Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-12-2010, 21:40
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
ik wou dat ik me goed voelde.
of dat in iedergeval die klote angsten en gedachtes weg waren.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Advertentie
Oud 22-12-2010, 08:27
Takkie89
Avatar van Takkie89
Takkie89 is offline
Ik heb een hekel aan die wachtbandjes bij de dokter!
__________________
Speel zonneschijn, ook als het regent!
Oud 22-12-2010, 08:28
Verwijderd
Het gaat dus niet door
Ik was er al bang voor. Morgen gaat een hel worden.
Oud 22-12-2010, 09:56
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Darkfairy: wie zij dat je helemaal niemand meer was? *knuf*
@ Queasy: wat is er dan?

OT: als alles een beetje mee gaat zitten morgen, dan was gister m'n laatste dagje daar. Heb ook al van de meeste collega's afscheid genomen, met uitleg van de situatie. En eigenlijk iedereen begreep het wel, dat was wel fijn. Begeleidster was er niet, die werkte thuis vanwege de sneeuw, terwijl ze gewoon daar in de stad woont. Ik had 's ochtends 2 uur reistijd en 's middags heb ik er ruim 3,5 uur over gedaan van deur tot deur. Vond het ook niet zo erg dat ze er niet was, wel raar dat ik haar nu misschien helemaal niet meer zie. Vandaag werk ik thuis, heb nog niks gedaan en ga denk ik ook niet heel veel doen. Ik moet nog heel veel dingen uitprinten van de opleiding voor m'n gesprek morgen, ik moet alvast wat kerstboodschappen doen, ik moet nog m'n gedicht afmaken voor sinterkerst en ik wil eigenlijk ook gewoon even relaxen. Zal zo eens in m'n werkmail kijken.
Oud 22-12-2010, 11:20
Bright Blue
Bright Blue is offline
Het gaat redelijk hier, en ik besef dat ik echt iets in mijn patroon moet veranderen. Ik weet ook dat het menselijk is dat het op en neer gaat hoe je je voelt, maar bij mij is die afstand te groot. (vooral in het negatieve). Ik zie een psycholoog eindelijk, en ik word geholpen en dat voelt goed.
__________________
mijn handtekening
Oud 22-12-2010, 11:39
essepes55
Avatar van essepes55
essepes55 is offline
ik ben sinds een half jaar gestopt met school waar ik bijna klaar mee was, en ik ben hartstikke depri geworden van het thuis zitten en ben inmiddels 5 kilo aangekomen door al dat gesnoep.. en tevreden ben ik niet, want ik heb niet eens mn mbo niveau 2 opleiding kunnen behalen dankzij een particuliere school die zich zo perfect hadden voorgesteld en ons had aangesmeerd om met spoed diploma te kunnen behalen als we wat extra centjes zouden betalen, en dat werd dus meer en meer, ik heb geen modellen kunnen regelen voor school (terwijl zij altijd beloofde leerlingen te helpen met het regelen van modellen die aan de eisen voldoen van het examen) , moest ik ineens een vent gaan regelen met een haarlengte op zn hoofd van 5 cm, zijkanten 3 cm en de achterkant kaal.. om te FOHNEN, zo'n dokters kak kapsel weetjewel.. moet ik met een liniaal op straat gaan lopen en iedereens haar opmeten op straat ofzo? en nog zo veel meer modellen.. had ik mn tante meegenomen die zo blond was als patricia paay, moest ik haar chocoladebruin gaan verven, en mn lieve docent wou me zo graag helpen dat het ineens PAARS WERD.. en ja hoor en ik kreeg een 3.. nou ik ben er mee gekapt terwijl ik het toch hartstikke leuk vond dankzij mn stage ervaringen,maar helaas.. en nu vind ik het echt triest omdat ik nog steeds niet weet wat ik wil, misschien iets met tourisme, of iets met kinderen ofzo.. en dat kan alleen met niveau 2.. maar een particulier opleiding? NOOIT MEER !!!
iemand tips over wat ik het beste kan doen?
Oud 22-12-2010, 12:48
Verwijderd
Kun je niet naar een openbare ipv particuliere kappersschool?
Oud 22-12-2010, 14:13
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Stuur ik twintig kerstkaarten rond, gaan allemaal mensen mij kerstkaarten sturen die ik geen kerstkaart gestuurd heb. Dat zul je altijd zien natuurlijk
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 22-12-2010, 14:25
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:
Stuur ik twintig kerstkaarten rond, gaan allemaal mensen mij kerstkaarten sturen die ik geen kerstkaart gestuurd heb. Dat zul je altijd zien natuurlijk
hier sluit ik mij bij aan. Kerstkaarten schrijven is een hel
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 22-12-2010, 16:47
Tesca
Avatar van Tesca
Tesca is offline
Dat vind ik zo'n stom argument. Ik snap dat je er geen zin in hebt, en vind het zelf ook niet erg als mensen met die reden geen kaarten sturen, maar geen tijd, wat kost het je? Een half uur?
__________________
Oud 22-12-2010, 17:06
Verwijderd
@Friday: knuffels! Ik herken nog steeds zoveel in wat je zegt, het is bijna eng. Probeer je sterk te houden, probeer echt vast te houden. Wat mij helpt om te gaan met mijn suicidaliteit is proberen te accepteren dat je die gedachten hebt , dat ze er mogen zijn(ja, makkelijk gezegd) en ook om mezelf voor te houden dat suïcide een laatste "redmiddel" is en ik zou het voor mezelf niet kunnen verantwoorden dat ik aan mijn gedachten toe zou geven voordat ik inderdaad alles (en ja, echt alles is misschien niet reëel, maar je begrijpt wat ik bedoel) heb geprobeerd om mijn problemen op te lossen. Wat mij ook rust geeft op momenten dat ik er veel last van heb is om er gewoon even mee bezig te zijn. Opschrijven wat ik allemaal op mijn begrafenis zou willen qua muziek etc. Gewoon even toegeven aan je drang om met je eigen dood bezig te zijn, dat wil bij mij de spanning er nog wel eens af halen. Het is zo moeilijk...

OT: Ik ben doodmoe, heb een ontsteking in mijn kaak en zit full speed aan de antibiotica, waar ik me zo mogelijk nog kutter door ga voelen. Morgen laatste therapiedag voor de kerstsluiting bij het GGZ, nog even tanden op elkaar en dan vakantie...
Oud 22-12-2010, 17:54
Bright Blue
Bright Blue is offline
Ik ben blij dat ik mezelf zo goed aan het werk kan zetten. Ik bedoel, het is vakantie, maar ik heb genoeg motivatie om mijn best te doen en om over te gaan dit jaar. Ik doe Havo en zit in het 4e jaar, zou toch wel mooi zijn als ik over anderhalf jaar mijn eindexamen zou hebben gehaald.

Kan ik eindelijk weg naar Groningen of naar Amsterdam, naar de Kunstacademie.
__________________
mijn handtekening
Oud 22-12-2010, 18:57
Verwijderd
@missy: Ik moet 14 uur werken en het is stressen.
Ik kan het nu even niet gebruiken.

OT:
Ze maakt een afspraak.
Uiteindelijk nog iets gedaan vanmiddag maar echt afleiding was het nou ook niet weer.
Oud 22-12-2010, 20:20
Maxmale
Avatar van Maxmale
Maxmale is offline
Ik ben er net achtergekomen dat ik "de liefde van mijn leven" tussen mijn vingers door heb laten glippen. Ik zit nu met een heel kut gevoel, omdat ik weet dat ik met een simpel woordje heel makkelijk nu erg gelukkig had kunnen zijn. Het meisje dat ik echt heel leuk vind heeft nu een vriendje, en nu is het maar afwachten tot dat overgaat, als het ooit overgaat.
Maar vanmiddag ben ik naar haar toe gegaan en hadden we een beetje op bed gezeten bij haar enzo. Op een gegeven moment had ik echt het gevoel dat zij mij nog leuk vond. Dit kon ik zien aan dat we op een gegeven moment bijna hadden gezoend...
Het enige waar dit naar heeft geleid is dat ik nu best verward ben en nu zwaar het gevoel heb dat ik een vriendin wil, gewoon om iemand te kunnen omhelzen en me niet alleen te voelen. Alleen is het heel erg kut dat dit nu met de vakantie samenvalt.
Nou dit wou ik even kwijt. x']
__________________
Whatever works.
Oud 23-12-2010, 00:00
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Queasy: dat is wel heel erg veel... Werk je in de horeca?

OT: heb nog een beetje gewerkt vandaag, mijn idee was dus nog wat dingetjes afronden, komt m'n begeleidster met nog iets nieuws aanzetten, wel een vervolg op iets, maar toch nieuw. Heb het maar gedaan, ik weet dat ze me keihard aan het gebruiken is, maar stel dat ik op korte termijn geen andere stageplek vind, dan moet ik wel de sfeer goed zien te houden en haar tevreden stellen. Morgen dus gesprek op mogelijk nieuwe stageplek, duim voor me dat het goed gaat en dat ik per 1 januari daar kan starten!

Nu maar eens slapen, moet morgenochtend toch een beetje op tijd op.
Oud 23-12-2010, 00:04
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
I"m back...

Daar ben ik dan weer, inmiddels wonen ruud (ruudje hier van het forum)en ik alweer een aantal maanden samen en t gaat hartstikke goed..
Verder ben ik op zoek naar therapie. Heb weer een intake bij de kliniek in Apeldoorn waar ik al gezeten heb.En bij de deeltijd van altrecht en de viersprong. Hopelijk kan ik ergens terecht en duurt het wachten niet zo lang meer.
Ik ga proberen het forum weer te volgen en zal wat vaker posten.
Nu kon ik niet slapen dus ik dacht, even kijken..
Oud 23-12-2010, 08:25
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
hier sluit ik mij bij aan. Kerstkaarten schrijven is een hel
Nou, ik vind het op zich wel leuk, kerstkaarten schrijven en versturen en ontvangen, maar er komt toch altijd weer meer gedoe bij kijken dan je op het eerste moment denkt
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 23-12-2010, 09:31
Tesca
Avatar van Tesca
Tesca is offline
Citaat:
Het kost mij geen tijd, mijn moeder verstuurd de kaarten bij ons. En bovendien is het toch ook iemands keuze, mijn moeder zegt dat het wegens tijdgebrek is, en dan geloof ik haar van harte. Mijn moeder werkt 4 dagen per week, doet ondertussen ook ongeveer het hele huishouden, zingt twee keer per week in een koor de hele avond, en moet ondertussen ook nog op familiebezoek in de avonden in Amersfoort. En natuurlijk niet te vergeten dat ze ook nog gaat hardlopen voor haar eigen gezondheid en kookt :'). Die ene avond dat ze dan vrij heeft hoeft ze voor mij niet per se kaarten te gaan zitten schrijven. Dan zou ik liever even een half uurtje (zeg maar gerust bij ons een uur ) op de bank zitten met een boek dan die stomme kaarten schrijven, en dan vind ik toch echt dat je dan mag zeggen dat je vanwege tijdgebrek geen kerstkaarten schrijft.

En sorry , ik ben eigenlijk geïrriteerd over dat mijn rooster voor volgende week nog niet klaar is, maar ik heb geen zin meer om het hele stukje wat vriendelijker te maken, dus niet persoonlijk opnemen ofzo .
Het is ook meer, ik heb een (goede) vriendin die altijd overal te druk voor is, elke avond een andere sport enzo, dat irriteert een beetje aangezien ze dus nagenoeg nooit af kan spreken. Dan denk ik, prioriteiten stellen, als je kan sporten/tv kijken wat dan ook, kán je ook afspreken, dan heb je er schijnbaar niet genoeg zin in! Dus dat
__________________
Oud 23-12-2010, 10:50
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Het is wel heel grappig, dat mensen er niet tegen kunnen als ze geen kerstkaart 'terug' kunnen sturen naar je, als ze van jou een kerstkaart hebben gekregen. Heb (indirect,maar niemand zegt dat openlijk tegen mij, natuurlijk) al een boel commentaar gehoord. Maar ja, zonder huis heb ik ook geen ruimte voor kerstkaarten, en bovendien kan ik het ons postadres ook niet aandoen om daar al onze kerstkaarten ook nog te laten ontvangen.
Het logeren valt ontzettend tegen, ik vind het echt vreselijk. Ik ben helemaal niet meer gewend om zo veel rekening te houden met andere mensen, en zeker niet als die compleet andere gewoontes hebben dan ik heb. Er gaan uiteraard ook allerlei dingen mis als ik ze doe, waardoor ik het idee heb dat men zich ontzettend aan mij ergert... Maar goed, nog anderhalve week volhouden. En gelukkig is Vriendje volgende week ook vrij, dus dan kunnen we misschien wat leuke dingen gaan doen.
Nu nog de huizenperikelen...
Oud 23-12-2010, 14:15
Takkie89
Avatar van Takkie89
Takkie89 is offline
Hm. Vandaag uitslag gehad van 't ziekenhuis. Ik had eigenlijk heel weinig van de uitkomst van de tests verwacht, en dat was ook zo. Het is toch mogelijk een vorm van inspanningsastma, maar het is te licht om het echt te onderzoeken. En dan kan er met diepgaand onderzoek het er mogelijk uitkomen, maar mogelijk ook niet. En dan kunnen de klachten ook best al weg zijn. Aan de ene kant is het fijn dat het niet ernstigs is, maar aan de andere kant kan ik hier niets mee. Ik wil het liefst gewoon duidelijkheid. Maar goed, LA vind me te gezond, dus ik hoef daar iig niet meer terug te komen.
__________________
Speel zonneschijn, ook als het regent!
Oud 23-12-2010, 16:11
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Hawahaai: waar wonen jullie nu dan? Ik dacht dat jullie een tijdelijk huis hadden, maar het is dus met meerdere mensen?

OT: ik heb een nieuwe stageplaats Ik kan meteen in januari beginnen, ik ben echt helemaal happy.

Ben de hele middag bezig geweest met collega's van m'n oude (klinkt raar) plek op de hoogte te stellen en de nieuwe gegevens aan de opleiding door te geven. Heb m'n bijna ex-stagebegeleidster ook gemaild, heb het expres heel zakelijk gehouden. Gezegd dat ik vanaf vandaag de rest van het jaar als vakantiedagen opneem. Ik ga echt niks meer voor haar doen.

Ik kreeg nog een mailtje terug van een collega dat zij op twitter had gelezen dat m'n begeleidster over mij heeft zitten roddelen. Ben echt ZO blij dat ik van haar af ben.
Oud 23-12-2010, 16:43
Bright Blue
Bright Blue is offline
Ik heb een date, een echte date, maar ik ga het geen date noemen want dan ga ik zenuwachtig worden, en dat wil ik niet. Dus het is gewoon.. vriendschappelijk afspreken.

Het heeft wel iets grappigs, we komen altijd bij elkaar terug. En we verschillen zo erg, en dat is stiekem heel erg leuk.
__________________
mijn handtekening
Oud 23-12-2010, 20:46
Verwijderd
@missy 1-0: jup
Wat goed dat je weg bent bij je stage en fijn dat je zo snel alweer een nieuwe stageplek hebt.

dolce: welkom terug

OT:
Ik weet even niet wat goed is nu.
Oud 23-12-2010, 22:01
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Het is ook meer, ik heb een (goede) vriendin die altijd overal te druk voor is, elke avond een andere sport enzo, dat irriteert een beetje aangezien ze dus nagenoeg nooit af kan spreken. Dan denk ik, prioriteiten stellen, als je kan sporten/tv kijken wat dan ook, kán je ook afspreken, dan heb je er schijnbaar niet genoeg zin in! Dus dat
Aargh precies dit is mijn grootste frustratie bij één "vriendin" van me. Ze noemt zichzelf al eeuwen mijn beste vriendin en ik ben haar beste vriendin, maar dat heb ik eigenlijk al nooit zo gevoeld, maar dat is ook zo hard om te zeggen. Sinds ik op kamers woon (2 jaar!) is ze nog nooit hier op bezoek geweest, en ze doet er ook geen moeite voor (heb haar al meerdere malen uitgenodigd). Maar wel zeuren dat ze me "nooit ziet" en dat ik nooit meer in haar/mijn ouders' woonplaats ben. Ze wil afspreken, maar ik moet er moeite voor doen (terwijl ik er geen tijd voor heb/voor wil maken als ik bij mijn ouders ben, dan wil ik hen graag zien). En dan standaard ieder jaar die kerstkaart met "ik hoop dat we elkaar in het nieuwe jaar vaker zien"... als er dan geen initiatief komt en toch dat claimende gedrag, werkt dat behoorlijk op mijn zenuwen.

OT: Morgen tentamen en ik zie het dus NIET zitten het is echt frustrerend als je de hele week je probeert te focussen, maar dat gewoon niet lukt. Ik heb het keer op keer geprobeerd op alle mogelijke manieren (colleges leren, aantekeningen leren, samenvatting van anderen leren, boek lezen, oude tentamens lezen), maar ik kon me niet focussen. Tot vandaag, maar ja dat was de laatste dag dus te laat om alles in te halen.
Hoe dan ook, ik ben er morgen eindelijk vanaf! Ik haat het dat mijn winterdip zo lang duurt! Maar morgen in ieder geval vakantie <3 en lekker kerst vieren thuis!

Ja, lichtelijk geïrriteerd, excuses.

@ Missy1234567890: Ik heb je posts hier gevolgd, fijn dat je een nieuwe stageplek hebt gevonden op (toch nog relatief) korte termijn! Moet wel een goed gevoel zijn, dat je eindelijk weg kunt op die andere stageplaats. Hopelijk bevalt je nieuwe stageplaats beter! En recht je rug ten opzichte van die oude stagebegeleidster, jammer dat mensen zo zijn, wees blij dat jij anders bent
Oud 24-12-2010, 08:32
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
@ Missy1234567890: Ik heb je posts hier gevolgd, fijn dat je een nieuwe stageplek hebt gevonden op (toch nog relatief) korte termijn! Moet wel een goed gevoel zijn, dat je eindelijk weg kunt op die andere stageplaats. Hopelijk bevalt je nieuwe stageplaats beter! En recht je rug ten opzichte van die oude stagebegeleidster, jammer dat mensen zo zijn, wees blij dat jij anders bent
Dankje voor je reactie. Ja, ik ben heel blij dat ik daar weg kan, het ging gewoon echt niet meer en helemaal niet nu ik weet hoe ze over me denkt. Ik probeer het maar als een eer te zien dat ik haar zo bezig heb gehouden dat ze zelfs over me twittert Zusje en vriend vinden dat ik er echt iets van moet zeggen, maar voor mij is het wel klaar nu. Nog geen reactie terug op m'n mail trouwens, wordt denk ik na de kerst.

Succes met je tentamen, nog even en dan ben je van de druk af, of het nou goed ging of niet.
Oud 24-12-2010, 11:57
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Chaos op Gare du Nord, en geen treinen...
Oud 24-12-2010, 12:22
Verwijderd
Ik heb alweer n aantal daagjes niks van me laten horen, maar Missy wat ben ik blij voor je!!!
Ik hoop echt dat je nieuwe stageplek beter zal gaan bevallen als degene waar je zoveel pech mee had!!

En Kika hoe is t met jouw??

OT: Dindsagavond met Joyce naar de Anne Frank musical geweest, was echt heel erg leuk!! en joyce had als verassing geregeld dat ik de poster van die musical mocht hebben
was echt lief van dr.

Op school loopt t nog steeds niet, en thuis zijn de spanningen ook steeds erger.
Net weer n hele hoop geschreeuw en gescheld door moeder en broertje.
En mn moeder is vandaag jarig dus dat wordt alweer n dag zogenaamde ''aardige''familie handjes schudden.
N vriendin van mn moeder komt ook, en haar dochter zit bij mij bij tekenen, maar ik hoop zo dat ze daar niet over begint, want bij tekenen ben ik zo anders als hier en thuis en school enzo dat ik me echt schaam als mn moeder dat weet. helemaal als mn tante er dan ook nog bij is want haar moet ik de laatste tijd ook niet meer.
morgen natuurlijk ook weer zogenaamde ''aardige'' familie handjes schudden
Wat heb ik n hekel aan de feestdagen!!
ik zou nog zoveel willen typen maar weet echt niet where to start.

Dus het enigste wat ik nog wil zeggen:

Lieve mensen van het ljh topic, allemaal hele fijne feestdagen!!!!!!!!
Oud 24-12-2010, 13:10
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
@ Hawahaai: waar wonen jullie nu dan? Ik dacht dat jullie een tijdelijk huis hadden, maar het is dus met meerdere mensen?
We zaten de afgelopen weken in een vakantiehuisje en zitten daar in het nieuwe jaar in ieder geval ook nog een paar maanden, maar dat was met de feestdagen al verhuurd, dus nu logeren we bij mijn schoonouders. En das best ff wennen

Citaat:
OT: ik heb een nieuwe stageplaats Ik kan meteen in januari beginnen, ik ben echt helemaal happy.
Gefeliciteerd! Hopelijk is dit een stageplaats waar je je wel op je plek voelt en het helemaal goedkomt met je studie!

OT: Niet normaal, ik kan me haast niet herinneren dat ik ooit zo veel sneeuw bij elkaar heb gezien. Er ligt zeker 40 cm sneeuw in de tuin hier. Vriendje en ik hebben vanochtend 2x de oprit bewerkt met de sneeuwschuivers om die rotzooi een beetje weg te krijgen. En alle boodschappen heb ik lopend gedaan, want ik ga echt niet schuiven met mijn auto hier en met de fiets is nog veel gevaarlijker. Strooien, dat kennen ze hier kennelijk helemaal niet. Wel maf hoor, verkeerschaos in zo'n dorp
Oud 24-12-2010, 15:23
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
@ Darkfairy: wie zij dat je helemaal niemand meer was? *knuf*
@ Queasy: wat is er dan?

OT: als alles een beetje mee gaat zitten morgen, dan was gister m'n laatste dagje daar. Heb ook al van de meeste collega's afscheid genomen, met uitleg van de situatie. En eigenlijk iedereen begreep het wel, dat was wel fijn. Begeleidster was er niet, die werkte thuis vanwege de sneeuw, terwijl ze gewoon daar in de stad woont. Ik had 's ochtends 2 uur reistijd en 's middags heb ik er ruim 3,5 uur over gedaan van deur tot deur. Vond het ook niet zo erg dat ze er niet was, wel raar dat ik haar nu misschien helemaal niet meer zie. Vandaag werk ik thuis, heb nog niks gedaan en ga denk ik ook niet heel veel doen. Ik moet nog heel veel dingen uitprinten van de opleiding voor m'n gesprek morgen, ik moet alvast wat kerstboodschappen doen, ik moet nog m'n gedicht afmaken voor sinterkerst en ik wil eigenlijk ook gewoon even relaxen. Zal zo eens in m'n werkmail kijken.
me moeder zei dat ik helemaal niemand meer had.
en bedankt voor de knuffel.
Citaat:
I"m back...

Daar ben ik dan weer, inmiddels wonen ruud (ruudje hier van het forum)en ik alweer een aantal maanden samen en t gaat hartstikke goed..
Verder ben ik op zoek naar therapie. Heb weer een intake bij de kliniek in Apeldoorn waar ik al gezeten heb.En bij de deeltijd van altrecht en de viersprong. Hopelijk kan ik ergens terecht en duurt het wachten niet zo lang meer.
Ik ga proberen het forum weer te volgen en zal wat vaker posten.
Nu kon ik niet slapen dus ik dacht, even kijken..
fijn om weer wat van je te horen.
ik hoop dat je er gauw terecht kunt.
en vooral leuk dat jullie alweer een aantal maanden samen wonen.

ot.
gisteren me allerlaatste werkdag gehad.
nouja het was maar een ochtendje.
want smiddags mochten we weg als we genoeg uren hadden.
ik heb wel afscheid genomen van het werk.
het was wel moeilijk en het moet nog doordringen denk ik.
gisteren heb ik naar de afdeling gebeld.
of ik een paar dagen vrij kon nemen van dagbehandeling.
en dat mocht gelukkig dus maandag en dinsdag heb ik geen dagbehandeling.
vandaag zou ik eigenlijk naar dagbehandeling moeten.
maar toen de taxi er om 8:30 nog niet.
was had ik toch maar naar de centrale gebeld.
bleken ze al een voicemail bericht achtergelaten te hebben.
want ze rijden vandaag niet door het weer.
dus ik heb een lekker lang weekend.
en als het nodig is kan ik alsnog naar de verpleging bellen.
als ik wat kwijt kan ofzo en dat is fijn.
net ben ik even met me moeder naar het dorp geweest.
en wat ik verder vandaag ga doen weet ik niet.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 24-12-2010, 18:36
Verwijderd
Ik ben hier de afgelopen dagen niet meer geweest. Het gaat niet goed met me. Ik slaap slecht en heb onwijs veel pijn, veel forummen is dus ook niet fijn.

Maar bij deze; iedereen fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar!
Oud 24-12-2010, 19:19
Selimmm
Selimmm is offline
Ik kamp al 3 jaar met hetzelfde probleem. Sinds ik in de 1e klas zit zeikt alles en iedereen over mij. Ze zeggen dat ik het niet ga halen en moet afstromen, terwijl mijn cijfers best goed zijn. Ik zit nu in de 3e klas en ik ga i een N&G profiel kiezen. Ik ben alleen bang dat ik het niet haal. Maar God, het is gewoon iets wat ik zó graag wil. Ik moet het halen. Ik heb problemen met wiskunde. Je kunt nevernooit van je hele leven arts worden zonder wiskunde. Geweldig is dat! Nouja, dit is niet bepaald een opluchting,maar goed.
Oud 25-12-2010, 00:46
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
ik heb totaal geen tijdsbesef.
en ik vergeet steeds vaker wat ik een paar uur terug heb gedaan.
kortom ik voel me erg in de war.
ik ben er wel maar ik ben er ook niet.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 25-12-2010, 13:01
Verwijderd
Op dit moment gaat het eigenlijk best goed met mij.
Ik ben al een hele tijd niet meer op dit forum geweest omdat een tijdje teug mijn computer heb weg gedaan.
Dit vondt de begeleiding beter voor mij omdat ik anders te veel prikkels op vang in mijn hoofd.
Hhmm, eigenlijk best balen.......
Maar ik kan nu bij mijn ouders achter de laptop zitten en dat doe ik dan ook regelmatig.
Ik lees af en toe wel op dit forum wat er zo bij iedereen speelt en zo blijf ik dan toch op de hoogte .
Op dit moment ben ik veel afleiding aan het zoeken, want vanmiddag zal het wel anders zijn.
We krijgen namelijk veel bezoek en iedereen blijft ook eten,
Mijn zus en zwager komen met mijn nichtje en 2 neefjes en de ouders van mijn zwager komen ook gezellig mee eten.
Eigenlijk vind ik de kerstdagen wel druk en vermoeiend, maar ook wel weer gezellig .
Zo hebben we gisteren avond surprise gedaan met cadeautjes onder de kerstboom.
Dat was erg gezellig en ik ben goed verwend .
Ik heb doucheschuim, parfum, lipgloss, nagellak, een bedeltje voor aan mijn armband,een ketting, een agenda voor 20011 en een mandala designer gekregen.
Ik ben goed verwnd zoals jullie kunnen zien.
Verder met het wonen gaat bij mij alles goed.
De begeleiding begrijpt mij steeds beter en ze staan allemaal goed voor mij klaar, wat erg fijn is.
Ik heb dan ook geen last meer van woede uitbarstingen of machteloosheid.
Dat is wel fijn .

Verder wil ik @ Darkfairy zeggen dat het belachelijk is wat jou moeder tegen je zei.
Je hebt nog wel mesen om je heen en die van je houden, om je geven en aan je denken en daar ben ik er één van.
Dikke knuffel van mij .
Oud 25-12-2010, 14:00
Bright Blue
Bright Blue is offline
Ik wou dat het 'gewoon' weer zo was als vroeger. (paar jaar geleden)
__________________
mijn handtekening
Oud 25-12-2010, 21:56
Verwijderd
Merry christmas everybody!

Het gaat goed met me. De prednison slaat aan en ik mag nu zelfs mijn anti-psychotica afbouwen! Maandag ga ik over van de gesloten afdeling naar mijn oude vertrouwde kliniek. Ik verwacht dat ik dan ook snel weer terug kan naar mijn kamer, hoewel ze wel in de gaten zullen willen houden hoe het met de medicijnen gaat. Lichamelijk gezien gaat het iets minder. Ik heb regelmatig aanvallen met transpireren, te hoge hartslag, te hoge temperatuur en trillen. Daarnaast om de haverklap krampen. Gelukkig is het meestal binnen een uurtje of twee weer over. Ja en waar ik dus echt niet blij mee ben is dat ik zo veel ben aangekomen een een opgezwollen gezicht met puisten heb. Zelf probeer ik het te accepteren en ik hoop dat het gewoon weer over gaat als ik straks van de medicijnen af ben. Mijn ouders maken het er niet echt makkelijker op door steeds te zeggen dat ik dik ben en minder moet eten. Ik wíl wel minder eten en ik doe ook wel mijn best, maar ik heb echt de hele dag door trek en mijn gedachtes gaan alleen nog maar over eten, eten, eten.

Morgen is mijn broer jarig en komt er familie over de vloer. Aan de ene kant heel leuk, ik kan het goed met ze vinden, aan de andere kant ben ik bang dat ze schrikken van hoe ik eruit zie. Achja, so be it.
Oud 25-12-2010, 22:27
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
@diddlina fijn dat het goed met je gaat.
en bedankt voor je reactie.
heb je trouwens me kerstkaart al ontvangen?.

ot.
afgelopen nacht een grote angstaanval gehad.
met hartkloppingen trillen en totaal van de wereld.
en vandaag weer een dag met weinig tot geen tijdsbesef en waar ik regelmatig de helft van kwijt ben.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 26-12-2010, 19:36
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
Zo, dat was kerst. Erg leuk gehad, maar nu wel weer lekker thuis. Zo even gepast afsluiten met pilsje.

Oud en nieuw wordt minder leuk, ben ik bang.
Oud 26-12-2010, 19:58
Redhair
Redhair is offline
Weer een kerst bestempeld met mijn probleemstempel. Dat wordt langzamerhand traditie. Gister een veelgangendiner afgesloten met een jankbui. Net bij mama kliekjes gegeten, ook geëindigd in een jankbui, mama begon ook, waarbij ik schreeuwend ben weggegaan. Ik weet het allemaal niet meer met mezelf. Mama zei dingen die ik heel anders ervaar. Heb nu net gemaild dat we, als zij die dingen zo ervaart, elkaar misschien minder moeten zien, ik daar in ieder geval minder moet eten. Heel hard, maar ik wil geen last meer zijn. Ik ben kapot nu, en leeg. Voel weinig, behalve tegenzin om morgen weer wakker te worden.
__________________
Digital ash in a digital urn.
Oud 26-12-2010, 21:17
Takkie89
Avatar van Takkie89
Takkie89 is offline
Hm, en toen was het bijna een jaar terug. Mijn opa, die nooit ziek was, die altijd er was als wij, de kleinkinderen kwamen. En toen lag hij opeens 2e kerstdag 2009 in bed, terwijl dat niet zo hoorde, terwijl dat niet klopte. Ben ergens nog een keertje boven geweest, nog gewoon gepraat over koetjes en kalfjes. Maar tegelijkertijd zei hij een paar dingen die niet dagelijks waren, ala: (ik ben de oudste aan die kant) Wil je alsjeblieft goed op K. (mijn zusje) en de andere kleinkinderen passen? Hij wist het dus.

En toen kreeg ik dus de 27e sochtends vroeg een telefoontje. Dat mijn ouders weer onderweg waren naar waar ze woonden, want hij had snachts hersen/hartinfarct gehad. En hij was gereanimeert, terwijl hij dat absoluut niet wou. Maar ik kon niets doen, dus ben toch maar gewoon gegaan naar die vakantie die ik zou begeleiden.

Op de 29e is in feite de stekker eruit getrokken. En mijn oma is achteraf nog steeds boos/verdrietig over die laatste 2 dagen. Maar het is eigenlijk wel zeker dat hij er niets meer van meegekregen had. En ik bleef nog steeds die vakantie begeleiden, want ik kon toch niets doen. Bij de crematie was ik er natuurlijk wel bij!


En nu is het dus bijna een jaar geleden. En dan heeft mijn oma het verschrikkelijk moeilijk. En dat is heel erg kut om te zien. En ik mis mijn opa. Ik kwam per ongeluk ook nog een filmpje van hem tegen op het 25jarig huwelijk van mijn ouders die zomer 2009. En dan mis ik hem nog meer.

Bah!
__________________
Speel zonneschijn, ook als het regent!
Oud 26-12-2010, 22:14
kroot
kroot is offline
@ redhair: ik weet weinig te zeggen... ik wil je alleen even een hart onder de riem steken. Ik vind je echt zo sterk en dapper, ookal zie je dat zelf waarschijnlijk niet.

Ja fijn. Ik heb cd's bij een syllabus gehad en die ben ik nu kwijt. Erg fijn als je een tentamen probeert voor te bereiden.
Over de afgelopen dagen heb ik een beetje een bleh gevoel. Vrijdag 2x uitgegleden door die gladheid. Nog steeds foen mijn rug, ribben en rechterarm erg pijn. Zaterdagochtend spelen, daarna in bed tot avond. Zaterdagavond in mijn oude huis wezen eten. Dat was prima, huisgenootje die vlak voor mij was weggegaan was er ook met haar vriend, gezellig mee zitten kletsen. Voor de rest veel op een neer gelopen, mensen bediend, we waren met 18 man. Proberen niet al te veel met het eten bezig te zijn. We hebben volgens mij wel 4 voorafjes gehad. Dus bij het hoofdgerecht deed ik even wat minder, wel gelijk commentaar van mijn omgeving. Daarna de afwas gedaan. En gelukkig kon ik een lift naar huis krijgen. Vandaag weer in bed gelegen tot ik concert moest geven. Ik voel me gewoon tsja verdrietigachtig, niet blij, boos. Maarja waarom? Ja boos weet ik: ik moet studeren, veel aan school doen. En wat doe ik: in bed gaan liggen! Ik baal van mezelf zo, zo passief, neerslachtig... Gelukkig morgen weer therapie, moed verzamelen om het erover te hebben, ik vind altijd dat ik me zo aanstel. en niet vergeten de opdracht mee te nemen die ik moest doen.
Oud 26-12-2010, 23:26
Moonspell
Avatar van Moonspell
Moonspell is offline
Het was weer eens een vreemd jaar. Blij dat ik onafhankelijk ben. En ik heb wel een beetje respect voor mijzelf, vooral 2010. Laten we dit zo houden! Ik kom er vast wel.
En blij met goede vrienden.
__________________
Kijk,een blauw balkje ████ . "Tigerly: Wat feacepalm je me,vlerk?!" Absinthe:"Ik voel me vooral beter dan jou."
Oud 27-12-2010, 11:17
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Nog geen reactie gehad, vrees dat ik die ook niet meer ga krijgen. Heel misschien morgen nog, dan gaat ze weer aan het werk. Heb wel een mailtje terug van het hoofd van de afdeling en zij is wel geschrokken van de gang van zaken. Had het eerder willen weten, maar gaat e.e.a. nog met haar bespreken.

Nouja, nu dus een weekje vakantie, ook wel eens lekker.
Zo maar eens wat nuttige dingen gaan doen.
Oud 27-12-2010, 12:37
Verwijderd
@missy Ik hoop dat het hoofd van de afdeling haar op haar donder geeft. Niet professioneel om over oud collega's te gaan roddelen. Via twitter nog wel..

OT:
Het gaat goed bagger.
Oud 27-12-2010, 17:14
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
@missy Ik hoop dat het hoofd van de afdeling haar op haar donder geeft. Niet professioneel om over oud collega's te gaan roddelen. Via twitter nog wel..
Queasy, ik was toen nog gewoon haar stagiaire. Het was nog vóór het gesprek dat ik met haar heb gehad. Ik hoop ook dat ze nog wat te horen krijgt over die tweets, want dat kan echt niet. Voor de rest is het haar woord tegen het mijne en dat interesseert me niet meer, ik ben daar toch weg en iedereen weet verder hoe het zit.

OT: vanmiddag met schoonzusje en -moeder naar een winkeltje geweest om wol te kopen, want schoonmoeder had bedacht dat het wel leuk zou zijn als we een sjaal zouden gaan breien, was een sinterklaascadeautje. Heb wel mooie wol uitgekozen, ben benieuwd of het breien gaat lukken, want heb dat jaren geleden 1x gedaan... Maar het lijkt me wel leuk.
Oud 27-12-2010, 20:37
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
eerder vanavond heb ik weer een uurtje fyshiofitness gehad.
en het was wel lekker om te doen.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 28-12-2010, 14:49
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Bericht terug en het is zó zielig.
Aan de ene kant ben ik laaiend over alles wat ze schrijft en hoe ze het schrijft, het is zo uit z'n verband getrokken, aan de andere kant lach ik haar vierkant uit.
Oud 28-12-2010, 15:43
Verwijderd
@Missy, wat zei ze dan? of wil je t er niet over hebben?


OT:Gister was ik ziek, doodziek. 8 uur lang non-stop overgegeven en mn lieve hond vond me zielig dus die kwam steeds bij me liggen enzo, was echt schattig.
Nu ben ik nog steeds ontzettend moe maar niet meer ziek.
En ik ga morgen naar Den Bosch winkelen met mijn stiefnicht/vriendin hoe je t ook wil noemen.
Ik ben eigenlijk te moe daarvoor, maar ik ga toch, ik heb de stad echt weer ff nodig, en mn nicht kan alleen deze week nog want daarna is ze op skireis.
Ga btw denk ik volgende week ofzo ook nog ff naar oss, gewoon rondlopen en stiften halen, want die moet ik nog hebben.

Mn moeder had nog niets van Joyce gehoord, hopen dat ze deze vakantie nog n keer kan want ik heb daar echt behoefte aan, gewoon ff in mn favo stad Eindhoven te zijn en beetje rond te lopen, graffiti kijken enzo.

heb vannacht gedroomd dat Dennis terug zou komen, hoop dat het een voorteken was ookal weet mijn andere hersenhelft dat het niet zo is.
Wat moet ik doen als ik m morgen tegenkom in den bosch? hij woont daar, dus de kans is best wel aanwezig.

Kreeg net n bericht van n meisje van tekenen dat ze ws gaat stoppen met tekenen na dit seizoen.
Hoeveel mensen moet ik nog kwijtraken?
Dit is gewoon niet meer leuk, Dennis,Joyce,2 hele goede vriendinnen die ik niet meer zie, mijn nicht gaat binnenkort naar het hbo dus die zie ik dan ook veel minder, nu dat meisje van tekenen dus ook al!!!
Ik vraag mezelf af wie de volgende is?
Mijn kunstvakkenlerares waar ik een hele goede band mee heb?
Mijn beste vriendin?
Max?
Veel meer mensen kunnen het bijna niet zijn want iedereen ben ik al verloren.

Mn oma is btw wel behoorlijk ziek, en k weet dat ik dat niet mag zeggen, maar ik vind het wel fijn, dan zie ik die heks tenminste niet met de feestdagen
Oud 28-12-2010, 16:19
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Kreeg net n bericht van n meisje van tekenen dat ze ws gaat stoppen met tekenen na dit seizoen.
Hoeveel mensen moet ik nog kwijtraken?
Maar je kunt toch contact houden; met elkaar afspreken buiten het tekenen om?

OT: veel nuttige dingen gedaan gisteren en vandaag. Maar wat maken sommige instanties het je moeilijk...
Oud 28-12-2010, 16:26
Verwijderd
Citaat:
Bericht terug en het is zó zielig.
Aan de ene kant ben ik laaiend over alles wat ze schrijft en hoe ze het schrijft, het is zo uit z'n verband getrokken, aan de andere kant lach ik haar vierkant uit.
En wat mailde ze?
Ja je kon dan wel haar stagiare zijn maar ze hoort je alsnog wel met respect te behandelen.
Oud 28-12-2010, 16:29
Verwijderd
@Hawahaai,
mss wel, maar we zitten volgend jaar beide in ons examenjaar (4vmbo&5havo)en de afstand is er niet echt een die je ff op n avondje fietst om ff gezellig n uurtje bij te kletsen
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Ctrl + V Topic #66
Retro*Love
500 19-04-2007 10:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:02.