen, wat niet helemaal goed uit de verf komt. Ze hadden misschien beter voor een trilogie-aanpak ala LOTR kunnen gaan als ze er zoveel in wilden stoppen (dus ook films van 3+ uur).
ik denk niet dat dat boeiend was geweest voor the matrix...
en bovendien: je moet ook een keer ophouden, zoals ik al eerder zij had Reloaded echt te veel lange actiescènes, daar werd het verhaal echt niet beter op...
Oud 08-11-2003, 18:37
Daangerous
Avatar van Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
Martijn schreef op 08-11-2003 @ 14:25:
Vooral op het laatste gevecht tussen Smith en Neo (heeft een parte naam gekregen, net als Bullettime; The Superbrawl).
Bullet-time is de naam van het effect, niet van die scène...
Oud 08-11-2003, 19:08
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
wow ik vond em vet! veel beter dan Reloaded, die vond ik echt heel slecht, maar die heb ik maar één keer gezien (en ik had best hoge verwachtingen)

wat minder:
Spoiler
Oud 08-11-2003, 20:13
Martijn
Avatar van Martijn
Martijn is offline
Citaat:
kiek schreef op 08-11-2003 @ 20:08:
wow ik vond em vet! veel beter dan Reloaded, die vond ik echt heel slecht, maar die heb ik maar één keer gezien (en ik had best hoge verwachtingen)

wat minder:
Spoiler
.


Spoiler
Oud 09-11-2003, 05:10
Verwijderd
Gezien de verwachtingen is de film het matigst van allemaal, binnen een matige trilogie (uitgezonderd de gave sfx). Geen zin om mijn argumenten gebaseerd op de clichés en het flinterdunne basisje van filosofische kindertheorietjes uit te wijden.
Oud 09-11-2003, 08:32
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
Ik ben in ieder geval blij dat we hier niet van die mietjes hebben zoals die van de MPAA in de vs.
Elke Nederlandse puber zou willen dat wij de MPAA zouden hanteren als bioscoopexploitant. Je mag namelijk met een meerderjarige gewoon naar de bioscoop als je niet oud genoeg bent, behalve bij X-rated en NC-17. Dus een R film, mag je met je ouders gewoon bezoeken. In Nederland moet je 16 jaar en ouder zijn wil je naar een film met die classificatie. Ouders bij je of niet.

Dat er gesneden wordt in films is de schuld van de productiemaatschappij zelf. Geen concessies. Als je film een harde R verdient, dan moet je dat maar accepteren. Geen geknip.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Oud 09-11-2003, 10:27
Verwijderd
Citaat:
Daangerous schreef op 07-11-2003 @ 20:07:


Je had kunnen weten dat 2/3 in de real world af zou spelen, dat is gewoon algemeen bekend... en daar draait het uiteindelijk allemaal om...


mag ik vragen hoe jij je voorbereid op een teleurstelling?


Ik wist het ook, maar dan kan ik nog wel zeggen dat ik de dingen in de Matrix leuker vind.

en twee:

Gewoon geen (hoge) verwachtingen, al denken dat ie tegen zal vallen...tjeez is dat zo moeilijk te bedenken dan??
Oud 09-11-2003, 11:11
Rimmer_Dall
Rimmer_Dall is offline
Citaat:
hppa schreef op 09-11-2003 @ 06:10:
Gezien de verwachtingen is de film het matigst van allemaal, binnen een matige trilogie (uitgezonderd de gave sfx). Geen zin om mijn argumenten gebaseerd op de clichés en het flinterdunne basisje van filosofische kindertheorietjes uit te wijden.
Dan voeg je dus ook behoorlijk weinig toe aan deze discussie, dus is het alleen maar uiterst irritant dit soort arrogante en nutteloze berichten hier te moeten lezen.

Al met al vond ik de film wel mooi met als hoogtepunt de slag om Zion. Ik moet wel zeggen dat het typische 'Matrix-gevoel' wat de eerste twee films hadden bij de derde een beetje ontbrak. Dit kwam vooral omdat je bij de derde eigenlijk in plaats van nieuwe vragen alleen antwoorden kreeg op oude vragen. Verder vond ik de eerste helft erg matig en suf, aangezien het eerste half uur niets met het plot te maken had, terwijl je bij de tweede juist geen rust gegund werd. Ik ben het met de meeste bezwaren die hier genoemd zijn wel eens, maar dat wil niet zeggen dat ik me ook maar één moment had verveeld.

Spoiler

Laatst gewijzigd op 09-11-2003 om 11:14.
Oud 09-11-2003, 11:14
Dark Psycho
Avatar van Dark Psycho
Dark Psycho is offline
hij was echt supergoed ja. heul veul goeie actie enzo. k vond m beter dan de vorige 2 delen. hij was echt
__________________
No fear is my weakness I hear when faith has been denied
Oud 09-11-2003, 11:42
Verwijderd
Citaat:
JCL schreef op 08-11-2003 @ 10:30:
Spoiler


Ik zag b.t.w. dat de film in de VS een R-ratig heeft gekregen (16+) en in de UK 15+ is, in NED 12, is het zo'n lompe film dan?
Joris heeft gelijk, ga daar maar van uit.
Spoiler

Laatst gewijzigd op 09-11-2003 om 13:06.
Oud 09-11-2003, 11:43
Verwijderd
Citaat:
actionhank schreef op 07-11-2003 @ 17:07:
Spoiler
Spoiler
Oud 09-11-2003, 12:19
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Phressness > was je teleurgesteld dat er geen quotes als "Respect the cock... and tame the cunt! Tame it!" en "He better watch out or he'll get AIDS when he date-rapes her" in zaten? want hoe lang je verhaaltje ook is en hoeveel onnodig ingewikkeld taalgebruik het ook bevat, het enige waar het mij van overtuigt is dat je een beetje te veel je best doet de indruk te wekken verstand te hebben van cinematografie. tevergeefs, overigens.
Oud 09-11-2003, 12:40
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
je een beetje te veel je best doet de indruk te wekken verstand te hebben van cinematografie.
Cinematografie is voornamelijk belichting en beeldcompositie. Niet verteltechnieken qua scenario. Dus volgens mij snap jij gewoon haar goedgekozen woorden niet.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Oud 09-11-2003, 12:43
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:
legatus schreef op 09-11-2003 @ 13:37:
Cinematografie is voornamelijk belichting en beeldcompositie. Niet verteltechnieken. Dus volgens mij snap jij gewoon haar goedgekozen woorden niet.
cinematografie is volgens van dale een synoniem voor filmkunst, wat op zijn beurt (weer volgens van dale) betekent 'de kunst die zich bezighoudt met het maken van films', dus ik was in de veronderstelling dat mijn gebruik van dat woord correct was. bovendien is Phressness een jongen, geen meisje. volgens mij snap jij gewoon die letter onder zijn naam niet.

de moraal van deze post? zorg dat wat je zegt klopt, mocht je besluiten bijdehand te gaan doen.
Oud 09-11-2003, 13:01
Verwijderd
Citaat:
Crystal Method schreef op 09-11-2003 @ 13:19:
Phressness > was je teleurgesteld dat er geen quotes als "Respect the cock... and tame the cunt! Tame it!" en "He better watch out or he'll get AIDS when he date-rapes her" in zaten? want hoe lang je verhaaltje ook is en hoeveel onnodig ingewikkeld taalgebruik het ook bevat, het enige waar het mij van overtuigt is dat je een beetje te veel je best doet de indruk te wekken verstand te hebben van cinematografie. tevergeefs, overigens.
PhresHness. Mensen met enig taalgevoel moeten toch weten dat daar een H hoort te staan.

Nee, ik hoef geen quotes van resp. Magnolia en Ghost World in the Matrix, maar wat meer "I guess you feel a lot like Alice now; tumblin' down the rabbithole" had wel gemogen.

Ik spreek en diengevolge type gewoon wat 'r in me opkomt. Dat mijn vocabulair wat uitgebreider is dan die van jou, mijn beste Christen Method, is niet mijn probleem.

En ik vraag me af waar jij het recht vandaan haalt om te zeggen dat ik geen verstand heb van films. Ik krijg sterk het idee dat ik toch heel wat meer films hebben gezien dan jij. En gaat het gezegde niet, om even de wijn als metafoor -zoek maar op- aan te halen; "Men kent de wijn pas als hij 10.000 glazen heeft gehad". Ik wens je veel sterkte en vraag je om in het vervolg je mening te onderbouwen. Dude, I double dare you; probeer die film maar recht te lullen.
Oud 09-11-2003, 13:08
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
phressness, phreshness, typo, boeiend?

maar uhm, weer een leuk verhaaltje, wat helaas nogal een lachertje wordt, vanwege het feit dat je juist in de zin dat je me probeert te overtreffen met je woorden ( ) vocabulaire fout spelt. en dan laat ik die fout in de vorige (dientengevolge) nog buiten beschouwing (mooie praeteritio, huh ).

pijnlijke misser. de rest van je relaas heb ik dan ook niet meer gelezen.
Oud 09-11-2003, 13:08
actionhank
actionhank is offline
dudes, het blijft gewoon afhangen van persoonlijke voorkeur, doe relax
Oud 09-11-2003, 13:21
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
legatus schreef op 09-11-2003 @ 09:32:
Elke Nederlandse puber zou willen dat wij de MPAA zouden hanteren als bioscoopexploitant. Je mag namelijk met een meerderjarige gewoon naar de bioscoop als je niet oud genoeg bent, behalve bij X-rated en NC-17. Dus een R film, mag je met je ouders gewoon bezoeken. In Nederland moet je 16 jaar en ouder zijn wil je naar een film met die classificatie. Ouders bij je of niet.

Dat er gesneden wordt in films is de schuld van de productiemaatschappij zelf. Geen concessies. Als je film een harde R verdient, dan moet je dat maar accepteren. Geen geknip.
Hoe kom je er bij dat je in Nederland niet naar de bioscoop mag als je minderjarig bent? Dat geldt misschien voor sommige bioscopen, maar in de meeste gevallen is het gewoon toegestaan. Zelfs ZONDER meerderjarige als begeleiding!

Bovendien is de MPAA veel strenger. Een film als Revolutions is daar gekeurd als R, terwijl hij in Nederland staat voor '12 jaar en ouder'. Een film krijgt in de VS, als het geweld wat al te grafisch wordt, als snel een NC-17 rating en als het echt tegenzit zelfs een totaal verbod. Dat zal in Nederland nooit gebeuren. Zelfs docu's als Faces of death, Cannibal Holocaust, Mondo kane etc. zijn hier tegenwoordig voor 16 jarigen in plaats van 18.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 09-11-2003, 13:22
Verwijderd
Citaat:
Crystal Method schreef op 09-11-2003 @ 14:08:
phressness, phreshness, typo, boeiend?

maar uhm, weer een leuk verhaaltje, wat helaas nogal een lachertje wordt, vanwege het feit dat je juist in de zin dat je me probeert te overtreffen met je woorden ( ) vocabulaire fout spelt. en dan laat ik die fout in de vorige (dientengevolge) nog buiten beschouwing (mooie praeteritio, huh ).

pijnlijke misser. de rest van je relaas heb ik dan ook niet meer gelezen.
Check out the big brain on Brett.
2 is trouwens geen 'typo'. Maar goed, two can play that game; mijn fouten zijn ook duidelijk typo's. Buttlicker.

Bovendien probeer ik je niet te overtreffen, knul. Ik probeer mijn mening hier te formuleren op een manier die ik passend vind. En dat is mijn goed recht.
Jij bent degene die zijn frustraties op mij afreageert.
Als jij je wil trekken bij Trin's -JA! Hij zei TRIN- sterfscène, dan is dat je goed recht. Daar zeg ik ook niks van. Jij doet het alleen wel lijken alsof je Andy&Larry's verloren kontboy bent.

Enig inhoudelijk antwoord op mijn vraag wat jij dan zo goed vindt aan de film is dan ook gewenst, zodat we niet verder hoeven met deze discussie.
Oud 09-11-2003, 13:26
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 09-11-2003 @ 14:21:
Hoe kom je er bij dat je in Nederland niet naar de bioscoop mag als je minderjarig bent? Dat geldt misschien voor sommige bioscopen, maar in de meeste gevallen is het gewoon toegestaan. Zelfs ZONDER meerderjarige als begeleiding!
www.kijkwijzer.nl, hij heeft wel degelijk gelijk.

Phreshness> lol @ buttlicker, knul, kontboy, etc. shit kiddie

Laatst gewijzigd op 09-11-2003 om 13:28.
Oud 09-11-2003, 13:29
Verwijderd
Citaat:
Crystal Method schreef op 09-11-2003 @ 14:26:
www.kijkwijzer.nl, hij heeft wel degelijk gelijk.

Phreshness> lol @ buttlicker, knul, kontboy, etc. shit kiddie
Buttlicker, je spelt m'n naam goed en je geeft nog geen antwoord.
Oud 09-11-2003, 14:24
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
dus ik was in de veronderstelling dat mijn gebruik van dat woord correct was
Het is te breed genomen. Als wij het specifiek over een stijl van een kunstenaar praten, bijvoorbeeld kubisme. Dan roep je toch ook niet schilderkunst om vervolgens te zeggen dat daar alles onder valt met betrekking tot de kunst die zich bezighoudt met het schilderen.

Maar mijn toon was verkeerd in een eerder bericht, mijn excuses. het is absoluut niet persoonlijk.

Citaat:
Hoe kom je er bij dat je in Nederland niet naar de bioscoop mag als je minderjarig bent?
Ik werk in een bioscoop. En ik kan je garanderen dat het in Nederland NIET toegestaan is om personen onder de zestien toe te laten bij films die voor zestien jaar en ouder zijn. De boete is €22.500 per persoon die niet die leeftijd heeft. En aangezien controle daarop steeds strenger aan het worden is raad ik aan dat bioscopen zich daar ook aan houden. Alle andere classificaties zijn adviesleeftijden.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)

Laatst gewijzigd op 09-11-2003 om 14:26.
Oud 09-11-2003, 15:15
Remqo
Avatar van Remqo
Remqo is offline
Ik hoorde voornamelijk kutreacties over de film, dus ging ik er al heen met lage verwachtingen. Uiteindelijk viel het toch nog wel mee


Spoiler


Verder zag het er gelikt uit

coocies needs love
Oud 09-11-2003, 15:51
Miles
Avatar van Miles
Miles is offline
Weet iemand hoe die robots heten die op t dek van Zion alle sentinels neerschieten en waar je er plaatjes van kunt vinden?
__________________
Un electrodoméstico es una máquina que realiza algunas tareas domésticas rutinarias
Oud 09-11-2003, 16:26
Verwijderd
APU (armored personnel unit of iets dergelijks)
niet te verwarren met
Oud 09-11-2003, 16:29
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
Citaat:
Remqo schreef op 09-11-2003 @ 16:15:
Ik hoorde voornamelijk kutreacties over de film, dus ging ik er al heen met lage verwachtingen. Uiteindelijk viel het toch nog wel mee


Spoiler


idd, en dat terwijl ik aan het eind van deel 2 zoiets had van: oooh nee, we zitten in de shit!
Oud 09-11-2003, 16:30
Remqo
Avatar van Remqo
Remqo is offline
Citaat:
CycLoner schreef op 09-11-2003 @ 17:26:
APU (armored personnel unit of iets dergelijks)
niet te verwarren met
[afbeelding]
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio THe Passion of Christ
-Octavius-
283 14-01-2005 23:29
Films, TV & Radio The Matrix DVD-Box!
Daangerous
35 19-08-2004 11:55
Films, TV & Radio The Matrix: Revolutions
TAFKAB
34 03-10-2003 13:52
Films, TV & Radio The Matrix : Revolutions (teaser)
TAFKAB
10 05-08-2003 01:40
Films, TV & Radio speculaties over The Matrix Revolutions ( 3)
Optima
23 24-07-2003 22:37
Films, TV & Radio THE MATRIX 2: Reloaded
Optima
3 18-12-2002 22:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:17.