Oud 20-05-2006, 07:42
farai
Avatar van farai
farai is offline
Iemand hier ervaring met Clozan?

Misschien staat er al iets over in deze topics ma kheb deze topics nooit echt gevolgd dus ik weet het niet.

Ik heb nu al 2 nachten na elkaar een half tabletje ingenomen en zoals in het ljh-topic staat heb ik vannacht mijn akeligste nachtmerrie ooit gehad. Is er een verband?

Even een kleine aanvulling: mijn moeder neemt al heel lang elke nacht 2 tabletten en heeft ook regelmatig last van nachtmerries zegt ze.
__________________
(f) Dream as if you'll live forever (f) | ♥ Katje houdt van acrobaatje ♥
Advertentie
Oud 20-05-2006, 12:18
farai
Avatar van farai
farai is offline
Iemand toevallig ook nog ervaring met Alprazolam?

In de bijsluiter stond dat het kon zorgen voor verstopping en als dat zo is heb ik een serieus probleem ma das een compleet ander verhaal.

Er stond ook dat het kon zorgen voor waanbeelden. Zou dat kunnen zijn wat ik vannacht heb gehad?

edit: het kan namelijk zo zijn dat ik daar gister per ongeluk 1 van heb genomen.
__________________
(f) Dream as if you'll live forever (f) | ♥ Katje houdt van acrobaatje ♥

Laatst gewijzigd op 20-05-2006 om 12:41.
Oud 20-05-2006, 15:41
Verwijderd
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
ratsja schreef op 19-05-2006 @ 09:44 :
Hoeveel mg gebruik je en wanneer neem je deze in ?

en @ Kimmini Goed van je dat je AD in combi met drank gebruikt maakt ook je klachten en waarom je het gebruikt een stuk geloofwaardiger.
--------------------------------------------------------------------------------




20 mg in de ochtend..

-----------------
en ja waarom in combo met drank??


Wat een gedoe om de drank. Ik neem het gewoon s'ochtends in en in het weekend zit ik in de kroeg. En dan wil ik ook gewoon wat drinken.

Er is nagevraagd wat het effect kan zijn in combinatie met drank (door psychologe aan psychiater) en de drank kan het effect van de AD versterken. (aangezien ik aan middelenmisbruik kan 'doen')

Ik let nu meer op drankgebruik omdat ik merk dat het in combinatie me een beetje vaag maakt. En ja, het is niet verstandig. Ik en mn vriend houden het effect in de gaten.
Oud 20-05-2006, 16:57
Lothlan
Lothlan is offline
Citaat:
~oceangirl~ schreef op 20-05-2006 @ 13:18 :
Iemand toevallig ook nog ervaring met Alprazolam?

In de bijsluiter stond dat het kon zorgen voor verstopping en als dat zo is heb ik een serieus probleem ma das een compleet ander verhaal.

Er stond ook dat het kon zorgen voor waanbeelden. Zou dat kunnen zijn wat ik vannacht heb gehad?

edit: het kan namelijk zo zijn dat ik daar gister per ongeluk 1 van heb genomen.
Ja, ik gebruik Alprazolam (Xanax) tegen onrustigheid, met name in hypomane periodes. Ik gebruik hoogstens 1,5 mg per dag en alleen om te kunnen slapen. Verder nergens last van ermee.

Grt.

Lothlan
Oud 21-05-2006, 06:54
farai
Avatar van farai
farai is offline
Citaat:
Lothlan schreef op 20-05-2006 @ 17:57 :
Ja, ik gebruik Alprazolam (Xanax) tegen onrustigheid, met name in hypomane periodes. Ik gebruik hoogstens 1,5 mg per dag en alleen om te kunnen slapen. Verder nergens last van ermee.

Grt.

Lothlan
Ik heb gister nix meer genomen en toch nog nachtmerries gehad. Gelukkig nix meer over geesten oid maar twas wel eng. Ik denk dus niet dat er een verband is.

Bedankt voor je reactie iig.
__________________
(f) Dream as if you'll live forever (f) | ♥ Katje houdt van acrobaatje ♥
Oud 21-05-2006, 09:18
Lothlan
Lothlan is offline
Citaat:
~oceangirl~ schreef op 21-05-2006 @ 07:54 :
Ik heb gister nix meer genomen en toch nog nachtmerries gehad. Gelukkig nix meer over geesten oid maar twas wel eng. Ik denk dus niet dat er een verband is.

Bedankt voor je reactie iig.
't Kan misschien wel de oorzaak zijn..... Maar er zijn zoveel kalmerende middelen dat je arts, als je dat wilt, altijd een ander middel kan voorschrijven. (De mijne is daar iig héél makkelijk in)

Een betere nachtrust gewenst

Grt,

Lothlan
Oud 21-05-2006, 09:21
farai
Avatar van farai
farai is offline
Citaat:
Lothlan schreef op 21-05-2006 @ 10:18 :
't Kan misschien wel de oorzaak zijn..... Maar er zijn zoveel kalmerende middelen dat je arts, als je dat wilt, altijd een ander middel kan voorschrijven. (De mijne is daar iig héél makkelijk in)

Een betere nachtrust gewenst

Grt,

Lothlan
Mja, kga morgen 'ns bellen.

Dankje.
__________________
(f) Dream as if you'll live forever (f) | ♥ Katje houdt van acrobaatje ♥
Oud 21-05-2006, 11:52
farai
Avatar van farai
farai is offline
Hey, hier ben ik weer.

Heb nog een vraagje.

Ik slik nu sinds een tijdje epsipam (ofzo) omdat ik heel erg last had van mn rug en nekspieren. Ik slik nu elke avond 25 mg. Ik heb nu net de bijsluiter gelezen en daar staat in dat het (zoals ik hier las) een soort medicatie is die je moet afbouwen. Maar mijn huisdokter heeft me gezegd dat ik het doosje (dat nog in de kast lag en waar er volgens haar nog voldoende inzaten) moest uitnemen en dat mn klachten dan over zouden zijn. Die klachten zijn idd nu al over maar ik ben nu dus bang dat ik as het doosje op is, last ga krijgen van allerlei dingen. Ook staat er in de bijsluiter dat het depressie kan veroorzaken en nachtmerries. Ik voel me idd depressief en heb al 2 nachten na alkaar akelige nachtmerries.

Iemand hier ervaring met dit middel?
__________________
(f) Dream as if you'll live forever (f) | ♥ Katje houdt van acrobaatje ♥
Oud 24-05-2006, 10:44
Vitamintje
Vitamintje is offline
Ik ga binnenkort mijn antidepressiva (zoloft/sertraline) afbouwen. Uiteraard ga ik dit in overleg met de huisarts doen maar ik vraag me toch af of er mensen zijn die er ervaring mee hebben, en mij misschien iets kunnen vertellen over mogelijke bijwerkingen of zo.
Oud 24-05-2006, 11:28
farai
Avatar van farai
farai is offline
even vermelden dat de epsipam inmiddels op is en ik, als ik dat wil, mag beginnen met paroxetine. Intss gaat de psych me trugbellen voor afspraak.
__________________
(f) Dream as if you'll live forever (f) | ♥ Katje houdt van acrobaatje ♥
Oud 24-05-2006, 14:22
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
~oceangirl~ schreef op 21-05-2006 @ 12:52 :
Hey, hier ben ik weer.

Heb nog een vraagje.

Ik slik nu sinds een tijdje epsipam (ofzo) omdat ik heel erg last had van mn rug en nekspieren. Ik slik nu elke avond 25 mg. Ik heb nu net de bijsluiter gelezen en daar staat in dat het (zoals ik hier las) een soort medicatie is die je moet afbouwen. Maar mijn huisdokter heeft me gezegd dat ik het doosje (dat nog in de kast lag en waar er volgens haar nog voldoende inzaten) moest uitnemen en dat mn klachten dan over zouden zijn. Die klachten zijn idd nu al over maar ik ben nu dus bang dat ik as het doosje op is, last ga krijgen van allerlei dingen. Ook staat er in de bijsluiter dat het depressie kan veroorzaken en nachtmerries. Ik voel me idd depressief en heb al 2 nachten na alkaar akelige nachtmerries.

Iemand hier ervaring met dit middel?
Je depressief voelen hoeft niet per defenitie te betekenen dat je het bent.
En waarom ga je of slik je AD als je last hebt van je rug-, en nekspieren.
Lijkt me eerder iets voor een chiropracticus, wat ook nog eens kan helpen bij depressieve klachten.
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 24-05-2006, 14:40
farai
Avatar van farai
farai is offline
euhm op de bijsluiter stond dat het OOK voor zulke dingen gebruikt werd. Ik gebruik het enkel voor mn spieren. En NO WAY!!!!! dat zo iemand aan mijn lijf komt.

enneuh edit: ondertussen ben ik ook officieel depressief verklaard, moest het je iets interesseren
__________________
(f) Dream as if you'll live forever (f) | ♥ Katje houdt van acrobaatje ♥

Laatst gewijzigd op 24-05-2006 om 14:42.
Oud 26-05-2006, 09:31
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
escobar69 schreef op 09-05-2006 @ 15:42 :
Hoi Ruud
ik heb ook fluoxetine en merkte in het begin weinig maar doen mijn dosis werd verhoogt naar 40mg ging het aanzienlijk beter. ik en mijn omgeving vinden echt dat ik stappen vooruit ben gegaan. Dit bericht is natuurlijk wat laat dus ik hoop dat je al meer weet en als dat niet zo is zou ik zeggen probeer een pilletje erbij.
http://borderline.hebik.nl

Groetjes Esco
Ondanks dat ik er vrij weinig van merk en herhaaldelijk heb gezegd dat ik me zo nu en dan (nogal) depri voelde, is mijn psychiater ervan overtuigd dat 1 maal daags 20mg voldoende is. De afgelopen weken zijn er wel weer wat factoren in mijn omgeving veranderd (daar heb ik overigens zelf voor gezorgd), waardoor ik nu weer wat positiever in het leven sta.
Citaat:
Lothlan schreef op 10-05-2006 @ 08:47 :
Beste Ruud,

Zelf heb ik ook een paar maanden Fluoxetine genomen, naast een ander AD. Ik merkte zeker dat mijn stemming verbeterde en ik had geen last van bijwerkingen. Maar de werking bij mij lag in de combinatie van 2 AD's.

Als je vragen hebt kun je me altijd PM-en

Grtz Lothlan
Zoals ik al eerder zei, er is niks veranderd sinds mijn laatste bezoek aan de psych (afgelopen woensdag). We kijken het weer 4 weken aan en dan zien we wel weer. Inmiddels slik ik het alweer zo'n 3 maanden. Gelukkig vergoed mijn verzekering al deze mooie blauw-wit gekleurde snoepjes.
Oud 26-05-2006, 22:42
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
AD werken bij iedereen anders. Dus het hoeft niet zo te zijn dat als ze bij (bijv.) je buurman super werken, dat bij jou ook zo is. Een psychiater kan ook verschillende redenen hebben voor zijn keus in dosering. Soort depressie, lichaamsbouw, gewicht, aanwezigheid van bepaalde andere klachten (paniekaanvallen, eetstoornis etc).

Daarnaast moet je een AD niet als wondermiddel zien. Het vlakt bepaalde extremen af, waardoor je beter aan je problemen kunt werken. Je gaat je er niet ineens gelukkig door voelen.
Toen ik prozac slikte heeft het een week of 6 geduurd voor effect bij mij te merken had. Echter, voordat ik het zèlf doorhad, was ik al bijna 10 weken ermee bezig.

Maar als je zelf echt het gevoel hebt dat het je niet helpt, moet je dat aangeven. Want dan gaat het (niet verkeerd bedoeld) tussen je oren zitten dat het niet werkt en dan werkt het ook echt niet. Net als bij bijvoorbeeld paracetamol.
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers

Laatst gewijzigd op 26-05-2006 om 22:45.
Oud 26-05-2006, 22:49
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 26-05-2006 @ 23:42 :
AD werken bij iedereen anders. Dus het hoeft niet zo te zijn dat als ze bij (bijv.) je buurman super werken, dat bij jou ook zo is. Een psychiater kan ook verschillende redenen hebben voor zijn keus in dosering. Soort depressie, lichaamsbouw, gewicht, aanwezigheid van bepaalde andere klachten (paniekaanvallen, eetstoornis etc).

Daarnaast moet je een AD niet als wondermiddel zien. Het vlakt bepaalde extremen af, waardoor je beter aan je problemen kunt werken. Je gaat je er niet ineens gelukkig door voelen.
Toen ik prozac slikte heeft het een week of 6 geduurd voor effect bij mij te merken had. Echter, voordat ik het zèlf doorhad, was ik al bijna 10 weken ermee bezig.

Maar als je zelf echt het gevoel hebt dat het je niet helpt, moet je dat aangeven. Want dan gaat het (niet verkeerd bedoeld) tussen je oren zitten dat het niet werkt en dan werkt het ook echt niet. Net als bij bijvoorbeeld paracetamol.
Mja, het is ook niet zo dat ik niks merk
Het zou dan wel kunnen zijn dat het nu pas de goeie kant uit gaat, omdat ik het nu pas door heb oid. Maar zoals ik al zei, bepaalde omgevingsfactoren hebben bij mij ook wel een rol gespeeld, dus de afgelopen weken (op de laatste 2 na) was ik vrij depressief.
Oud 27-05-2006, 08:25
ScheleKameel
ScheleKameel is offline
Slikt hier iemand haldol of risperdal? Hoeveel, En hebben jullie er baat bij. Ik slikte risperdal, maar lag de hele dag te pitten, en toen er een verhoging moest komen, hebben ze me een ander medicatie gegeven. Ik slik nu haldol -gewoon, maar ook als zonodig-, en dat werkt opzich wel goed, weinig bijwerkingen, maar het moet denk ik weer verhoogt worden, ookal is dat laatst nog gebeurd. Het lijkt wel alsof ik er aan 'wen'. Kan dat?
__________________
RUN BEFORE I'M FASTER THAN YOU....
Oud 27-05-2006, 11:09
Lothlan
Lothlan is offline
Citaat:
ScheleKameel schreef op 27-05-2006 @ 09:25 :
Slikt hier iemand haldol of risperdal? Hoeveel, En hebben jullie er baat bij.
Hey!,

Ik heb tijdens mijn opname en een even erna, bij elkaar zo´n 1,5 jaar, Risperdal geslikt. Ik was er zelf ook niet zo over te spreken. Het duurde heel lang voordat het werkte, bij 6mg per dag en werd er ook verschrikkelijk moe en stijf van. De baat die ik erbij gehad heb is een gewichttoename van 15 kg.

Overigens is er een nieuw middel op de markt, Abilify, waar je niet moe van wordt, maar zelfs meer energie van krijgt. Dus ook dat is niet altijd geschikt.

Als je wat wilt vragen -> PM

Grt. Lothlan
Oud 27-05-2006, 16:20
Ankje
Ankje is offline
Citaat:
Mitch Plat schreef op 25-04-2006 @ 14:36 :
Hoi!

Ikzelf krijg onder dwang anti psychoticum toegediend (nu Risperdal) en heb nu wel ervaren wat voor een destructieve werking deze middelen hebben op mensen.

Ik heb voor mijn aanraking met de psychiatrie (corrupte rechter..) nog nimmer last gehad van een onprettige gemoedstoestand en was altijd zeer wel in staat om mijzelf te redden. Maar desondanks hebben deze psychiatrische middelen mij totaal plat gelegd.

Van middelen als Haldol en Cicordinol raakte mijn gehele lichaam in een aanhoudende kramp (2-3x zo erg als kuitkramp in alle mogelijke spieren). Het werd op sommige momenten zo erg dat ik beina stikte. Ik lag toen in een isoleercel.

Van Risperdal (Consta) wat het anti psychoticum met de minste bijwerkingen is, raak ik na de injectie die 2 weken bestrijkt 1 week heel ziek (aanvallen waarbij mijn geest en kaken verkrampen en denkvermogen langzaam stopt) en daarna 1 week duf en energieloos.

Anti Psychoticum hebben enkel ter doelstelling om de geest en het denkvermogen van mensen te beperken. Het is ook giftig voor veel organen. De strefleeftijd van mensen die dit blijven gebruiken is gemiddeld 50 tot 60 jaar.

Als je kijkt bij welke mensen deze middelen onder dwang worden toegediend dan zijn dit veelal schizofreen benoemde mensen. Mensen met een gedrag dat niet gepast word beschouwd in de samenleving/cultuur waarin de psychiater zich bevind.

Dit is echt onmenselijk. Het is een gruweldaad. Met het dwangmatig toedienen van beperkende anti psychoticum worden mensen onder dwang verminkt omdat zij zich anders dan anderen gedragen.

Met vriendelijke groet,
Mitch Plat
http://www.depsychiatrie.com/
Hmmm.. om even te reageren op de berichtjes die hierna zijn gekomen over dat anti-psychotica enzovoort, niet giftig zijn, of in elk geval geen schade aan je lichaam en organen aanrichten... Deze medicijnen zijn echt helemaal niet gezond voor je! Er zijn diverse onderzoeken naar gedaan en het kan echt wel je organen beschadigen. Dit geld ook voor anti-depressiva (vooral de klassieke soorten). het beste kun je ze zo kort mogelijk gebruiken. Ik zelf heb risperdal gebruikt (tegen psychotische depressie) en ook een klassiek AD (waar ik zo even de naam nie meer van weet). Voor het AD moest ik zelfs om de maand naar het ziekenhuis om een hartfilmpje te maken. Nou ja, daaruit kun je al merken dat het dus echt niet de gezondste medicijnen zijn.

@ mitch plat.. ik heb nooit eerder gehoord of gemerkt dat Haldol bij een normale dosis krampen geeft. Wel als je een overdosis neemt, dan krijg je krampen.
En sommige mensen die psychiatrisch ziek zijn, worden soms gedwongen om medicatie in te nemen. Dit is echter voor hun eigen bestwil, omdat ze anders bijvoorbeeld in een zware psychose terecht kunnen komen. Ik denk niet dat een psychiater iemand dwingt omdat hij of zijn nou eenmaal zich anders gedraagt dan normaal is. Zoals je zelf al zegt; de mensen die gedwongen worden tot medicatie zijn veelal schizofreen benoemde mensen. Schizofrenie is een ernstige ziekte, waarbij iemand een gevaar kan zijn voor zichzelf en anderen. Is het dan zo raar dat die mensen gedwongen worden om medicatie te nemen?

Ankje

Laatst gewijzigd op 27-05-2006 om 16:30.
Oud 29-05-2006, 11:56
Verwijderd
Citaat:
ScheleKameel schreef op 27-05-2006 @ 09:25 :
Slikt hier iemand haldol of risperdal? Hoeveel, En hebben jullie er baat bij.
Ik slik Risperdal, nu nog maar 1 mg maar ik heb 6mg geslikt. Toen ik op 6mg zat sliep ik inderdaad ook de hele dag. Ik slik het in combinatie met seroxat en ik moet zeggen dat het wel werkt. Het heeft 3 maanden geduurd voordat ik er echt iets van merkte, maar nu gaat het al anderhalf jaar goed (ik neem maar aan dat het van de medicatie komt, maar het kan natuurlijk ook vanzelf beter zijn gegaan). Van haldol weet ik verder weinig af.
Oud 29-05-2006, 12:27
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Dat van dat ze organen beschadigen gaat dus op voor de combinatie moderne antipsychotcia met moderne AD, zoals bijvoorbeeld (sorry Mir) seroxat en risperdal. Verder heb ik nog nergens iets gelezen over AD of APsch. die je organen beschadigen. Tenzij je er een overdosis van neemt, maar TE is nooit goed uiteraard
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Oud 29-05-2006, 14:21
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 29-05-2006 @ 13:27 :
Dat van dat ze organen beschadigen gaat dus op voor de combinatie moderne antipsychotcia met moderne AD, zoals bijvoorbeeld (sorry Mir) seroxat en risperdal. Verder heb ik nog nergens iets gelezen over AD of APsch. die je organen beschadigen. Tenzij je er een overdosis van neemt, maar TE is nooit goed uiteraard
Volgens mij heeft vrijwel iedereen die zeeeeeeeer langdurig antipsychotica slikt last van hardnekkige obstipatie. Verder kan er als negatieve bijwerking een beenmergdepressie optreden. Indien dit gebeurd wordt het middel direct gestaakt. Mensen die medicijnen slikken waarbij dit kan gebeuren (clozapine bv) worden zeer regelmatig geprikt om te zien of de waardes in het bloed goed zijn.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 29-05-2006, 15:26
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 26-05-2006 @ 23:42 :
AD werken bij iedereen anders. Dus het hoeft niet zo te zijn dat als ze bij (bijv.) je buurman super werken, dat bij jou ook zo is. Een psychiater kan ook verschillende redenen hebben voor zijn keus in dosering. Soort depressie, lichaamsbouw, gewicht, aanwezigheid van bepaalde andere klachten (paniekaanvallen, eetstoornis etc).

Daarnaast moet je een AD niet als wondermiddel zien. Het vlakt bepaalde extremen af, waardoor je beter aan je problemen kunt werken. Je gaat je er niet ineens gelukkig door voelen.
Toen ik prozac slikte heeft het een week of 6 geduurd voor effect bij mij te merken had. Echter, voordat ik het zèlf doorhad, was ik al bijna 10 weken ermee bezig.

Maar als je zelf echt het gevoel hebt dat het je niet helpt, moet je dat aangeven. Want dan gaat het (niet verkeerd bedoeld) tussen je oren zitten dat het niet werkt en dan werkt het ook echt niet. Net als bij bijvoorbeeld paracetamol.
Je schetst nu een voorbeeld, je kan ook aan de AD zitten zonder dat een probleem de oorzaak is.

Tevens is AD een hulpmiddel.
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 29-05-2006, 18:44
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
@ Ratsje
Het was een reactie gericht aan ruud. En als je goed gelezen had had je gezien dat ik juist probeer aan te geven dat het een hulpmiddel is.


@ Coopergirl

Je hebt gelijk, ik was in dat geval wel iets te ongenuanceerd. Ik heb net ook even wat zitten opzoeken en over bijvoorbeeld Risperdal gevonden dat er aangetoond schijnt te zijn dat langdurig gebruik suikerziekte kan veroorzaken.
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers

Laatst gewijzigd op 29-05-2006 om 18:47.
Oud 02-06-2006, 13:28
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
ff een klein vraagje..
slik nu inmiddels bijna 3 maanden seroxat..
ik heb nu al een paar dagen last van duizeligheid (licht in mn hoofd loop ook ineens tegen deuren op (meer als voorheen)), hartkloppingen, en dat soort dingentjes..
nu vroeg ik me af of dit misschien gewoon los staat van seroxat of dat iemand het herkent..
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 04-06-2006, 16:10
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 02-06-2006 @ 14:28 :
ff een klein vraagje..
slik nu inmiddels bijna 3 maanden seroxat..
ik heb nu al een paar dagen last van duizeligheid (licht in mn hoofd loop ook ineens tegen deuren op (meer als voorheen)), hartkloppingen, en dat soort dingentjes..
nu vroeg ik me af of dit misschien gewoon los staat van seroxat of dat iemand het herkent..
Het enige wat ik herken is dat wanneer ik mijn dosis vergeten ben, ik last van duizeligheid/ 'stroomschokjes' in mijn hoofd, en gedesorienteerdheid krijg..

Meestal treden dit soort bijwerkingen meteen op, niet pas na drie maand.

Als je het zeker wilt weten kun je het aan de psychiater/ huisarts/ doktersassistent vragen.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 10-06-2006, 09:29
ScheleKameel
ScheleKameel is offline
Ik krijg als zo nodig medicatie nu oxazepam, heeft iemand hier ervaring mee? Met hoeveel mg? Zijn er bijwerkingen enzo.
__________________
RUN BEFORE I'M FASTER THAN YOU....
Oud 10-06-2006, 09:53
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
ScheleKameel schreef op 10-06-2006 @ 10:29 :
Ik krijg als zo nodig medicatie nu oxazepam, heeft iemand hier ervaring mee? Met hoeveel mg? Zijn er bijwerkingen enzo.
Is een kalmeringsmiddel of slaapmiddel, je kan het 2 week gebruiken.
Je word er lam en moe van.
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 10-06-2006, 12:30
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
ScheleKameel schreef op 10-06-2006 @ 10:29 :
Ik krijg als zo nodig medicatie nu oxazepam, heeft iemand hier ervaring mee? Met hoeveel mg? Zijn er bijwerkingen enzo.
Yo, ik heb ervaring met 10, 20 en 50 mg oxazepam. Ik gebruikte het voor de bevordering van de slaap. Omdat ik wilde bewijzen dat zo'n pilletje me niet onder zeil kon krijgen ging ik juist mijn best doen wakker te blijven Wat ook best lukt met enige inspanning. Je wordt er wat suffig van, afhankelijk van de dosering. 10 mg merk ik niks van terwijl sommigen daar al van inslaap vallen.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 10-06-2006, 15:46
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ik heb het ook geslikt. eerst 10, toen 20, toen 50 (niet in een keer, maar 10-10-20 ). Van tien merke ik ook weinig. Twintig werkte wel redelijk maar raakte voor mij te snel uitgewerkt, vandaar dat ik op het laatst op 3 doseringen per dag zat.

Maar het verschilt heel erg per persoon hoe je er op reageert volgens mij.
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Oud 12-06-2006, 08:04
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 10-06-2006 @ 13:30 :
Yo, ik heb ervaring met 10, 20 en 50 mg oxazepam. Ik gebruikte het voor de bevordering van de slaap. Omdat ik wilde bewijzen dat zo'n pilletje me niet onder zeil kon krijgen ging ik juist mijn best doen wakker te blijven Wat ook best lukt met enige inspanning. Je wordt er wat suffig van, afhankelijk van de dosering. 10 mg merk ik niks van terwijl sommigen daar al van inslaap vallen.
klopt, het kan ook zo zijn dat je niet slaapt.
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 12-06-2006, 18:23
Verwijderd
Citaat:
Ankje schreef op 27-05-2006 @ 17:20 :


@ mitch plat.. ik heb nooit eerder gehoord of gemerkt dat Haldol bij een normale dosis krampen geeft. Wel als je een overdosis neemt, dan krijg je krampen.
En sommige mensen die psychiatrisch ziek zijn, worden soms gedwongen om medicatie in te nemen. Dit is echter voor hun eigen bestwil, omdat ze anders bijvoorbeeld in een zware psychose terecht kunnen komen. Ik denk niet dat een psychiater iemand dwingt omdat hij of zijn nou eenmaal zich anders gedraagt dan normaal is. Zoals je zelf al zegt; de mensen die gedwongen worden tot medicatie zijn veelal schizofreen benoemde mensen. Schizofrenie is een ernstige ziekte, waarbij iemand een gevaar kan zijn voor zichzelf en anderen. Is het dan zo raar dat die mensen gedwongen worden om medicatie te nemen?

Ankje [/B]
Risperdal heeft verschillende bijwerking waaronder buikkrampen, slapeloosheid en toename in gewicht of gewoon dikker worden. Zo'n buikkramp reactie kan vertserkt worden door een bacteriële infectie. hoe dit biochemisch precies zit zou ik bij vrienden wat na moeten vragen, maar ik kan me voorstellen dat Risperdal de darmwand of iets dergelijks aantast of de darmflora uit balans kan brengen. Deze reactie hoeft niet ineens te komen, die kan ook gewoon opgebouwd worden.

Overigens zijn nagenoeg alle niet-natuurlijke medicijnen giftig, dat is ook de reden dat het alleen mag gegeven worden op voorschrift van een psychiater (bij neuroleptische medicijnen mag vaak een huisarts het niet voorschrijven (alleen een vervolgrecept dacht ik),

@ Mitch,

In plaats van je frustratie te richten op medicijnen e.d. zou je eerst wat beter aan jezelf kunnen gaan werken. Als je iedereen als je vijand ziet kom je meestal niet ver, of wordt in ieder geval minder gelukkig dan als je probeert samen je situatie te veranderen. Ik ken je privé situatie niet, maar aangezien je zelf zegt dat je al met een rechter in aanmerking ben gekomen, geeft al aan dat niet alles op rolletjes liep. Dat dit niet allemaal jouw schuld kan zijn lijkt me duidelijk. Maar in de meeste gevallen kun je zeelf wel invloed op de sitautie uitoefenen (geloof me, 2 goede vrienden zitten al sinds hun 12de in instellingen en zijn gelukkig beiden op de weg terug richting een fatsoenlijk gelukkig leven )

Overigens wordt er door de psychiaters een afweging gemaakt tussen de nadelige effecten van een medicijn en de voordelen van die medicatie. Jij zegt dat Risperdal jouw denkvermogen aantast, dit klopt gedeeltelijk (afhankelijk van de dosis en jouw gevoeligheid van medicijnen). Risperdal remt de gedachtenstroom af, waardoor het effectief tegen neuroses kan zijn en ook aggressie wat kan indamen (want ik ga er van uit dat dit je bij de rechter heeft gebracht ? ) , al zijn daar effectievere medicijnen voor te vinden als Oraph bijvoorbeeld. Dat deze medicijnen effetief zijn tegen psychoses betwijfel ik. De dosis moet dan dermate verhoogd worden dat er erg veel nadelige effecten optreden. Overigens wordt Oxazepam vaker ingezet tegen deze symptonen.

Ik ben zelf eerder voor een 'totaalaankpak'. Gedragsmatige behandeling en het veranderen van de thuissituatie (dus niet alleen de nadruk mleggen op het kind, maar ook de andere famlilieleden erin betrekken). Medicatie alleen geven als het bij kan dragen aan de groei van dé persoon in kwestie (minder aggressie = is minder destructie). gedwonegn medicatie moet een uiterste 'oplossing'zijn aangezien dit vaak destructief is voor de vertrouwensrelatie - waar het juist om draait in de meeste gevallen- .
Oud 25-06-2006, 21:24
*saartje87*
Avatar van *saartje87*
*saartje87* is offline
ik slik oxazepam en voor de nacht temazepam , maar kan het kwaad om er voor de nacht 2 in te nemen ? omdat het zo druk is in mijn hoofd ( met nare gedachten enzo ) duurt het meestal nog een 1 uur a 2 uur voordat ik in slaap val...
Oud 26-06-2006, 14:28
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
*saartje87* schreef op 25-06-2006 @ 22:24 :
ik slik oxazepam en voor de nacht temazepam , maar kan het kwaad om er voor de nacht 2 in te nemen ? omdat het zo druk is in mijn hoofd ( met nare gedachten enzo ) duurt het meestal nog een 1 uur a 2 uur voordat ik in slaap val...
Ik betwijfel of het zin heeft op de manier jij het wilt gebruiken.. Je valt immers wel inslaap, het duurt echter 1 a 2 uur. Je weet neem ik aan dat altijd even tijd nodig heeft voordat het werkt.

Hoeveel mg slik je van beide?
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 26-06-2006, 18:00
*saartje87*
Avatar van *saartje87*
*saartje87* is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 26-06-2006 @ 15:28 :
Ik betwijfel of het zin heeft op de manier jij het wilt gebruiken.. Je valt immers wel inslaap, het duurt echter 1 a 2 uur. Je weet neem ik aan dat altijd even tijd nodig heeft voordat het werkt.

Hoeveel mg slik je van beide?
de ene 10 en die andere 20 geloof ik , maarja als ik dat voorgeschreven krijg van de psygoloog zal het wel goed zijn ,toch
Oud 26-06-2006, 20:33
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
*saartje87* schreef op 26-06-2006 @ 19:00 :
de ene 10 en die andere 20 geloof ik , maarja als ik dat voorgeschreven krijg van de psygoloog zal het wel goed zijn ,toch
Nou euhm, een psycholoog schrijft geen medicijnen voor Misschien heeftie overleg met de psychiater gevoerd en heeft deze jou oxazepam en temazepam voorgeschreven.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 27-06-2006, 11:54
*saartje87*
Avatar van *saartje87*
*saartje87* is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 26-06-2006 @ 21:33 :
Nou euhm, een psycholoog schrijft geen medicijnen voor Misschien heeftie overleg met de psychiater gevoerd en heeft deze jou oxazepam en temazepam voorgeschreven.

nouja ,dat bedoel ik dan ja ,heb er ook niet zoveel verstand van hoor
Oud 03-07-2006, 09:03
FernandH
FernandH is offline
Meer info over ADHD-medicatie staat op mijn blog:
http://blog.seniorennet.be/rilatine

In 't kort : Strattera is een Prozac product, de aktieve metaboliet van beiden is dezelfde.

Precies die actieve metaboliet lijkt ook heel erg goed op amfetamine (bekijk de chemische structuur op mijn blog ).

De stof is anders dan Ritalin of Concerta omdat Strattera en Prozac afgeleiden zijn van amfetamine, terwijl Ritalin en Concerta cocaïne producten zijn.

In het geval van Ritalin steunt men op de amfetaminewerking van de cocaïne.

Ook nog even vermelden dat de idee om een SSRI te gaan gebruiken in de behandeling van ADHD eigenlijk gekomen is in de jaren 90, door een Europees bedrijf dat Edronax daarvoor wou gebruiken.

Edronax is dus ook net als Efexor, Prozac , Sipralexa, Seroxat , Aropax, Zyban , Zoloft , Serlain en anderen , een product met 'afgezwakte' amfetamine-eigenschappen, zodat dus een beetje meer milligrammen gebruikt worden dan zuivere speed om eigenlijk hetzelfde effect te bereiken.

Noteer ook de dat 'helende' werking bekomen wordt, door in het zenuwstelsel de receptoren voor de echte neurotransmitters, die ons gedrag moeten in de hand houden , volledig fysiek uit te schakelen.

Daardoor ontstaat een veranderde perceptie op de realiteit , hetgeen men ook nog : hallucineren , kan noemen.

Vandaar dat na een tijdlang chronisch gebruik ook anti-psychotica toegdiend worden ( Neuleptil, Dipiperon) , precies omdat amfetamine uiteindelijk echt psychotisch maakt ( het is een psychoticum).
__________________
http://blog.seniorennet.be/rilatine
Oud 03-07-2006, 21:24
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
En.. waarom vermeld je dit?

Het is je enige post op het forum, dus lijkt me reclame?
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Oud 03-07-2006, 22:33
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Edronax is dus ook net als Efexor, Prozac , Sipralexa, Seroxat , Aropax, Zyban , Zoloft , Serlain en anderen , een product met 'afgezwakte' amfetamine-eigenschappen, zodat dus een beetje meer milligrammen gebruikt worden dan zuivere speed om eigenlijk hetzelfde effect te bereiken.
Dit klopt van geen kont.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 04-07-2006, 17:48
FernandH
FernandH is offline
Je kunt daarin gelijk hebben, wat die kont betreft.

Maar ik stel dit vast.

Tot eind 2005 konden renners en voetballers het zich allemaal veroorloven om dopingcontroles te omzeilen, omdat ze toen allemaal ADHD of autisme hadden.

Sinds ik een beetje aan de bel trek, heeft de Vlaamse gemeenschap zoiets onmogelijk gemaakt en zijn plots al die jonge renners en voetballers op een wonderbaarlijke wijze genezen van ADHD en autisme.

Maar nu zijn ze allemaal ziek aan ... depressies.

En een groot geluk voor hen : de SSRI's staan (voorlopig) nog niet op de lijst van de dopingsproducten.

Nu slikken ze allemaal serieuze doseringen antidepressiva.

Want net als jij heeft men op de verantwoordelijke ministeries het verstand van ... een kont.

Renners en voetballers zijn dus duidelijk veel slimmer.
__________________
http://blog.seniorennet.be/rilatine
Oud 08-07-2006, 12:33
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
FernandH schreef op 04-07-2006 @ 18:48 :
Je kunt daarin gelijk hebben, wat die kont betreft.

Maar ik stel dit vast.

Tot eind 2005 konden renners en voetballers het zich allemaal veroorloven om dopingcontroles te omzeilen, omdat ze toen allemaal ADHD of autisme hadden.

Sinds ik een beetje aan de bel trek, heeft de Vlaamse gemeenschap zoiets onmogelijk gemaakt en zijn plots al die jonge renners en voetballers op een wonderbaarlijke wijze genezen van ADHD en autisme.

Maar nu zijn ze allemaal ziek aan ... depressies.

En een groot geluk voor hen : de SSRI's staan (voorlopig) nog niet op de lijst van de dopingsproducten.

Nu slikken ze allemaal serieuze doseringen antidepressiva.

Want net als jij heeft men op de verantwoordelijke ministeries het verstand van ... een kont.

Renners en voetballers zijn dus duidelijk veel slimmer.
Ik liet het aan de psychiater op mijn werk lezen, zij moest er erg hartelijk om lachen.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 17-07-2006, 10:45
Adgertic Z4
Avatar van Adgertic Z4
Adgertic Z4 is offline
Ik heb er ooit aan gedacht om eventueel medicatie aan te vragen via mijn praatman. (zo noem ik dat...) maar na een paar sessies bleek al dat ik gewoon af en toe lekker alles eruit moet gooien en dat medicatie bij mij geen zin heeft.
Alleen rustig doorleven en als er stressvolle situaties zich voordoen en ik voel dat het misschien mis gaat weer die vent opbellen... Uiterst relax om te weten dat ie altijd klaar staat.
__________________
Ik heb geen openningszin maar ik doe je vriendin.
Oud 08-08-2006, 13:44
Verwijderd
Ik ben sinds vorige week aan het afbouwen met de Risperdal Consta. (Ik zat op 37,5 mg, ben nu naar 25 mg gegaan).
Ik heb dit al een keer eerder gedaan, maar dat was niet echt in een stabiele periode en dat ging al gauw mis.

Ik vroeg me af of er hier mensen waren die er ervaring mee hebben, met het afbouwen van Risperdal Consta ? En na hoeveel weken begon je het te merken, het afbouwen ? En wat merkte je ?

Er zijn bij mij dus een aantal verschijnselen die ik de vorige keer na het afbouwen na een week of wat kreeg, maar ik weet niet of dat nou verschijnselen van het afbouwen waren of waarschuwingssignalen voor de volgende crisis.
Oud 08-08-2006, 18:24
Verwijderd
Ik heb een tijdje AD gebruikt en heb incidenteel nog een aantal dingen gehad (oxazepam, haldol ed). Ik ben nu helemaal van m'n medicijnen af maar heb nog eea over. Mijn dilemma is; ik wil nooit meer van die pillen slikken, maar op de een of andere manier durf(?) ik ze niet terug te brengen naar de apotheek, omdat ik bang ben dat het alsnog mis gaat....

Kent iemand dit?
Oud 11-08-2006, 22:38
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
byebye schreef op 08-08-2006 @ 19:24 :
Ik heb een tijdje AD gebruikt en heb incidenteel nog een aantal dingen gehad (oxazepam, haldol ed). Ik ben nu helemaal van m'n medicijnen af maar heb nog eea over. Mijn dilemma is; ik wil nooit meer van die pillen slikken, maar op de een of andere manier durf(?) ik ze niet terug te brengen naar de apotheek, omdat ik bang ben dat het alsnog mis gaat....

Kent iemand dit?
Voordat antidepressiva en antipsychotica werkt, ben je zo een aantal weken verder... Dus een snelle fix is het sowieso niet, misschien kan je er dan makkelijker afstand van doen? Oxazepam kun je wel voor nood achter de hand houden?!


Of ik het herken? ik zit nog in de fase dat ik naar 6 jaar niet meer durf te stoppen omdat ik niet weet hoe ik me zonder voel (AD's) Dus ik vind het wel heel stoer dat je het helemaal op eigen kracht doet
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 13-08-2006, 14:04
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 11-08-2006 @ 23:38 :
Of ik het herken? ik zit nog in de fase dat ik naar 6 jaar niet meer durf te stoppen omdat ik niet weet hoe ik me zonder voel (AD's) Dus ik vind het wel heel stoer dat je het helemaal op eigen kracht doet
Ik vond het in eerste instantie heel fijn om af te gaan bouwen, maar merkte daarna pas hoe vlak het me gehouden had (AD's). Schrok ervan van hoeveel ik weer voelde, maar uiteindelijk is zonder fijner dan met, vind ik!

Ik denk dat ik na de vakantie de boel maar eens ga inleveren bij de apotheek...
Oud 13-08-2006, 22:46
Alizée!
Avatar van Alizée!
Alizée! is offline
Waarvoor word Fluoxetine (Prozac®) meestal gebruikt? En wat zijn de bijwerkingen ervan?
Oud 13-08-2006, 23:38
Verwijderd
Citaat:
Alizée! schreef op 13-08-2006 @ 23:46 :
Waarvoor word Fluoxetine (Prozac®) meestal gebruikt? En wat zijn de bijwerkingen ervan?
http://www.hulpgids.nl/medicijnen/me...fluoxetine.htm
Oud 14-08-2006, 01:42
Alizée!
Avatar van Alizée!
Alizée! is offline
Mensen hier die het gebruiken?
Oud 14-08-2006, 20:24
Verwijderd
Citaat:
Alizée! schreef op 14-08-2006 @ 02:42 :
Mensen hier die het gebruiken?
Ik heb het gebruikt, ik weet niet wat je vraag is?
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:42.