Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2009, 10:07
Verwijderd
Tering ik zeg weer veel te veel ja ja ja arghh dus nu werk ik de aankomende 7 weken, 5 dagen per week van 8 tot 6, top wat een vakantiebaan
Advertentie
Oud 19-06-2009, 10:19
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Citaat:
Studeer jij toevallig sociale geografie? Dat heb ik ooit ook nog willen gaan doen, toen ik al een andere studie deed, uiteindelijk niet gedaan.

Ja, stoppen is inderdaad een optie, maar ik zou wel even kijken hoe ver je nu al bent. Kun je niet met hetzelfde onderwerp een andere kant op, een andere begeleider proberen te krijgen en dan volgend jaar ermee verder. Dan wordt het allemaal minder stresserig en als je nu toch al bijna zeker weet dat je een onvoldoende gaat krijgen.

OT: ik ga nu eerst m´n tekst leren. Dan werken en dan vanavond maar even schoonmaken.
Jups ik doe sociale geografie idd
Maar het is meer dat dit onderwerp me ook totaal niet zint, ik heb het vanaf het begin niet interessant gevonden. Dus ik moet gaan bedenken wat ik wel leuk vind, misschien wel iets ruimtelijke spreiding van gezondheidszorg oid. Los daarvan mag ik niet met dit onderwerp doorgaan, omdat als je eenmaal te laat bent met inleveren, je een complete nieuwe thesis moet schrijven.

Maar er is zon last van mn schouders afgevallen
Oud 19-06-2009, 10:23
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
Hoe is t met je?
Goed want ik ben verliefd en het is wederzijds.
Slecht want ik bedrieg iemand die me ontzettend dierbaar is.

Dat vat het wel zo'n beetje samen. Ik denk dat ik niet volledig van de verliefdheid en de momenten dat hij en ik bij elkaar zijn kan genieten omdat ik gewoon een geweten heb. Maar tegelijkertijd is het ook heel fijn, ben ik zo blij als ik bij hem ben, hebben we het zo leuk samen en is alles zo vanzelfsprekend en natuurlijk. Ik heb ook helemaal nergens spijt van. I'ts better to regret something you did thatn something you didn't do. De drummer is nu op tour, komt aan het einde van de maand terug en dan hebben we ruim een week samen. Dan komt mijn zusje hierheen en ga ik reizen, en gaat hij ook weer op tour. En hij komt pas terug als ik al naar huis ben, en kan me dus niet naar het vliegveld brengen, wat hij wel van plan was. We moeten dus op 10 juli afscheid nemen.

En ondertussen word ik echt gek. Als mijn vriend belt weet ik niet wat ik moet zeggen. Hij is alleen maar heel blij en zegt dingen als: Ik ben zo blij dat je weer bijna thuis bent, ik ben zo blij dat alles straks gewoon weer zoals voorheen is, ik mis je, ik houd van je, ik moet zoveel aan je denken. En daar kan ik echt niks op terugzeggen. Hij merkt volgens mij wel dat er iets aan de hand is, want de afgelopen paar keer dat hij belde kwam het steeds echt niet uit, en gisteren vroeg hij wanneer hij me dan wél zou kunnen bellen. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om over de telefoon te vertellen dat ik na terugkomst in Nederland niet verder kan/wil gaan zoals eerst. Maar ik kan er eigenlijk ook niet mee wachten tot ik weer terug ben, want straks staat hij daar met zijn ouders op het vliegveld om me op te halen, is dolblij dat ik er eindelijk weer ben en krijgt dan een enorme klap in z'n gezicht als ik ineens zeg dat ik niet bij hem ga wonen. Moeilijk moeilijk moeilijk...

Ik wil genieten van deze verliefdheid zolang het kan, want straks hebben we geen tijd meer! De drummer is er ook zo serieus over, zo zeker dat we de toekomst samen door gaan brengen ofzo. En ik denk: we staan zo aan het begin van iets, hebben geen idee waar het heen gaat, wonen in zulke verschillende werelden: we zien het wel. Ik geef iets op waarvan ik heel zeker weet dat het de rest van mijn leven had kunnen duren, en krijg er iets voor terug dat heel mooi lijkt, maar wat zo onzeker is. Is dat wel zo slim?
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 19-06-2009, 11:03
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ze zijn aan het heien, maar het kan me lekker niets schelen want we worden ineens toch uitgenodigd voor een tweekamerappartement en o, ik hoop echt dat dat dan leuk is en dat we daar dan kunnen gaan wonen
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 19-06-2009, 11:55
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Ik geloof dat ik me in tijden niet zo goed gevoeld heb, geslaagd, vakantie, vrienden, fijne vooruitzichten. Op naar de rest van mijn leven!

And I believe that we'll conceive
to make in hell for us a heaven.
A brave new world, a promised land,
a fortitude of hearts and minds.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 19-06-2009, 11:58
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ze zijn aan het heien, maar het kan me lekker niets schelen want we worden ineens toch uitgenodigd voor een tweekamerappartement en o, ik hoop echt dat dat dan leuk is en dat we daar dan kunnen gaan wonen
Ow, wat cool! Ook in Utrecht? Ik vind m'n huisje zooo fijn, zeker met z'n tweetjes Hoop echt dat het leuk is
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 19-06-2009, 15:33
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Gefeliciteerd geslaagden!

Ik heb hoop terwijl ik weet dat het kansloos is en ik hierdoor een tweede klap ga krijgen. Maar het helpt, ik voel me er beter door en kan me concentreren met leren. Dus ik laat mezelf in de ontkenningsfase zitten en blijf dat beetje hoop houden. De klappen vang ik wel op na mijn tentamen.
Het is alleen vervelend dat mijn moeder dezelfde gedachte uitsprak.
En ik vind dat ik niet netjes behandeld word. Maar we zullen wel zien hoe het allemaal gaat lopen. Nu eerst concentreren op het tentamen, want het zou zonde zijn als ik nu het allerlaatste tentamen ga verpesten.
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 19-06-2009, 19:19
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Ze zijn aan het heien, maar het kan me lekker niets schelen want we worden ineens toch uitgenodigd voor een tweekamerappartement en o, ik hoop echt dat dat dan leuk is en dat we daar dan kunnen gaan wonen
Wist niet dat jij ook op IBB woont.

Ik vond het heien wél stomvervelend, vooral gister toen ze nóg eerder begonnen dan ik moest opstaan.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Oud 19-06-2009, 20:05
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
@alle geslaagde gefeliciteerd.
@lentekriebel kom je dan zoveel aan van seroquel?.
dat wist ik helemaal niet en ik gebruik het zelf ook.

ot.

om gisteren avond thuis te komen vond ik heel fijn.
en het werken was gezellig vandaag.
okal was ik soms wel wat afwezig.
en het heen en terugfietsen met een collega van de leiding was ook heel gezellig.
daarna ben ik nog even met me moeder en me neefje naar het dorp geweest.
en toen heb ik gelijk wat boodschappen gehaald.
en morgen middag hebben we een bbq van de neef van me moeder.
en ik moet morgen nog wat voor vaderdag kopen en voor een andere collega.
en zondag ga ik mischien op bezoek bij die collega van de leiding en zijn vrouw.
en gisteren ben ik weer een aantal keer gebeld door onbekende nummers.
en zelfs eentje met nummer maar die kende ik ook al niet
en me eerste onbekende beller voor vanavond is al weer binnen ja ja.
ik heb maar een grote mond gegeven aan de telefoon.
en vanavond ga ik verder msne en tv kijken en smse denk ik.
en mischien nog een spelletje op internet.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 19-06-2009, 21:42
Verwijderd
hmpf is het dan raar om het iemand te gunnen die op straat komt te staan?
Iemand die je bedrogen heeft, je behandelt heeft als.....
Iemand die inspeelde op je instabiliteit.
Nou nee. Het maakt me geen moer uit. Is diegene gegund.
En verder bijna klaar. Volgende week nog een herkansing.
Dan vakantie. Nu al het drukke gedoe voorbij is voel ik me rotte gevoel weer opborrelen.
Great.
Oud 19-06-2009, 21:44
Verwijderd
Citaat:
Gefeliciteerd voor de geslaagden!

Ik heb vandaag best een ok dag. Vanochtend lekker gesport en ik ga het volhouden ook! Gisteren was ik bij de huisarts en die moest er nog even inpeperen dat ik toch wat moet afvallen. Ja verdomme had niemand me maar ooit die seroquel voorgeschreven, dan zat ik nog op goed gewicht. Nu moet ik er weer alles aan doen om de kilo's die er met seroquel zijn bijgekomen er weer vanaf te krijgen. Maar vandaag in ieder geval niet gesnoept en flink gesport. Vanmiddag was ik weer eens moe en heb ik de hele middag geslapen. Vanavond moest ik voor de hele groep koken en dat vond ik best wel spannend maar het is goed gelukt. Mensen waren tevreden. Vonden het zelfs lekker. Strakjes naar een vriendinnetje toe en dan is de dag alweer om.
Dam ik wist echt niet dat je van seroquel aankwam.
Ik had ooit zyprexa en daar kwam ik wel van aan!
Ik ben nu juist naar seroquel gegaan. Maar fijn zit je dan mee
Maar als het je zoveel helpt.. dan ja ik weet niet. zorgen dat je zo blijft.
een paar kilo te zwaar en goed te pas zijn lijkt me beter dan andersom.
Maar ja ik weet niet. Iig succes met sporten enzo.
Oud 20-06-2009, 00:49
Verwijderd
WAT THE FUCK mijn vriendin heeft even twee kaartjes geregeld voor een concert van papa roach, voor komende zaterdag!!
goddomme wat houd ik van dat wijf <3
haaaa ik ben happy
ik slaap onder mijn creativiteitsketting en purrrrr <3 <3 ik kon geen vloer bedenken voor mijn slaapkamer-die-straks-naar-zolder-verplaatst, het word mediteren geblazen daar en toen droomde ik over een vloer van zand. wtf wat geniaal. doen dus, lekker cheapo ook allemaal al een tijdje geleden gedroomd maar ik weet nu zeker dat ik het ga doen. het is míjn huis tenslotte (en mijn vriendinnetje vind het ook een leuk idee trouwens )

*stuiter over nog-steeds-geel forum*
Oud 20-06-2009, 07:01
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Ik weet niet meer wat ik met mezelf aan moet. Het ene moment lijk ik heel sterk in mijn schoenen te staan, het volgende wordt ik door elk briesje omgeblazen. Ik voel me zo labiel als een veertje in de storm. Gisteren besloten om niet met die medicatie door te gaan, ineens kwam het bij me binnen dat ik dat helemaal niet wil. Ik wil het zelf doen, ik wil niet afgevlakt worden, ik wil niet twijfelen aan of de gedachten en gevoelens die ik heb nog wel van mij zijn. Ook al maak ik het nu vast 10x zo moeilijk voor mezelf, ik wil het niet. Mijn eigen therapeut moest ik 'overtuigen' van mijn standpunt, zelfs haar. Mijn ouders vinden het stom van me, alsof ik het mezelf niet gun om beter te worden, net als mijn vriendin P. 'Tja.. als je het echt niet wilt, ja dan moet je het niet doen natuurlijk. Maar..' en daar komt dan het hele verhaal achteraan, waarom ik het toch zou moeten doen, waarom ik de verkeerde beslissing heb genomen. En dan weet ik het helemaal niet meer zo zeker, dan weet ik niet meer of ik het nou goed doe. Ik barst de hele week al in tranen uit, niet alleen om dit soort dingen maar om alles wat ik verkeerd lijk te doen. Wat is het toch dat ik nooit mensen tevreden kan stellen, laat staan mezelf. Ik zit mezelf zooo in de weg, ik wil van alles maar ik doe het niet, ik doe van alles wat ik niet wil. Het werkt niet, ik kan dit niet, die constante spanning. En de enige oplossing is verboden terrein.
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 20-06-2009, 08:58
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Wist niet dat jij ook op IBB woont.

Ik vond het heien wél stomvervelend, vooral gister toen ze nóg eerder begonnen dan ik moest opstaan.
Jij woont ook op de IBB? En we hebben elkaar nog nooit gezien! En nou ja, ik vind het heien tot nu toe nog altijd beter dan het slopen van twee jaar terug, want toen gingen ze 's nachts met vrachtauto's rijden en overdag begonnen ze dan ook al om zes uur en dat maakte continu herrie, dat heien is vooral dat af en toe alles gaat bewegen

OT: Mijn leven is zo gek nu, dit wordt mijn laatste week als student en whiii
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 20-06-2009, 09:40
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Vijf kwartier en drie onderdelen verder doet m'n CV-ketel het eindelijk weer, heb lekker weer warm water Heerlijk zo'n huurhuis dat je alleen maar hoeft te bellen en ze gratis iemand langsssturen en ook gewoon op zaterdag zodat ik er niet apart voor vrij hoef te vragen En die monteur was nog best gezellig Fijn ook dat ze om negen uur al kwamen zodat ik niet tot vijf uur hoef te wachten en ik gewoon de rest van de dag m'n gang kan gaan
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 20-06-2009, 09:51
Verwijderd
Citaat:
*knipt quote*
Het is heel soms heel naar om heel goed te weten waar je mee bezig bent. Probeer jezelf niet aan te praten dat je een 'foute' keuze kan maken. Ik koos er anderhalfjaar geleden ook voor om iemand lief te hebben aan de andere kant van de wereld wat absoluut de minst slimme beslissing ooit is geweest. Maar ik weet wel dat ik de keuze heb durven maken, alle gevolgen van dien erna dragend. En ik weet ook dat ik trots was op het feit toch te kiezen voor wat ik voelde. En een beslissing op basis daarvan vind ik persoonlijk niet dom. Het is voor mij een goede les geweest (al bedenk je je dat een jaar later vaak pas) en ik heb geen seconde spijt ervan. Je breekt een zekerheid af, door je Nederlandse vriend alleen achter te laten, maar wie weet wat je ervoor terugkrijgt? En als blijkt dat het allemaal niet werkt, dan heb je het in ieder geval heel moedig geprobeerd. En dat is iets wat uiteraard niemand je kwalijk kan en zal nemen. Geniet van je tijd met de drummer! Kom op!

Ontopic: ik wil niet ontopic reageren want zooitje in mn hoofd.
Oud 20-06-2009, 15:22
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
gelukkig is de armband die van de tante van me moeder was weer gemaakt.
daar ben ik heel blij mee want hierdoor heb ik de herinneringen ook weer meer terug.
en toen ik me vanmiddag had aangekleed kwam ik erachter dat me armband weer weg was.
en toen lag ie weer bij me zusje in haar kamer net als me parfum waarvan ze het dopje wel in me kamer achterliet.
ze pakt echt alles uit me kamer gelukkig weet ik waar bijna alles ligt in me kamer.
en ik heb lekker geslapen vanacht.
en ik ben straks al naar het dorp geweest.
om een cadeautje voor vaderdag te kopen.
en om een cadeautje voor een collega te kopen.
voor me vader heb ik een bier pakket gekocht.
en voor mijn collega een goed humeur mok van diddle.
en nog wat boodschappen voor me eigen.
en toen ben ik nog even met me nichtje mee door het dorp gefietst.
en zometeen gaan we bbq-en bij de neef van me moeder.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)

Laatst gewijzigd op 20-06-2009 om 20:22.
Oud 20-06-2009, 16:02
Verwijderd
Citaat:
Wat is het toch dat ik nooit mensen tevreden kan stellen, laat staan mezelf.
Jezelf tevreden stellen is over het algemeen moeilijker dan anderen tevreden stellen? Maar als je jezelf tevreden kunt stellen, dan interesseerst het je veel minder of je andere mensen tevreden kunt stellen of niet. En het is ook veel minder belangrijk om die andere mensen tevreden te stellen dan om jezelf tevreden te stellen.
Oud 20-06-2009, 16:49
sabrosa
Avatar van sabrosa
sabrosa is offline
Ik ben gelukkig, soort van! Sinds dat het uit is met mijn ex ben ik weer meer van mezelf gaan houden ofzo, klinkt misschien een beetje raar, maar hij was altijd echt heel gemeen en vergrootte mijn zwaktes altijd zo erg dat hij me zo onzeker liet voelen. Dus fuck hem, ik voel me nu dus retelekker, heb een leuke nieuwe jongen om mij heen die wel lief is en mij waardeerd en whooh, life's good.
__________________
we won't need legs to stand.
Oud 20-06-2009, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Ik ben gelukkig, soort van! Sinds dat het uit is met mijn ex ben ik weer meer van mezelf gaan houden ofzo, klinkt misschien een beetje raar, maar hij was altijd echt heel gemeen en vergrootte mijn zwaktes altijd zo erg dat hij me zo onzeker liet voelen. Dus fuck hem, ik voel me nu dus retelekker, heb een leuke nieuwe jongen om mij heen die wel lief is en mij waardeert en whooh, life's good.
dit maakt me vrolijk keep it up!
verliefd zijn is zooo nice
Oud 20-06-2009, 19:59
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Het is nu wel heel erg definitief. Mijn ouders gaan morgen naar mijn kamer om alvast een paar dingetjes op te halen. Ik probeer niet te denken. Niet te denken aan mijn kamer, aan mijn tentamen, aan wat ik nog allemaal moet doen. Ik sta op en leer, ik laat alleen mijn tentamenstof mijn hoofd in komen. De rest komt wel, ik wil het niet nu. Mijn tentamen is belangrijker. Daarna mag ik instorten.
Mijn lichaam reageert ook op de stress, ik neem tenminste aan dat het daardoor komt. Mijn schouders zitten vast, mijn rug doet pijn. Ik kon van de week amper teruglopen naar de bus omdat mijn rugspieren helemaal verkrampten.

Wie vangt me als ik val?
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 20-06-2009, 20:18
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
de bbq was druk maar wel leuk.
en toen we daar even waren vroeg de oom van me moeder.
aan mij en mijn nichtje of we even naar binnen toe kwamen.
en toen mochten we sierraden uitzoeken die van zijn vrouw waren geweest.
die een aantal maanden geleden overleed.
ik en me nichtje hebben allebei oorbellen uitgekozen.
en ik ben er best wel blij mee dat ik dat naast die armband ook nog heb gekregen.
daar blijf je herinneringen van houden.
ik had zoiezo herinneringen die terug kwamen toen ik daar de achtertuin en het huis in kwam.
ik had me oorbellen ook aan me moeder laten zien daar.
het was niet haar smaak maar ze vond het aardig dat ik ze kreeg.
en als ik er van houd moet ik ze in doen.
en ik ben er erg blij mee.
hopelijk dat me zusje ze niet ook pakt.
als ze vanavond uit gaat.
en voordat we gingen bqq-en heb ik met me nichtje thuis alvast pannekoeken gegeten.
en haar moeder belde haar op dat de bbq warm aan het worden was.
en daarna gingen we weer daar naar toe en toen had ik een paart stukjes stokbrood met kruidenboter op.
en me nichtje vroeg daar of ik haar bestek wou aangeven.
maar ik kon er nog niet bij en toen werd haar moeder kwaad op mij.
van 'ja laat maar ik pak het zelf wel'.
en van die opmerkingen kreeg ik van me tante.
omdat ik het me nichtje niet meteen gaf.
en verder heb ik niks meer tegen haar gezegd.
en me moeder zei dat ik me tante maar moest laten.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 20-06-2009, 21:47
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
ik wil die neigingen van een paar maanden terug.
niet meer terug hebben.
want ik houd het nou juist zo lang vol.
maar ze komen wel steeds meer terug.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 20-06-2009, 23:19
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Oooh ons nieuwe lieve kleine katje is hartstikke ziek en ik ben zooo bang dat ze het niet haalt. We hebben haar pas een paar daagjes en ze is ineens heel ziek geworden, ze houdt niets binnen, ze had koorts en ze is suf... De dierenarts heeft haar wat toegediend maar ze wordt niet echt heel beter. En ik weet ook niet hoeveel ze moet opknappen. Ik ben zo bang dat ze morgen ineens dood is ofzo als ik de hele nacht heb geslapen... Zo stom!! Ze moet echt beter worden!!
Oud 21-06-2009, 09:35
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
Jezelf tevreden stellen is over het algemeen moeilijker dan anderen tevreden stellen? Maar als je jezelf tevreden kunt stellen, dan interesseerst het je veel minder of je andere mensen tevreden kunt stellen of niet. En het is ook veel minder belangrijk om die andere mensen tevreden te stellen dan om jezelf tevreden te stellen.
Klopt, je hebt gelijk. Mezelf tevreden stellen is veel moeilijker en toen ik dat vrijdag had gedaan, voelde het ook goed. Ik dacht ook dat de mening van anderen er niet meer toe zou doen, maar toen ik het mijn ouders/vriendinnen vertelde kreeg ik zoveel negatieve reacties dat ik direct weer heel erg begon te twijfelen aan mezelf, en was ik zelf weer niet tevreden. Ik twijfel er nu zelfs zo ontzettend over dat ik denk dat ik maandag maar weer alles om moet gaan draaien.

Ik wou dat ik wat zekerder was van alles. Nu ook weer met m'n studie, ik heb volgend jaar blok 2 een keuzevak wat ik waarschijnlijk zeer moeilijk en oersaai ga vinden. Ik heb de mogelijkheid om een vak te kiezen wat ik eigenlijk voor m'n derde jaar had bewaard, maar dan heb ik daar in het tweede blok weer een gat. Dat is makkelijk op te vullen want dan kan ik een extra kunstvak volgen. Maar wil ik nu wel weer dingen gaan omgooien in mijn planning? Hoe gaat mijn leven er volgend collegejaar uit zien? Ik heb alweer een heel jaar achter de rug, nog één week en dan ben ik tweedejaars. En wat ga ik dan doen, Triton wordt het toch maar niet geloof ik, dus ga ik toch proberen bij de Dox te komen? Dat is wel heel erg intensief, maar ik wil het ook al heel erg lang. Sowieso ga ik weer sporten, maar alleen of met P.? Fitness of iets anders? Ga ik eindelijk ergens een kamer vinden of is het gewoon een verloren zaak? Hmpf, helemaal geen zin om hier over na te denken.
Zennn, eerst maar eens gewoon deze laatste week afmaken, die wordt intensief genoeg. Vandaag proberen paper C af te maken en nu ECHT gaan knallen met die handel! *schop*
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 21-06-2009, 10:16
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Ik heb gisteravond cijfers bekeken van afgelopen tentamens en ik voel me nou heel slecht dat ik serieus moest lachen om het feit dat een meisje uit mijn werkgroep niks had gehaald. Zij was altijd één van de weinigen waar ik mee omging op school maar nadat ik een ander vak had gekozen dan de rest van de werkgroep was ik ineens lucht ofzo.

En verder gaat mijn leven écht lekker. Voel me zo relaxed en fijn en gelukkig. Mijn vriendje is de allerleukste, -liefste en -lekkerste en ik verbaas me er soms over dat we na 4 jaar nog altijd zo verliefd zijn pff.
__________________
wat een heerlijkheid
Oud 21-06-2009, 11:12
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
iemand nog een onderzoek over: over een aspect van gezond gedrag in de klas?
hygiëne bijvoorbeeld... snoepen iets

had gister ehbo dienst.. damn veel te laat geworden, wist ook dat ik het niet moest doen..
maar ja ik laat me weer over halen, en dan komen de kut gevoelens en ablblblbla toch niet goed voor mezelf gezorgd, bijna flauw gevallen, misselijk en een tachycardie van te hoog blegh en ik moet nog zo veel
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 21-06-2009, 12:07
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
@rare kwast wat is een tachycardie?.
en doe je voorzichtig?.

ot.
ik heb lekker geslapen.
en daarna even rustig gegeten.
en me haren gewassen enzo.
en ik heb me collega al gebeld dat ik vanmiddag niet kom.
omdat we naar opa toe gaan.
en ik heb me tas alvast gepakt.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)

Laatst gewijzigd op 21-06-2009 om 13:05.
Oud 21-06-2009, 14:20
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
tachycardie is een te hoge hartslag.. vergeet soms dat ik niet altijd in termen moet praten
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 21-06-2009, 14:43
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
^ van je hoge hart slag kan ook een moment opname zijn.

ot.
bij me opa was het wel gezellig.
ik had nog wel even woorden met me tante.
me moeder ging er ook even op in en dat vond ik wel aardig.
maar daarna heb ik gewoon tegen haar gepraat.
en nou ben ik net thuis.
en straks nog even de laatste spulletjes inpakken.
om mee naar boekel te nemen.
en straks nog even eten.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 21-06-2009, 14:53
Verwijderd
@darkfairy en queasy: Niet iedereen komt van seroquel aan hoor, maar het staat er wel om bekent. zyprexa is het middel waar de meeste mensen van aankomen, maar het schijnt ook het beste te werken tegen psychoses. Ik kwam van de seroquel in 6 weken tijd 7 kilo aan. Toen ben ik er maar heel gauw weer mee gestopt. Nu slik ik weer haldol. In hoge dosissen kan dat op je spieren gaan werken maar daar heb ik gelukkig geen last van. Maargoed, die kilo's zijn er nog niet af en daar baal ik van. Ik heb echt een te dikke buik. Mijn gewicht valt nog mee, is maar ietsjes te hoog, maar mijn buikomvang is veel te groot.

OT: ik voel me wel lekker eigenlijk. Ik ben een weekendje bij mijn ouders en mijn broer en zijn aanstaande vrouw (oh wat klinkt dat al officieel) zijn er ook. Het is heel gezellig. Gisteren was er ook wat bezoek nog voor mijn vaders verjaardag en ik kon het goed hebben.
En waar ik heel blij mee ben is dat ik weer met twee mensen contact heb, waar ik een tijdje geen contact mee heb gehad. Dan voel ik me meteen een stuk minder eenzaam. en toevallig is de zus van een van die meiden mijn muziektherapeute. Haha, ik ben benieuwd hoe ze reageert als ik haar maandag weer zie.
Oud 21-06-2009, 14:59
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
@lentekriebel.
ik dacht dat dat gelijk voor iedereen gelde.
dat je er veel van aankomt.
want zelf slik ik het ook al een tijdje.
kan je er ook van aankomen als je dosis verhoogd is?.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 21-06-2009, 15:00
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
^ van je hoge hart slag kan ook een moment opname zijn.
kan maar in mijn geval was het te linken aan te kort aan vocht. en heb er sowieso veel last van.

Gister heb ik inderdaad niet genoeg gedronken en gegeten wat dat betreft. vandaag de lichamelijke klachten.
En tis lastig ja, heel vervelend gevoel.
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 21-06-2009, 15:02
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
kan maar in mijn geval was het te linken aan te kort aan vocht. en heb er sowieso veel last van
drink je niet genoeg dan?.
het lijkt me sowiezo lastig.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 21-06-2009, 17:22
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Ons katje gaat het niet redden . Ze is echt veeeel te ziek... volgens mij gaat het ieder moment gebeuren nu en OMG dat trek ik NIET.
Oud 21-06-2009, 18:50
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
knuffel voor nienna.. gewoon kut...
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 21-06-2009, 19:06
Verwijderd
@ lentekriebel: Oke, wel fijn trouwens dat ze bij mij nooit hebben gezegd dat de kans relatief groot is dat je ervan aan kunt komen. Ik weet ook helemaal niet precies waarom ik het slik. Het is allemaal zo vaag. Maargoed ik heb ook echt rare lui. Hmpf. Buikspier oefeningen helpen vaak tegen een strakke buik. Vond je het wel prettig dat de zus van een van die meiden je muziektherapeute is? Zou mij echt niks lijken
En hardlopen is heel goed
@ Nienna ahww zielig
@ Heksjuh. Ik wil je best vangen. Vangen je ouders je niet op, of andere familieleden?
OT:
Lachwekkend, dat ik nog een 5.9 heb gehaald.
Ik dacht dat ik het zo verknald had. Kon me tijdens het tentamen niks meer herinneren.
Maar ik had best hard geblokt dus schijnbaar is er wel iets blijven hangen.
Maar ga het in ieder geval herkansen.
Verder vandaag drukke dag. Bah.
En ik loop weg voor mezelf..
Oud 21-06-2009, 19:09
Verwijderd
Citaat:
Ik weet niet meer wat ik met mezelf aan moet. Het ene moment lijk ik heel sterk in mijn schoenen te staan, het volgende wordt ik door elk briesje omgeblazen. Ik voel me zo labiel als een veertje in de storm. Gisteren besloten om niet met die medicatie door te gaan, ineens kwam het bij me binnen dat ik dat helemaal niet wil. Ik wil het zelf doen, ik wil niet afgevlakt worden, ik wil niet twijfelen aan of de gedachten en gevoelens die ik heb nog wel van mij zijn. Ook al maak ik het nu vast 10x zo moeilijk voor mezelf, ik wil het niet. Mijn eigen therapeut moest ik 'overtuigen' van mijn standpunt, zelfs haar. Mijn ouders vinden het stom van me, alsof ik het mezelf niet gun om beter te worden, net als mijn vriendin P. 'Tja.. als je het echt niet wilt, ja dan moet je het niet doen natuurlijk. Maar..' en daar komt dan het hele verhaal achteraan, waarom ik het toch zou moeten doen, waarom ik de verkeerde beslissing heb genomen. En dan weet ik het helemaal niet meer zo zeker, dan weet ik niet meer of ik het nou goed doe. Ik barst de hele week al in tranen uit, niet alleen om dit soort dingen maar om alles wat ik verkeerd lijk te doen. Wat is het toch dat ik nooit mensen tevreden kan stellen, laat staan mezelf. Ik zit mezelf zooo in de weg, ik wil van alles maar ik doe het niet, ik doe van alles wat ik niet wil. Het werkt niet, ik kan dit niet, die constante spanning. En de enige oplossing is verboden terrein.
^echt herkenbaar.
De tijd zal het leren of je een goede beslissing hebt gemaakt.
Maar daar heb je nu zo bar weinig aan.
Maar je moet eerst bij jezelf nagaan wat je wilt.
Het is immers jouw lichaam. Jij moet het slikken.
Maar dat is hoe ik er tegen aan kijk. Je ouders en vrienden
kunnen altijd achteraf nog tips etc. geven.
Knuffel
Oud 21-06-2009, 19:27
kroot
kroot is offline
Ik ben verdrietig en in de war. Mijn baas belde me net, hij was heel erg boos. Volgens hem had ik iets niet goed nagekeken, waardoor hij op de verjaardag van zijn vrouw terug moest om iets te regelen. Ten eerste: ik weet zeker dat ik alles 3x gechecked heb, ten 2e: bel mij dan, dan regel ik het wel. Dat wordt een fijne week. Hij is daar niet zo snel over heen, en dan is ie ook nog erg onredelijk op zo'n moment. Ik weet nu al dat ik geen oog dicht doe vannacht.
Oud 21-06-2009, 20:32
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn vriend en ik hebben vanmiddag onze vakantie geboekt Kon pas zolaat omdat hij eerst moest afwachten of hij geen hertentamens had want dat zou dan precies in mijn vakantie vallen maar hij heeft alles gehaald en nu vertrekken we half augustus voor een vijftiendaagse eilandhop vakantie naar Mykonos, Naxos, Paros en Santorini Erg veel zin in Ben heel blij dat het allemaal gelukt is want we zaten heel erg gebonden aan bepaalde data en nu komt het precies uit. Tis alleen een beetje jammer dat we om 5.45 uur vliegen op donderdag terwijl ik die woensdag nog moet werken maar dat komt ook wel weer goed. We komen dan ook donderdag terug en dan heb ik vrijdag en het weekend nog om bij te komen en te wassen voor ik weer moet werken, dat is dan wel weer fijn En het is voor het eerst dat we echt in de zomer met z'n tweetjes op vakantie gaan, wel heel tof ook
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 21-06-2009, 21:17
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Okee, ik lees even bij... .

@forever: Kun je dan niet bellen dat je het verkeerd hebt ingeschat en dat je liever toch niet zoveel wilt werken? Zou ik wel doen hoor, dat scheelt een hoop stress!
@Heksjuh: en, tentamen gehaald? Of moet je het nog maken? En wat klote voor je dat je uit je kamer moet, nu je je daar net zo fijn voelde!!
@Nijn*: wat rottig dat je je zo wisselend voelt! Ik kan me wel voorstellen dat dat iets is wat bij het 'beter worden' hoort. Een recht opstijgende lijn zou mooi zijn, maar dat gebeurt niet zo vaak. Je hebt natuurlijk altijd terugvallen, maar uiteindelijk zie je (hoop ik) wel dat dat minder wordt. Maar ik kan het ook helemaal mis hebben .
@rare kwast: pas je wel goed op jezelf?
@Nienna: awww, wat naar. Heeeel veel sterkte! (F)

OT: Oh, hier gaat het goed. Vriendinnetje vroeg net hoe mijn weekend was en toen kwam ik tot de conclusie dat het echt fijn was. Naar supertof concert geweest vrijdag, heerlijk hele weekend bij vriendje geweest, conceptversie van scriptie afgemaakt, portfolio afgemaakt, serieuze dingen besproken met vriendje en natuurlijk vakantie geboekt (hihi, net als Daantje zie ik nu)! Ooooh ik heb er zo'n zin in. Nog twee weken (incl. scriptie, presentatie en tentamen maargoed) en dan hmmmm vakantie!

*Stuurt positieve straaltjes naar iedereen!*
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Oud 21-06-2009, 22:41
Verwijderd
Citaat:
Ik ben verdrietig en in de war. Mijn baas belde me net, hij was heel erg boos. Volgens hem had ik iets niet goed nagekeken, waardoor hij op de verjaardag van zijn vrouw terug moest om iets te regelen. Ten eerste: ik weet zeker dat ik alles 3x gechecked heb, ten 2e: bel mij dan, dan regel ik het wel. Dat wordt een fijne week. Hij is daar niet zo snel over heen, en dan is ie ook nog erg onredelijk op zo'n moment. Ik weet nu al dat ik geen oog dicht doe vannacht.
Ahh dat is irritant, ik snap dat je je er kut om voelt, maar probeer het toch een beetje los te laten, want je kunt er vannacht toch niks meer aan doen! *knuf*

OT: Scriptiestress waaaah.
Oud 21-06-2009, 22:48
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Nou, dat was het dan. We hebben haar net moeten laten inslapen. Hartverscheurend en verschrikkelijk, want er is een fout gemaakt met de inenting waarschijnlijk: ze heeft de inenting te vroeg gehad en een te heftige, aangezien ze waarschijnlijk geen antistoffen van haar moeder heeft meegekregen. Nu kreeg ze verdomme de kattenziekte en is ze gewoon doodgegaan.
Van kerngezond naar doodziek en verward.. ik kon het niet aanzien. Ik had zoveel zin in ons nieuwe katje en nu is ze er gewoon niet meer.. ik kan het gewoon niet bevatten.
En even heel egoďstisch: ik heb verdomme tentamen vrijdag en dinsdag een afspraak met mijn vrijwilligersmaatje. Oké het klinkt misschien overdreven om een poesje dat ik (nog) amper kende, maar ik trek het gewoon niet... dit valt me zo zwaar...
Oud 22-06-2009, 09:27
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ah, Nienna, wat heftig. Kan me voorstellen dat het je zwaar valt hoor. Gaan jullie wel op zoek naar een nieuw poesje?
Oud 22-06-2009, 09:39
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
@ duivelaartje: Nee, voorlopig niet, we durven het niet zo goed aan. Ze was eigenlijk een beetje bedoeld als een lichtpuntje in de zware tijden die we hebben (gehad) en dat is gewoon compleet verkeerd uitgepakt. Mijn vader is er totaal kapot van en die kan dit soort dingen eigenlijk niet verdragen. En verder hebben we gezien dat onze andere kat er ook niet echt gelukkig(er) van werd. Dus we gaan niet meer op zoek naar een nieuw katje.

OT: Verder voel ik me er nog zo vreselijk rot over.. en ik heb vrijdag tentamen en loop me helemaal druk te maken, terwijl ik ook geen zin/energie heb om te studeren. Het is hartstikke veel en door de decentrale selectie had ik al zo weinig gedaan, en dan nog dit... maar ik was nog maar één stapje verwijderd van de (inmiddels afgeschafte) propedeuse ! Ik denk dat ik gewoon probeer vanmiddag wat te studeren. Ik ben wel doodop. En ik ben bezorgd voor onze andere kat aangezien de kitten dus kattenziekte had en onze kat al 2,5 jaar niet meer ingeënt is geweest...
Nouja in ieder geval is alles geregeld voor mijn vakantie nu. Vaccinaties gehaald, pinpas doet het, ID is geldig.
Oud 22-06-2009, 09:53
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Pff, veel sterkte hoor Nienna.


OT: Oké, ik moet nu gewoon even die scriptie afmaken, maar ineens twijfel ik over alles en het lukt me niet goed om het commentaar te verwerken. En dan moet ik het drie keer uitprinten, pfff, wat stom. Ik haat bureaucratie en ik heb geen zin om al die stomme formulieren te gaan regelen.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 22-06-2009, 10:01
Rationeel
Rationeel is offline
ik ben bang dat ik de ware nooit ga vinden vanwege mijn hoge eisen


is stress trouwens niet een modeverschijnsel? steeds meer jongeren claimen er last van te hebben, terwijl 10 jaar geleden niemand er het over had. ook steeds meer jongeren slikken allerlei rotzooi tegen stress, varierend van valeriaan tot prozac.

ik ben van mening dat mensen wat meer moeten relativeren:

-bang dat je een deadline op het werk niet gaat halen? ga even praten met je leidinggevende en zorg dat wat werk verdeeld wordt o.i.d.
-bang dat je je scriptie niet op tijd af krijgt? wie zijn scriptie is het nou? JIJ bepaald wanneer die klaar is.
-etc.

en niet zeggen dat het niet kan, want dan heb je het niet geprobeerd.

alles kan
Oud 22-06-2009, 10:22
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Natuurlijk is stress geen modeverschijnsel, vroeger heette dat spanning. Of misschien is het wel een modeverschijnsel in die zin dat mensen tegenwoordig veel meer (het idee hebben dingen te) moeten. Het lijkt steeds belangrijker te worden om goed te presteren en natuurlijk raken mensen daardoor gespannen. En nu moeten we van jou ook nog relativeren, dat is ook makkelijker gezegd dan gedaan. Je tweede voorbeeld slaat sowieso nergens op, het is toch de docent die tegen je zegt wanneer je scriptie af moet zijn? Dan kun jij je daar wel niet aan houden, maar dan moet je wel een jaar extra collegegeld betalen terwijl je geen studiefinanciering meer krijgt, niet echt een aantrekkelijke optie.

Oké, ik ben gestrest Maar niet eens zozeer vanwege die scriptie, meer doordat ik niet goed weet hoe het verder zal gaan, of ik een baan zal kunnen vinden. En verder wilde ik nog even melden dat scholieren.com een van mijn bronnen is in mijn scriptie
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 22-06-2009, 10:27
Verwijderd
@ queasy: Ik vind het niet zo erg dat die zus mijn muziektherapeute is. Die vriendin weet veel van mijn situatie af en ik weet ook dat zij nooit wat zou doorvertellen en die zus trouwens ook niet, dat mag ze uberhaupt niet.
Ik ga twee keer per week fitnessen vanuit de kliniek en ik hoop dat dat helpt tegen mijn buikje. Hardlopen kan ik niet vanwege mijn zwakke knie.

OT: Ik heb een ochtendje niks te doen en dat vind ik eigenlijk best wel vervelend. Meteen ga ik me zitten vervelen. Ik denk dat ik zo een aflevering house md ga kijken. Heb ik al een tijdje niet meer gedaan en meestal bevalt me dat wel. Ik moet toch ergens mijn tijd mee doorkomen. Pff, hoe moet dat allemaal als ik straks weer alleen op mijn kamer zit? Ga ik me dan ook de hele tijd lopen vervelen? Daar ben ik zo bang voor, dat ik me dan ga vervelen en weer helemaal down raak. Maar goed, ik meot er niet bang voor zijn want ik ga er nu aan werken dat ik straks van alles te doen heb en me niet meer hoef te vervelen en down te worden enzo.
Oud 22-06-2009, 10:30
Verwijderd
Ik weet niet meer waar ik hoor.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Ctrl + V Topic #66
Retro*Love
500 19-04-2007 10:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:42.