Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2006, 15:34
Verwijderd
Citaat:
*Juliah* schreef op 07-05-2006 @ 13:45 :
Het zit zo: je moet je eerste pil van je nieuwe strip op tijd slikken, anders ben je niet veilig geweest in je stopweek.
De kans is niet groot, hoor. Maar zeker weten doe je dat nooit.
Ik zou gewoon de strip netjes afmaken en vooral komende week met condoom. Over die test, ik weet het niet zo goed.
Vanmorgen heb ik de dokter gebeld en die zei dat er 'niet veel aan de hand kon zijn.' Daar vertrouw ik dan maar op. En anders doe ik deze week nog wel een test ofzo.
Oud 08-05-2006, 17:06
Italiana
Italiana is offline
Hallo,ik heb hier overlaatst nog iets gepost omdattik 'dunne ontlasting' had en ik bang heb dat dit invloed kan hebben op men pil.. nu een weekvoort heb ik overdag nog 1 keer diaree gehad en voor de rest ook een beetje plat..kan dit kwaad overdag? dus voor dat ik men pil in neem? DankjewelX (ik zit nu in mijn tweede week,maar toen ik 'platte' ontlasting had was dat in men eerste week)
__________________
Shut up and dance with me
Oud 08-05-2006, 17:08
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Italiana schreef op 08-05-2006 @ 18:06 :
Hallo,ik heb hier overlaatst nog iets gepost omdattik 'dunne ontlasting' had en ik bang heb dat dit invloed kan hebben op men pil.. nu een weekvoort heb ik overdag nog 1 keer diaree gehad en voor de rest ook een beetje plat..kan dit kwaad overdag? dus voor dat ik men pil in neem? DankjewelX (ik zit nu in mijn tweede week,maar toen ik 'platte' ontlasting had was dat in men eerste week)
neen, alleen de eerste uren nadat je je pil geslikt hebt.
Oud 08-05-2006, 21:34
Envye
Envye is offline
Citaat:
Konijn schreef op 08-05-2006 @ 09:08 :
Als je die dag van de vergeten pil van de laatste strip al hebt meegeteld als dag van je stopweek (dus je stopweek is niet langer dan 7 dagen geweest), en je hebt deze nieuwe pil wel binnen 12 uur van je normale tijd geslikt, dan is er niks aan de hand.
Bedankt voor je reactie!
Ik ben met de volgende strip begonnen op de dag dat ik altijd ben begonnen.. dus ik heb een 8 daagse stopweek gehad. Is het niet zo dat als je de volgende strip begint, je dan weer beveiligd bent? (dat is immers wel zo als je begint met de pil..)
Oud 09-05-2006, 09:31
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
Envye schreef op 08-05-2006 @ 22:34 :
Bedankt voor je reactie!
Ik ben met de volgende strip begonnen op de dag dat ik altijd ben begonnen.. dus ik heb een 8 daagse stopweek gehad. Is het niet zo dat als je de volgende strip begint, je dan weer beveiligd bent? (dat is immers wel zo als je begint met de pil..)
een 8 daagse stopweek is niet goed. een stopweek mag maximaal 7 dagen duren. te laat beginnen met de eerste pil (dus die 12 uur te laat innemen dan gebruikelijk) staat gelijk aan het vergeten van de pil in de eerste week. als je 7 dagen daarvoor nog sex hebt gehad, kan het zijn dat je daar zwanger van raakt. als je met de volgende strip begint ben je zeker weer veilig.
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...

Laatst gewijzigd op 09-05-2006 om 09:34.
Oud 09-05-2006, 09:37
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
JJ13 schreef op 09-05-2006 @ 10:31 :
een 8 daagse stopweek is niet goed. een stopweek mag maximaal 7 dagen duren. te laat beginnen met de eerste pil (dus die 12 uur te laat innemen dan gebruikelijk) staat gelijk aan het vergeten van de pil in de eerste week. als je 7 dagen daarvoor nog sex hebt gehad, kan het zijn dat je daar zwanger van raakt. als je met de volgende strip begint ben je zeker weer veilig.
@Envye:

Zie bovenstaande, wat dus betekent dat je de komende tijd wat extra maatregelen moet nemen!

Bij je naam staat een M van man, deze kun je veranderen in een V in 'mijn profiel'.
__________________
Keep on rockin'
Oud 09-05-2006, 14:20
Hayden
Hayden is offline
Hoi!
Ff vraagje.. ik slik nu voor het eerst door, omdat ik een week later ongesteld wou worden, maar nu hoor ik van een vriendin dat het beter is om je hele ongesteldheid over te slaan dan slechts een week, omdat je dan ontregeld raakt..

dus om je hele nieuwe strip (waar ik nu bij de 4e pil zit) af te maken en dan pas weer een stopweek te houden?

Is dat beter?
Zonee, dan hou ik over 3 dagen weer een stopweek dus? (ik heb nog niet zoveel ervaring met doorslikken, )
__________________
Eigenaardigheden maken de mens (H)
Oud 09-05-2006, 14:35
Verwijderd
Maakt niets uit Het is wel makkelijker om altijd 7 of 14 of 21 etc dagen door te slikken, omdat anders de begindag en einddag van je stopweek een andere dag in de week worden en dat is verwarrend en geeft risico op vergeten wanneer je weer moet beginnen. Maar of je nu één of drie weken doorslikt maakt niets uit.
Oud 09-05-2006, 15:54
Anetj
Anetj is offline
Als je begint met slikken van de pil, na hoelang is het vrijen veilig? Of is het dan meteen al veilig?
Sorry als deze vraag al gesteld is maar ik kan het nergens vinden.
__________________
It's like picking up trash in dresses.
Oud 09-05-2006, 15:55
Verwijderd
Citaat:
Anetj schreef op 09-05-2006 @ 16:54 :
Als je begint met slikken van de pil, na hoelang is het vrijen veilig? Of is het dan meteen al veilig?
Sorry als deze vraag al gesteld is maar ik kan het nergens vinden.
Als je begint op de 1e dag van je menstruatie, is het meteen veilig. Als je op een andere dag begint, na 7 dagen. Dat staat ook in je bijsluiter, lees die maar eens goed door, er staat veel nuttige informatie in
Oud 09-05-2006, 16:12
Anetj
Anetj is offline
Citaat:
Sarah schreef op 09-05-2006 @ 16:55 :
Als je begint op de 1e dag van je menstruatie, is het meteen veilig. Als je op een andere dag begint, na 7 dagen. Dat staat ook in je bijsluiter, lees die maar eens goed door, er staat veel nuttige informatie in
Dankjewel Nu nog bedenken hoe ik het aan mijn moeder moet brengen...
__________________
It's like picking up trash in dresses.
Oud 09-05-2006, 20:20
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
ik dacht geen last te hebben van de bijwerkingen van nuvaring, maar sinds ik m gebruik heb ik totaal geen zin om te knuffelen, zoenen enz. met mn vriend. niet echt leuk dus
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Oud 09-05-2006, 20:25
jewelicious
Avatar van jewelicious
jewelicious is offline
ik heb voor 2x toe de nuvaring uitgeprobeert, maar doordat mijn vriend het zo n afknapper vond...ben ik maar weer aan de pil gegaan. echt last van dat soort bijwerkingen had ik niet...staat als ik het goed heb ook niet in de bijsluiter? ligt het misschien ergens anders aan dat je geen zin hebt in knuffelen?
__________________
men die eenmaal praat, kan veel zeggen
Oud 10-05-2006, 13:49
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
jewelicious schreef op 09-05-2006 @ 21:25 :
ik heb voor 2x toe de nuvaring uitgeprobeert, maar doordat mijn vriend het zo n afknapper vond...ben ik maar weer aan de pil gegaan. echt last van dat soort bijwerkingen had ik niet...staat als ik het goed heb ook niet in de bijsluiter? ligt het misschien ergens anders aan dat je geen zin hebt in knuffelen?
er staat in de bijsluiter dat je last kan hebben van stemmingswisselingen en geen zin om te vrijen. nou, zin om te vrijen heb ik ook niet vorige week had ik nergens last van. ik hoop dat t over gaat. we hebben dus ook nog geen seks gehad met de ring in, dus ik weet nog niet hoe dat voelt.
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Oud 10-05-2006, 14:19
handschoen
Avatar van handschoen
handschoen is offline
Hoi ik heb een vraag:

Ik ga voor het eerst de pil slikken (rigevidon), als voorbehoedsmiddel, maar ook omdat ik onregelmatig ongesteld ben. Het is namelijk niet ongebruikelijk bij mij dat ik 2 maanden niet ongesteld word.

Nu wil ik niet wachten totdat ik ongesteld word om met de pil te beginnen, want ik heb simpelweg geen idee wanneer dat dan zou zijn. Daarom begin ik er morgen mee en dan zou hij dus volgende week vrijdag betrouwbaar zijn. (heb ik dat goed?)

Nu is het ook zo, dat ik op dit moment een blaasontsteking heb en hier tot a.s. zaterdag een antibioticakuur (nitrofurantoinemacrokristallijn sandoz) voor slik.
Ik vraag me af of dit de betrouwbaarheid van de pil nu ook vertraagd?

Dus: omdat ik op dit moment antibiotica slik (nu nog 4 dagen dus), is mijn pil dan echt vanaf volgende week vrijdag betrouwbaar? Kan het niet zo zijn dat het de betrouwbaarheid vertraagd?

Ik hoop dat iemand mijn vragen zou kunnen beantwoorden!
Oud 10-05-2006, 14:30
Verwijderd
Citaat:
handschoen schreef op 10-05-2006 @ 15:19 :
Nu wil ik niet wachten totdat ik ongesteld word om met de pil te beginnen, want ik heb simpelweg geen idee wanneer dat dan zou zijn. Daarom begin ik er morgen mee en dan zou hij dus volgende week vrijdag betrouwbaar zijn. (heb ik dat goed?)
Klopt.

Citaat:
Nu is het ook zo, dat ik op dit moment een blaasontsteking heb en hier tot a.s. zaterdag een antibioticakuur (nitrofurantoinemacrokristallijn sandoz) voor slik.
Ik vraag me af of dit de betrouwbaarheid van de pil nu ook vertraagd?
Dat zou kunnen. Niet alle antibiotica maken de pil minder veilig, maar sommige inderdaad wel. Staat er in de bijsluiter van je antibiotica iets over verminderde werking van de pil ('orale anticonceptiva')?

edit: omdat ik het farmacotherapeutisch kompas toch al op schoot had liggen, heb ik het meteen even voor je opgezocht. De antibiotica die je gebruikt, verminderen de werking van de pil niet

Laatst gewijzigd op 10-05-2006 om 14:33.
Oud 10-05-2006, 14:39
handschoen
Avatar van handschoen
handschoen is offline
ok, bedankt!
Oud 10-05-2006, 18:20
Verwijderd
Van pilgebruik kan je toch trombose krijgen?

Ik heb volgensmij heel veel symptonen daarvan

Pijn in mijn kuiten, harde, rode plekken op mijn kuiten en zware benen.

Zal ik maar eens naar de dokter gaan?
Oud 10-05-2006, 18:23
Saarah
Saarah is offline
Ik heb eergisteren een doorbraakbloeding gekregen en heb geen zin om nog superlang ongesteld te zijn dus heb ik een stopweek genomen. Maar ik heb dus maar 16 dagen de pil geslikt (heb nu dus nog 5 pilletjes over).
Hoelang ben ik dan niet veilig? Dus hoelang moet ik het nog met condoom doen? Heel de stopweek, en als ik terug met de pil begin, ben ik dan veilig of moet ik dan nog 7 dagen wachten?
Oh en als ik vandaag (woensdag) m'n stopweek begonnen ben (dus vandaag geen pilletje meer genomen), moet ik toch volgende woensdag m'n eerste pil terug nemen hé?
Oud 10-05-2006, 20:00
jewelicious
Avatar van jewelicious
jewelicious is offline
beetje stomme vraag misschien...
maar hoevaak kun je de pil doorblijven slikken?
ik heb gehoord dat als je dat tevaak doet je niet meer zwanger kan worden ofzo is dat zoo???
als dat zo is hoevaak mag je dan maximaal achtermekaar de pil blijven doorslikken?
__________________
men die eenmaal praat, kan veel zeggen
Oud 10-05-2006, 20:12
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
jewelicious schreef op 10-05-2006 @ 21:00 :
beetje stomme vraag misschien...
maar hoevaak kun je de pil doorblijven slikken?
ik heb gehoord dat als je dat tevaak doet je niet meer zwanger kan worden ofzo is dat zoo???
als dat zo is hoevaak mag je dan maximaal achtermekaar de pil blijven doorslikken?
Meestal wordt aangeraden om de pil niet langer dan drie stopweken achter elkaar door te slikken omdat je er anders pas erg laat achterkomt dat je eventueel toch zwanger bent als er iets mis is gegaan. Ik heb er alleen nog nooit van gehoord dat je niet meer zwanger kan worden door te vaak doorslikken hoor.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 10-05-2006, 22:16
Envye
Envye is offline
Okee, bedankt!

(en die M zal ik ff veranderen )
Oud 11-05-2006, 10:32
Verwijderd
Citaat:
Saarah schreef op 10-05-2006 @ 19:23 :
Ik heb eergisteren een doorbraakbloeding gekregen en heb geen zin om nog superlang ongesteld te zijn dus heb ik een stopweek genomen. Maar ik heb dus maar 16 dagen de pil geslikt (heb nu dus nog 5 pilletjes over).
Hoelang ben ik dan niet veilig? Dus hoelang moet ik het nog met condoom doen? Heel de stopweek, en als ik terug met de pil begin, ben ik dan veilig of moet ik dan nog 7 dagen wachten?
Oh en als ik vandaag (woensdag) m'n stopweek begonnen ben (dus vandaag geen pilletje meer genomen), moet ik toch volgende woensdag m'n eerste pil terug nemen hé?
Als je met de volgende strip begint moet je nog 7 dagen wachten, dan is het weer veilig .
En inderdaad, als woensdag de eerste dag van de stopweek was, is woensdag ook de eerste dag van de nieuwe strip.
Oud 11-05-2006, 10:34
Verwijderd
Citaat:
RebEls schreef op 10-05-2006 @ 19:20 :
Van pilgebruik kan je toch trombose krijgen?

Ik heb volgensmij heel veel symptonen daarvan

Pijn in mijn kuiten, harde, rode plekken op mijn kuiten en zware benen.

Zal ik maar eens naar de dokter gaan?
Niet puur van pilgebruik, maar de pil maakt de kans iets groter. Roken, ouderdom of een hoog cholesterolgehalte heeft daar trouwens veel meer invloed op dan de pil.

Als je je zorgen maakt of je misschien trombose hebt, moet je daar zeker mee naar de dokter gaan. Hoe dan ook denk ik dat het wel handig is om naar de dokter te gaan met de dingen die jij beschrijft, want ook als ze door iets anders veroorzaakt worden zijn ze vervelend.
Oud 11-05-2006, 11:22
niene
niene is offline
Hoi! Ik ben gestopt met de pil (vanwege klachten), en heb niet de strip eerst afgemaakt. Wordt ik nu gelijk ongesteld???
Oud 11-05-2006, 19:05
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Sarah schreef op 11-05-2006 @ 11:32 :
Als je met de volgende strip begint moet je nog 7 dagen wachten, dan is het weer veilig .
En inderdaad, als woensdag de eerste dag van de stopweek was, is woensdag ook de eerste dag van de nieuwe strip.
Dankje
Oud 11-05-2006, 19:30
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
niene schreef op 11-05-2006 @ 12:22 :
Hoi! Ik ben gestopt met de pil (vanwege klachten), en heb niet de strip eerst afgemaakt. Wordt ik nu gelijk ongesteld???
ik geloof dat de meeste mensen dan wel gewoon ongesteld worden (soort stopweek) maar dat het daarna wel een tijdje kan duren voordat je menstruatie weer op gang komt
Oud 11-05-2006, 19:55
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
JJ13 schreef op 10-05-2006 @ 14:49 :
er staat in de bijsluiter dat je last kan hebben van stemmingswisselingen en geen zin om te vrijen. nou, zin om te vrijen heb ik ook niet vorige week had ik nergens last van. ik hoop dat t over gaat. we hebben dus ook nog geen seks gehad met de ring in, dus ik weet nog niet hoe dat voelt.
Best apart, in de Nuvaring zitten relatief weinig hormonen. Vriendinnen die de Nuvaring gebruiken hebben juist minder hoge bloeddruk/ minder last van stemmingswisselingen etc..

Hopelijk zijn de bijwerkingen van korte duur/ staan ze los van nuvaring gebruik..

Successs!
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 12-05-2006, 08:52
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 11-05-2006 @ 20:55 :
Best apart, in de Nuvaring zitten relatief weinig hormonen. Vriendinnen die de Nuvaring gebruiken hebben juist minder hoge bloeddruk/ minder last van stemmingswisselingen etc..

Hopelijk zijn de bijwerkingen van korte duur/ staan ze los van nuvaring gebruik..

Successs!
ik merk dat het wel iets minder wordt heb inmiddels seks gehad met de ring in en zowel mn vriend als ik voelden niks van de ring
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Oud 12-05-2006, 22:33
Envye
Envye is offline
Hai, ik wil dus een zwangerschapstest doen. Ik heb dit alwel eerder gedaan, maar toen moest ik bijna ongesteld worden. Nu niet. Is het nu het beste om te stoppen met de pil om zo ongesteld te worden? Er staat namelijk op de bijsluiter dat je de test kunt doen op de eerste dag van het uitblijven van de menstruatie. Dus is het zo dat als ik op maandag stop, ik meteen op dinsdag die test kan doen? Of moet ik wachten totdat er bloed komt?

xx

PS
Als je mijn bovenstaande vragen hebt gelezen, snap je deze ook beter. (vandaar dat ik deze vraag heir ook even stel..)
Oud 13-05-2006, 10:04
Verwijderd
Citaat:
Envye schreef op 12-05-2006 @ 23:33 :
Hai, ik wil dus een zwangerschapstest doen. Ik heb dit alwel eerder gedaan, maar toen moest ik bijna ongesteld worden. Nu niet. Is het nu het beste om te stoppen met de pil om zo ongesteld te worden? Er staat namelijk op de bijsluiter dat je de test kunt doen op de eerste dag van het uitblijven van de menstruatie. Dus is het zo dat als ik op maandag stop, ik meteen op dinsdag die test kan doen? Of moet ik wachten totdat er bloed komt?

xx

PS
Als je mijn bovenstaande vragen hebt gelezen, snap je deze ook beter. (vandaar dat ik deze vraag heir ook even stel..)
Nee, je kunt de test pas doen vanaf de eerste dag dat je eigenlijk ongesteld had moeten worden, en als je eerder stopt met de pil dan wordt de 1e dag dat je ongesteld had moeten worden niet anders. Je kunt dus beter de pilstrip afmaken en dan pas de test doen. Als je de test eerder doet is de uitslag van de test niet betrouwbaar.
Oud 13-05-2006, 23:51
saturday
saturday is offline
idd
Oud 14-05-2006, 21:20
teirg
Avatar van teirg
teirg is offline
Wat ik me afvroeg: ik heb bijna nooit zin in seks, en ik denk dat dit komt doordat ik de pil neem (alhoewel het een lichte pil is). Vorige maand was ik echter het eerste pilletje van een nieuwe strip vergeten, en toen had ik wel zin. Was dit puur toeval, of kan dit komen doordat ik die pil was vergeten? (Wat me nogal onwaarschijnlijk lijkt, maar je weet nooit).

Zijn er hier nog meisjes die van een (lichte) pil zijn overgestapt naar de nuvaring met de reden dat ze weinig zin hadden om te vrijen? En had dit enig effect?
__________________
1+1+1+1+1+1=8
Oud 15-05-2006, 08:43
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
teirg schreef op 14-05-2006 @ 22:20 :
Wat ik me afvroeg: ik heb bijna nooit zin in seks, en ik denk dat dit komt doordat ik de pil neem (alhoewel het een lichte pil is). Vorige maand was ik echter het eerste pilletje van een nieuwe strip vergeten, en toen had ik wel zin. Was dit puur toeval, of kan dit komen doordat ik die pil was vergeten? (Wat me nogal onwaarschijnlijk lijkt, maar je weet nooit).

Zijn er hier nog meisjes die van een (lichte) pil zijn overgestapt naar de nuvaring met de reden dat ze weinig zin hadden om te vrijen? En had dit enig effect?
ik ben 1,5 week geleden van de diane pil overgestapt op de nuvaring. met de pil had ik altijd zin in seks, maar de 1e week met de ring had ik er totaal geen zin in. nu begin ik er weer zin n te krijgen je zou de ring altijd kunnen proberen en kijken of je verschil merkt.
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Oud 15-05-2006, 16:23
RozeWolkjes
Avatar van RozeWolkjes
RozeWolkjes is offline
Hey mensen, ik ben vorig jaar ook met de anticonceptiepil begonnen (microgynon, voor de nieuwsgierigen)
Gelijk in mijn eerste stopweek heb ik een herseninfarct gekregen. Na uitvoerig onderzocht te zijn, blijkt de pil de oorzaak te zijn.

Ik wil jullie niet op de stang jagen of iets dergelijks, maar lees altijd de bijsluiter door over die bijwerkingen, ook al lijken ze erg overdreven!

Oja, ik ben inmiddels gestopt met de pil. Ik mag ook geen ander 'hormoon-bevattend anticonceptiemiddel' meer gebruiken. Iemand nog suggesties over wat ik wél zou kunnen gebruiken? M'n vriend en ik gebruiken nu gewoon het condoom maar ik ben toch benieuwd..
__________________
Ik spreek liever mijzelf tegen, dan dat ik het een ander laat doen

Laatst gewijzigd op 15-05-2006 om 16:25.
Oud 16-05-2006, 10:10
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
RozeWolkjes schreef op 15-05-2006 @ 17:23 :
Hey mensen, ik ben vorig jaar ook met de anticonceptiepil begonnen (microgynon, voor de nieuwsgierigen)
Gelijk in mijn eerste stopweek heb ik een herseninfarct gekregen. Na uitvoerig onderzocht te zijn, blijkt de pil de oorzaak te zijn.

Ik wil jullie niet op de stang jagen of iets dergelijks, maar lees altijd de bijsluiter door over die bijwerkingen, ook al lijken ze erg overdreven!

Oja, ik ben inmiddels gestopt met de pil. Ik mag ook geen ander 'hormoon-bevattend anticonceptiemiddel' meer gebruiken. Iemand nog suggesties over wat ik wél zou kunnen gebruiken? M'n vriend en ik gebruiken nu gewoon het condoom maar ik ben toch benieuwd..
Spiraaltje? Je hebt nl ook een spiraaltje zonder hormonen. Het wordt alleen vaak afgeraden bij jonge mensen omdat er een (kleine) kans is dat je onvruchtbaar wordt..

Heb je verder nog restverschijnselen aan het infarct overgehouden? Klote zeg
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 17-05-2006, 07:29
anoniemmanneke
anoniemmanneke is offline
oi,

de volgende kwestie:

meisje ongeveer 4 weken geleden vergeten om één pil te slikken. Ze heeft daarna hem nog wel ingenomen maar weet niet of dat binnen 48 uur was.

nu is ze niet ongesteld geraakt, ze is er al 5 dagen overheen.

nou, ik vind het nu al best spannend worden... (tis namelijk mijn meisje )

ze wil geen testje doen, waarom weet ik niet, waarschijnlijk omdat ze het gewoon niet durft, wat nu? hoe kan ik haar het beste overtuigen daarover? Ze is soms nogal koppig.. en strontzenuwachtig.

want dan hebben we tenminste zekerheid.
__________________
voor de zeikerds, graag gedaan
Oud 17-05-2006, 09:04
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Als het vier weken geleden was dat ze die pil was vergeten, was dat dus in de eerste week? Dan is er namelijk wel een kans dat ze zwanger is, als die pil niet binnen 12 uur was ingenomen.
Maar erge zenuwachtigheid beinvloedt ook de menstruatie!
Als ze een test doet heeft ze zekerheid, hoeft ze ook niet meer zenuwachtig te zijn etc, probeer dat haar duidelijk te maken..
__________________
Keep on rockin'
Oud 17-05-2006, 09:12
Nolita
Avatar van Nolita
Nolita is offline
Kan je ook een test doen als je je stopweek overslaat, dus als je nog een strip doorslikt ?
__________________
GET OUT! GET OUT! GET OUT!
Oud 17-05-2006, 11:01
Verwijderd
Bah, op een moment zoals nu heb ik echt de neiging om per direct met de pil te stoppen. Ik vraag me af hoe groot de kans nu echt is dat je er stemmingswisselingen van krijgt (of komt het door iets anders?), en hebben jullie ervaring met een andere pil waarbij dat eventueel minder is? Ik slik nu Microgynon 30.
Oud 17-05-2006, 14:21
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Allereerst; Sorry maar ik heb niet alle oude topic’s doorgelezen, dit was mij iets te veel werk
Maarré kan het zo zijn dat je, na +/- 6 jaar pilgebruik, later/minder ongesteld wordt? Ik werd het namelijk altijd op dinsdag, maar nu verschuift het steeds meer naar de woensdag. Tot een jaar geleden was het dan op woensdag ochtend, maar nu word het steeds vaker middag/ tegen de avond. Zou dat kunnen of…?

Het is nu ook mijn stopweek en ik hoor soms van die verhalen over doorbraakbloedingen terwijl men dan toch zwanger is. Ik hoop niet dat dit bij mij is? Overigens ben ik er ook niet 1,2,3 bang voor, want ik slik de pil altijd op tijd en ben ook niet dikker geworden, heb nergens last van... Maar toch even deze vraag
Oud 17-05-2006, 14:28
Verwijderd
Citaat:
Rachel schreef op 17-05-2006 @ 15:21 :
Allereerst; Sorry maar ik heb niet alle oude topic’s doorgelezen, dit was mij iets te veel werk
Maarré kan het zo zijn dat je, na +/- 6 jaar pilgebruik, later/minder ongesteld wordt? Ik werd het namelijk altijd op dinsdag, maar nu verschuift het steeds meer naar de woensdag. Tot een jaar geleden was het dan op woensdag ochtend, maar nu word het steeds vaker middag/ tegen de avond. Zou dat kunnen of…?

Het is nu ook mijn stopweek en ik hoor soms van die verhalen over doorbraakbloedingen terwijl men dan toch zwanger is. Ik hoop niet dat dit bij mij is? Overigens ben ik er ook niet 1,2,3 bang voor, want ik slik de pil altijd op tijd en ben ook niet dikker geworden, heb nergens last van... Maar toch even deze vraag
je cyclus kan uberhaupt nog veranderen als je jong bent, of je nou de pil gebruikt of niet
Oud 17-05-2006, 15:41
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Sarah schreef op 17-05-2006 @ 15:28 :
je cyclus kan uberhaupt nog veranderen als je jong bent, of je nou de pil gebruikt of niet
Ja oke, dat is natuurlijk ook zo. Alleen dan hoor ik van die rare dingen en dan heb ik echt zoiets van Hmm...
Maja, nu krijg ik wel de gebruikelijke klachten, dus het zal wel goed komen
Oud 17-05-2006, 19:32
RozeWolkjes
Avatar van RozeWolkjes
RozeWolkjes is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 16-05-2006 @ 11:10 :
Spiraaltje? Je hebt nl ook een spiraaltje zonder hormonen. Het wordt alleen vaak afgeraden bij jonge mensen omdat er een (kleine) kans is dat je onvruchtbaar wordt..

Heb je verder nog restverschijnselen aan het infarct overgehouden? Klote zeg
Thnx voor de suggestie maar ik waag t er maar niet op

Verder: T was een klein infarct dus heb ik geen grote lichamelijk schade opgelopen. Tis inmiddels alweer een jaar geleden en ik merk wel dat ik een beetje last heb van m'n kortetermijn-geheugen. Maar goed, ik moet wel rustig aan doen met alcohol/drugs enz..
__________________
Ik spreek liever mijzelf tegen, dan dat ik het een ander laat doen
Oud 17-05-2006, 19:54
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Rachel schreef op 17-05-2006 @ 16:41 :
Ja oke, dat is natuurlijk ook zo. Alleen dan hoor ik van die rare dingen en dan heb ik echt zoiets van Hmm...
Maja, nu krijg ik wel de gebruikelijke klachten, dus het zal wel goed komen
Ik heb dat ook hoor. Heb jaren microgynon geslikt dat ik op vrijdagochtend ongesteld werd maar aan het eind op donderdagavond. Met Yasmin werd ik het eerst donderdagavond, nu vaak donderdagochtend maar soms woensdagavond Lijkt me wel normaal eigenlijk.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 17-05-2006, 19:56
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 17-05-2006 @ 12:01 :
Bah, op een moment zoals nu heb ik echt de neiging om per direct met de pil te stoppen. Ik vraag me af hoe groot de kans nu echt is dat je er stemmingswisselingen van krijgt (of komt het door iets anders?), en hebben jullie ervaring met een andere pil waarbij dat eventueel minder is? Ik slik nu Microgynon 30.
Ik had het met microgynon heel erg. Heb het idee dat het nu met Yasmin iets minder is. Al weet ik niet of het aan de pil ligt of dat mijn leven gewoon iets rustiger is geworden.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 17-05-2006, 20:00
Verwijderd
Citaat:
Thoughtful schreef op 17-05-2006 @ 12:01 :
Ik vraag me af hoe groot de kans nu echt is dat je er stemmingswisselingen van krijgt (of komt het door iets anders?), en hebben jullie ervaring met een andere pil waarbij dat eventueel minder is? Ik slik nu Microgynon 30.
Ik weet geen percentages, maar de kans is zeker aanwezig (staat toch ook in de bijsluiter?). Toen ik net met de pil begon kreeg ik ook Microgynon 30 voorgeschreven, dat was zacht gezegd 'een ramp', ik ben toen overgestapt naar Diane35, die beviel in eerste instantie prima. Op een gegeven moment stopte ik een maand met de pil, toen ik daarna weer begon kwam ik erg aan, toen ben ik overgestapt naar Trigynon, dat was ook geen succes, nu slik ik Yasmin en dat bevalt tot nog toe goed.

Het is heel erg per persoon afhankelijk hoe en op welke pil je reageert (qua bijwerkingen bedoel ik dan natuurlijk).
Oud 17-05-2006, 21:01
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Hoe komt het dat de pil onbetrouwbaar wordt als je antibiotica gebruikt? Vanwege een stofje in antibiotica of omdat het op je maag/darmstelsel kan inwerken Is dat trouwens bij alle antibiotica zo of moet het in de bijsluiter vermeld zijn?
Oud 17-05-2006, 21:06
Verwijderd
Citaat:
Sassiefje schreef op 17-05-2006 @ 22:01 :
Is dat trouwens bij alle antibiotica zo of moet het in de bijsluiter vermeld zijn?
Het lijkt me wel iets dat in de bijsluiter vermeld zal staan...? Lijkt me iig wel zo handig. (Maar misschien heb ik het mis.)
Oud 17-05-2006, 21:40
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 17-05-2006 @ 22:01 :
Hoe komt het dat de pil onbetrouwbaar wordt als je antibiotica gebruikt? Vanwege een stofje in antibiotica of omdat het op je maag/darmstelsel kan inwerken Is dat trouwens bij alle antibiotica zo of moet het in de bijsluiter vermeld zijn?
Ik weet niet waarom antibiotica de pil onveilig maakt maar het is niet met alle antibiotica zo. Ik neem aan dat als het zo is, het in de bijslutier staat of ze het in de apotheek zeggen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Zwanger???
sweetgirl00
20 12-04-2006 17:05
Lichaam & Gezondheid Dringende vraag
Sexiejjj!!
2 02-01-2005 15:00
Lichaam & Gezondheid problemen
xeen
36 19-11-2004 10:14
Seksualiteit Sex in stopweek
Kleintjeyakult
29 03-08-2003 00:16
Liefde & Relatie GROOT meningsverschil..
theekopje
54 17-07-2003 17:48
Lichaam & Gezondheid pil 2 x achter elkaar vergeten
lake bodom
8 16-06-2003 13:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:10.