Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2004, 12:20
_Moby_
Avatar van _Moby_
_Moby_ is offline
Hey forumbaasjes,
het lijkt misschien wat vroeg, maar kan er niet weer een vakantieforum geopend worden. Rond deze tijd worden de vakanties voor de zomer namelijk al geboekt.
In deze maanden vertrekken trouwens ook een hoop members naar hun wintersport bestemming.

op DK wordt steeds meer gepraat over vakanties, terwijl dat imo een eigen forum verdiend...
__________________
Como se dice..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2004, 12:27
Wawl
Wawl is offline
Maar er zou een soort van vakantieforum komen, of in combinatie met alles wat eventueel in de maand fabruari plaats kan vinden. Die discussie is naar mijn mening nog niet ten over, dus deze vraag had je ook in dat topic kunnen stellen.

Het de is de laatste tijd inderdaad erg druk met vakantietopics op de Kantine, maar dat komt doordat mensen zicchzelf aan het informeren zijn over alle soorten vakanties. Deze vragen horen op DK, voorzover er geen vakantieforum is. Mijn idee is dus ook om zo snel mogelijk een nieuwe wisselforum op te zetten.
__________________
Wauwel.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 14:14
Verwijderd
Gewoon een groot of een paar grote vakantietopics op DK?
Zoals een voor in Nederland, een voor Europa en een voor buiten Europa, o.i.d.?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 14:16
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
lafjuh schreef op 23-01-2004 @ 15:14:
Gewoon een groot of een paar grote vakantietopics op DK?
Zoals een voor in Nederland, een voor Europa en een voor buiten Europa, o.i.d.?
Mjah, dat zou eventueel ook wel in één topic kunnen.
__________________
Wauwel.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 15:36
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Er is ook een tijdje een discussie geweest over een nieuw wisselforum. Toen werd het idee geopperd om een voertuigenforum te proberen.
Als daar 'reisforum' van wordt gemaakt, zouden daar topics over alle soorten reizen in kunnen (winter, zomer en tussendoor), maar ook over voertuigen enzo.
Is dat misschien een idee?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 16:24
Verwijderd
Een reisforum lijkt me echt geweldig
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 16:37
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ja, reisforum lijkt me ook wel een goed idee. Daar kan dan tegelijk wintersport enzo ook bij.

Balance:
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 17:51
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Lijkt me een goed plan ja. Alleen die combi met dat voertuigenforum vind ik vreemd, als je een reisforum hebt kan je t toch al over Interrail en comfortabele vliegtuigmaatschappijen hebben?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 18:15
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 23-01-2004 @ 18:51:
Lijkt me een goed plan ja. Alleen die combi met dat voertuigenforum vind ik vreemd, als je een reisforum hebt kan je t toch al over Interrail en comfortabele vliegtuigmaatschappijen hebben?
ja maar ik bedoel:
men wilde eerst misschien een voertuigenforum met dingen over auto's, treinen, bussen, fietsen etc.
maar daar was niet voldoende animo voor / te beperkt / andere reden dat het er niet kwam.

nu zijn er mensen die graag een vakantieforum willen om over boekingen te praten, over zomervakantie, wintersport en andere soorten uitjes.

als je dat samenvoegt zou je één 'reisforum' kunnen maken, waarbij je dus zowel het 'op vakantie gaan' kunt bespreken als 'het voertuig waarmee je kunt reizen'.

ugh, ik ben niet goed in uitleggen
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 23:36
_Moby_
Avatar van _Moby_
_Moby_ is offline
Citaat:
Balance schreef op 23-01-2004 @ 19:15:
ja maar ik bedoel:
men wilde eerst misschien een voertuigenforum met dingen over auto's, treinen, bussen, fietsen etc.
maar daar was niet voldoende animo voor / te beperkt / andere reden dat het er niet kwam.

nu zijn er mensen die graag een vakantieforum willen om over boekingen te praten, over zomervakantie, wintersport en andere soorten uitjes.

als je dat samenvoegt zou je één 'reisforum' kunnen maken, waarbij je dus zowel het 'op vakantie gaan' kunt bespreken als 'het voertuig waarmee je kunt reizen'.

ugh, ik ben niet goed in uitleggen
ik begrijp wel wat je bedoelt, een nieuw forum onder de naam 'Reisforum' zou dus perfect zijn...

maar de forumbaasjes hebben het hier voor 't zeggen, niet de leden .. dus het wordt maar afwachten
__________________
Como se dice..
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 16:48
merijn
Avatar van merijn
merijn is offline
Ik zat me net te bedenken dat ik eigenlijk een reisforum mis hier op scholieren En wat ziet mijn oog: ik ben niet de enige. Hoe wordt er besloten over een nieuw forum en wie wordt daar forumbaas van??

Merijn
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 17:06
Verwijderd
Citaat:
merijn schreef op 25-01-2004 @ 17:48:
Ik zat me net te bedenken dat ik eigenlijk een reisforum mis hier op scholieren En wat ziet mijn oog: ik ben niet de enige. Hoe wordt er besloten over een nieuw forum en wie wordt daar forumbaas van??

Merijn
Als de mensen die over het scholierenforum beslissen dit een goed idee vinden, zal het wel eerst een wisselforum worden. En als het dan goed loopt en er veel gereageerd wordt, dan wordt het misschien een vast forum

Zo is ook met Lifestyle, Eten & Drinken, Populaire Wetenschappen en nog wat meer fora gegaan
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 17:43
merijn
Avatar van merijn
merijn is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 25-01-2004 @ 18:06:
Als de mensen die over het scholierenforum beslissen dit een goed idee vinden, zal het wel eerst een wisselforum worden. En als het dan goed loopt en er veel gereageerd wordt, dan wordt het misschien een vast forum

Zo is ook met Lifestyle, Eten & Drinken, Populaire Wetenschappen en nog wat meer fora gegaan
Dankje voor je snelle reactie. Weet je ook hoe er besloten wordt wie de nieuw forumbaas wordt?

Merijn
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 18:39
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Citaat:
merijn schreef op 25-01-2004 @ 18:43:
Dankje voor je snelle reactie. Weet je ook hoe er besloten wordt wie de nieuw forumbaas wordt?

Merijn
Uit de veelgestelde vragen van het forum:
Citaat:
Wat zijn forumbazen?
Een forumbaas voert het voor een deelforum uitgestippeld beleid uit. Daarbij hoort het verplaatsen, verwijderen, aanpassen en sluiten van topics.
Andere taken van een forumbaas: het prunen van een deelforum en up to date houden van de announcement.
Een forumbaas behoort op regelmatige basis de deelfora die hij of zij modereert, maar ook Beleidszaken, Meldpunt & Mededelingen en Admin, te checken. Hoe vaak je op het forum moet langs hoppen verschilt per deelforum. Beleidszaken moet bijgehouden worden, omdat dit het forum is waar leden hun suggesties en kritieken (positief dan wel negatief) kwijt kunnen. Meldpunt & Mededelingen is tevens belangrijk, aangezien een Forumbaas daar kan zien of er nog topics zijn die op zijn / haar fora betrekking hebben. Een forumbaas behoort deze zaken op een relaxte manier af te handelen en open te staan voor kritiek, vragen of suggesties van leden. Admin dient als communicatiemiddel voor alle forumbazen en beheerders, daarom is het belangrijk dat ook dat deelforum in de gaten wordt gehouden.

Een geschikte forumbaas is minimaal 16. Het forum van Scholieren.com bestaat sinds maart 2000 en is in die tijd een volwassen forum geworden. Forumbaas zijn kan heel leuk zijn, maar brengt een hoop verantwoordelijkheden met zich mee. In het verleden zijn er nog al eens problemen geweest met jonge forumbazen die die verantwoordelijkheden niet aan konden.
Verder is zo iemand betrokken bij het deelforum dat een (extra) forumbaas nodig heeft, komt er al wat langer en is tevens betrokken bij het onderwerp dat dit deelforum beslaat (iemand die een hekel heeft aan muziek, zal niet snel forumbaas worden van het deelforum Muziek): hij of zij bezoekt dit forum regelmatig, is bekend met het beleid en houdt zich hieraan.
Een lid moet positief opvallen. Positief opvallen doe je niet alleen door je netjes aan de regels te houden. Als lid toon je je als geschikte forumbaas door met originele, interessante topics te komen, door leuk mee te discussiëren en respect te tonen voor andere leden. Ook moeten wij het idee hebben dat een lid goed om zou kunnen gaan met kritiek (die er ongetwijfeld komt), goed in een team kan werken en de verantwoordelijkheid voor het wel en wee van een deelforum aankan.
Een lid hoeft niet ontzettend veel posts te hebben om forumbaas te worden: het gaat om de kwaliteit, niet om de kwantiteit.

Zodra op Admin aangegeven wordt dat er versterking nodig is, gaan we op zoek. Versterking is nodig als er een andere forumbaas stopt, het forum drukker wordt en men wat assistentie kan gebruiken of als huidige forumbazen het bijvoorbeeld iets rustiger aan gaan doen om wat voor reden dan ook.
Meestal is het zo dat de forumbazen die al modereren op het deelforum na overleg met enkele suggesties komen. Deze forumbazen weten vaak het beste wie er geschikt zijn, moeten er zelf ook het meest mee samenwerken en hebben daarom veel inbreng in de keuze. Andere forumbazen kunnen op Admin hebben hierbij een adviserende functie. Na overleg tussen de direct betrokken forumbazen en andere forumbazen met een beargumenteerde mening, hakt beleidsbeheerder Simon de knoop door.
Het is niet zo dat als een lid hard roept dat hij of zij forumbaas wil worden, dat dat lid het dan ook wordt. Het initiatief komt, op een heel enkele uitzondering na, altijd van onze kant.

Een forumbaas mag geen misbruik maken van zijn status. Topics van mensen die je persoonlijk kent anders behandelen dan normaal is niet de bedoeling. Daarnaast heb je toegang tot Admin, alles dat daar besproken wordt is vertrouwelijk. Deze informatie behoor je niet te ‘lekken’.

Ten slotte: alle forumbazen steken op geheel vrijwillige basis hun tijd in dit forum. Rijker word je er dus niet van!
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 19:12
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
maar een reactie van een fb zou wel fijn zijn
iemand die het een goed idee vindt of misschien juist kritiek heeft op een 'reisforum'?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 20:16
Verwijderd
Oeh, ik hoop echt zo dat er een reisforum komt! En helemaal hip als het een vast forum wordt
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 20:32
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
Oeh, ik hoop echt zo dat er een reisforum komt! En helemaal hip als het een vast forum wordt
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-01-2004, 21:33
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Ja t lijkt mij een goed idee. Maar dan zou ik wel graag meer willen zien dan alleen de zomervakantie en salou enzo. Reizen in de brede zin van het woord, dus ook als je er een half jaar tussenuit wilt of een wereldreis wil maken. Praktische informatie over visa en dergelijke moet er dan ook op kunnen.
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 21:37
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
Blitzkrieg Bop schreef op 25-01-2004 @ 22:33:
Ja t lijkt mij een goed idee. Maar dan zou ik wel graag meer willen zien dan alleen de zomervakantie en salou enzo. Reizen in de brede zin van het woord, dus ook als je er een half jaar tussenuit wilt of een wereldreis wil maken. Praktische informatie over visa en dergelijke moet er dan ook op kunnen.
indeed...
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 21:48
Verwijderd
Citaat:
Blitzkrieg Bop schreef op 25-01-2004 @ 22:33:
Ja t lijkt mij een goed idee. Maar dan zou ik wel graag meer willen zien dan alleen de zomervakantie en salou enzo. Reizen in de brede zin van het woord, dus ook als je er een half jaar tussenuit wilt of een wereldreis wil maken. Praktische informatie over visa en dergelijke moet er dan ook op kunnen.
jaa, gewoon alles wat met reizen te maken heeft Dus informatie die je nodig hebt, ervaringen uitwisselen, reizen die je hebt gemaakt, reizen die je nog wil maken, manieren van reizen, gewoon alles
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 21:53
Captain N
Avatar van Captain N
Captain N is offline
Is een leuk id idd
__________________
They came...from...behind!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 05:38
merijn
Avatar van merijn
merijn is offline
Inderdaad moet het dan een heel breed forum worden waar alles op kan. (Salou was nog niet eens in mij opgekomen ) Ik zou het zelf op het moment wel goed kunnen gebruiken voor praktische info over werken in het buitenland. Kom maar op met dat forum dus!!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 08:57
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
merijn schreef op 26-01-2004 @ 06:38:
Ik zou het zelf op het moment wel goed kunnen gebruiken voor praktische info over werken in het buitenland. Kom maar op met dat forum dus!!
en ik over wintersport. maar ik vrees dat (als ie al komt) ie daarvoor te laat komt.
maar goed, tegenwoordig gaan ook zat mensen met school naar het buitenland. Ook dat soort dingen kunnen worden bespreken. Op de kantine kwamen niet voor niets veel topics langs met 'wat moet ik in Londen zeker bekijken' enz. Die kunnen d'r ook in
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 16:13
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
Ik heb een planning in gedachte die ik op Admin (privéforum voor forumbazen) nog even voorleg aan mijn collega's.

Dus, onder voorbehoud:
Eerst een Carnavalforum, daarna een Reisforum, daarna de eindexamens. Als het aanslaat, kan het Reisforum een vast forum worden.
__________________
Dat internet heeft wel wat. twitter.com/scholieren of simon@scholieren.com
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-01-2004, 16:54
grensgeval
Avatar van grensgeval
grensgeval is offline
Offtopic:
Citaat:
Simon schreef op 27-01-2004 @ 17:13:
Ik heb een planning in gedachte die ik op Admin (privéforum voor forumbazen) nog even voorleg aan mijn collega's.

Dus, onder voorbehoud:
Eerst een Carnavalforum, daarna een Reisforum, daarna de eindexamens. Als het aanslaat, kan het Reisforum een vast forum worden.
heeeeel flauwe opmerking: jij bent geen forumbaas, jij bent beheerder


back ontopic:

dat reisforum is een zeer goed idee
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 12:25
Verwijderd
Citaat:
Simon schreef op 27-01-2004 @ 17:13:
Ik heb een planning in gedachte die ik op Admin (privéforum voor forumbazen) nog even voorleg aan mijn collega's.

Dus, onder voorbehoud:
Eerst een Carnavalforum, daarna een Reisforum, daarna de eindexamens. Als het aanslaat, kan het Reisforum een vast forum worden.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 13:30
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Simon schreef op 27-01-2004 @ 17:13:
Ik heb een planning in gedachte die ik op Admin (privéforum voor forumbazen) nog even voorleg aan mijn collega's.

Dus, onder voorbehoud:
Eerst een Carnavalforum, daarna een Reisforum, daarna de eindexamens. Als het aanslaat, kan het Reisforum een vast forum worden.
jammer van dat carnavalsforum, maar voor de rest kan ik hier prima mee leven.
sterker nog, lijkt me erg leuk
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Beleidszaken Reizen & Vakantie
Verwijderd
5 09-08-2008 17:11
Beleidszaken vast vakantie forum
dyfusica
3 26-04-2003 21:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:35.