Oud 07-06-2017, 23:57
JustMeow
JustMeow is offline
Hi, dit is Meow!

I ben HEEL erg bewust bezig met mijn lichaam en ben ook best wel een introvert persoon. Helemaal niets mis mee! Maari k merk op dat, als ik niet op mijn gemak ben bij mensen, dat mijn lichaam begint te verstijven. Dan merk ik kramp in mijn benen, schouders en rustig aan richting mijn nek en rug.

Vandaag had ik bijvoorbeeld een onboeiende bruiloft, en ik voelde me ERG ongemakkelijk met sommige mensen. Na verloop van tijd begonnen mijn spieren weer te verkrampen. En het moment als ik gewoon een rustige, zonvolle conversatie had zakte het weer weg.

Weet iemand precies waar dit mee te maken heeft? Zoals aangegeven, ben ik vrijwel een introvert persoon. Ik houd van mijn eigen dingen doen, haha.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-06-2017, 15:07
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Ik zou nagaan waarom jij je ongemakkelijk voelt of gaat voelen door externe factoren. Ik verwacht -met de nodige psychologie van de koude grond- dat het een stukje onzekerheid is. Dan zou ik me gaan afvragen waar dat vandaan komt, wat de sterkste factoren zijn die daar aan bijdragen. Maak jij je druk om wat anderen van je vinden? Vind je stiekem dat jij hen moet entertainen? Vind je stiekem dat áls je wat zegt, de rest het amusant moet vinden, of ben je bang dat je mensen tegen de haren in strijkt? Verwacht je dat wanneer jij je niet mengt in een kansloos gesprek de rest minder van je denkt?

Het kan goed dat ik de plank mis sla met deze (retorische) vragen. Desalniettemin; een omstander/toeschouwer zijn in veel settings is juist een sterke positie. Als je dat beseft kan je daar mee spelen in sociale settings zonder dat het ten koste gaat van je eigen comfort.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Vage klachten
Positive mind
14 16-08-2016 10:30
Psychologie Help Sociale Angst
Hksdnwl
6 06-07-2015 10:16
Psychologie Angst.
Orrex
6 30-10-2012 00:39
Algemene schoolzaken angst en stress
vrrrieskist
2 05-03-2012 10:23
Psychologie angst
moon
13 28-12-2005 23:13
Lichaam & Gezondheid (in)slaap problemen
Daantje_0705
22 18-05-2005 16:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:43.