Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2016, 13:39
rick1130
rick1130 is offline
Hoi,

Gisteravond werd ik door mijn vader gebeld dat mijn moeder al sinds 's morgens 4 uur in het ziekenhuis lag. Omdat ik op een woongroep zit, ben ik niet altijd op de hoogte van wat er thuis gebeurd.

Ze was de hele week al een beetje grieperig en het werd alleen maar erger, ze heeft sinds woensdag weer een paar dagen gewerkt maar dat ging ook niet goed. De nacht van eergister op gisteren werd ze spaans benauwd en kreeg ze amper lucht, toen op de SEH neergelegd en opgenomen. Dikke shit natuurlijk, het blijkt nu dus een LONGEMBOLIE te zijn kunnen jullie me hier doorheen slepen?

Thanks!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-02-2016, 14:06
Dalton123
Dalton123 is offline
Wat verwacht je van ons? Ik weet dat mensen goed kunnen genezen van een longembolie.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2016, 14:24
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Da's niet zo leuk Rick maar ik weet zeker dat ze in het ziekenhuis goed voor haar zullen zorgen. Ga je haar vandaag opzoeken?
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 08-02-2016, 09:50
rick1130
rick1130 is offline
Citaat:
Da's niet zo leuk Rick maar ik weet zeker dat ze in het ziekenhuis goed voor haar zullen zorgen. Ga je haar vandaag opzoeken?
Ben er zaterdag geweest en het gaat helemaal niet goed, schijnt haar hele long af te sluiten!
Met citaat reageren
Oud 08-02-2016, 09:50
rick1130
rick1130 is offline
Citaat:
Wat verwacht je van ons? Ik weet dat mensen goed kunnen genezen van een longembolie.
Blijkbaar niet, sluit een hele long af... :0(
Met citaat reageren
Oud 09-02-2016, 21:07
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Wat naar rick! Hebben ze je al uitgelegd wat zo'n longembolie eigenlijk is? Zo niet, dan kan ik het wel even uitleggen. Longemboliën zijn kleine bloedpropjes. Meestal begint zoiets met een trombosebeen, dan heb je dus een bloedprop in een bloedvat in je been. Die bloedprop kan losschieten, en dan komt hij via je hart terecht in je longen. Kleine longembolieën zijn vervelend, maar daar kun je gewoon van genezen. Het wordt vervelend als die grote bloedprop precies op de splitsing van je longslagader gaat zitten (dus waar een deel linksaf naar je linkerlong gaat en de andere rechtsaf). Als je dan pech hebt kan het inderdaad een long afsluiten en dat is levensgevaarlijk. Dokters hebben dan 2 keuzes: proberen om dat ding eruit te peuteren, of een soort oplosmiddel geven zodat die prop oplost.

In ieder geval heel veel sterkte gewenst aan jou en je moeder! Het moet vast heel moeilijk zijn om in zoveel onzekerheid te leven. Zorg je wel dat je blijft praten met je familie? Je hoeft je echt niet groot te houden voor familie, anders kunnen ze je namelijk ook niet helpen of troosten. En dat geldt natuurlijk ook voor de begeleiding in je woongroep.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 11-02-2016, 09:34
Dalton123
Dalton123 is offline
Citaat:
Blijkbaar niet, sluit een hele long af... :0(
Dat is minder Rick, hopelijk knapt ze snel weer wat op!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen nieuwe betoog [oorlog in irak] gemaakt :please nakijken
halilo
4 06-01-2006 14:14
Psychologie Moeder opeens in het ziekenhuis.
Silvie
23 14-01-2005 10:36
Verhalen & Gedichten *verhaaltje*
*~Angel~*
192 24-08-2004 17:54
Verhalen & Gedichten Mijn verhaal: Afscheid
tiram
71 20-12-2003 13:30
Psychologie Ik vertel mijn leven even in steekwoorden
Stefaniej
18 01-02-2003 09:38
ARTistiek verhaaltje; dankje wel in 7 talen
sunflouwer
0 04-06-2002 08:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:08.