Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-04-2016, 23:45
23april
23april is offline
Hallo allemaal,

Ik heb vaak het gevoel eenzaam te zijnen dat niemand mee ziet staan. Bijvoorbeeld op koningsdag ging een groep vrienden wat leuks doen maar mij hebben ze niet gevraagd. En wanneer ik vraag om iets met zijn allen te doen krijg ik geen reactie. Zo heb ik bijvoorbeeld niemand om mee op vakantie te gaan want wanneer ik vraag of mensen zin hebben om samen te gaan krijg ik geen of ontwijkende antwoorden. Waarom heeft niemand zin om iets met mij te gaan doen en waarom heb ik geen echte vrienden waar ik mijn ei bij kwijt kan en hoe maak ik echte vrienden? Want ik voel me nu echt een eenzaam buitenbeentje. Groetjes eenzame jongen, 20 jaar.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-04-2016, 23:46
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Heb je zelf enig idee waardoor het zou kunnen komen dat ze jou ontwijken?
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 30-04-2016, 23:56
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Waarom zie je ze als vrienden, terwijl ze geen leuke dingen willen doen? (Niet lullig bedoeld)
Met citaat reageren
Oud 01-05-2016, 03:18
Casio
Avatar van Casio
Casio is offline
Je bent beter waard, ik zit deels in dezelfde positie als jij. geloof in jezelf dan kom je er vanzelf en fuck die fake friends
Met citaat reageren
Oud 01-05-2016, 08:55
23april
23april is offline
Omdat we tot een jaar geleden wil gewoon veel samen deden. En wil ze wel dumpen, maar ik ben dan bezorgd dat ik helemaal niemand meer heb.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2016, 20:39
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
En wat nu als je met één iemand in de groep een op een wat wil afspreken? Lukt dat wel, is dat wel leuk?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 05-05-2016, 18:22
xDipsiex
xDipsiex is offline
Ik heb dit precies hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2016, 01:00
23april
23april is offline
Citaat:
En wat nu als je met één iemand in de groep een op een wat wil afspreken? Lukt dat wel, is dat wel leuk?
Ik heb niet echt persoonlijk met 1 iemand heel goed contact. Het is meer de groep als geheel.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2016, 02:07
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik heb niet echt persoonlijk met 1 iemand heel goed contact. Het is meer de groep als geheel.
Misschien is het een optie om juist in een iemand te investeren en daar wat meer mee op te bouwen. Zelf ervaar ik dat als makkelijker dan het behouden van een positie binnen een groep.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 09-05-2016, 13:20
PiettePeter
PiettePeter is offline
Het is belangrijk dat je vooral gewoon jezelf bent, je eigen mannetje staat.
Als jij trouw blijft aan jezelf zul je vanzelf vrienden vinden die echt bij jouw passen.

En zoals Elin3 al zei, investeer op individuele vriendschappen.
Dat vinden mensen zelf ook fijner, omdat ze dan pas echt weten wat ze aan je hebben.
Als je eenmaal een band hebt opgebouwd met meerdere mensen, dan zou je bijvoorbeeld kunnen proberen om
je vrienden aan elkaar voor te stellen door gezamenlijk iets te doen (zoals voetballen, gamen, etc.)
__________________
"If opportunities don't knock on your door, then build one!"
"Life is hard, but my dick is harder!" - by Geordi Dankstorm
Met citaat reageren
Oud 10-05-2016, 08:50
PiettePeter
PiettePeter is offline
maar ik snap dat dat ook moeilijk kan zijn...
Zit zelf in drie vrienden groepen.
Een redelijk kleine groep (3 personen +-ish 1 annoying cunt )
Een quirky grotere groep (5 personen +-ish iedere andere quirk die we mogen)
Een vrienden kring van gamers (8 personen waarvan ik zelf de helft nog niet echt heb leren kennen)
Soms zou ik liever hebben dat ik gewoon in één groep zat, omdat ik dan bij verjaardagen minder awkward sjit heb.
Want ik weet dat ik wel bij veel pas, maar andersom is dat niet echt zo.
Ze zouden niet veel met elkaar hebben.
__________________
"If opportunities don't knock on your door, then build one!"
"Life is hard, but my dick is harder!" - by Geordi Dankstorm
Met citaat reageren
Oud 10-05-2016, 09:22
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
maar ik snap dat dat ook moeilijk kan zijn...
Zit zelf in drie vrienden groepen.
Een redelijk kleine groep (3 personen +-ish 1 annoying cunt )
Een quirky grotere groep (5 personen +-ish iedere andere quirk die we mogen)
Een vrienden kring van gamers (8 personen waarvan ik zelf de helft nog niet echt heb leren kennen)
Soms zou ik liever hebben dat ik gewoon in één groep zat, omdat ik dan bij verjaardagen minder awkward sjit heb.
Want ik weet dat ik wel bij veel pas, maar andersom is dat niet echt zo.
Ze zouden niet veel met elkaar hebben.
Ik heb op mijn 18e verjaardag wel al mijn verschillende vriendengroepen uitgenodigd. Van de middelbare school en van mijn jeugdvereniging (en van de universiteit, maar niemand kon), en eigenlijk was dat alleen maar leuk. Iedereen kon best goed met elkaar opschieten!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 10-05-2016, 22:02
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik nodig ook gewoon al mijn vrienden uit die ik graag op mijn verjaardag wil hebben hoor. Of dat nou oud-studiegenoten, vrienden van mijn vriend, vrienden van de roeivereniging of vrienden van vroeger zijn maakt me niet uit. Het is mijn feestje, mijn vrienden en uiteindelijk heeft iedereen wel iemand om mee te praten.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 11-05-2016, 09:51
PiettePeter
PiettePeter is offline
Ja, maar ja. Ik heb dan ook wel heel erg verschillende vrienden, het kan natuurlijk goed gaan.
__________________
"If opportunities don't knock on your door, then build one!"
"Life is hard, but my dick is harder!" - by Geordi Dankstorm
Met citaat reageren
Oud 11-05-2016, 13:33
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar ja. Ik heb dan ook wel heel erg verschillende vrienden, het kan natuurlijk goed gaan.
Ja maar ja, als je vrienden een beetje moeite voor je willen doen, kunnen ze vast wel een avondje tussen vreemden zitten. Ik nodig ook gewoon iedereen uit, van de moeder met vier kinderen tot de verstokte vrijgezel met twee katten. Mijn verjaardag vier ik graag met mensen die belangrijk voor me zijn en ik kan me dan niet druk maken om wat ze al dan niet van elkaar vinden. Het is dan vaak nog onverwachts gezellig ook.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2016, 20:28
PiettePeter
PiettePeter is offline
@Enilorac

Ja, maar ja.
Het kan goed gaan, zoals ik al zei. Oftewel dat ik het ga proberen. En leuk voor jou dat je het onverwachts gezellig heb.
Ik heb niks tegen jou, alleen tegen het feit dat je hier nodeloos komt herhalen wat al gezegd is.
__________________
"If opportunities don't knock on your door, then build one!"
"Life is hard, but my dick is harder!" - by Geordi Dankstorm
Met citaat reageren
Oud 13-05-2016, 07:18
Verwijderd
Ik vind je bijzonder Pietje!
Met citaat reageren
Oud 13-05-2016, 14:49
Verwijderd
Misschien helpt het ook om niet met die jongens om te gaan maar met een ander jongen of ga eens om met een vriend van je familie dus bijvoorbeeld de vriend van je broer neef enz. of oude vrienden van de middelbare school misschien nog wel de bassischool
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-06-2016, 16:15
flashdash
flashdash is offline
Citaat:
Hallo allemaal,

Ik heb vaak het gevoel eenzaam te zijnen dat niemand mee ziet staan. Bijvoorbeeld op koningsdag ging een groep vrienden wat leuks doen maar mij hebben ze niet gevraagd. En wanneer ik vraag om iets met zijn allen te doen krijg ik geen reactie. Zo heb ik bijvoorbeeld niemand om mee op vakantie te gaan want wanneer ik vraag of mensen zin hebben om samen te gaan krijg ik geen of ontwijkende antwoorden. Waarom heeft niemand zin om iets met mij te gaan doen en waarom heb ik geen echte vrienden waar ik mijn ei bij kwijt kan en hoe maak ik echte vrienden? Want ik voel me nu echt een eenzaam buitenbeentje. Groetjes eenzame jongen, 20 jaar.
Ik heb ook wat jij hebt. Momenteel heb is dus helemaal geen vrienden. Ik herken ook wat jij beschrijft. Vooral het feit dat ik niks echt kan delen met vrienden is vervelend, alles moet ik alleen doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Eenzaam, alleen en somber
dsnx
55 23-08-2009 16:34
Psychologie eenzaamheid
oelekeboeleke
94 23-09-2007 10:58
Psychologie Eenzaam...
Diary of Dreams
23 06-09-2004 16:04
Psychologie Altijd eenzaam.
anjali
16 27-06-2004 09:04
Psychologie Wanneer ben je eenzaam
Teerbal
20 28-03-2004 21:56
Verhalen & Gedichten [betoog] Eenzaamheid
Ieke
0 29-11-2002 14:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:07.