Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Op welke partij zou jij stemmen?
CDA 10 6.54%
VVD 17 11.11%
PvdA 23 15.03%
LPF 1 0.65%
D66 10 6.54%
GroenLinks 31 20.26%
SP 26 16.99%
SGP 1 0.65%
ChristenUnie 3 1.96%
Partij voor de Dieren 8 5.23%
Groep Wilders 19 12.42%
Anders, namelijk.... 4 2.61%
Aantal stemmers: 153. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2004, 18:23
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 27-11-2004 @ 19:02 :
Nederlanders zijn ook een gevaar voor onze samenleving. Er worden niet voor niets aanslagen op moskees en moslimse scholen gepleegd door Nederlanders.
Je moet natuurlijk wel kijken naar waarom zulke aanslagen gepleegd worden. Moslimterroristen plegen aanslagen om onze samenleving te ontwrichten. Zij vechten voor het primaat van de Islam.

De motieven die de daders hadden om aanslagen te plegen op moslimscholen, is niet helemaal zeker. Maar hoogstwaarschijnlijk heeft het te maken met de moord op Theo van Gogh. In dat geval gaat het dus om een reactie op die aanslag, en staat deze dus niet op zichzelf.

Laat één ding duidelijk zijn: ik veroordeel elk geweld. Dus ook elke vorm van geweld tegen moslims en hun eigendommen.
Advertentie
Oud 27-11-2004, 18:28
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
PGWR schreef op 27-11-2004 @ 19:23 :
Je moet natuurlijk wel kijken naar waarom zulke aanslagen gepleegd worden. Moslimterroristen plegen aanslagen om onze samenleving te ontwrichten. Zij vechten voor het primaat van de Islam.

De motieven die de daders hadden om aanslagen te plegen op moslimscholen, is niet helemaal zeker. Maar hoogstwaarschijnlijk heeft het te maken met de moord op Theo van Gogh. In dat geval gaat het dus om een reactie op die aanslag, en staat deze dus niet op zichzelf.

Laat één ding duidelijk zijn: ik veroordeel elk geweld. Dus ook elke vorm van geweld tegen moslims en hun eigendommen.
Wow, die moord op Theo had zeker als gevolg een ontwrichte samenleving ofzo. Andere aanslagen...? Er zijn meer aanslagen op moslims geweest hoor. Ik denk niet dat die aanslagen echt om de moord van Theo gingen, tenzij ze familie of zo waren. Hoogstwaarschijnlijk hadden ze nog nooit van hem gehoord, maar gaf dat ze een mooi excuus om hun gevoelens tegenover moslims even lekker te uiten door middel van vuur.
Oud 27-11-2004, 18:30
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 27-11-2004 @ 18:41 :
Schaam je.
__________________
Czech us out
Oud 27-11-2004, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 27-11-2004 @ 17:38 :
Ik zou PvdA stemmen, bij gebrek aan beter.
Die Bos waait met alle winden mee.

Citaat:
T_ID schreef op 27-11-2004 @ 12:41 :
dat is niet wat de SP wil, de SP wil een klap geld in het onderwijs gooien
Goed dat ze geld in het onderwijs willen stoppen, maar ik stem toch echt niet op hen, want ze willen de inkomensbelasting naar 80% verhogen. Dan kan ik wel stoppen met m'n studie en putjesschepper worden.

Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-11-2004 @ 16:37 :
"Nederland mag geen Islamitisch land worden".
Wil jij dan dat Nederland een Islamitisch land wordt? Dit land is van ons en dat kunnen we beter maar zo laten.
Oud 27-11-2004, 19:06
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 27-11-2004 @ 18:51 :
Oh, het moslimextremisme is een hersenspinsel? Toon je gelijk maar eens aan.
Ja, het gevaar dat daarvanuit gaat is een hersenspinsel, er is nog nooit gevaar aangetoond, noem mij eens een paar bewijzen. Verder dan het dubieuse voorbeeld van van Gogh zul je waarschijnlijk nieteens komen.

Zelfs in de arabische wereld is het moslimextremisme nooit echt sterk geweest en werden die mensen in verreweg de meeste landen tot ver in 2002 keihard vervolgd en onderdrukt.
Oud 27-11-2004, 19:07
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 27-11-2004 @ 19:23 :
Je moet natuurlijk wel kijken naar waarom zulke aanslagen gepleegd worden. Moslimterroristen plegen aanslagen om onze samenleving te ontwrichten. Zij vechten voor het primaat van de Islam.

De motieven die de daders hadden om aanslagen te plegen op moslimscholen, is niet helemaal zeker. Maar hoogstwaarschijnlijk heeft het te maken met de moord op Theo van Gogh. In dat geval gaat het dus om een reactie op die aanslag, en staat deze dus niet op zichzelf.

Laat één ding duidelijk zijn: ik veroordeel elk geweld. Dus ook elke vorm van geweld tegen moslims en hun eigendommen.
Welke aanslagen van welke moslims?
Oud 27-11-2004, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 27-11-2004 @ 20:07 :
Welke aanslagen van welke moslims?
Weet het niet zeker, maar waarschijnlijk bedoeld hij de aanslagen van 9-11 en Madrid.
Oud 27-11-2004, 19:11
Verwijderd
Citaat:
bootz schreef op 27-11-2004 @ 20:08 :
Weet het niet zeker, maar waarschijnlijk bedoeld hij de aanslagen van 9-11 en Madrid.
Kortom, geen enkel gevaar in nederland, veel stennis om niets
Oud 27-11-2004, 19:36
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 27-11-2004 @ 20:06 :
Ja, het gevaar dat daarvanuit gaat is een hersenspinsel, er is nog nooit gevaar aangetoond, noem mij eens een paar bewijzen. Verder dan het dubieuse voorbeeld van van Gogh zul je waarschijnlijk nieteens komen.

Zelfs in de arabische wereld is het moslimextremisme nooit echt sterk geweest en werden die mensen in verreweg de meeste landen tot ver in 2002 keihard vervolgd en onderdrukt.
Zeker de aanslagen in Madrid vergeten? Hetzelfde geldt voor de aanslagen in New York en Washington? Dat kan ook in Nederland gebeuren. Zeker wanneer Nederland de spil blijft in het terrorisme netwerk.
Oud 27-11-2004, 19:45
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
PGWR schreef op 27-11-2004 @ 20:36 :
Zeker de aanslagen in Madrid vergeten? Hetzelfde geldt voor de aanslagen in New York en Washington? Dat kan ook in Nederland gebeuren. Zeker wanneer Nederland de spil blijft in het terrorisme netwerk.
Maar momenteel is de bedreiging voor moslims groter, dan voor Nederlanders. Als je kijkt naar al die aanslagen.
Oud 27-11-2004, 20:32
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 27-11-2004 @ 20:36 :
Zeker de aanslagen in Madrid vergeten? Hetzelfde geldt voor de aanslagen in New York en Washington? Dat kan ook in Nederland gebeuren. Zeker wanneer Nederland de spil blijft in het terrorisme netwerk.
Zo hee, voor je het weet bestormen de amerikanen ook nog het strand van scheveningen, de wetten daarvoor hebben ze al aangenomen en over de militaire macht beschikken ze ook.

Of stel je voor, een linkse revolutie, dat kan ook nog altijd gebeuren, dat is in de afgelopen tientallen jaren mondiaal ook vaak voorgekomen

Of misschien een militaire dictatuur, daar hebben we er ook tientallen van gehad in de afgelopen tientallen jaren in deze wereld

Of linkse terreur groepen, net zoals de RAF uit duitsland of de rode brigades en de anarchistische groeperingen uit italië, is ook allemaal voorgekomen en komt nog voor

get real
Verder heeft nog niemand kunnen aantonen dat nederland een spil is in het terrorisme netwerk. Tot nu toe alleen maar vage nietszeggende vermoedens, zonder enig duidelijk hard bewijs.
Oud 27-11-2004, 20:45
Verwijderd
Het is inderdaad een enorm drama dat de gemiddelde Europeaan een kans heeft van 0,000001% om om te komen bij aanslagen van fundamentalistische moslims. Dit gigantische probleem moet keihard aangepakt worden, ten koste van onbelangrijke zaken zoals onderwijs en gezondheidszorg.
Oud 27-11-2004, 20:48
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
bootz schreef op 27-11-2004 @ 19:55 :
Wil jij dan dat Nederland een Islamitisch land wordt? Dit land is van ons en dat kunnen we beter maar zo laten.
Als jij echt denkt dat er ook maar een kleine káns bestaat dat Nederland Islamitisch wordt, ben je nog dommer dan ik dacht en ben je prima geïndoctrineerd door Wilders en de moslim-haters!
Oud 27-11-2004, 20:52
Rimmer_Dall
Rimmer_Dall is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 27-11-2004 @ 20:06 :
Ja, het gevaar dat daarvanuit gaat is een hersenspinsel, er is nog nooit gevaar aangetoond, noem mij eens een paar bewijzen. Verder dan het dubieuse voorbeeld van van Gogh zul je waarschijnlijk nieteens komen.

Zelfs in de arabische wereld is het moslimextremisme nooit echt sterk geweest en werden die mensen in verreweg de meeste landen tot ver in 2002 keihard vervolgd en onderdrukt.
Hoe naief kun je zijn? Al 2 aanslagen die duizenden mensen het leven hebben gekost en jij durft het gevaar nog steeds een 'hersenspinsel' te noemen? Het maakt niet uit dat er relatief zo weinig moslimextremisten zijn. Met weinigen kunnen ze al veel schade aanrichten is al wel laten zien. En het is dankzij onze veiligheidsdiensten dat het er niet nog meer aanslagen zijn gepleegd, maar helaas kunnen die het dan ook weer niet naar buiten brengen. Liever het gevaar iets overschatten dan onderschatten zeg ik hierover. En hoezo zeg je niet waarom je het voorbeeld van Van Gogh 'dubieus' vind? 'Duidelijk hard bewijs' krijg je pas wanneer het te laat is. Moeten we bij elk kruispunt eerst wachten tot er ongelukken gebeuren, voordat we overtuigd zijn dat we er stoplichten moeten neerzetten?
Oud 27-11-2004, 20:54
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Rimmer_Dall schreef op 27-11-2004 @ 21:52 :
Hoe naief kun je zijn? Al 2 aanslagen die duizenden mensen het leven hebben gekost en jij durft het gevaar nog steeds een 'hersenspinsel' te noemen? Het maakt niet uit dat er relatief zo weinig moslimextremisten zijn. Met weinigen kunnen ze al veel schade aanrichten is al wel laten zien. En het is dankzij onze veiligheidsdiensten dat het er niet nog meer aanslagen zijn gepleegd, maar helaas kunnen die het dan ook weer niet naar buiten brengen. Liever het gevaar iets overschatten dan onderschatten zeg ik hierover. En hoezo zeg je niet waarom je het voorbeeld van Van Gogh 'dubieus' vind? 'Duidelijk hard bewijs' krijg je pas wanneer het te laat is. Moeten we bij elk kruispunt eerst wachten tot er ongelukken gebeuren, voordat we overtuigd zijn dat we er stoplichten moeten neerzetten?
Kijk nog eens naar de laatste post van Gauloises: dat er ooit aanslagen zijn geweest in de VS en Madrid (en Bali) wil niet zeggen dat dat in Nederland ook gaat gebeuren. Kijk eens naard e voorbeelden die Gauloises noemt. Die zijn de afgelopen jaren in de wereld gebeurt, maar nog nooit in Nederland. Het is dus een loze dreiging.
Oud 27-11-2004, 20:56
Rimmer_Dall
Rimmer_Dall is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 27-11-2004 @ 21:45 :
Het is inderdaad een enorm drama dat de gemiddelde Europeaan een kans heeft van 0,000001% om om te komen bij aanslagen van fundamentalistische moslims. Dit gigantische probleem moet keihard aangepakt worden, ten koste van onbelangrijke zaken zoals onderwijs en gezondheidszorg.
Veiligheid gaat altijd voor onderwijs en zelfs voor gezondheidzorg, en terecht. En bepaalde Europeanen, noem Hirsi Ali en Wilders, schijnen volgens de laatste statistieken een grotere kans te hebben om iets te overkomen. Natuurlijk moet je het gevaar niet overdrijven en meteen 'de staat van nood' aankondigen, zoals Wilders voorstelt, maar naief blijven kan ons uiteindelijk een grote prijs kosten.
Oud 27-11-2004, 20:58
Verwijderd
Er kan altijd en overal vanalles gebeuren, dat is wat ik wil zeggen
Ondertussen plegen groeperingen al bijvoorbeeld de FARC ook nog lekker aanslagen, gaan we daarom alle linkse mensen oplsuiten en preventief elimineren voordat het te laat is. Dacht het niet.
Men moet gewoon kijken hoe groot de kans is, en dan zal men snel tot de conclusie komen dat het vooral opgeklopte paranoide vreemdelingen haat is en meer niet.
Oud 27-11-2004, 21:00
Rimmer_Dall
Rimmer_Dall is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-11-2004 @ 21:54 :
Kijk nog eens naar de laatste post van Gauloises: dat er ooit aanslagen zijn geweest in de VS en Madrid (en Bali) wil niet zeggen dat dat in Nederland ook gaat gebeuren. Kijk eens naard e voorbeelden die Gauloises noemt. Die zijn de afgelopen jaren in de wereld gebeurt, maar nog nooit in Nederland. Het is dus een loze dreiging.
Ben je nou sarcastisch bezig? Dat dachten de Amerikanen op 10 september 2001 ook.
Oud 27-11-2004, 21:01
Verwijderd
Citaat:
Rimmer_Dall schreef op 27-11-2004 @ 22:00 :
Ben je nou sarcastisch bezig? Dat dachten de Amerikanen op 10 september 2001 ook.
Zo hee, en hoe groot is de kans op zulke dingen? Nihil.
Oud 27-11-2004, 21:02
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Rimmer_Dall schreef op 27-11-2004 @ 22:00 :
Ben je nou sarcastisch bezig? Dat dachten de Amerikanen op 10 september 2001 ook.
Kerel, ik ben nog nooit zo bloedserieus geweest.
Oud 27-11-2004, 21:03
Verwijderd
De kans dat ik vanavond overhoop word gestoken door een dronken vent is echt miljoenen keren groter dan dat ik bang hoef te zijn dat er een of andere fundamentalist een aanslag pleegt.
Maar daar hoor ik niemand over.
Oud 27-11-2004, 21:04
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 27-11-2004 @ 22:03 :
De kans dat ik vanavond overhoop word gestoken door een dronken vent is echt miljoenen keren groter dan dat ik bang hoef te zijn dat er een of andere fundamentalist een aanslag pleegt.
En wat zeg je dan als een dronken fundamentalist je vanavond overhoop steekt?
Oud 27-11-2004, 21:06
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-11-2004 @ 22:04 :
En wat zeg je dan als een dronken fundamentalist je vanavond overhoop steekt?
Die drinken niet.
Oud 27-11-2004, 21:08
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 27-11-2004 @ 22:06 :
Die drinken niet.
Ik zou er m'n geld niet op zetten. De dreiging van dronken fundamentalisten is ernorm. Ik stel voor dat de AIVD er een onderzoek naar instelt.
Oud 27-11-2004, 21:10
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Rimmer_Dall schreef op 27-11-2004 @ 21:56 :
Veiligheid gaat altijd voor onderwijs en zelfs voor gezondheidzorg, en terecht. En bepaalde Europeanen, noem Hirsi Ali en Wilders, schijnen volgens de laatste statistieken een grotere kans te hebben om iets te overkomen. Natuurlijk moet je het gevaar niet overdrijven en meteen 'de staat van nood' aankondigen, zoals Wilders voorstelt, maar naief blijven kan ons uiteindelijk een grote prijs kosten.
Hirsi Ali is gewoon een dom wijf dat gebruikt wordt om de haat tegen moslims goed te praten.
Oud 27-11-2004, 21:16
Rimmer_Dall
Rimmer_Dall is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-11-2004 @ 22:02 :
Kerel, ik ben nog nooit zo bloedserieus geweest.
Met alle respect, dan ben je gewoon dom als je niet inziet dat als iedereen zo denkt als jij er niets gebeurd totdat het te laat is. Dan valt er ook niets meer te discussiëren als we het op dat punt al niet met elkaar eens zijn.

Citaat:
De kans dat ik vanavond overhoop word gestoken door een dronken vent is echt miljoenen keren groter dan dat ik bang hoef te zijn dat er een of andere fundamentalist een aanslag pleegt.
Maar daar hoor ik niemand over.
Nogmaals, dat geldt niet voor Wilders en Hirsi Ali. Dan kun je ook praten over verkeersongelukken e.d. Dronken mensen zijn niet van plan de samenleving te ontwrichten en angst te zaaien onder de mensen. Zij organiseren het niet, maar doen het uit een reflex en daar heb je gewoon geen vat op en kun je niks tegen doen. Bovendien vallen er geen massamoorden door dronkelappen.

Citaat:
Er kan altijd en overal vanalles gebeuren, dat is wat ik wil zeggen
Ondertussen plegen groeperingen al bijvoorbeeld de FARC ook nog lekker aanslagen, gaan we daarom alle linkse mensen oplsuiten en preventief elimineren voordat het te laat is. Dacht het niet.
Men moet gewoon kijken hoe groot de kans is, en dan zal men snel tot de conclusie komen dat het vooral opgeklopte paranoide vreemdelingen haat is en meer niet.
Ik heb ook nooit gepraat over 'preventief elimineren'. Deze mensen moeten gewoon goed in de gaten gehouden worden en er moet op tijd tot actie worden overgegaan.

Jullie mogen hierover van mij het laatste woord hebben. Leef maar lekker verder in je veilige droomwereldje. Lijkt me heerlijk.

Laatst gewijzigd op 28-11-2004 om 10:41.
Oud 27-11-2004, 21:18
Rimmer_Dall
Rimmer_Dall is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 27-11-2004 @ 22:10 :
Hirsi Ali is gewoon een dom wijf dat gebruikt wordt om de haat tegen moslims goed te praten.
Heeft dat ook maar iets met mijn punt te maken?
Oud 27-11-2004, 21:22
Verwijderd
Citaat:
Rimmer_Dall schreef op 27-11-2004 @ 22:18 :
Heeft dat ook maar iets met mijn punt te maken?
Ze profileerd zichzelf ermee door zich gehaat te maken
Oud 27-11-2004, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Rimmer_Dall schreef op 27-11-2004 @ 22:16 :
Met alle respect, dan ben je gewoon dom als je niet inziet dat als iedereen zo denkt als jij er niets gebeurd totdat het te laat is. Dan valt er ook niets meer de discussiëren als je dat niet eens ziet.

Nogmaals, dat geldt niet voor Wilders en Hirsi Ali. Dan kun je ook praten over verkeersongelukken e.d. Dronken mensen zijn niet van plan de samenleving te ontwrichten en angst te zaaien onder de mensen. Zij organiseren het niet, maar doen het uit een reflex en daar heb je gewoon geen vat op en kun je niks tegen doen. Bovendien vallen er geen massamoorden door dronkelappen.

Ik heb ook nooit gepraat over 'preventief elimineren'. Deze mensen moeten gewoon goed in de gaten gehouden worden en er moet op tijd tot actie worden overgegaan.

Jullie mogen hierover van mij het laatste woord hebben. Leef maar lekker verder in je veilige droomwereldje. Lijkt me heerlijk.
Dat kun je overal van roepen. Maar je moet wel kijken hoe groot de kans is, en die kans is niet groot, dus is het veel drukte om niets.

Dat is waar, terreurbewegingen hebben natuurlijk een ander doel. Wat ik alleen bedoel aan te geven is dat er vrij weinig kans (zo goed als nul) is dat je iets overkomt door een terreuraanslag.

Dan moet je iedereen in de gaten houden. De laatste paar weken is wel duidelijk gebleken dat er ook veel terreur vanuit de rechtse hoek komt, zeker in de gaten houden, straks worden molotov cocktails nog bommen.

Mijn droomwereld is helaas bedreigd door mensen die overal paranoia zaaien en waarvoor ik dan weer angst moet voelen
Oud 27-11-2004, 22:42
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 27-11-2004 @ 22:22 :
Ze profileerd zichzelf ermee door zich gehaat te maken
Inderdaad!
Oud 27-11-2004, 23:11
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 27-11-2004 @ 22:22 :
Ze profileerd zichzelf ermee door zich gehaat te maken
ze levert slechts kritiek, het gehaat maken is iets dat ligt aan moslims die niet tegen kritiek op hun godsdienst kunnen.

Hirsi Ali profileerd zich door haar redelijk uitgesproken kritiek op achtergebleven gebruiken binnen de Islam.


ik zie niet in hoe het bestaan van mensen die geestelijk niet in staat zijn dat te beseffen een probleem van Hirsi Alo zou moeten zijn...
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 27-11-2004, 23:14
Oni Shikio
Avatar van Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 27-11-2004 @ 22:27 :

Dan moet je iedereen in de gaten houden. De laatste paar weken is wel duidelijk gebleken dat er ook veel terreur vanuit de rechtse hoek komt, zeker in de gaten houden, straks worden molotov cocktails nog bommen.
Een molotov cocktail ontploft ook, dus is het een bom
Oud 27-11-2004, 23:20
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Oni Shikio schreef op 28-11-2004 @ 00:14 :
Een molotov cocktail ontploft ook, dus is het een bom
maar bevat geen aparte ontsteker, en valt dus onder een 'explosief' in plaats van een 'bom' Eistein.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 27-11-2004, 23:27
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 28-11-2004 @ 00:11 :
ze levert slechts kritiek, het gehaat maken is iets dat ligt aan moslims die niet tegen kritiek op hun godsdienst kunnen.

Hirsi Ali profileerd zich door haar redelijk uitgesproken kritiek op achtergebleven gebruiken binnen de Islam.

ik zie niet in hoe het bestaan van mensen die geestelijk niet in staat zijn dat te beseffen een probleem van Hirsi Alo zou moeten zijn...
Inderdaad, is het sowieso mogelijk om stevige kritiek te leveren op de Islam zonder je gehaat te maken?
Oud 28-11-2004, 00:27
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 28-11-2004 @ 00:11 :
ze levert slechts kritiek, het gehaat maken is iets dat ligt aan moslims die niet tegen kritiek op hun godsdienst kunnen.

Hirsi Ali profileerd zich door haar redelijk uitgesproken kritiek op achtergebleven gebruiken binnen de Islam.

ik zie niet in hoe het bestaan van mensen die geestelijk niet in staat zijn dat te beseffen een probleem van Hirsi Alo zou moeten zijn...
Je kunt gerust stellen dat het meer op een persoonlijke veldtocht lijkt ipv zinvolle kritiek. Het is ook van belang van hoe je het brengt, en hirsi ali is daarin helaas niet zo'n succes. Verder geef jij er blijk van vrij weinig kennis te hebben van de Islam in onze huidige cultuur. De overgrote meerderheid van de moslims leven doodnormaal, maar worden door de minderbedeelden in onze samenleving die helaas een grote groep zijn, recht op een lijn gezet met zwaar gelovige mafkezen die je trouwens helaas bij elk geloof tegenkomt.
Misschien word het eens tijd om in te zien dat er een zeer groot verschil is tussen de doodnormale moslim en de geloofs fanatiekelingen die een minderheid zijn. Dit verschil moet eens duidelijk worden gemaakt, ipv alle moslims op een lijn met religieuze mafkezen te zetten zoals men in de populistische politiek en maatschappij zo graag doet.

Het probleem is alleen dat er te weinig mensen zijn die in staat zijn daardoorheen te prikken, en die als een dom schaap bepaalde incompetente mensen napraten die zichzelf alleen maar promoten met dergelijke uitspraken zonder ook maar enige rekening ermee te houden welke schade ze, door die intolerantie en foute vijandbeelden die ze oproepen, aan de maatschappij toebrengen.

Laatst gewijzigd op 28-11-2004 om 00:31.
Oud 28-11-2004, 00:29
Verwijderd
Citaat:
Oni Shikio schreef op 28-11-2004 @ 00:14 :
Een molotov cocktail ontploft ook, dus is het een bom
Een molotov optploft niet, de fles valt kapot waardoor het uitlopende mengsel vlam vat en zich zo over een groot oppervlak verspreid. Er is helemaal geen sprake van een ontploffing of iets in die richting.
Oud 28-11-2004, 00:33
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Maar het gaat er niet om dat ze gehaat wordt. Ze is gewoon dom omdat ze precies doet wat de mensen willen dat ze doet. En dat die arme vrouw weet geen eens hoe erg ze gebruikt wordt.
Oud 28-11-2004, 00:58
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Rimmer_Dall schreef op 27-11-2004 @ 22:16 :
Met alle respect, dan ben je gewoon dom als je niet inziet dat als iedereen zo denkt als jij er niets gebeurd totdat het te laat is. Dan valt er ook niets meer de discussiëren als je dat niet eens ziet.
En dan noemt-ie míj dom! I love it!
Oud 28-11-2004, 01:02
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 28-11-2004 @ 01:27 :
Je kunt gerust stellen dat het meer op een persoonlijke veldtocht lijkt ipv zinvolle kritiek. Het is ook van belang van hoe je het brengt, en hirsi ali is daarin helaas niet zo'n succes. Verder geef jij er blijk van vrij weinig kennis te hebben van de Islam in onze huidige cultuur. De overgrote meerderheid van de moslims leven doodnormaal, maar worden door de minderbedeelden in onze samenleving die helaas een grote groep zijn, recht op een lijn gezet met zwaar gelovige mafkezen die je trouwens helaas bij elk geloof tegenkomt.
Misschien word het eens tijd om in te zien dat er een zeer groot verschil is tussen de doodnormale moslim en de geloofs fanatiekelingen die een minderheid zijn. Dit verschil moet eens duidelijk worden gemaakt, ipv alle moslims op een lijn met religieuze mafkezen te zetten zoals men in de populistische politiek en maatschappij zo graag doet.

Het probleem is alleen dat er te weinig mensen zijn die in staat zijn daardoorheen te prikken, en die als een dom schaap bepaalde incompetente mensen napraten die zichzelf alleen maar promoten met dergelijke uitspraken zonder ook maar enige rekening ermee te houden welke schade ze, door die intolerantie en foute vijandbeelden die ze oproepen, aan de maatschappij toebrengen.
Wij moeten maar eens samen een biertje gaan drinken en ondertussen onze politieke ideeën uitwisselen! 'Lijst Almighty'; klinkt dat, denk je?
Oud 28-11-2004, 01:02
Oni Shikio
Avatar van Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 28-11-2004 @ 01:29 :
Een molotov optploft niet, de fles valt kapot waardoor het uitlopende mengsel vlam vat en zich zo over een groot oppervlak verspreid. Er is helemaal geen sprake van een ontploffing of iets in die richting.


Dus voor meer schade kun je toch maar beter bommen gebruiken
Oud 28-11-2004, 14:15
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 28-11-2004 @ 02:02 :
Wij moeten maar eens samen een biertje gaan drinken en ondertussen onze politieke ideeën uitwisselen! 'Lijst Almighty'; klinkt dat, denk je?
Klinkt goed, maar ik ben toch meer iemand voor een staatsgreep
Oud 28-11-2004, 14:18
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 28-11-2004 @ 15:15 :
Klinkt goed, maar ik ben toch meer iemand voor een staatsgreep
Op z'n Fidel Castro's, zeker?
Oud 28-11-2004, 15:22
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 27-11-2004 @ 21:45 :
Het is inderdaad een enorm drama dat de gemiddelde Europeaan een kans heeft van 0,000001% om om te komen bij aanslagen van fundamentalistische moslims. Dit gigantische probleem moet keihard aangepakt worden, ten koste van onbelangrijke zaken zoals onderwijs en gezondheidszorg.
Oud 28-11-2004, 15:24
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 28-11-2004 @ 01:33 :
Maar het gaat er niet om dat ze gehaat wordt. Ze is gewoon dom omdat ze precies doet wat de mensen willen dat ze doet. En dat die arme vrouw weet geen eens hoe erg ze gebruikt wordt.
Ik volg je niet meer..........?
Oud 28-11-2004, 15:29
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 27-11-2004 @ 19:00 :
Hoe kun je respect voor zo'n vrouw hebben. Dat ze tegen de islam strijdt slaat echt nergens op. Dat ze haar zo slecht hebben behandeld, ligt aan hun cultuur, niet hun geloof. Zijn zoveel moslims die vrouwen niet mishandelen.
Ook wordt ze gewoon vet door de regering gebruikt, omdat ze zegt wat hun willen dat ze zegt (ook al vindt ze dit zelf ook, het is wel zo) en omdat zij vroeger een moslim is geweest, en er ervaring mee heeft gehad, is het voor hun okay om zo'n standpunt te hebben. Dus eigenlijk geen respect, gewoon een pion voor hun als je begrijpt wat ik bedoel.
Oud 28-11-2004, 16:14
thedarkangel
Avatar van thedarkangel
thedarkangel is offline
Citaat:
Joostje schreef op 21-11-2004 @ 18:59 :
Groenlinks
Yup, same here.
__________________
You said you read me like a book, but the pages are all torn and frayed.
Oud 28-11-2004, 16:55
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 28-11-2004 @ 16:29 :
Ga je eerst even inlezen voordat je ergens over begint te discussiëren. Die fout heb je al eerder gemaakt, geloof ik.
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Oud 28-11-2004, 16:58
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
oneMen schreef op 28-11-2004 @ 17:55 :
Ga je eerst even inlezen voordat je ergens over begint te discussiëren. Die fout heb je al eerder gemaakt, geloof ik.
Oud 28-11-2004, 16:59
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 28-11-2004 @ 17:58 :
Dussssssssssssss uitgeluld jij!
Oud 28-11-2004, 17:13
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 28-11-2004 @ 17:59 :
Dussssssssssssss uitgeluld jij!
Hahaha nee hoor. Maar goeie
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Tussentijdse peiling
Verwijderd
435 31-03-2009 17:28
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Midden-Oosten topic III
T_ID
500 06-03-2008 15:22
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Geen referendum EU-verdrag
Verwijderd
151 27-09-2007 16:55
Levensbeschouwing & Filosofie De Draak vs God [Openbaring van vragen]
Kazanka
73 07-10-2003 11:44
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De Jong wil uit LPF-fractie stappen
UnknoWn EntiTy
122 15-10-2002 08:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:35.