Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2008, 15:34
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
Missy, waarom zou het niet lukken? Je hebt nog een week. Ik lees dit topic weleens en volgens mij doe je hartstikke veel. En hoef je dus niet zo negatief te doen. .
Het uitzoek- en leesgedeelte van m'n scriptie is het probleem niet, maar ik vind het schrijven zo verschrikkelijk. Door mijn perfectionisme typ ik heel langzaam (het duurt erg lang voordat ik iets op papier heb waar ik tevreden over ben) en het is nu vast toch weer niet goed, ik moet het nu al voor de 3e keer verbeteren/aanpassen. Ik weet dat je op die manier een scriptie schrijft, maar ik vind die kritiek zo vervelend, helemaal als ik dus net tevreden was met wat ik geschreven had. Ik heb het schrijven nu dus zo lang mogelijk uitgesteld, dus nu heb ik nog maar een week. En 2 punten waar ze bij het vorige gesprek veel kritiek op hadden, zijn erg lastig goed uit te zoeken, het lukt niet erg. En dan m'n opzet nog, welke case studies ga ik doen, ik heb er 1, maar moet er nog 1 of 2. Hoe moet ik het allemaal opschrijven, daar raak ik gestresst van, helemaal met nog maar een week. Op zich zou die inleiding wel moeten kunnen in een week, maar ik zie hoofdstuk 1 dus helemaal niet zitten. Denk dat ik maar alleen voor m'n complete inleiding ga, dan heb ik in hun ogen natuurlijk wel heel weinig gedaan, maarja. Het gaat erom dat ik vorder met die scriptie en dan maar op mijn tempo.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-06-2008, 15:56
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
ik voel me zo'n loser...
waarom kan ik niet gewoon doorgaan met mijn studie, waarom moet ik het weer opgeven. Wat moet ik doen..

En woensdag had ik dus een gesprek in Apeldoorn, maar de bussen rijden daar niet..
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 16:11
Nyawa
Citaat:
*verhaal*
Kun je je niet aanmelden voor zo'n scriptieschrijfgroep of hebben ze die niet bij de UvA? Misschien kunnen ze je daar helpen je perfectionisme wat te onderdrukken. Het hoeft echt niet in één keer goed te zijn; je bent niet voor niets nog in opleiding. Probeer gewoon wat achter elkaar te typen, ook al vind je het slecht, en dan zul je zien dat het misschien nog best wel mee valt met die kritiek. Is het niet goed, nou, dan verbeter je het gewoon. Fouten maken mag .
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Het hoeft echt niet in één keer goed te zijn; je bent niet voor niets nog in opleiding.
Ook als je niet meer in opleiding bent zal iets zelden in één keer goed (moeten) zijn. Je moest eens weten wat voor commentaar AIO'ers en docenten ed op elkaars werk geven...die schijnen heel hard tegen elkaar te zijn. Fouten maken mag idd, daar leer je alleen maar van, zonder fouten te maken leer je ook niet en zou je opleiding voor niets zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 16:35
Verwijderd
Nee, ik ben er niet trots op, maarja.
Daar is ook niet meer onderuit te komen.

Eeeeeen we hebben een nieuw huis! En we krijgen donderdag al de sleutel en ik ben helemaal blij!

Hihi.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 17:04
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Het uitzoek- en leesgedeelte van m'n scriptie is het probleem niet, maar ik vind het schrijven zo verschrikkelijk. Door mijn perfectionisme typ ik heel langzaam (het duurt erg lang voordat ik iets op papier heb waar ik tevreden over ben) en het is nu vast toch weer niet goed, ik moet het nu al voor de 3e keer verbeteren/aanpassen. Ik weet dat je op die manier een scriptie schrijft, maar ik vind die kritiek zo vervelend, helemaal als ik dus net tevreden was met wat ik geschreven had. Ik heb het schrijven nu dus zo lang mogelijk uitgesteld, dus nu heb ik nog maar een week. En 2 punten waar ze bij het vorige gesprek veel kritiek op hadden, zijn erg lastig goed uit te zoeken, het lukt niet erg. En dan m'n opzet nog, welke case studies ga ik doen, ik heb er 1, maar moet er nog 1 of 2. Hoe moet ik het allemaal opschrijven, daar raak ik gestresst van, helemaal met nog maar een week. Op zich zou die inleiding wel moeten kunnen in een week, maar ik zie hoofdstuk 1 dus helemaal niet zitten. Denk dat ik maar alleen voor m'n complete inleiding ga, dan heb ik in hun ogen natuurlijk wel heel weinig gedaan, maarja. Het gaat erom dat ik vorder met die scriptie en dan maar op mijn tempo.
Dat heb ik ook, daarom heb ik me maar aangemeld voor de scriptieversnellingsgroep
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 17:30
Verwijderd
Ja pfrt dan niet.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 17:37
Verwijderd
Wat een klotedag. Ik voel me verschrikkelijk labiel en ik kan de hele tijd wel janken zo slecht voel ik me. Verdorie, waarom moet ik me toch steeds zo vastklampen en werkelijk álles op mezelf betrekken?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 17:50
Verwijderd
Citaat:
ik voel me zo'n loser...
waarom kan ik niet gewoon doorgaan met mijn studie, waarom moet ik het weer opgeven. Wat moet ik doen..

En woensdag had ik dus een gesprek in Apeldoorn, maar de bussen rijden daar niet..
Kun je je fiets niet meenemen in de trein? Of op het station een fiets huren?
Lukt het niet om nog 2 weken vol te houden met je studie? Dan is het jaar klaar!
*knuf*

OT: Owh
Deze week laatste presentatie, maar ik kan er geen 'normale' informatie over vinden; óf het blijft heel oppervlakkig óf het is ineens superingewikkeld. En ik heb nog maar 2 dagen, en morgen heb ik ook nog andere dingen te doen.
En nu moet ik voor een ander vak nog aan de slag, want dat moet morgen af zijn.

Bahbahbah. Ik wil vakantie.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 18:14
Verwijderd
Zo. ik heb mijn blog veranderd. Ik moet me gauw weer aan mijn dieet gaan houden, want ik krijg hoofdpijn van suiker, ik heb eindelijk al mijn afspraken gebeld, en ik krijg morgen de hele dag betaald om naar iemand te luisteren. Ik kon geen kado voor Vriend kopen omdat de winkels dicht waren, ik had een heimwee momentje toen ik wat filmpjes en fotos tegenkwam, en...naja. Een hele hoop eigenlijk. even chaos. Maar vandaag geeft dat niet. Vandaag kan ik denken dat het wel oke komt allemaal. Vandaag kan ik zelfs denken dat mijn plekje aan de andere kant van de wereld nog niet helemaal vergeven is, en vandaag kan ik denken dat het hier ook wel een beetje leuk is. Eens kijken wat ik morgen allemaal denk
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 18:41
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
ik voel me zo'n loser...
waarom kan ik niet gewoon doorgaan met mijn studie, waarom moet ik het weer opgeven. Wat moet ik doen..

En woensdag had ik dus een gesprek in Apeldoorn, maar de bussen rijden daar niet..
In de spits (voor 9.00 uur en tussen 16.00 uur en 19.00 uur) rijden de bussen wel Ik weet niet of je daar wat aan hebt of dat je die afspraak kunt verzetten naar een gunstiger tijdstip dat ze wel rijden ofzo?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 19:28
moon
Avatar van moon
moon is offline
Soms zou je zoveel willen zeggen, soms kan je niet op de woorden komen, maar het maakt niet uit wat je zegt als het gevoel erachter klopt. Woorden vertellen nooit zoveel als een gevoel kan vertellen.
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 20:05
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Bleh... kut, kut, kut emoties. Waarom kan ik ze niet naar hem uiten als dat echt nodig is en ga ik dan vervelend doen. Ik wil helemaal niet vervelend doen tegen hem, ik wil lief zijn. En nee, het is niet fijn om het gevoel te hebben dat je vriendje het niet voor je over heeft naar je toe te komen als je verhuist bent. Maar als ik meteen had gezegd wat me dwars zat,was het weekend niet zo kut geweest. ik moet hem echt een proberen te zeggen dat zijn houding tov van mij als me iets dwarszit me echt niet helpt me te uiten. Hij wordt dan sarcastisch en soms zelfs een beetje denigrerend "Wat is er nu weer aan de hand" Nee schat, dat werkt; me steeds het gevoel geven dat ik me aanstel. Dat jij nou eeuwig door kan gaan zonder je gevoelens te uiten. fijn. Maar ik moet ze uiten anders draai ik echt helemaal door. Dat jij het moeilijk vindt me echt toe te laten, tja das kut voor mij, maar hou iig eens op met me steeds van je af te duwen. Ik vind dit aantrekken en afstoten spelletje niet leuk, daar word ik nou onzeker van al zeg je ernaast tienduizend keer dat je van me houdt. Ik wil er gewoon voor kunnen gaan, zonder steeds erbij stil te staan hoe je zal reageren, of je het wel leuk zal vinden, of je me niet afsnauwd. Aargh, waarom is dit zo ingewikkelt.
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 20:10
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
I know that you've been hurt before,
well, so have I, what can you do,
that doesn't mean you close the door
so stop blaming me, I don't blame you
I'm not some ghost from your past
the one who tore your heart in half
I'm not her, it's not my fault you're holding on to that
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 20:49
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
laat mij maar instorten, laat mij maar alleen, laat mij maar slapen.. just leave me
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 21:09
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
It's not the falling that makes a better human out of you.
It's the standing up again..
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 21:44
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Ik heb mijn moeder eindelijk voor het eerst sinds ze is opgenomen gezien, en gesproken. Heel vreemd. Maar wel fijn. Al heeft het echt al mijn energie gekost.
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 22:13
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Pfoej, dat is lang geleden, dat ik hier was. Ik werk me echt dood en ik heb het gevoel dat het niets helpt. Morgen het laatste gewone tentamen en dan daarna nog een en nog een. En dan op vakantie, ik heb het gevoel dat dat ook werk is. Ik hang het liefst gewoon op de bank. Thuis. Ik WIL mijn tentamen halen.
Nu ga ik douchen en geen koppijn krijgen en grrrrrr ik wil niet meer leren.
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 22:25
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
ik voel me zo'n loser...
waarom kan ik niet gewoon doorgaan met mijn studie, waarom moet ik het weer opgeven. Wat moet ik doen..

En woensdag had ik dus een gesprek in Apeldoorn, maar de bussen rijden daar niet..
Fiets in de trein gooien (kost wel 6,60€). Hoewel ik niet weet hoever het daar vandaan zit.. Apeldoorn heeft een beetje crap station.. De verbindingen vind ik niet zo geniaal, maar het ligt er natuurlijk ook aan waar je vandaan komt. Anders kun je misschien een sponser voor een taxi vinden? Veel sterkte!

Ik ben totaal gaarrrr. Lekker naar bed... Muziekje aan... Slapen maarrrrr!
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 23:57
Redhair
Redhair is offline
Ja, retard dus. Stupid retard. Ik voel me ook dik, stommeling. Ik ben niet dik, dat weet ik, dus moet me ook niet dik voelen. En dat kutverleden, dat ellendige kutverleden. Soms wil ik zo veel drugs dat mijn verleden voor altijd gewist is, maar dat kan niet, dus ga ik ook niet proberen. Nee, van die drugs blijf ik af, dat moet er nog eens bijkomen nu.
Hij vroeg wat er was, ik sloot hem buiten. Er is niks. Dat kutte buitensluiten altijd.

We wilden naar een teknofestival gaan, maar aan de buik en tepels van mijn kat te zien is ze zwanger, dan is ze tegen die tijd uitgeteld. Byebye vakantie. Hij ging al zonder mij naar tsjechie, omdat we toen net wat hadden en hij al met anderen ging. Nu gaat hij daar weer zonder mij heen, omdat die kittens er komen. Jammer, ik zag deze zomer voor me, reizend met hem door europa naar de festivals. Hopenlijk kunnen we in augustus wel naar het oostblok gaan. Maar goed, kittens zijn ook hartstikke leuk, het komt alleen niet zo uit op het moment.

Zat vanavond ook nog even in de kroeg met een huisgenoot en vriend, ik zou betalen. De pinautomaat daar begaf het en we hadden maar twee euro contant, dus hoefden dat maar te betalen. Relax.
__________________
Digital ash in a digital urn.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 10:21
Verwijderd
Oh bahbahbah.
Ik moet nú aan de slag met m'n laatste presentatie, ik zit echt in tijdnood. Maar ik heb echt zó geen zin. Stom vak.
*moppert*
Nog 10 minuten pauzeren, dan echt aan de slag.

Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 10:59
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
Kun je je niet aanmelden voor zo'n scriptieschrijfgroep of hebben ze die niet bij de UvA? Misschien kunnen ze je daar helpen je perfectionisme wat te onderdrukken. Het hoeft echt niet in één keer goed te zijn; je bent niet voor niets nog in opleiding. Probeer gewoon wat achter elkaar te typen, ook al vind je het slecht, en dan zul je zien dat het misschien nog best wel mee valt met die kritiek. Is het niet goed, nou, dan verbeter je het gewoon. Fouten maken mag .
Dankje. Ik weet dat het niet perfect hoeft te zijn. Maar de vorige keer was het dat bijna wel en moest ik er nog veel aan verbeteren. Maar ja, ik moet maar gewoon wat typen en het dan niet net zolang verbeteren totdat ik er tevreden over ben. Ik krijg nu vast ook nog commentaar, dus het moet toch weer anders waarschijnlijk. En ja, zo'n scriptiecursus, die starten niet meer voor de vakantie, misschien doe ik dat in september wel op de VU.

OT: te laat naar bed, te laat op. Maar als ik nou braaf ga typen, kan ik nog best veel doen en wordt dit toch nog een nuttige dag.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 11:07
Verwijderd
Come gather 'round people
Wherever you roam
And admit that the waters
Around you have grown
And accept it that soon
You'll be drenched to the bone.
If your time to you
Is worth savin'
Then you better start swimmin'
Or you'll sink like a stone
For the times they are a-changin'.

Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 11:35
Verwijderd
Het voelt zo naar... Ik wil niet voelen, ik wil dit niet. Argh, help. Nee laat me maar. Verwarring. Ik ga nu aan m'n verslag, ik moet wel...
Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 12:20
Verwijderd
@Missy1234567890: Misschien vinden zij wel niet hetzelfde perfect als hetgeen wat jij (bijna) perfect vindt? Of misschien is het wel helemaal niet mogelijk dat iets meteen perfect is (of dat het uberhaupt perfect wordt - meningen verschillen altijd)?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 12:42
Verwijderd
Het lukt echt voor geen meter. Kan me er niet toe zetten. En over 45 minuten moet ik 'al' weg.
Ik geef het nu even op, vanavond maar weer verder. Dan moet het echt gaan gebeuren...
Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 14:13
Redhair
Redhair is offline
Een korte meet van een half uur met IcedEarth gehad, dat was leuk.

Laatst kwam ik N. tegen, hij zat in de auto en moest mij voorang verlenen, het voelde raar voor hem langs te lopen. Net zat hij bij mijn buren buiten. Ik kan er niet tegen als ik hem tegenkom, hij blijft dan de rest van de dag in mijn hoofd zitten. Die jongen heeft nog steeds een te grote invloed op me. Het is al bijna een half jaar geleden dat we elkaar voor het laatst zagen, op een leuke manier. Al bijna een half jaar geleden dat ik tegen hem zei dat hij een keuze moest maken, omdat ik het stiekeme niet meer trok. Hij had geen kans meer om te kiezen, zijn vriendin wist het toen al van ons. Waarom kan ik het nog niet achter me laten? Waarom blijft hij de rest van de dag in mijn kop zitten als ik hem even zie? Ik mag hem niet meer, praat altijd negatief over hem, geef op hem af, maar als ik hem zie vergeet ik al die dingen. Dan voel ik me een klein meisje, voel ik me bijna verlegen. Verlegen voor die grote jongen, die zo onbereikbaar is. Wtf, waarom voel ik me dan toch zo? Ik heb K., ik ben hartstikke gek op hem, fuck N., ik heb een hekel aan hem, hij is een klootzak, ik wil me niet dat kleine meisje voelen. Maar hee, ik ken hem al zo lang. Vroeger speelden we samen, we zijn jarenlang vrienden geweest, we hebben een 'verhouding' gehad, het is niet gek dat ik me zo voel als ik hem zie. We hebben alles vergooid met wat we gedaan hebben, het is niet de eerste keer dat ik hem een klootzak vind, dat ik een hekel aan hem heb. Dat heb ik vroeger ook zo vaak gehad, als hij weer eens pleite was.

Blaatblaat, ik moest het even kwijt. Gezeik ook altijd. Pffft. Stomme gevoelens. Hahah, wat voel ik me nu een dom geit. Hehehe.
__________________
Digital ash in a digital urn.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 17:39
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Ik ben geslaagd voor de SPW!!!!

Nu stilletjes duimen dat mijn moeder bij de diploma uitreiking kan zijn, maar volgens mij kan ik dat gewoon beter vergeten...
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 17:46
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Ik ben geslaagd voor de SPW!!!!

Nu stilletjes duimen dat mijn moeder bij de diploma uitreiking kan zijn, maar volgens mij kan ik dat gewoon beter vergeten...
Gefeliciteeeeeeeeeeeeeeeeeerd!!!!!!!!
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 18:12
Verwijderd
Gefeliciteerd, justhanna!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 18:18
Verwijderd
@ justhanna: fijn gevoel lijkt me, een papiertje hebben!! Gefeliciteerd!!

ontopic: omg, ik heb zoiets leuks gezien om m'n laptop mee te pimpen. een foto op de buitenkant. Dat wil ik wel, maar daar heb ik nu geen geld voor
Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 18:33
Verwijderd
OMG, ik snap niks van mezelf, ik sla iedere keer weer om. Maar vandaag, nu, op dit moment, gaat het, voor de verandering, GOED ! Jeeeee, wat ben ik blij dat ik A. weer heb gezien. Maar wat ging dat snel voorbij. Over een paar weken, dan pas weer. En dan in ieder geval een hele tijd niet.. Niet te veel over nadenken, het gaat goed, weet je nog?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 18:45
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Dank jullie!

@ Nattigheid: volgens mij geloof ik het pas als ik hem echt zelf in handen heb

Ik heb m'n stage voor aankomend jaar ook zo ongeveer rond. Ik moet nog teruggebeld worden voor een kennismakingsgesprek, maar ik moet maar even aannemen dat dat helemaal goed gaat komen en proberen daar niet over te stressen...
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 19:16
Verwijderd
Ik ben een leergierig mens, maar ik sta nu al bijna een jaar stil. Ja, ik leer veel over mijzelf, maar dat is niet de voldoening die ik zoek. Ik heb het afgelopen jaar zelf dingen geprobeerd, ik wil zo veel, ik vind zo veel leuk, maar in mijn eentje kom ik niet vooruit. Ik wil een cursus gaan volgen, mijzelf ontwikkelen. Ik heb net wat gegoogled en ik vind heel veel leuk, maar het is allemaal zo teringduur. Pff.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 19:44
Verwijderd
Citaat:
Ik ben een leergierig mens, maar ik sta nu al bijna een jaar stil. Ja, ik leer veel over mijzelf, maar dat is niet de voldoening die ik zoek. Ik heb het afgelopen jaar zelf dingen geprobeerd, ik wil zo veel, ik vind zo veel leuk, maar in mijn eentje kom ik niet vooruit. Ik wil een cursus gaan volgen, mijzelf ontwikkelen. Ik heb net wat gegoogled en ik vind heel veel leuk, maar het is allemaal zo teringduur. Pff.
Ik lees hier nogal wat, dus even tussendoor: heb jij niet dit jaar een naaicursus gevolgd? Zoja, dat is toch ook wat? Niet te snel zeggen dat je stil staat hoor!

OT: hmmmja even niet denken.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 20:14
Verwijderd
Gefeliciteerd justhanna!

OT: Iedereen vraagt aan me vandaag hoe ik me voel op m'n oudejaarsdag. Ik wist helemaal niet wat dat betekende, maar zo noemen ze dat dus omdat ik morgen jarig ben. Nou, weer wat geleerd. Maar goed, morgen is het ook een jaar geleden dat het neefje van een van mijn vriendinnen verongelukte. Dat voelt wel raar, ik vier mijn verjaardag en die mensen herdenken hun zoon. Dat zei M. ook toen ik haar sprak, dat dat wel dubbel was.
Ik heb daarnet 20 minuten met W. aan de telefoon gezeten, gewoon een beetje gek doen en ook wel serieus praten. Voor anderen klinken die 20 minuten misschien erg kort, maar ik vind het wel knap van mezelf, want ik vind bellen ontzettend eng en nu ging het zomaar goed.
Vandaag was wel leuk, we zijn niet heel serieus meer bezig op school, maar daar is het vind ik te laat voor in het schooljaar. Ik had ook bijna geen huiswerk voor morgen, al gaan alle leraren wel als een gek toetsen opgeven om toch maar het hoofdstuk te hebben afgesloten voor de vakantie. Maar goed, morgen valt het 1e en het laatste uur uit, dus hoef ik maar van 2-4 naar school.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 20:29
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Kun je je fiets niet meenemen in de trein? Of op het station een fiets huren?
Lukt het niet om nog 2 weken vol te houden met je studie? Dan is het jaar klaar!
*knuf*
ja, ik ga het nog 2 weken volhouden en ik kijk wel wat ik haal van de toetsen.. De eerste is in ieder geval binnen, praktijkexamen stomazorg gehaald

ik heb via internet een plattegrond van Apeldoorn gevonden. En de stukjes aan elkaar geplakt. Ik heb de route gevonden.. (maar kan je fietsen op een gele weg.. ) naja, t zal wel lukken.
wel irritant met de fiets in de trein

gesprek bij Altrecht. eindelijk mijn verhaal gedaan. weinig tot geen reactie. Alleen dat vaststaat dat ik niet meer terug mag komen, ook niet na de behandeling in Apeldoorn, alsof ik een crimineel ben..
Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 20:51
Verwijderd
soms denk ik wel eens dat ik de wereld verkeerd bekijk, dat wat in mijn ogen een normale reactie is, blijkbaar niet normaal is. Misschien zijn mijn normen en waarden anders. Maar toch, elke reactie van onbegrip kwetst me weer.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 20:55
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
ja, ik ga het nog 2 weken volhouden en ik kijk wel wat ik haal van de toetsen.. De eerste is in ieder geval binnen, praktijkexamen stomazorg gehaald

ik heb via internet een plattegrond van Apeldoorn gevonden. En de stukjes aan elkaar geplakt. Ik heb de route gevonden.. (maar kan je fietsen op een gele weg.. ) naja, t zal wel lukken.
wel irritant met de fiets in de trein

gesprek bij Altrecht. eindelijk mijn verhaal gedaan. weinig tot geen reactie. Alleen dat vaststaat dat ik niet meer terug mag komen, ook niet na de behandeling in Apeldoorn, alsof ik een crimineel ben..
Voor het plannen van een fietsroute vind ik www.routenet.nl fijn, daar kan je namelijk op aanvinken dat je met de fiets wil. Dat staat bij route opties Dan kan je gelijk zien of je over die gele weg kunt fietsen. Meestal kan dat wel volgens mij, dan ligt er wel een fietspad langs.

Succes iig, ook nog met je tentamens en alvast gefeliciteerd met je praktijkexamen!
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 21:38
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
@ dolce: ook op www.viamichelin.com kun je een fietsroute berekenen. Het fijne aan die site vind ik dat je daar per 'belangrijk punt' een plaatje krijgt, zodat alle lastige stukken visueel te volgen zijn.
@ justhanna: gefeliciteerd! Dat geeft vast een lekker gevoel, als het besef eenmaal komt. Ik wou dat ik kon zeggen dat ik al afgestudeerd was... (nog eventjes volhouden!)
@ Missy1234567890: Probeer toch door te schrijven aan je scriptie. Het is makkelijker om dat te zeggen dan om dat te doen, dat weet ik. Als het niet lukt om complete hoofdstukken ineens te schrijven, schrijf dan alvast je kernwoorden op als kopje en maak daar met tekst een alinea van. Die kun je dan naderhand weer aan elkaar 'breien'. Op die manier is het bij uiteindelijk toch gelukt.

OT: *zucht* Heb ik de hele inhoud en grotendeels de layout van mijn afstudeerwerkstuk af (dat laatste mede dankzij Vriendjes hulp gisteravond) en wil ik het (zoals afgesproken) vandaag nog mailen naar mijn begeleider, is de bijlage te groot (bijna 10 MB). En nu had Vriendje een site gevonden waarmee ik een linkje zou kunnen sturen naar het bestand, maar die mail komt maar niet binnen. Ik ben moe, ik wil gaan slapen!

Ik ben wel trots op mezelf. Vandaag heb ik hard gewerkt aan mn afstudeerwerkstuk, mezelf goed opgepept om naar dat "sollicitatiegesprek" te gaan (nou ja, alleen formulieren tekenen en in ontvangst nemen voor mijn vakantiewerk), heb ik een klein cadeautje gekocht voor Vriendje voor-de-zomaar, heb ik op tijd gekookt (2 verschillende maaltijden) en ben ik op de fiets naar de zwemtraining gegaan. Daarna heb ik nog mijn werkstuk aangepast (spelfouten en kromme zinnen) en ben ik gaan wandelen. Best veel gedaan dus vandaag.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 21:49
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
@ Hawahaai: afgestudeerd ben ik nog niet Dat ben ik voor mijn gevoel pas als ik de SPH eindelijk heb afgemaakt. Ik heb de SPW in 1 jaar gedaan, om er even tussen uit te kunnen van de SPH.
En je hebt inderdaad veel gedaan vandaag, goed bezig!
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 22:18
Verwijderd
ik ben nog steeds heel gelukkig met alles en nu echt. zegmaar. tegenover mezelf.
en ik had geld te besteden. mm.
wel heel alleen alles, alleen shoppen, alleen een broodje eten, alleen reizen, alleen uitgaan, maar het is zoiets normaals (geworden?). das na 20 jaar nog steeds vreemd, maar het went.
mm en ik wil nog een knuffel als kersje op de vakantietaart <3 dat zou fijn zijn. maar het moet niet.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2008, 07:12
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
@ Hawahaai: afgestudeerd ben ik nog niet Dat ben ik voor mijn gevoel pas als ik de SPH eindelijk heb afgemaakt. Ik heb de SPW in 1 jaar gedaan, om er even tussen uit te kunnen van de SPH.
Ah, dat wist ik niet. Wel apart, maar vast ook heel leerzaam, om SPW 'tussendoor' te doen.

OT: Vanmiddag portfoliogesprek. Moet vast goedkomen, ik weet wat ik gedaan heb en wat ik geleerd heb. Nu nog even mijn stagemap en visiestuk doorlezen, dan kan ik vast antwoord geven op de vragen die ik krijg.
Verder moet ik nog goed nadenken over een titel voor mijn afstudeerwerkstuk; de ondertitel heb ik al, maar de titel wil maar niet komen. En een plaatje voor de voorkant, want anders is die zo saai. Maar het moet wel een toegevoegde waarde hebben, want een plaatje voor de leuk, daar doe ik niet aan. Even goed zoeken dus.
En misschien heb ik na al die dingen vanmiddag wel tijd om de foto's in te gaan plakken. Daar heb ik al zin in sinds ik ze opgehaald heb bij de Kruidvat. Hm, over foto's gesproken. Ik ben benieuwd wanneer mijn zusje weer op de computer kan en me terugmailt. Daar hangt het verjaardagscadeau voor oma wel van af. *zucht*
Met citaat reageren
Oud 18-06-2008, 08:20
Verwijderd
Citaat:
Verder moet ik nog goed nadenken over een titel voor mijn afstudeerwerkstuk; de ondertitel heb ik al, maar de titel wil maar niet komen. En een plaatje voor de voorkant, want anders is die zo saai. Maar het moet wel een toegevoegde waarde hebben, want een plaatje voor de leuk, daar doe ik niet aan. Even goed zoeken dus.
Waar gaat je afstudeerwerkstuk over?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2008, 09:18
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Waar gaat je afstudeerwerkstuk over?
Over het pedagogisch klimaat in een kleuterklas. Ik heb in mijn praktijkonderzoek onderzocht hoe ik met eenvoudige middelen (dus geen dure methode e.d.) het pedagogisch klimaat in mijn stageklas kon verbeteren. Ik heb kleine dingen uitgeprobeerd, zoals kinderen persoonlijk groeten bij binnenkomst en veel aandacht schenken aan positief gedrag. Omdat het grootste probleem in mijn ogen lag bij de sociale vaardigheden van de kinderen heb ik veel feedback gegeven bij conflictsituaties en heb ik kringgesprekken gehouden over omgaan met elkaar. De kleuters konden in de huishoek oefenen in de omgang met elkaar door middel van opdrachtkaartjes die ik gemaakt had.
Mijn ondertitel staat wel al vast, die is 'Met eenvoudige middelen werken aan het pedagogisch klimaat in de kleuterklas'. Maar ik krijg er geen passende en vlotte titel bij bedacht...
Met citaat reageren
Oud 18-06-2008, 09:48
Verwijderd
Citaat:
Over het pedagogisch klimaat in een kleuterklas. Ik heb in mijn praktijkonderzoek onderzocht hoe ik met eenvoudige middelen (dus geen dure methode e.d.) het pedagogisch klimaat in mijn stageklas kon verbeteren. Ik heb kleine dingen uitgeprobeerd, zoals kinderen persoonlijk groeten bij binnenkomst en veel aandacht schenken aan positief gedrag. Omdat het grootste probleem in mijn ogen lag bij de sociale vaardigheden van de kinderen heb ik veel feedback gegeven bij conflictsituaties en heb ik kringgesprekken gehouden over omgaan met elkaar. De kleuters konden in de huishoek oefenen in de omgang met elkaar door middel van opdrachtkaartjes die ik gemaakt had.
Mijn ondertitel staat wel al vast, die is 'Met eenvoudige middelen werken aan het pedagogisch klimaat in de kleuterklas'. Maar ik krijg er geen passende en vlotte titel bij bedacht...
Wat vind je van 'Goedemorgen!'?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2008, 10:24
Verwijderd
@HaWaHaai: Het verhaal over de kaartjes komt me bekend voor. Leuk onderwerp voor een afstudeerwerkstuk trouwens. En ook nog eens iets waar een school ook echt wat aan heeft...voor dure methodes is vaak geen geld.
Een titel...lastig hoor...maar misschien iets als 'Klimaatverandering'? Of als je iets hebt gevonden dat werkt, misschien dat je daar iets mee kunt? Inderdaad bv. 'Goedemorgen' als je hebt geconstateerd dat ieder kind bij binnenkomst persoonlijk groeten een positief effect heeft op het pedagogisch klimaat. Of 'Goed gedaan!' als veel complimentjes geven blijkt te helpen oid.
Kun je als afbeelding voor de voorkant geen foto gebruiken van de kinderen die in de huishoek met die kaartjes bezig zijn? Of anders een afbeelding van een kaartje wat passend is?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2008, 10:31
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Inderdaad, die opdrachtenkaartjes zijn als voorkant wel leuk denk ik En 'klimaatverandering' was ook het eerste wat mij te binnenschoot


Pff. Wat een gedoe met de IB-groep enzo. Hopelijk komt dat allemaal nog op tijd in orde. Anders vrijdag maar tijd maken om langs te gaan bij het service-kantoor? Zullen ze op mijn stage wel niet blij mee zijn... Maar goed, ik moet het toch geregeld hebben. Bah. Waarom moet alles tegenwoordig ook via internet? Op papieren formulieren kon je tenminste nog toelichting geven, via internet is die optie er vaak gewoon niet. Bah.
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Met citaat reageren
Oud 18-06-2008, 10:38
Verwijderd
He, wil ik een afspraak maken bij de tandarts, herkent het systeem m'n postcode + geboortedatum niet en lijkt 't dus alsof ik gewoon niet meer ben ingeschreven Bluh, ik heb géén zin in dit gedoe.

edit; mailtje gestuurd, mja, als ik moet bellen, dan doe ik het toch niet, dus dan maar mailen...

Damn, ik voel me slecht

Laatst gewijzigd op 18-06-2008 om 10:59.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2008, 10:44
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Leonoor: het was ook niet perfect, anders had ik er niet nog dingen aan hoeven te verbeteren, maar het was wel veel beter dan de vorige versie vond ik. Die vonden mijn begeleiders toen ook goed, terwijl ik die enorm slecht vond. Ja, meningen verschillen.

@ Hawahaai: ik ben nog niet met hoofdstukken bezig, maar met de inleiding en opzet. (al met al wel zo'n 10 pagina's, maar niet echt argumenteren nog dus)

OT: op de uni. Even wat primaire bronnen zoeken, Cicero enzo, en daar moet ik het dan maar mee staven. Ik kan er verder echt niks over vinden en het is ook niet zo en zo, maar zo en zo met heel veel uitzonderingen. Dan nog even naar het andere onderwerp dat ik moest verbeteren kijken en literatuur zoeken en anders gaat dat maar wat korter, het is nota bene de inleiding en het gaat nog niet eens over mijn geografisch gebied. Ik ben sowieso al veel te lang hiermee bezig. Morgen de hele dag typen in de UB.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Ctrl + V Topic #66
Retro*Love
500 19-04-2007 10:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25.