Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2009, 13:14
Appeltree
Appeltree is offline
Aangezien ik het internet aan het afzoeken ben naar mogelijke oplossingen kwam ik hier terecht, dus dacht ik; ik laat hier m'n vraag maar eens zien.

Een tijd geleden ben ik bij bedrijf X in dienst gegaan waar ik voor intreden een personeelsbadge en pas kreeg, deze diende naderhand weer ingeleverd te worden. Na mijn ontslag aangevraagd te hebben kreeg ik een brief of ik aub uiterlijk in week 38 deze spullen en mijn werkkleding in wilde leveren.

In week 37 heb ik mijn kleding ingeleverd, hierbij ben ik mijn pas en badge vergeten. Begin week 38 lag er echter al een factuur in de brievenbus voor die badge en pas. Natuurlijk was ik die vergeten en dus heb ik ze in een envelop gedaan en eind week 38 bij het toen gesloten kledingmagazijn de envelop met badge en pas in de brievenbus gedaan. Daarna heb ik gebeld met kledingmagazijn die zeiden dat het via die brievenbus ook bij hen terecht kwam.

Mijn factuur bleef echter open staan, terwijl ik gewoon binnen de termijn alle heb ingeleverd. Bellen naar de debiteurenadministratie leverde mij een gesprek met een man van bedrijf X op. Die zei dat mijn badge en pas nooit ingeleverd waren. Pure onzin, aangezien ik toch niet gek ben en wel weet wat ik niet en wel inlever.

Daarnaast was ik die dag met een groep mee die in de buurt moesten zijn, die hebben de envelop gezien en me naar het dienstencentrum zien lopen. Geld dit als getuige?

Het wordt dus zijn woord tegen het mijne. De factuur blijft open staan, wie staat er hier in zijn recht?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-11-2009, 17:04
Verwijderd
Citaat:
Het wordt dus zijn woord tegen het mijne. De factuur blijft open staan, wie staat er hier in zijn recht?
Als je die badge en pas hebt ingeleverd, hoef je die boete natuurlijk niet te betalen. Het ziet er echter naar uit dat je een bewijsprobleem hebt. Wat denk je zelf, kan je echt aannemelijk maken dat je die spullen in hebt geleverd?

Citaat:
Daarnaast was ik die dag met een groep mee die in de buurt moesten zijn, die hebben de envelop gezien en me naar het dienstencentrum zien lopen. Geld dit als getuige?
Het is een getuige. Het is echter maar de vraag of hij wat gezien heeft dat je kan helpen; dat je een enveloppe hebt ingeleverd zegt niet zoveel, daar kan van alles inzitten. Daarnaast is het maar de vraag hoe geloofwaardig een rechter die persoon vindt; hij hoort immers bij jou.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2009, 17:10
Verwijderd
Je hebt toch ook een bevestiging gekregen van ze? Weliswaar via de telefoon, maar als je de naam v/d persoon nog weet en de datum waarop je dat gesprek hebt gevoerd heb je al wat meer om mee aan de slag te gaan.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2009, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Je hebt toch ook een bevestiging gekregen van ze? Weliswaar via de telefoon, maar als je de naam v/d persoon nog weet en de datum waarop je dat gesprek hebt gevoerd heb je al wat meer om mee aan de slag te gaan.
Wat ik eruit begrijp is dat er is gezegd dat post in die brievenbus ook bij hun uitkomt, maar niet dat ze ook daadwerkelijk dit specifieke stuk hebben gehad.

@ TS: Je kan helaas niet bewijzen dat je werkgever die badge heeft ontvangen. Ik denk daarom dat je hem gewoon moet vergoeden, mits er een of andere wet is die werknemers hier tegen beschermd maar dat denk ik niet. Maar hoeveel kan zo'n badge nou zijn, 5-10 euro.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2009, 19:32
Verwijderd
Ik sluit mij aan bij Mar_TDF.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2009, 19:49
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Het wordt dus zijn woord tegen het mijne. De factuur blijft open staan, wie staat er hier in zijn recht?
Als je het echt hebt ingeleverd, jij natuurlijk. Ik zou gewoon een briefje sturen dat het een fout in hun administratie betreft.

Want bedenk: je kreeg de factuur te vroeg. Dat betekend dat iemand te vroeg heeft gecheckt of het is ingeleverd of niet. Er is een kans dat zij spreken op basis van dat foutieve peilmoment, en sindsdien domweg niet mee gekeken hebben.

Of het ligt ergens op een bureau waar degene die het checkt het niet weet. Maar goed, dat is allemaal verder hun probleem. Refereer gewoon naar de datum van inleveren en die telefonische bevestiging, en daarmee is voor jou de zaak af. Aan hen om intern op te sporen waar het fout ging.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:39.