Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2008, 15:50
Babette
Avatar van Babette
Babette is offline
Ik begin altijd op maandag met de pil..
Nu heb ik één strip geslikt en daarna gelijk een tweede strip. Alleen nu ben ik in de 1e week van de tweede strip een pil vergeten. Donderdagavond laat kwam ik er pas achter dat ik woensdag en donderdag dus was vergeten (ik slik de pil altijd 's ochtends). Nu ben ik gewoon doorgegaan met de pil alleen nu heb ik last van bloedingen. Dat is niet gek ook, want mijn lichaam reageert erop dat ik natuurlijk mijn stopweek zou inlassen..
Iemand dit eerder gehad? En wat kan ik dan het beste doen, door blijven gaan met de pil slikken en als hij op is stopweek houden, of nu stoppen en gewoon stopweek houden? Ben nu al bijna een week verder blijven slikken dusja, en blijf bloedingen houden..
Beïnvloedt dit ook de betrouwbaarheid van de pil?
Ga zowiezo volgende week langs de huisarts maar wil graag even van anderen horen of dit kwaad kan en wat jullie aanraden..
__________________
Lovin' Every Minute, Just U And Me
Oud 30-10-2008, 18:08
LadyMeiss
LadyMeiss is offline
Citaat:
heeft soja invloed op de werking van de pil door de fyto oestrogenen die erin zitten?
nee

Citaat:
Ik begin altijd op maandag met de pil..
Nu heb ik één strip geslikt en daarna gelijk een tweede strip. Alleen nu ben ik in de 1e week van de tweede strip een pil vergeten. Donderdagavond laat kwam ik er pas achter dat ik woensdag en donderdag dus was vergeten (ik slik de pil altijd 's ochtends). Nu ben ik gewoon doorgegaan met de pil alleen nu heb ik last van bloedingen. Dat is niet gek ook, want mijn lichaam reageert erop dat ik natuurlijk mijn stopweek zou inlassen..
Iemand dit eerder gehad? En wat kan ik dan het beste doen, door blijven gaan met de pil slikken en als hij op is stopweek houden, of nu stoppen en gewoon stopweek houden? Ben nu al bijna een week verder blijven slikken dusja, en blijf bloedingen houden..
Beïnvloedt dit ook de betrouwbaarheid van de pil?
Ga zowiezo volgende week langs de huisarts maar wil graag even van anderen horen of dit kwaad kan en wat jullie aanraden..
heb je donderdagavond alsnog de pil van die dag genomen?
__________________
Kijk eens op mijn eigen forum over Seks! -----> www.Hoe-Zo.net
Oud 31-10-2008, 09:39
Babette
Avatar van Babette
Babette is offline
Citaat:
nee

heb je donderdagavond alsnog de pil van die dag genomen?
Ja, ik heb donderdagavond de pil van woensdag én donderdag genomen..
__________________
Lovin' Every Minute, Just U And Me
Oud 31-10-2008, 13:54
Verwijderd
@Babette: De tweede strip wordt geteld als een pil vergeten in week 3, als ik me niet vergis, op pilvergeten.nl wordt geadviseerd om als je de zeven dagen ervoor de pil goed hebt ingenomen of direct een stopweek te houden of om de gemiste pil alsnog in te nemen en na de strip waarin je een pil bent vergeten een volledige strip door te slikken (dus zonder stopweek). Als je twee pillen vergeten bent (ik heb geen idee hoe het dan met die twaalfuursgrens zit), dan zou ik wellicht extra voorzorgsmaatregelen nemen (misschien niet nodig, maar voor de zekerheid). Dat je lichaam van slag is, is niet zo heel raar...als je een paar dagen de pil niet slikt, 'denkt' je lichaam idd dat je een stopweerk inlast.

Nadeel van de pil door blijven slikken bij doorbraakbloedingen is juist dat die bloedingen blijven. Het enige dat hier tegen helpt is een stopweek inlassen, dan zet het natuurlijk eerst door, en als je daarna weer met de pil begint stopt het op een gegeven moment weer.
Oud 31-10-2008, 14:29
LadyMeiss
LadyMeiss is offline
Citaat:
Ja, ik heb donderdagavond de pil van woensdag én donderdag genomen..
die pil van woensdag die moet je gewoon zien als vergeten, maar nog even over de pil van donderdag, hoe laat heb je deze geslikt? en hoe laat slik je hem normaal 's ochtens?
__________________
Kijk eens op mijn eigen forum over Seks! -----> www.Hoe-Zo.net
Oud 31-10-2008, 17:59
Babette
Avatar van Babette
Babette is offline
Citaat:
die pil van woensdag die moet je gewoon zien als vergeten, maar nog even over de pil van donderdag, hoe laat heb je deze geslikt? en hoe laat slik je hem normaal 's ochtens?
Normaal slik ik de pil 's ochtends rond 8u, nu heb ik de pil pas 's avonds half12 ingenomen dus dat is eigenlijk ook al veel te laat..
__________________
Lovin' Every Minute, Just U And Me
Oud 01-11-2008, 16:46
LadyMeiss
LadyMeiss is offline
dan moet je hem dus zien als 2 vergeten pillen in week 3.
Aangezien je de pil al geslikt hebt, moet je deze strip afmaken, en daarna zonder stopweek meteen door gaan met de volgende strip.

Als je dit doet is de pil niet minder gaan werken.
__________________
Kijk eens op mijn eigen forum over Seks! -----> www.Hoe-Zo.net
Oud 02-11-2008, 16:22
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Oke ik heb een probleem, ik heb mijn pil bij mijn ouders laten liggen en heb geen strips meer hier. Ik kan ook niet even op en neer en bij de dokter krijg ik hier geen pil. Ik zit midden in mijn cyclus, is wel goed als ik gewoon nu dan mijn stopweek houdt? Eigenlijk heb ik daar geen zin in, maar kan ik ook zomaar een pil van iemand lenen zeg maar ook al is het een andere pil? Want het is wel voor een week.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 02-11-2008, 17:53
Verwijderd
Ik ben 1 pil vergeten op mijn 3e dag. Ik heb hem na 15 uur ingenomen. Ik wil morgen de MAP halen, dat is dan nog binnen 48 uur. Maar ik vroeg me af of ik dan gewoon mijn pil 1 week kan doorslikken? Of een paar dagen? en heeft de MAP invloed op de betrouwbaarheid van de pil?
Oud 02-11-2008, 20:49
kiss*
kiss* is offline
Woensdagavond heb ik de laatste pil van de strip ingenomen, gister kreeg ik buikpijn en voelde ik dat ik elk moment ongesteld kon worden, maar ik zou 's avonds naar mn vriend gaan en daar ook blijven slapen.
ik had geen zin om met krampen bij hem te zitten en heb toen snel nog een pil ingenomen van de nieuwe strip.
hierdoor is de ongesteldheid wel weg gebleven.
nu vraag ik me af: zal ik nu gewoon weer stoppen na die ene gisteravond,ongesteld worden (is dit dan nog veilig?) en dan volgende week weer beginnen, of moet ik dan nu gewoon weer een strip doorslikken?
ik heb hiervoor de pil al 1,5 geslikt dus eigenlijk ook al doorgeslikt.
iemand advies?
Oud 02-11-2008, 21:21
Verwijderd
Citaat:
Ik ben 1 pil vergeten op mijn 3e dag. Ik heb hem na 15 uur ingenomen. Ik wil morgen de MAP halen, dat is dan nog binnen 48 uur. Maar ik vroeg me af of ik dan gewoon mijn pil 1 week kan doorslikken? Of een paar dagen? en heeft de MAP invloed op de betrouwbaarheid van de pil?
De MAP heeft geen invloed op de betrouwbaarheid van de pil en je kan gewoon extra doorslikken. Je moet wel nog 7 dagen aanvullend een condoom gebruiken he.
Oud 02-11-2008, 21:22
Verwijderd
Citaat:
Woensdagavond heb ik de laatste pil van de strip ingenomen, gister kreeg ik buikpijn en voelde ik dat ik elk moment ongesteld kon worden, maar ik zou 's avonds naar mn vriend gaan en daar ook blijven slapen.
ik had geen zin om met krampen bij hem te zitten en heb toen snel nog een pil ingenomen van de nieuwe strip.
hierdoor is de ongesteldheid wel weg gebleven.
nu vraag ik me af: zal ik nu gewoon weer stoppen na die ene gisteravond,ongesteld worden (is dit dan nog veilig?) en dan volgende week weer beginnen, of moet ik dan nu gewoon weer een strip doorslikken?
ik heb hiervoor de pil al 1,5 geslikt dus eigenlijk ook al doorgeslikt.
iemand advies?
Je moet nu gewoon weer een strip slikken, als je nu weer stopt is het allemaal niet meer veilig. Je kan niet zomaar tussendoor 1 pil slikken.
Oud 02-11-2008, 22:10
Babette
Avatar van Babette
Babette is offline
Citaat:
dan moet je hem dus zien als 2 vergeten pillen in week 3.
Aangezien je de pil al geslikt hebt, moet je deze strip afmaken, en daarna zonder stopweek meteen door gaan met de volgende strip.

Als je dit doet is de pil niet minder gaan werken.
Oké, maar kan het dan geen kwaad dat ik 3 strips achter elkaar slik?
Nu moet ik morgen al doorgaan met de volgende strip, ik zal morgenochtend voor de zekerheid de huisarts even bellen om te vragen hoe of wat..
Maar wordt hierdoor de werking van de pil ook beïnvloedt?
Heb namelijk wel onveilige seks gehad..
Als ik gewoon een stopweek had gehouden was er niks aan de hand, maarja dat is dan weer achteraf.
Allemaal bedankt voor de reacties
__________________
Lovin' Every Minute, Just U And Me
Oud 03-11-2008, 10:45
LadyMeiss
LadyMeiss is offline
Citaat:
Oké, maar kan het dan geen kwaad dat ik 3 strips achter elkaar slik?
Nu moet ik morgen al doorgaan met de volgende strip, ik zal morgenochtend voor de zekerheid de huisarts even bellen om te vragen hoe of wat..
Maar wordt hierdoor de werking van de pil ook beïnvloedt?
Heb namelijk wel onveilige seks gehad..
Als ik gewoon een stopweek had gehouden was er niks aan de hand, maarja dat is dan weer achteraf.
Allemaal bedankt voor de reacties
Je hebt geen onveilige seks gehad, want je pil werkt gewoon goed.
Je mag de pil zolang doorslikken als jij dat zelf wilt, dit is niet schadelijk, en maakt de pil ook niet minder veilig. Het enige nadeel is dat je dus doorbraakbloedingen kunt krijgen.
In dit geval maken sommige mensen de fout om te stoppen met de pil, dat mag dus niet.


Idd, bel maar even naar de huisarts als je dat geruster steld.
__________________
Kijk eens op mijn eigen forum over Seks! -----> www.Hoe-Zo.net
Oud 03-11-2008, 10:50
Verwijderd
Citaat:
maar kan ik ook zomaar een pil van iemand lenen zeg maar ook al is het een andere pil? Want het is wel voor een week.
Zou ik niet doen, een andere pil bevat andere hormonen, geen idee hoe je lichaam daar op reageert. Als je overstapt van pil moet je dat ook altijd aan het einde van een strip doen.

Tussentijds stoppen met de pil kan in principe altijd, maar dan moet je natuurlijk wel andere voorzorgsmaatregelen treffen. En als je in de periode hiervoor seks gehad hebt, dan is die ook niet veilig geweest...dan is stoppen dus niet zo handig. Misschien kan de dokter waarvan je de pil altijd krijgt een recept doorsturen naar een apotheek bij jou in de buurt en dat je het daar dan ophaalt?
Oud 03-11-2008, 11:49
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik heb besloten maar gewoon een stopweek te houden nu. Zou ik dan wel ongesteld worden en moet ik daarna gewoon na de 'stopweek' weer beginnen met een nieuwe strip, ik neem aan van wel.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 03-11-2008, 11:53
Verwijderd
In principe word je gewoon ongesteld, maar het kan natuurlijk dat het langer/korter duurt of anders verloopt dan normaal...je lijf kan 'van slag' zijn doordat het niet op de 'normale' manier verloopt. Na je stopweek (gewoon zo lang als normaal of max. 7 dagen) moet je inderdaad gewoon weer beginnen met een nieuwe strip.
Oud 03-11-2008, 13:54
Verwijderd
Citaat:
Je mag de pil zolang doorslikken als jij dat zelf wilt, dit is niet schadelijk, en maakt de pil ook niet minder veilig. Het enige nadeel is dat je dus doorbraakbloedingen kunt krijgen.
In dit geval maken sommige mensen de fout om te stoppen met de pil, dat mag dus niet.
Als je al langer dan 21 dagen (= 1 strip) je pil hebt geslikt, dan kan je elk moment je stopweek houden (ook niet langer dan 7 dagen). Dus als je na 1.5 of 2.5 of 5.5 strippen er genoeg van hebt, of een doorbraakbloeding krijgt, dan kan je gewoon stoppen.
Want ik begrijp dat jij zegt dat je altijd hele strippen moet slikken, maar dat is niet zo. Behalve dan dus je 1e
Oud 03-11-2008, 14:13
Verwijderd
Citaat:
De MAP heeft geen invloed op de betrouwbaarheid van de pil en je kan gewoon extra doorslikken. Je moet wel nog 7 dagen aanvullend een condoom gebruiken he.
Ja dat wist ik, vroeg me alleen af of dat dan neit ineens langer was door de map.
Oud 03-11-2008, 14:53
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Citaat:
In principe word je gewoon ongesteld, maar het kan natuurlijk dat het langer/korter duurt of anders verloopt dan normaal...je lijf kan 'van slag' zijn doordat het niet op de 'normale' manier verloopt. Na je stopweek (gewoon zo lang als normaal of max. 7 dagen) moet je inderdaad gewoon weer beginnen met een nieuwe strip.
Nou ik ben benieuwd wat er gebeurt, het is natuurlijk nog maar halverwege mijn cyclus eigenlijk. Maar iig bedankt!
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 03-11-2008, 15:53
Verwijderd
@ Tink*; is het dan ook niet zo dat je de volgende strip niet veilig bent? Ik weet het niet zeker hoor, maar omdat je geen 21 dagen geslikt hebt, ben je sowieso niet veilig.
Mocht het nodig zijn dan zou ik het voor de zekerheid navragen bij een apotheek of je huisarts
Oud 03-11-2008, 19:02
LadyMeiss
LadyMeiss is offline
Citaat:
Als je al langer dan 21 dagen (= 1 strip) je pil hebt geslikt, dan kan je elk moment je stopweek houden (ook niet langer dan 7 dagen). Dus als je na 1.5 of 2.5 of 5.5 strippen er genoeg van hebt, of een doorbraakbloeding krijgt, dan kan je gewoon stoppen.
Want ik begrijp dat jij zegt dat je altijd hele strippen moet slikken, maar dat is niet zo. Behalve dan dus je 1e
uhm, niet bij het vergeten van 2 pillen achter elkaar, zoals je hierboven kan lezen.

En van die strippen door slikken, dat is wel zo, als je het niet geloofd, dan vraag het maar na aan je docter.
__________________
Kijk eens op mijn eigen forum over Seks! -----> www.Hoe-Zo.net
Oud 03-11-2008, 19:42
Verwijderd
Citaat:
uhm, niet bij het vergeten van 2 pillen achter elkaar, zoals je hierboven kan lezen.

En van die strippen door slikken, dat is wel zo, als je het niet geloofd, dan vraag het maar na aan je docter.
dan moet je idd een hele strip slikken ja, maar de strips daarna (zonder stopweek) mag je altijd afbreken
Oud 03-11-2008, 20:08
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Citaat:
@ Tink*; is het dan ook niet zo dat je de volgende strip niet veilig bent? Ik weet het niet zeker hoor, maar omdat je geen 21 dagen geslikt hebt, ben je sowieso niet veilig.
Mocht het nodig zijn dan zou ik het voor de zekerheid navragen bij een apotheek of je huisarts
Geen idee, maar ik was niet van plan de komende strip risico te nemen, ik ga er maar gewoon vanuit dat ik 2 maanden niet veilig ben nu ongeveer dus daar hou ik wel rekening mee.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 03-11-2008, 22:43
LadyMeiss
LadyMeiss is offline
Citaat:
dan moet je idd een hele strip slikken ja, maar de strips daarna (zonder stopweek) mag je altijd afbreken
Idd, de strips die je direct zonder stopweek doorslikt die mag je ten alle tijde afbreken.
Dit omdat je in een verlengde tijd van week 3 zit.

Ik bedoelde dus ook dat je bij doorbraakbloedingen bij een normale strip, (dus zonder dat je doorgeslikt hebt) nooit zomaar moet stoppen.
__________________
Kijk eens op mijn eigen forum over Seks! -----> www.Hoe-Zo.net
Oud 04-11-2008, 18:46
Verwijderd
Ik geloof niet dat dit mij overkomt Laatst al mijn pil vergeten, en nu is het condoom gescheurd. Het gaat altijd goed en nu ><. Ik heb gisteren al een map gehaald. En nu moet ik morgen weer..
Hoe slecht is het om in zo'n korte tijd 2 map's te slikken? Want erg goed kan het nooit zijn voor je lichaam toch?
Oud 05-11-2008, 10:55
Kreuzberg
Kreuzberg is offline
Ik zit nu in mijn stopweek en ik heb net een map gehad. Vrijdag zou ik weer met een nieuwe strip moeten beginnen, kan ik dit gewoon doen?
Oud 05-11-2008, 11:57
Anika
Een aantal jaar geleden zei mijn huisarts tegen mij dat het helemaal geen kwaad kan om de pil door te slikken, dus sindsdien houd ik eigenlijk bijna nooit meer een stopweek, hooguit eens per half jaar ofzo. De laatste tijd begint mijn moeder zich daar nogal zorgen om te maken, ze denkt dat dat ongezond is. En ik weet eigenlijk ook niet meer zeker of mijn huisarts wel bedoelde dat je zo lang mag doorslikken als je zelf wilt, of dat hij meer bedoelde dat 1 of 2 stopweken overslaan niet erg is. Is er iemand die zeker weet hoe het zit?
Ik heb net ff op internet gezocht en daar zegt iedere site wel weer iets anders, dus daar heb ik niet zoveel aan.
Oud 05-11-2008, 12:29
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mij is het voor je lichaam niet slecht om geen stopweek te houden. Ik probeer niet meer dan twee strips achter elkaar door te slikken omdat anders, als het toch misgegaan is, je wel al erg lang zwanger bent voor je erachter komt. Ik weet dat je ook ongesteld kunt worden als je wel zwanger bent maar die kans is wel klein omdat door zwangerschapshormonen meestal alles (inclusief die stopweek-ongesteldheid) ontregeld is.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 05-11-2008, 20:58
LadyMeiss
LadyMeiss is offline
Citaat:
Ik geloof niet dat dit mij overkomt Laatst al mijn pil vergeten, en nu is het condoom gescheurd. Het gaat altijd goed en nu ><. Ik heb gisteren al een map gehaald. En nu moet ik morgen weer..
Hoe slecht is het om in zo'n korte tijd 2 map's te slikken? Want erg goed kan het nooit zijn voor je lichaam toch?
behoorlijk slecht... het gooit je hele lichaam op zijn kop.
Sta er dan ook niet van te kijken als je straks niet ongesteld word.
Dit betekend niet meteen dat je zwanger bent, maar ligt grotere kans aan de map
__________________
Kijk eens op mijn eigen forum over Seks! -----> www.Hoe-Zo.net
Oud 06-11-2008, 13:28
Verwijderd
Citaat:
behoorlijk slecht... het gooit je hele lichaam op zijn kop.
Sta er dan ook niet van te kijken als je straks niet ongesteld word.
Dit betekend niet meteen dat je zwanger bent, maar ligt grotere kans aan de map
Ja? Want de vrouw bij de apotheek zei dat het geen kwaad kon? Mja ik wist zelf ook wel dat het niet het allerbeste was, maar beter dan een kind denk ik
Oud 07-11-2008, 09:44
LadyMeiss
LadyMeiss is offline
klopt idd beter dan een ongewenst kind. Als het moet, moet het!
Al vind ik het wel schandalig slecht dat een apotheker zoiets uit kraamt...
__________________
Kijk eens op mijn eigen forum over Seks! -----> www.Hoe-Zo.net
Oud 08-11-2008, 15:02
blablatje
blablatje is offline
Citaat:
Een aantal jaar geleden zei mijn huisarts tegen mij dat het helemaal geen kwaad kan om de pil door te slikken, dus sindsdien houd ik eigenlijk bijna nooit meer een stopweek, hooguit eens per half jaar ofzo. De laatste tijd begint mijn moeder zich daar nogal zorgen om te maken, ze denkt dat dat ongezond is. En ik weet eigenlijk ook niet meer zeker of mijn huisarts wel bedoelde dat je zo lang mag doorslikken als je zelf wilt, of dat hij meer bedoelde dat 1 of 2 stopweken overslaan niet erg is. Is er iemand die zeker weet hoe het zit?
Ik heb net ff op internet gezocht en daar zegt iedere site wel weer iets anders, dus daar heb ik niet zoveel aan.
Als je helemaal nooit een stopweek houdt kan dat ook geen kwaad (bv bij de prikpil of hormoonspiraal zitten ook geen stopweken). Nadeel is alleen dat je kans op doorbraakbloedingen hebt en dat de kans op onschuldige bijwerkingen zoals hoofdpijn of ochtendmisselijkheid toeneemt. Als jij daar geen last van hebt mag je gewoon blijven slikken. Je lichaam breekt het aangemaakte baarmoederslijmvlies gewoon weer af.
Oud 13-11-2008, 10:49
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Hoi,
Even een korte vraag. Ik zat afgelopen week in mijn stopweek en had gisteravond weer mijn nieuwe pil in moeten nemen. Die ben ik echter vergeten.. wat is nu het verstandigste? De pil nu innemen, of vanavond samen met mijn andere pil of gewoon vanavond pas beginnen? (dat laatste wil ik liever niet omdat ik nu erg tevreden ben met hoe mijn cyclus loopt i.v.m. de dag waarop ik ongesteld wordt).
Alvast bedankt!
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 13-11-2008, 11:29
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mij kan je het beste je pil van gisteren alsnog in nemen en dan vanavond die van vandaag. Dan moet je je wel houden aan de regels bij een vergeten pil in week 1 (dus als je afgelopen week seks hebt gehad dan was dat onveilig, ff bellen met de huisarts dan en de aankomende zeven dagen een condoom gebruiken).
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 22-11-2008, 14:23
Kommunist
Avatar van Kommunist
Kommunist is offline
beste mensen,

ik heb een klein vraagje aan jullie, ik moet aanstaande woensdag een colloscopie, een darmonderzoek ondergaan, en moet om die reden vanaf maandag beginnen met laxeren en aangepast eten, zodat m'n darmen helemaal schoon worden.
de folder die ik erover heb gehad zei ook al, dat vanwege het laxeren m'n pil verminderd of niet kan werken.

mijn vraag is dus wat ik het beste kan doen, ik slik zondag m'n 10e pil van de strip, kan ik vanaf dan een stopweek inlassen en na een week gewoon weer met een nieuwe strip beginnen, of werkt íe dan niet goed?
Oud 22-11-2008, 18:25
blablatje
blablatje is offline
Citaat:
beste mensen,

ik heb een klein vraagje aan jullie, ik moet aanstaande woensdag een colloscopie, een darmonderzoek ondergaan, en moet om die reden vanaf maandag beginnen met laxeren en aangepast eten, zodat m'n darmen helemaal schoon worden.
de folder die ik erover heb gehad zei ook al, dat vanwege het laxeren m'n pil verminderd of niet kan werken.

mijn vraag is dus wat ik het beste kan doen, ik slik zondag m'n 10e pil van de strip, kan ik vanaf dan een stopweek inlassen en na een week gewoon weer met een nieuwe strip beginnen, of werkt íe dan niet goed?
Als je dan een stopweek inlast werkt hij inderdaad niet goed. Wat je het beste kunt doen is vanaf nu extra bescherming (condoom) gebruiken, tot en met 7 dagen na het onderzoek. Dan is de kans klein dat er iets fout gaat. Je mag daarbij een stopweek inlassen, als je dat prettiger vindt, maar dan mis je 7 pillen ipv 2 à 3. Je kunt ook afwachten of je een doorbraakbloeding krijgt en als je die krijgt wel stopweek houden en anders niet.
Oud 23-11-2008, 22:46
Kommunist
Avatar van Kommunist
Kommunist is offline
he super bedankt voor je snelle antwoord!

wat een gedoe zeg

naja niks aan te doen, als ik t goed begrijp moet ik tijdens de dagen dat ik laxeer + 7 dagen erbij alles met condoom doen en als ik doorbraakbloedingen krijg er gelijk een (vervroegde) stopweek van maken?
Oud 27-11-2008, 17:49
Anoschol
Anoschol is offline
Hallo

ik had even een vraagje
Mijn vriendin gebruikt al maanden steevast de pil,maar is nu voor het eerst 3 dagen over tijd,
Wij zijn elkaars eerste en gebruikten daarom geen verder voorbehoedsmiddel
Er zijn verder geen variabelen zoals overmatig alcoholgebruik dat de werking zou verminderen in het spel geweest
Is er voor ons reden om ons zorgen te gaan maken?
Oud 28-11-2008, 09:27
Verwijderd
Citaat:
Hallo

ik had even een vraagje
Mijn vriendin gebruikt al maanden steevast de pil,maar is nu voor het eerst 3 dagen over tijd,
Wij zijn elkaars eerste en gebruikten daarom geen verder voorbehoedsmiddel
Er zijn verder geen variabelen zoals overmatig alcoholgebruik dat de werking zou verminderen in het spel geweest
Is er voor ons reden om ons zorgen te gaan maken?
Als ze de pil gewoon goed heeft geslikt zou ik me niet al te druk maken, dan is de kans enorm klein namelijk.
Oud 29-11-2008, 19:54
Mara
Mara is offline
Ik gebruik sinds iets van een maand geen nuvaring meer, na sinds m'n 14e aan de pil te zijn geweest (microgynon, daarna Yasmin, daarna nuvaring) en 't voelt wel goed moet ik zeggen! Ik heb nu ook een anticonceptie nodig, maar ik moet maar 's na gaan denken wat ik wil zodra dat wel weer nodig is.
Oud 30-11-2008, 11:19
lso
Avatar van lso
lso is offline
Ik neem normaal geen pil maar moet op 22 december geopereerd worden. De operatie duurt 3 uur en aangezien dat net de eerste dag van mijn maandstonden is, zou ik dat liever niet hebben. Daarbij zal ik pas na een tweetal dagen mits begeleiding uit mijn bedkunnen.

Als ik vanaf 7 december de pil zou nemen, zou ik het krijgen van mijn maandstonden dan nog kunnen uitstellen of is dat te laat?
Oud 30-11-2008, 12:50
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik weet niet of het slim is om de pil te slikken. Door narcose etc kunnen je hormonen ook in de war raken en kan je best ongesteld worden ondanks dat je de pil slikt. Behalve de pil heb je ook Primolut N waarmee je je menstruatie tot maximaal 7dagen kunt uitstellen. Daar moet je mee beginnen drie dagen voor je ongesteld zou moeten worden en dan drie tabletjes per dag slikken. Dat is misschien ook niet heel handig als je drie uur lang geopereerd wordt en waarschijnlijk nuchter moet zijn en dat soort dingen. Ik zou misschien eens met je huisarts overleggen of met je arts in het ziekenhuis.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 30-11-2008, 15:02
Verwijderd
Ik zou idd overleggen met je huisarts/arts wat het verstandigste is, als je nu aan de pil begint bestaat er een kans dat hij op 22 december nog niet goed werkt en je dus toch gewoon ongesteld gaat worden. Ik vermoed dat ze hier wel een oplossing voor hebben
Oud 01-12-2008, 19:40
hvb_aedm
hvb_aedm is offline
Vraagje:

Wat doe je al:

Je de pil in het begin van de tweede week bent vergeten. 24 uur daarna alsnog de pil ingenomen (dus 2 tegelijk). Van te voren en daarna geslachtsgemeenschap gehad.
Oud 02-12-2008, 17:04
Verwijderd
Ik was hem in de eerste week vergeten en heb toen een map gehaald.Volgens mij maakt het in de 2e week niet heel erg uit. Alleen wel als je daarna seks hebt gehad. Anders moet je even op www.pilvergeten.nl kijken

Ik ben trouwens gewoon ongesteld geworden! Had voor de zekerheid nog een test gedaan.. en niet zwanger

Laatst gewijzigd op 02-12-2008 om 18:52.
Oud 02-12-2008, 18:49
hvb_aedm
hvb_aedm is offline
Citaat:
Vraagje:

Wat doe je al:

Je de pil in het begin van de tweede week bent vergeten. 24 uur daarna alsnog de pil ingenomen (dus 2 tegelijk). Van te voren en daarna geslachtsgemeenschap gehad.
Kan iemand even antwoord geven. Ook of je na deze strip direct met een volgende strip moet beginnen ;-)
Oud 03-12-2008, 10:47
Verwijderd
Citaat:
Vraagje:

Wat doe je al:

Je de pil in het begin van de tweede week bent vergeten. 24 uur daarna alsnog de pil ingenomen (dus 2 tegelijk). Van te voren en daarna geslachtsgemeenschap gehad.
Dan zoek je je bijsluiter, lees je die en heb je je antwoord.
Oud 03-12-2008, 13:22
Verwijderd
Citaat:
Dan zoek je je bijsluiter, lees je die en heb je je antwoord.
dit en zoals degene onder je al postte; www.pilvergeten.nl
Oud 03-12-2008, 15:31
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Even checken
Afgelopen zondagnacht was ik ziek en moest ik overgeven (om 3.30u). De pil had ik zondagavond rond 22.30u genomen. Dat was de tweede pil van de derde week.
Ik heb er geen moment aan gedacht om een reservepil te nemen (dom) en ben 's avonds weer gewoon doorgegaan met de strip. In mijn bijsluiter staat dat 3-4 uur na het innemen van de tablet overgeven een probleem is. In principe zat er bij mij ongeveer 5 uur tussen.
Ik twijfel nu of ik toch de stopweek over zal slaan voor de zekerheid of dat er niks aan de hand is en ik gewoon de stopweek kan houden. Eigenlijk wil ik liever de stopweek houden, omdat ik pas een paar maanden dit merk gebruik en er niet tevreden over ben. Ik wil mijn "klachten" verzamelen om binnenkort terug te kunnen gaan naar de huisarts.
Adviezen?
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Morning After Pil
AnTiLiCiOuS
3 14-08-2007 19:52
Lichaam & Gezondheid kunnen jullie mij helpen heb een probleem...
dientjeinlove
7 17-10-2005 08:28
Lichaam & Gezondheid hoeveel kans op zwanger worden??belangrijk!!
cin85
13 23-02-2004 13:25
Lichaam & Gezondheid De Pil uit 't Ziekenfonds
Verwijderd
90 01-10-2003 09:56
Lichaam & Gezondheid niet stunten met de pil!
poesiefox
12 20-07-2003 14:40
Lichaam & Gezondheid wie kan mij helpen..?
Summer_Girl
2 20-04-2003 18:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:20.