Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-10-2015, 09:55
Bianca D.
Bianca D. is offline
Ik volg de opleiding Jeug- en gehandicaptenzorg en loop momenteel stage in een leefgroep.

In de leefgroep zijn er een aantal jongeren met autisme.

Hoe ga je om met een jongere met autisme in een leefgroep?

Mvg
Bianca D.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-10-2015, 10:34
Verolo
Verolo is offline
Mijn broer van 20 heeft autisme. Ik vind het soms wel lastig om ermee om te gaan. Ik zeg er meestal niks van als hij door zijn autisme zegmaar springt en in zijn eigen wereldje is. Soms ben ik bang dat andere mensen het zien en gek naar hem kijken. Maar ik weet dat ik me daar niet voor hoef te schamen.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2015, 11:27
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Een jongen bij mij op de vereniging heeft heel duidelijk dat hij op een bepaalde manier beweegt. Ook heeft hij veel moeite met het herkennen van sarcasme, hij gaat vaak serieus in op grappige/ sarcastische opmerkingen. Een klasgenoot van de middelbare merkte ik juist weer weinig aan. Soms raakte hij het overzicht kwijt en werd hij boos, maar wanneer je even tijd nam om hem rustig uit te leggen wat er op de planning stond trok hij ook heel snel weer bij. Autisme bij mijn vader uit zich vooral in een gebrek aan inlevingsvermogen.

Autisme is een heel breed begrip en er zijn veel verschillende vormen. Er is dus niet één manier waarop je met alle autistische mensen goed kunt omgaan. Persoonlijk denk ik wel dat duidelijk zijn veel frustratie en onbegrip scheelt. Vertel de ander letterlijk wat je bedoelt en geef ook aan wat je van hem of haar verwacht.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 22-10-2015, 22:05
rensend
rensend is offline
Mij broer heb autisme en hed samen met hem 10 jaar op een schipers internaat gezeten en daar hadden we zoort van leefgroepen
Hij had er veraal belang bij duidelijk hijd
En niet te veel verandering
Met citaat reageren
Oud 23-10-2015, 00:45
Verwijderd
het zelfde hoe je met anderen mensen om gaat. en doordat je weet dat hij/zij wat heeft kan je rekening houden als iemand het niet zo goed bergrijpt of anders op reageert. ik zelf had pdd-nos. (lang verhaal kort te maken was het er niet mee eens dat ik ppd-nos had, en gelijk had) maar doordat ze zeiden dat ik het had heb ik met veel mensen met ppd-nos en adhd te maken gehad.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2015, 18:54
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Duidelijkheid en duidelijke regels, liefst weinig spontane acties (desnoods vooraf bij hem al aangeven dat jullie iets gaan doen wat voor de rest een verrassing moet blijven). Figuurlijke opmerkingen worden snel letterlijk genomen dus pas daar mee op. Verder hangt het idd heel erg van de persoon af.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 25-10-2015, 20:26
SaBeICTK
SaBeICTK is offline
dag Bianca,

Al eens gekeken op Autisme Centraal en Dr.Leo Kannerhuis?
Daar vind je een schat aan informatie over autisme.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2016, 04:32
MrOizo
Avatar van MrOizo
MrOizo is offline
Door ze te leren kennen... Vraag bijvoorbeeld waar ze niet tegen kunnen én waar ze juist goed in zijn. Mensen met autisme zijn verschillend.
__________________
"Joh, dan gade ge toch met den jonge heer spelen"
Met citaat reageren
Oud 29-01-2016, 13:04
JustInHere97
JustInHere97 is offline
Zoals andere al zeiden, duidelijk zijn. Structuur vinden ze ook fijn om te hebben. Maar zorg ook dat ze bij je terrecht kunnen, als ze bijvoorbeeld vragen hebben. Mocht je het niet weten verwijs je ze door na een collega. Verder onthoud dat het jongeren zijn en gaan je grenzen opzoeken. Geef daarom duidelijk je grenzen aan mocht het nodig zijn. Behandel ze vooral zoals jij behandeld zou willen worden.

Ik volg zelf de opleiding Medewerker Maatschappelijke Zorg en heb ook te maken met Autisme en ik pas dit toe aan de cliënten met autisme. Op deze manier kan ik in elk gebal met mensen met autisme omgaan.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2016, 09:56
rick1130
rick1130 is offline
Citaat:
Ik volg de opleiding Jeug- en gehandicaptenzorg en loop momenteel stage in een leefgroep.

In de leefgroep zijn er een aantal jongeren met autisme.

Hoe ga je om met een jongere met autisme in een leefgroep?

Mvg
Bianca D.
Toevallig woon ik op een leefgroep (Nieuw Veldzicht Almere) en heb auttisme (Asperger), ik vind het vooral prettig als mensen mij op een rustige en relaxte manier benaderen, ik merk aan mezelf dat ik dan ook snel een stuk rustiger word, de groep zelf is namelijk altijd erg druk en hier heb ik dan last van, het helpt mij als groepsleiding dan lekker rustig tegen me doen

Hopelijk heb je hier wat aan!

Rick
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie autisme
xtessxa
2 08-12-2016 07:56
Psychologie het grote autisme topic
Verwijderd
153 04-10-2010 06:05
Psychologie Ik kan mijn autisme niet accepteren
Verwijderd
18 28-08-2010 15:25
Psychologie autisme?
moon
7 15-04-2009 10:53
Psychologie meisje met autisme
moon
15 02-08-2006 18:42
Psychologie Autisme
Cleopatraan
29 19-01-2003 19:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:01.