Oud 11-02-2009, 21:57
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Lets go too 3000 replays, wat vinden jullie btw van de voetbalactie????

Deel 5 staat hier. http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1680370
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-02-2009, 19:46
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ik vind het altijd zo jammer dat hebberige klanten het voor de casseries moeten verpesten. Maar verder een prima actie.

Haha, ik hoorde gister van mijn moeder die in onze AH was dat de casseries niet meer mogen lachen van onze ASM Ik ben zó blij dat ik er weg ben.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 12-02-2009, 19:53
Skater13
Skater13 is offline
Haha lekker dan Ja de voetbalactie is leuk

Wat vinden jullie van het besluit van AH om bij de gekoelde sappen de glazen flessen op de bovenste 3 planken te presenteren? Gaat dit ook vaak fout in jullie winkels? Wij hebben hem voor het eerst vandaag op worp gezet..
Met citaat reageren
Oud 12-02-2009, 20:22
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Dat is bij onze AH echt al jaren zo, geloof ik. Zonder problemen ook, trouwens.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 12-02-2009, 20:22
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het altijd zo jammer dat hebberige klanten het voor de casseries moeten verpesten. Maar verder een prima actie.

Haha, ik hoorde gister van mijn moeder die in onze AH was dat de casseries niet meer mogen lachen van onze ASM Ik ben zó blij dat ik er weg ben.
Hoe kun je dat nou weer doen? Lachende cassières zijn veel leuker afrekenen dan chago cassières!
Met citaat reageren
Oud 12-02-2009, 21:22
Skater13
Skater13 is offline
Citaat:
Dat is bij onze AH echt al jaren zo, geloof ik. Zonder problemen ook, trouwens.
Klopt Volgens Albert Heijn hoort het ook al erg lang zo te staan.. Ik heb het echter, ook omdat wij Franchise filliaal zijn, bij de vorige 2 worpen lekker omgegooid naar mijn eigen idee Nu gaan we het toch doen hoe AH wil.. let's seee

Ja ik wil ook vrolijke cassiéres !! En knappe
Met citaat reageren
Oud 13-02-2009, 10:35
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Welke maloot bedenkt nu weer dat caisseires niet meer mogen lachen , wil die klanten weg hebben?
Of bedoeld hij met lachen "luidruchtig lachen" dan kan ik het nog wel begrijpen, maar caisseires moeten vind ik altijd een glimlach op hun gezicht hebben, verigens iedereen Want dat winkelt voor de klanten en werkt voor jou en je collega's veel prettiger.

Overigens die sappen gaan bij ons al jaren goed
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 13-02-2009, 11:14
ganralph
ganralph is offline
over luidruchtige cassières: bij onze Ah hebben ze nu "alleen pinnen" kassa's ingevoerd. en elke keer (!) dat er iemand in de rij aansluit, gilt die cassière: "mevrouw/meneer, u weet dat u hier alleen kunt pinnen hè?!!!!" heel leuk als je daar staat te wachten.

maja, onze Ah is toch al een achtergestelde rotwinkel
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2009, 15:10
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Welke maloot bedenkt nu weer dat caisseires niet meer mogen lachen , wil die klanten weg hebben?
Of bedoeld hij met lachen "luidruchtig lachen" dan kan ik het nog wel begrijpen, maar caisseires moeten vind ik altijd een glimlach op hun gezicht hebben, verigens iedereen Want dat winkelt voor de klanten en werkt voor jou en je collega's veel prettiger.

Overigens die sappen gaan bij ons al jaren goed
Ik heb werkelijk geen idee, maar er was blijkbaar nogal wat ophef over, cassieres die sarcastisch tegen elkaar zeggen van 'mondhoeken naar beneden, dat mag niet he!' en dat soort dingen.

Maar die gast had sowieso nogal bizarre ideëen.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 14-02-2009, 00:38
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
over luidruchtige cassières: bij onze Ah hebben ze nu "alleen pinnen" kassa's ingevoerd. en elke keer (!) dat er iemand in de rij aansluit, gilt die cassière: "mevrouw/meneer, u weet dat u hier alleen kunt pinnen hè?!!!!" heel leuk als je daar staat te wachten.

maja, onze Ah is toch al een achtergestelde rotwinkel

Tja als mensen leerde lezen dan was dat dus niet nodig
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 14-02-2009, 23:51
justus3000
justus3000 is offline
Even een kort vraagje, ik kan het nergens vinden..Als je van 18:00 tot 22:45 werkt.Heb je dan recht op een kwartiertje/10 minuten pauze? Iemand die dit weet en het ergens zwart op wit heeft staan?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2009, 01:06
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Even een kort vraagje, ik kan het nergens vinden..Als je van 18:00 tot 22:45 werkt.Heb je dan recht op een kwartiertje/10 minuten pauze? Iemand die dit weet en het ergens zwart op wit heeft staan?
Bij 4 uur werken heb je recht op 10 minuten pauze. Dus ja.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 16-02-2009, 19:22
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Even een kort vraagje, ik kan het nergens vinden..Als je van 18:00 tot 22:45 werkt.Heb je dan recht op een kwartiertje/10 minuten pauze? Iemand die dit weet en het ergens zwart op wit heeft staan?
Dark Phoenix heeft gelijk, als je de dagplanning in je winkel ziet zie je ook een p achter je naam staan wat voor pauze staat

grtz
ivo
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2009, 15:49
AFC
AFC is offline
hey
vanaf volgende periode krijgen de werknemers met een contract van minder dan 12 uur de opgebouwde vakantie meteen uitbetaald.
Maar is dat het aantal uur wat op je loonstrookje staat bij "gekweekt" ?
Dat is bij mij namelijk vrij veel ( ) omdat ik er denk ik een aantal van vorig jaar heb meegenomen omdat ik toen veel extra gewerkt heb.
gr.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 23:29
justus3000
justus3000 is offline
Vandaag weer van 18:00 tot 22:30 gewerkt terwijl iedereen standaard ingepland staat van 18:00 tot 21:00. Weer geen kwartiertje pauze gekregen of een kwartiertje erbij geschreven. Ik heb dit al aangekaart bij mijn teamleider maar deze zei dat hij van de ASM de opdracht had gekregen om iedereen maar tot 22:30 op te schrijven. Dit is totaal niet correct lijkt mij en volledig in strijd met de CAO, valt hier nu nog iets aan te doen of?

Verder nog een klein vraagje, voor de werknemers met een contract van minder dan 12 u in de week gaat het All-in loon in. Krijgen we nou bij het aankomende loon de vakantieuren en vakantiegeld uitbetaald en werken we dus nu al voor die loonsverhoging?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2009, 10:39
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Dat kwartiertje moet je gewoon nemen/krijgen (het zijn officieel 10 minuten). Die bijschrijven doe ik zelf ook nooit bij mensen hoor is hun verantwoordelijkheid hem te nemen. Ik neem hem zelf vaak genoeg niet en schrijf ik hem zelf dus ook niet bij, goed ik vind dan maar weer, hoort bij de functie van teamleider.

Dat all-in loon is betalings periode 2 ingegaan, echter is er vanuit de vakbonden een rechtzaak die dient voor het aflopen van de periode, waarbij het wanneer AH verliest als nog stopgezet moet worden. Het zal dus nog even onduidelijk blijven of we wel of niet all-in gaan.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2009, 12:29
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Kan het zijn dat de jaaropgaven nog niet verstuurd zijn? Ik heb iig nog niks ontvangen
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 21-02-2009, 00:38
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Kan het zijn dat de jaaropgaven nog niet verstuurd zijn? Ik heb iig nog niks ontvangen
Ik heb hem wel gehad, in ieder geval.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-02-2009, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Vandaag weer van 18:00 tot 22:30 gewerkt terwijl iedereen standaard ingepland staat van 18:00 tot 21:00. Weer geen kwartiertje pauze gekregen of een kwartiertje erbij geschreven. Ik heb dit al aangekaart bij mijn teamleider maar deze zei dat hij van de ASM de opdracht had gekregen om iedereen maar tot 22:30 op te schrijven. Dit is totaal niet correct lijkt mij en volledig in strijd met de CAO, valt hier nu nog iets aan te doen of?

Verder nog een klein vraagje, voor de werknemers met een contract van minder dan 12 u in de week gaat het All-in loon in. Krijgen we nou bij het aankomende loon de vakantieuren en vakantiegeld uitbetaald en werken we dus nu al voor die loonsverhoging?
Kaart dit soort dingen gewoon aan bij iemand die wat hoger staat dan je ASM/Filiaalchef, de regiomanager of een vakbond bijvoorbeeld.
Het argument "je moet die 15 minuten maar nemen (want het zijn 15 en geen 10 minuten!)" slaat natuurlijk als een tang op een varken. Het bedrijf is gewoon verplicht om werknemers 15 minuten pauze te geven. Het is niet de verplichting van de werknemer om ervoor te zorgen dat hij die 15 minuten pauze maar naar eigen inzicht kan nemen.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2009, 13:43
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Kaart dit soort dingen gewoon aan bij iemand die wat hoger staat dan je ASM/Filiaalchef, de regiomanager of een vakbond bijvoorbeeld.
Het argument "je moet die 15 minuten maar nemen (want het zijn 15 en geen 10 minuten!)" slaat natuurlijk als een tang op een varken. Het bedrijf is gewoon verplicht om werknemers 15 minuten pauze te geven. Het is niet de verplichting van de werknemer om ervoor te zorgen dat hij die 15 minuten pauze maar naar eigen inzicht kan nemen.
Als iemand zijn pauze bij mij niet neemt (daar is men vrij in om hem te nemen als het gemeld word) Ga ik niet overal kwartiertjes bijschrijven, blijkbaar heb je er dan geen behoefte aan hem te nemen. Als ik het je vraag om je kwartier pauze over te slaan is het een ander verhaal natuurlijk. Ik zou hem in jou geval gewoon nemen dan want je hebt er recht op
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 24-02-2009, 16:23
Speeder30
Speeder30 is offline
Citaat:
hey
vanaf volgende periode krijgen de werknemers met een contract van minder dan 12 uur de opgebouwde vakantie meteen uitbetaald.
Maar is dat het aantal uur wat op je loonstrookje staat bij "gekweekt" ?
Dat is bij mij namelijk vrij veel ( ) omdat ik er denk ik een aantal van vorig jaar heb meegenomen omdat ik toen veel extra gewerkt heb.
gr.
Ik heb eigenlijk dezelfde vraag, ik heb ook nog vrij veel uren openstaan en ik werk minder
dan 12 uur. Krijg ik nu 2 maart de gekweekte vakantierechten of de totale vakantierechten?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2009, 20:47
Verwijderd
Citaat:
Als iemand zijn pauze bij mij niet neemt (daar is men vrij in om hem te nemen als het gemeld word) Ga ik niet overal kwartiertjes bijschrijven, blijkbaar heb je er dan geen behoefte aan hem te nemen. Als ik het je vraag om je kwartier pauze over te slaan is het een ander verhaal natuurlijk. Ik zou hem in jou geval gewoon nemen dan want je hebt er recht op
Dat bedoel ik. Als er geen ruimte wordt gegeven om pauze te kunnen nemen, is de werkgever verplicht om die tijd uit te betalen. Daarnaast is het natuurlijk absoluut niet zo dat de werknemer verplicht is ervoor te zorgen dat deze zijn pauze kan nemen, dat staat vrij expliciet in de ARBO wetgeving en de CAO.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2009, 21:44
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Dat bedoel ik. Als er geen ruimte wordt gegeven om pauze te kunnen nemen, is de werkgever verplicht om die tijd uit te betalen. Daarnaast is het natuurlijk absoluut niet zo dat de werknemer verplicht is ervoor te zorgen dat deze zijn pauze kan nemen, dat staat vrij expliciet in de ARBO wetgeving en de CAO.
Als de ruimte wel gegeven word aan een medewerker en deze ze pauze niet neemt op die gestelde tijden. Lijkt het niet dat je dit gaat uitbetalen, ik vraag er tenslotte niet om.
Ik zou als medewerker toch echt mijn leidinggevende er op aanspreken als ik geen pauze krijg en hier wel recht op heb......
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 26-02-2009, 12:44
Verwijderd
Citaat:
Als de ruimte wel gegeven word aan een medewerker en deze ze pauze niet neemt op die gestelde tijden. Lijkt het niet dat je dit gaat uitbetalen, ik vraag er tenslotte niet om.
Ik zou als medewerker toch echt mijn leidinggevende er op aanspreken als ik geen pauze krijg en hier wel recht op heb......
Dat zeg ik toch ook niet? Alhoewel het misschien best zo zou kunnen zijn dat dat moet (weet ik niet zeker), lijkt het me een tikkie aan de onredelijke kant
Juh, op z'n minst en als die niet meewerkt, ga je gewoon naar zijn leidinggevende of de vakbond oid.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2009, 17:32
CNLDJ
CNLDJ is offline
Goedemiddag!

Ik wil graag als Teamleider Verkoopafhandeling bij AH gaan werken, want dr stond een vacature op de AH site.
Nu heb ik al bij AH gewerkt als Cassiere A & B, maar ben weggegaan na een beter aanbod.
Nu beweert een ex collega dat ik absoluut geen TL kan worden, klopt dit wel?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-03-2009, 17:51
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Goedemiddag!

Ik wil graag als Teamleider Verkoopafhandeling bij AH gaan werken, want dr stond een vacature op de AH site.
Nu heb ik al bij AH gewerkt als Cassiere A & B, maar ben weggegaan na een beter aanbod.
Nu beweert een ex collega dat ik absoluut geen TL kan worden, klopt dit wel?
waarom zou het niet kunnen? solliciteren staat vrij
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 08-03-2009, 17:56
CNLDJ
CNLDJ is offline
Solliciteren ga ik dus al doen, maar zij beweert dat je vanuit Ah gekozen moet worden als je dr al werkt?
Ik doe een opleiding die gelijk staat aan TL, en werk al veel met kassa's.
ook heb ik de vereiste Cassiere B, dus ik snap t niet helemaal waarom niet?
Met citaat reageren
Oud 09-03-2009, 10:20
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Solliciteren ga ik dus al doen, maar zij beweert dat je vanuit Ah gekozen moet worden als je dr al werkt?
Ik doe een opleiding die gelijk staat aan TL, en werk al veel met kassa's.
ook heb ik de vereiste Cassiere B, dus ik snap t niet helemaal waarom niet?
Voor degene die er vanuit Albert Heijn al werken moet je het zelf inderdaad aangeven en moeten zij daarnaast het vertrouwen in je hebben dat het goed gaat. Maar waarom ze geen externe teamleiders (met ah ervaring) zouden aantrekken zou ik niet weten. De vacatures staan tenslotte gewoon op de site
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 17:17
Feliestar
Avatar van Feliestar
Feliestar is offline
hellooo.
kheb een vraagje klopt het dat de loon verschilt bij waar je woont? Wat ik beetje weird vind
__________________
www.avril.yourbb.nl www.avrilxlavigne.com
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 17:29
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
hellooo.
kheb een vraagje klopt het dat de loon verschilt bij waar je woont? Wat ik beetje weird vind
nee klopt niet is overal hetzelfde hoor
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2009, 10:26
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
nee klopt niet is overal hetzelfde hoor
Bij een franchiser kan het loon verschillen met een normale AH en bovendien kunnen de reiskosten ietsjes verschillen, toch?
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 09-04-2009, 17:40
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Bij een franchiser kan het loon verschillen met een normale AH en bovendien kunnen de reiskosten ietsjes verschillen, toch?
Dat is waar ja ik ging even alleen van een "filiaal" uit bij franchises kan alles overigens verschillen.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 11-04-2009, 19:22
S100
S100 is offline
Ik ben bijna 16, en vraag me af wat ik dan ga verdienen .. weet iemand dat?
en krijg je op koninginnedag ook dubbel betaald of niet?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2009, 20:00
*lollipop
Avatar van *lollipop
*lollipop is offline
heej
Weet iemand hier of je als je ontslag neemt nog 4 weken moet doorwerken vanaf dat moment, of dat je nog 4 weken moet doorwerken na de eerste vd maand? Aangezien ik dat laatste wel zo uit mn contract begrijp...
Ik ben al door mn proeftijd heen, en heb dr altijd met plezier gewerkt, maar nou heeft mn baas me vorige week nogal onfatsoenlijk behandeld (ik belde netjes 's morgens af omdat ik ziek was, zegt ie maar je hoeft toch pas 's middags te werken? dus ik uitleggen dat ik dat niet zie zitten, maar kon aan zn stem gewoon horen dat ie me een aansteller vond en hij had t fatsoen niet eens om me beterschap te wensen), en vandaag kon dr bij mn teamleider ook geen goed woord vanaf, oftewel ik ben het gewoon zat.
Echter nou is het zo dat ik de laatste zaterdag van mei niet kan werken, dus als ik tot het einde van de hele maand mei zou moeten werken, is het dan verstandig éérst nog die dag vrij te vragen, of kan ik beter gewoon mn ontslag indienen en dan horen tot hoelang ik nog precies moet? En wat vinden jullie, zal ik dan tegen mijn baas zeggen dat ik vind dat hij me onfatsoenlijk behandeld heeft vorige week als hij naar de reden vraagt?
Alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 12-04-2009, 14:22
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
heej
Weet iemand hier of je als je ontslag neemt nog 4 weken moet doorwerken vanaf dat moment, of dat je nog 4 weken moet doorwerken na de eerste vd maand? Aangezien ik dat laatste wel zo uit mn contract begrijp...
Ik ben al door mn proeftijd heen, en heb dr altijd met plezier gewerkt, maar nou heeft mn baas me vorige week nogal onfatsoenlijk behandeld (ik belde netjes 's morgens af omdat ik ziek was, zegt ie maar je hoeft toch pas 's middags te werken? dus ik uitleggen dat ik dat niet zie zitten, maar kon aan zn stem gewoon horen dat ie me een aansteller vond en hij had t fatsoen niet eens om me beterschap te wensen), en vandaag kon dr bij mn teamleider ook geen goed woord vanaf, oftewel ik ben het gewoon zat.
Echter nou is het zo dat ik de laatste zaterdag van mei niet kan werken, dus als ik tot het einde van de hele maand mei zou moeten werken, is het dan verstandig éérst nog die dag vrij te vragen, of kan ik beter gewoon mn ontslag indienen en dan horen tot hoelang ik nog precies moet? En wat vinden jullie, zal ik dan tegen mijn baas zeggen dat ik vind dat hij me onfatsoenlijk behandeld heeft vorige week als hij naar de reden vraagt?
Alvast bedankt
Officieel gaat je opzegging in per de eerste van de nieuwe PERIODE. Maar meestal word gaan de 4 weken in vanaf de dag dat je opzegt. Ligt aan de leiding.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 12-04-2009, 14:59
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Ik ben bijna 16, en vraag me af wat ik dan ga verdienen .. weet iemand dat?
en krijg je op koninginnedag ook dubbel betaald of niet?
3,40 ongeveer (niet all in dus) reken er all in 33% bij.
Koninginnendag is dubbel betaald ja.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-04-2009, 19:19
*lollipop
Avatar van *lollipop
*lollipop is offline
Citaat:
Officieel gaat je opzegging in per de eerste van de nieuwe PERIODE. Maar meestal word gaan de 4 weken in vanaf de dag dat je opzegt. Ligt aan de leiding.
Okee.. ja zo officieel had ik het ook al uit mn contract begrepen. Maar uit ervaring geloof ik idd dat ze je nog 4 weken laten doorwerken ipv vanaf de 1e vd maand nog 4 weken.
Dan denk ik dat ik eerst gewoon mijn ontslag indien.. laten ze bij jou filiaal ook gelijk horen tot wanneer je moet werken dan? Dan kan ik evt. als het wel tot helemaal éind mei zou zijn, nog die laatste zaterdag van mei maar vrij vragen.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2009, 22:56
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ik was er na 2 weken weg, dus het ligt echt heel erg aan je leiding.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 13-04-2009, 10:52
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Okee.. ja zo officieel had ik het ook al uit mn contract begrepen. Maar uit ervaring geloof ik idd dat ze je nog 4 weken laten doorwerken ipv vanaf de 1e vd maand nog 4 weken.
Dan denk ik dat ik eerst gewoon mijn ontslag indien.. laten ze bij jou filiaal ook gelijk horen tot wanneer je moet werken dan? Dan kan ik evt. als het wel tot helemaal éind mei zou zijn, nog die laatste zaterdag van mei maar vrij vragen.
Ik laat dat over het algemeen direct horen, danwel iets van "reken er vier weken bij op dan weet je wanneer je weg kan" De exacte datum zoek ik dan even uit en staat in je opzeggingsbevestiging.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 14-04-2009, 18:07
ganralph
ganralph is offline
weet niet of het helemaal thuis hoort in dit topic hoor, maar n.a.v. de trieste omstandigheden bij "mijn" AH, heb ik wat vraagjes.

1) hanteert iedere AH (en AH XL) dezelfde prijzen? ik was laatst bij een ander filiaal en ik merkte ineens dat ik daar voor sommige producten goedkoper uit ben. (er was geen sprake van kortingen of prijsverhogingen of -verlagingen tussen de verschillende bezoeken)

2) wat is de doelstelling van het vakkenvullen? Bij ons worden producten steeds vaker in de grootverpakking in het rek gezet. soms wordt die doos niet eens opengescheurd. daarnaast schat ik dat zo'n 10% van de rekken bij ons leeg is (op de lege grootverpakkingen na). Dat is niet veel, dat noem ik heel veel.

3) is er niets van een "vier in de rij, kassa erbij"-regeling? van de week had ik 15+ mensen voor me staan en dat was geen uitzondering.

4) waar kan ik terecht met klachten als het management niet reageert, of pas na 4 herinneringen met loze beloftes komt?

sorry als ik verzuurd reageer hier maar niets in dit filiaal lijkt op de uitstraling die ik bij AH elders in het land (en zelfs in de stad) zie. Ik word er gewoon zo moe van dat ik elke dag producten mis (soms een week lang niet bijgevuld) en dat ik vervolgens een kwartier bij de kassa moet staan wachten. Daarom wil ik graag een goed onderbouwde brief sturen naar iemand die hem wel leest, maar dan wil ik eerst graag een beetje uitvogelen wat het beleid van AH is.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2009, 18:41
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
weet niet of het helemaal thuis hoort in dit topic hoor, maar n.a.v. de trieste omstandigheden bij "mijn" AH, heb ik wat vraagjes.

1) hanteert iedere AH (en AH XL) dezelfde prijzen? ik was laatst bij een ander filiaal en ik merkte ineens dat ik daar voor sommige producten goedkoper uit ben. (er was geen sprake van kortingen of prijsverhogingen of -verlagingen tussen de verschillende bezoeken)

2) wat is de doelstelling van het vakkenvullen? Bij ons worden producten steeds vaker in de grootverpakking in het rek gezet. soms wordt die doos niet eens opengescheurd. daarnaast schat ik dat zo'n 10% van de rekken bij ons leeg is (op de lege grootverpakkingen na). Dat is niet veel, dat noem ik heel veel.

3) is er niets van een "vier in de rij, kassa erbij"-regeling? van de week had ik 15+ mensen voor me staan en dat was geen uitzondering.

4) waar kan ik terecht met klachten als het management niet reageert, of pas na 4 herinneringen met loze beloftes komt?

sorry als ik verzuurd reageer hier maar niets in dit filiaal lijkt op de uitstraling die ik bij AH elders in het land (en zelfs in de stad) zie. Ik word er gewoon zo moe van dat ik elke dag producten mis (soms een week lang niet bijgevuld) en dat ik vervolgens een kwartier bij de kassa moet staan wachten. Daarom wil ik graag een goed onderbouwde brief sturen naar iemand die hem wel leest, maar dan wil ik eerst graag een beetje uitvogelen wat het beleid van AH is.
1) In principe wel, ja. Met uitzondering van lokale kortingen / acties. Misschien dat het anders ligt voor franchisers, geen idee.

2) In principe horen de producten gewoon los in het vak te worden gezet, op bepaalde dingen als cola en water na.

3) 3 in de rij, kassa erbij! (dit werkt in de praktijk lang niet altijd though, maar 15 is bizar. )

4) Euhm, geen idee. Je kunt een brief naar het hoofdkantoor sturen, maar die sturen het geloof ik weer terug naar het management.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 14-04-2009, 19:28
Skater13
Skater13 is offline
1) Prijzen komen volgens mij landelijk overeen met uitzondering van verschillen tussen de winkelformules (AH to Go en WWM/Franchise bijvoorbeeld)

2) Producten horen los, tenzij anders afgesproken of wanneer het gaat om voordeelverpakkingen.

3) 3 In de rij, kassa erbij. Dit wordt niet in elk filliaal braaf toegepast. 15 klanten is echter wel erg extreem en dit zou ongeveer betekenen dat ze ook buiten het kassapark (dus in de paden) komen te staan mijns inziens. Gekkenwerk dus.

4) Klachten van klanten gaan dacht ik over het algemeen naar de Supermarktmanager. Wat ook kan gebeuren is dat ze naar de Regiomanager gaan en die het verder afhandelt met de Supermarkmanager. Dat lijkt me in deze situatie het meest logische. Het beste wat jij kunt doen is denk ik inderdaad een brief sturen, of misschien makkelijker het Contact Center bellen. Nummer: 0800 0305

Succes!
Met citaat reageren
Oud 14-04-2009, 21:32
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
1) Prijzen komen volgens mij landelijk overeen met uitzondering van verschillen tussen de winkelformules (AH to Go en WWM/Franchise bijvoorbeeld)

2) Producten horen los, tenzij anders afgesproken of wanneer het gaat om voordeelverpakkingen.

3) 3 In de rij, kassa erbij. Dit wordt niet in elk filliaal braaf toegepast. 15 klanten is echter wel erg extreem en dit zou ongeveer betekenen dat ze ook buiten het kassapark (dus in de paden) komen te staan mijns inziens. Gekkenwerk dus.

4) Klachten van klanten gaan dacht ik over het algemeen naar de Supermarktmanager. Wat ook kan gebeuren is dat ze naar de Regiomanager gaan en die het verder afhandelt met de Supermarkmanager. Dat lijkt me in deze situatie het meest logische. Het beste wat jij kunt doen is denk ik inderdaad een brief sturen, of misschien makkelijker het Contact Center bellen. Nummer: 0800 0305

Succes!

Ik kan mij hier 100% bij aansluiten wel met een opmerking dat het idd klopt dat AH een goedkoper uitstraling wil waardoor sommige producten meer als "bulk" worden aangeboden en dus in doos.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2009, 15:02
ganralph
ganralph is offline
dank jullie wel voor de reacties!

ik weet inderdaad dat bijv. frisdrank en bier ook per 4, 6 of 12 wordt aangeboden, maar in dit geval is er sprake van grootverpakkingen die zeg maar het merk niet meer uitdragen (gewone bruine dozen dus, met goedkope tape eromheen.

over de kassa's: regelmatig staat de rij tot halverwege een normaal pad (een meter of 6 van de kassa?). en dan zijn er 2 van de ±12 kassa's open. sta je dan met je pak melk; erg frustrerend.

hopelijk pikken ze mijn klacht goed op, nogmaals bedankt!
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2009, 20:29
Skater13
Skater13 is offline
Ja precies. Dat zijn gewoon de dozen waarin de artikelen in binnenkomen, die dus niet voor de verkoop geschikt zijn.

Halverwege een normaal pad lijkt me erg ver. Zeker als je spreekt over een middelgrote winkel met ongeveer 12 kassa's, waarvan er dan maar twee open zijn is dit gewoon te gek. Hangen er toevallig niet overal affiches/oproepen voor kassapersoneel? Het zou natuulrijk kunnen dat ze heel zwaar onderbezet zijn, of is dit gewoon een structueel probleem? Onderbezet zijn is uiteraard geen reden om dit te pikken.

Succes
Met citaat reageren
Oud 15-04-2009, 21:08
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Ja precies. Dat zijn gewoon de dozen waarin de artikelen in binnenkomen, die dus niet voor de verkoop geschikt zijn.

Halverwege een normaal pad lijkt me erg ver. Zeker als je spreekt over een middelgrote winkel met ongeveer 12 kassa's, waarvan er dan maar twee open zijn is dit gewoon te gek. Hangen er toevallig niet overal affiches/oproepen voor kassapersoneel? Het zou natuulrijk kunnen dat ze heel zwaar onderbezet zijn, of is dit gewoon een structueel probleem? Onderbezet zijn is uiteraard geen reden om dit te pikken.

Succes
Ik jeb het ook meegemaakt in de winkel waar ik naar overgeplaatst ben. Toendertijd gewoon 200 uur te kort op de kassa planning (dat is was dus 1/4 van je kassaplanning en niet de hele dag 3 kassa's maar natuurlijk veel pieken. met soms 2 kassa's. Maar de samenhang in de winkel was weg dus niemand deed meer wat voor elkaar nu gelukkig wel weer wat betekend dat de rijen nu veeeeel minder zijn en er bijgedraaid word door de vloer (ook door het kader). Nu gaat het beter en is de planning bijna dicht.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2009, 23:07
stokj
stokj is offline
Hey,

Weet iemand hoe je operationeel manager en regio manager kan worden? Lijkt me wel een leuke functie

stokj
Met citaat reageren
Oud 18-04-2009, 18:41
Skater13
Skater13 is offline
Ten eerste worden deze mensen in mijn opzicht benaderd vanuit Albert Heijn. Je zal dus eerst een managementfunctie in een winkel of een functie op het hoofdkantoor vervuld moeten hebben, neem ik aan hoor. Verder heb ik er eigenlijk nog nooit vacatures voor gezien op ah.nl. Je kan hiervoor het beste AH benaderen met een open sollicitatie denk ik, misschien weet Ivo er nog meer over..
Met citaat reageren
Oud 18-04-2009, 19:56
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Ten eerste worden deze mensen in mijn opzicht benaderd vanuit Albert Heijn. Je zal dus eerst een managementfunctie in een winkel of een functie op het hoofdkantoor vervuld moeten hebben, neem ik aan hoor. Verder heb ik er eigenlijk nog nooit vacatures voor gezien op ah.nl. Je kan hiervoor het beste AH benaderen met een open sollicitatie denk ik, misschien weet Ivo er nog meer over..
Onze huidige regiomanager komt van buiten AH dus dat gaat niet op :-) Ik zou het niet weten misschien ook met een open sollicitatie.

grtz
ivo
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2009, 11:34
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Ik jeb het ook meegemaakt in de winkel waar ik naar overgeplaatst ben. Toendertijd gewoon 200 uur te kort op de kassa planning (dat is was dus 1/4 van je kassaplanning en niet de hele dag 3 kassa's maar natuurlijk veel pieken. met soms 2 kassa's. Maar de samenhang in de winkel was weg dus niemand deed meer wat voor elkaar nu gelukkig wel weer wat betekend dat de rijen nu veeeeel minder zijn en er bijgedraaid word door de vloer (ook door het kader). Nu gaat het beter en is de planning bijna dicht.
mocht je nog een keer overgeplaatst willen worden, ken ik nog een filiaal voor je

er hangen idd wel eens affiches in de winkel, maar volgens mij is er sprake van een structureel managementprobleem. de manager loopt zelf af en toe - in pak met stropdas - gehaast door de winkel om lege dozen op te ruimen en zo. Aan de andere kant lopen er wel heel veel jongeren (en volwassenen) in AH-kleding rond die om een of andere reden de vakken niet gevuld, en de winkel niet schoon, krijgen.

anyway, ik laat het wel horen als ik iets hoor van de manager...
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Het grote Albert Heijn Topic (deel 5)
ikbenschipper1
500 04-02-2009 17:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:08.