Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2003, 12:18
R
Avatar van R
R is offline
Na aanleiding van dit topic, en met vele reacti's erbij.

Een hele disscussie over dat je wél verslaafd kan raken aan wiet.
De ander; Nee, want het is legaal dus je kan er niet aan verslaafd raken..
Zelf ben ik van mening dat je er alleen lichaamelijk verslaafd aan kan raken.

Een maadje of 3 á 4 terug, blowde ik elke dag minimaal 4 jointjes, weet niet of ik er toen verslaafd aan was, vondt het gewoon relax.
Toen ik ging mindere (= max. 1 jointje per dag, sommige dagen helemaal niks) kreeg ik zeker kenmerken. ; héél veel zware hoofdpijn, en veel chaggerijnig.

Mijn vraag is; kún je er nou wel of niet aan verslaafd raken ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-04-2003, 12:41
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Je kunt aan wiet alleen geestelijk verslaafd aan raken.
De nicotine in de tabac is ook lichamelijk verslavend, dus dat laten we nu even buiten beschouwing

Wat jij beschrijft zijn nog geen echte kenmerken van verslaving, je merkt pas of je verslaafd bent als je probeert te stoppen. Ik weet nog heel goed dat ik het blowen eerst ook gewoon relaxt vond, en dat ik het alleen daarom deed. Ben zo'n jaartje zo doorgegaan.. maar toen begon ik toch wel bewuster te worden van de gevolgen, dat je er inderdaad behoorlijk pisst off van kunt worden en het kortetermijn geheugen verlies. Probeer nu te minderen niet elke dag te blowen en ook niet iedere keer zoveel, en dat gaat best aardig Ik kan niet ontkennen dat ik wel een beetje geestelijk verslaafd aan wiet ben, maar stoppen is te doen, mocht ik het zelf willen. Ik kan blowen niet als een slechte gewoonte zien.

Laatst gewijzigd op 03-04-2003 om 14:42.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 12:55
Miss 666
Miss 666 is offline
ik ben het met king eens le kunt er geestelijk afhankelijk van worden. als ik lang niet blow word ik ook erg pissed off, en maak ik me overals druk om, en krijg ik koppijn. En idd je kortetermijn geheugen gaat er echt aan das bij mij ook echt ernstig.
dus ja je kunt (geestelijk) verslaafd raken aan blowen.
__________________
Let the devil be your guide,and do everything that they tell you it bad for you!!!
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 15:25
R
Avatar van R
R is offline
Dat je korte termijn geheugen kapot gaat is geen teken van verslaving, maar van het gewoon veel doen.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 08:59
very drunk driver
Avatar van very drunk driver
very drunk driver is offline
jongens zijn we hier allemaal doktoren en hebben we allemaal onderzoek gedaan. ga eerst eens wat info zoeken op internet.

alle bijverschijnselen zoals korte termijngeheugen gaat weg dat komt terug als je stopt.

je kunt alleen geestelijk verslaafd raken aan wiet maar blijf dan ook van de chocola af want daar kun je ook geestelijk verslaafd aan raken.
__________________
haast je niet, we komen toch allemaal tegelijk aan bij nieuwjaar
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 09:12
Zero-Zero
Avatar van Zero-Zero
Zero-Zero is offline
ik ben het ook met ]{ing eens..
__________________
up the downstair
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 10:54
very drunk driver
Avatar van very drunk driver
very drunk driver is offline
lees hier maar eens

Kun je er verslaafd aan raken?

Je kunt onderscheid maken tussen lichamelijke afhankelijkheid en geestelijke afhankelijkheid. We spreken van lichamelijke afhankelijkheid, als het lichaam protesteert wanneer met gebruik van een middel wordt gestopt (ontwenningsverschijnselen). Bij het gebruik van hasj en weed treedt dit niet op.
Ook heeft de gebruiker niet steeds meer nodig om hetzelfde effect te bereiken. Tenslotte leidt het gebruik niet automatisch tot een behoefte aan zwaardere drugs.
Geestelijke afhankelijkheid houdt in dat de gebruiker steeds sterker naar het middel verlangt en zich eigenlijk niet meer prettig kan voelen zonder. Bij een deel van de gebruikers is dit het geval, met name bij degenen die vaak gebruiken (bijvoorbeeld elke dag). Dit geldt nog sterker wanneer gebruikt wordt om de werkelijkheid te ontvluchten, bijvoorbeeld uit verveling of gebrek aan toekomstperspectief. Voor deze gebruikers kan de situatie ontstaan dat alleen hasj of weed nog belangrijk zijn, de rest is niet interessant.

van drugsinfo.nl
__________________
haast je niet, we komen toch allemaal tegelijk aan bij nieuwjaar
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 16:26
ook harrie
Avatar van ook harrie
ook harrie is offline
Citaat:
]{ing schreef op 03-04-2003 @ 13:41:
Je kunt aan wiet alleen geestelijk verslaafd aan raken.
De nicotine in de tabac is ook lichamelijk verslavend, dus dat laten we nu even buiten beschouwing

Wat jij beschrijft zijn nog geen echte kenmerken van verslaving, je merkt pas of je verslaafd bent als je probeert te stoppen. Ik weet nog heel goed dat ik het blowen eerst ook gewoon relaxt vond, en dat ik het alleen daarom deed. Ben zo'n jaartje zo doorgegaan.. maar toen begon ik toch wel bewuster te worden van de gevolgen, dat je er inderdaad behoorlijk pisst off van kunt worden en het kortetermijn geheugen verlies. Probeer nu te minderen niet elke dag te blowen en ook niet iedere keer zoveel, en dat gaat best aardig Ik kan niet ontkennen dat ik wel een beetje geestelijk verslaafd aan wiet ben, maar stoppen is te doen, mocht ik het zelf willen. Ik kan blowen niet als een slechte gewoonte zien.
jep, helemaal mee eens
__________________
I don't need to hear about how shitty my hair looks caus I know all about it
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Verslaafd aan stress
Jackdaw
6 11-12-2008 18:47
Verhalen & Gedichten Een nacht met Cleo
Verwijderd
1 28-12-2005 11:50
Drugs & Alcohol [poll] Junks moeten geëlimineerd worden.
Mr.Hypert€xt
13 23-09-2004 16:56
De Kantine criminele jongeren horen in strafkampen te worden opgevoed!
niceman1984
93 06-01-2004 22:06
Drugs & Alcohol drugsvriendje
black~light
66 25-10-2003 16:07
Drugs & Alcohol De serie Drugs en Drank in De gelderlander
Isa
3 20-03-2003 21:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:53.