Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-11-2004, 20:47
Meow
Meow is offline
Ik denk er de laatste tijd veel meer aan om het te gaan gebruiken, voel me nogal eenzaam de laatste tijd..... en daardoor schrik ik denk ik weer mensen af waardoor het alleen maar erger wordt!
Ik wil alleen uit die negatieve spiraal komen, dan kom ik er wel weer bovenop. Maar zonder hulp lukt dat gewoon niet, ik ken bijna geen mensen, en ik durf er ook niet op af te stappen.
Wat voor antidepressiva raden jullie me aan? En zijn er grote nadelen die ik moet weten?
Ik ben al naar een therapeut geweest maar dat helpt niet.
__________________
Weet iemand iets origineels voor mijn signature? XXX Annelies
Advertentie
Oud 26-11-2004, 08:19
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Meow schreef op 25-11-2004 @ 21:47 :
Ik denk er de laatste tijd veel meer aan om het te gaan gebruiken, voel me nogal eenzaam de laatste tijd..... en daardoor schrik ik denk ik weer mensen af waardoor het alleen maar erger wordt!
Ik wil alleen uit die negatieve spiraal komen, dan kom ik er wel weer bovenop. Maar zonder hulp lukt dat gewoon niet, ik ken bijna geen mensen, en ik durf er ook niet op af te stappen.
Wat voor antidepressiva raden jullie me aan? En zijn er grote nadelen die ik moet weten?
Ik ben al naar een therapeut geweest maar dat helpt niet.
Allereerst ben ik uiteraard geen psychiater die 6 jaar medicijnen gestudeerd heeft, maar ik weet wel dat er bij angststoornissen een ander antidepressivum dan bij depressie wordt voorgeschreven. Verder raad ik je geen middel aan, het is zeer individueel of een middel dan wel/ of niet aanslaat (bij 6 op de 10 werkt een bepaalt merk meestal).
Deze medicijnen schrijft een huisarts je waarschijnlijk niet snel voor als je daarnaast geen therapieën volgt.. Alle medicatie hebben bijwerkingen, zelfs een onschuldig ogent paracetamol'letje. Veelal krijg je last van bv een droge mond, suffigheid, hoge/ of juist lage bloeddruk (verschilt soms per middel), je kunt aankomen, duizelig zijn und so weiter.. (De bijsluiter is best indrukwekkend kan ik je melden).

Sja, waarom wordt anti-depressivum gezien als wondermiddel 'neem enen pil en uwen zorgen zijn spoorslag verdwenen'..
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 28-11-2004, 10:28
Steleto
Avatar van Steleto
Steleto is offline
Citaat:
hushpuppy schreef op 25-11-2004 @ 19:57 :
ik slik sinds vandaag Prozac.... Wie slikt dat nog meer en van welke bijwerkingen hebben jullie lastgehad want als ik de bijsluiter lees dur fik niet eens meer te slikken
Ik slik het nu ongeveer 5 weken. De eerste tijd heb ik helemaal gaar rondgelopen. Mijn reactievermogen was 0,0 en mijn concentratie was ook slecht. Dit trok wel weer weg na twee weken ofzo.
Nu merk ik dat ik meer moeite heb met inslapen en dat ik erg moeilijk wakker word als ik eenmaal slaap (ik lig echt in coma zegmaar)

Als ik alcohol drink word ik de volgende ochtend helemaal niet meer wakker, en ik ben bijna meteen na het drinken misselijk. (zelfs na één glas)

Let op: combineer prozac niet met alcohol en wiet, bij mij zorgde dat voor een bad trip van 2 en een half uur.

Maargoed, verder is 't wel goed spul
Oud 30-11-2004, 19:55
hushpuppy
hushpuppy is offline
en prozac heeft toch geen effect op de pil hè... Tenminste de psychiater zei van niet en tstaat niet op de bijsluiter mara kben dr stiekem toch bang voor
__________________
the greatest thing in the world is to love and be loved in return
Oud 30-11-2004, 20:16
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Nein, enkel het zogeheten Sint-Janskruid heeft een nadelige invloed op de anticonceptie..

So, don't worry!

(Bovendien, wanneer je psychiater je mededeelt dat de combinatie veilig is lijkt me dit een tamelijk betrouwbare bron aangezien hij 6 jaar geneeskunde heeft gestudeerd)
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 09-12-2004, 18:50
Meow
Meow is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 26-11-2004 @ 11:49 :
Allereerst ben ik uiteraard geen psychiater die 6 jaar medicijnen gestudeerd heeft, maar ik weet wel dat er bij angststoornissen een ander antidepressivum dan bij depressie wordt voorgeschreven. Verder raad ik je geen middel aan, het is zeer individueel of een middel dan wel/ of niet aanslaat (bij 6 op de 10 werkt een bepaalt merk meestal).
Deze medicijnen schrijft een huisarts je waarschijnlijk niet snel voor als je daarnaast geen therapieën volgt.. Alle medicatie hebben bijwerkingen, zelfs een onschuldig ogent paracetamol'letje. Veelal krijg je last van bv een droge mond, suffigheid, hoge/ of juist lage bloeddruk (verschilt soms per middel), je kunt aankomen, duizelig zijn und so weiter.. (De bijsluiter is best indrukwekkend kan ik je melden).

Sja, waarom wordt anti-depressivum gezien als wondermiddel 'neem enen pil en uwen zorgen zijn spoorslag verdwenen'..
IK HEB GEEN ANGSTSTOORNIS!!!!!!!
En ik heb bij een gediplomeerd psygoloog gelopen (3 jaar lang!) en ik had volgens hem ook zeker geen angststoornis!!!
Ik zit in een diep dal, en das heeeeel wat anders....
__________________
Weet iemand iets origineels voor mijn signature? XXX Annelies
Oud 09-12-2004, 19:01
Masquerade
Avatar van Masquerade
Masquerade is offline
Citaat:
Meow schreef op 09-12-2004 @ 19:50 :
IK HEB GEEN ANGSTSTOORNIS!!!!!!!
En ik heb bij een gediplomeerd psygoloog gelopen (3 jaar lang!) en ik had volgens hem ook zeker geen angststoornis!!!
Ik zit in een diep dal, en das heeeeel wat anders....
Kan het nog onvriendelijker?
Oud 09-12-2004, 20:52
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Meow schreef op 09-12-2004 @ 19:50 :
IK HEB GEEN ANGSTSTOORNIS!!!!!!!
En ik heb bij een gediplomeerd psygoloog gelopen (3 jaar lang!) en ik had volgens hem ook zeker geen angststoornis!!!
Ik zit in een diep dal, en das heeeeel wat anders....
Jezus, ik gaf enkel aan dat er een verschil zit tussen antidepressivum bij een angtstoornis en een depressie. Zowel in dosering als wel in het type middel. Indien de door mij gegeven informatie je niet bevalt ga je zelf maar rond de tafel zitten met die super shrink van je. Proleet.

http://www.fuckinggoogleit.com
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 25-12-2004, 10:51
Verwijderd
Citaat:
Meow schreef op 09-12-2004 @ 19:50 :
IK HEB GEEN ANGSTSTOORNIS!!!!!!!
En ik heb bij een gediplomeerd psygoloog gelopen (3 jaar lang!) en ik had volgens hem ook zeker geen angststoornis!!!
Ik zit in een diep dal, en das heeeeel wat anders....
Als je drie jaar bij een psycholoog hebt gelopen, kun je zijn titel toch wel correct spellen?
Oud 27-12-2004, 11:48
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
buiten de titel mocht ze ook wel een gesprekken voeren over dr agressie

Anyway.
Ik heb zelf heel erg last gehad van angst en paniek-aanvallen.

Slikte eerst seroxat daarna werdt het paroxetine.
Het heeft me er wel bovenop geholpen. Op een gegeven moment slikte ik nog maar een halve pil per week en nu ben ik er zelf mee gestopt.
Heb soms nog wel een last dfat ik het voel opkomen enzo maar ja dan kan ik zelf al een beetje onderdrukken eigenlijk.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Oud 27-12-2004, 13:29
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
MissCzechMeOut schreef op 27-12-2004 @ 12:48 :
buiten de titel mocht ze ook wel een gesprekken voeren over dr agressie

Anyway.
Ik heb zelf heel erg last gehad van angst en paniek-aanvallen.

Slikte eerst seroxat daarna werdt het paroxetine.
Het heeft me er wel bovenop geholpen. Op een gegeven moment slikte ik nog maar een halve pil per week en nu ben ik er zelf mee gestopt.
Heb soms nog wel een last dfat ik het voel opkomen enzo maar ja dan kan ik zelf al een beetje onderdrukken eigenlijk.

eerst seroxat daarna paroxtine?
dus je ging van het echte merk naar een nepmerk.
Ze hebben je bij de apotheek een ander merk gegeven, zonder overleg?
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 28-12-2004, 20:29
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
ratsja schreef op 27-12-2004 @ 14:29 :
eerst seroxat daarna paroxtine?
dus je ging van het echte merk naar een nepmerk.
Ze hebben je bij de apotheek een ander merk gegeven, zonder overleg?
Hebben ze bij mij ook wel eens gedaan. Ik ben met een klacht van mn psych terug gegaan naar de apotheek.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 28-12-2004, 20:34
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
ik heb een tijdje oxazepam geslikt, ik meen me vaag te kunnen herinneren dat dat was om rustigin je kop te blijven of is dat niet zo? En zou dat dan eventueel ook kunnen helpen, tegen choas in je kop die komt door stemmen. Ik moet nara de huisarts, maar ik vroeg het me gewoon af.
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Oud 29-12-2004, 02:00
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
ratsja schreef op 27-12-2004 @ 14:29 :
eerst seroxat daarna paroxtine?
dus je ging van het echte merk naar een nepmerk.
Ze hebben je bij de apotheek een ander merk gegeven, zonder overleg?
Nou het scheen dat seroxat ineens paroxetine was geworden, veranderd van naam ofzo?
Er stond op dat het het zelfde was dus ik weet niet...

gelukkig slik ik het helemaal niet meer.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Oud 29-12-2004, 08:57
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
MissCzechMeOut schreef op 29-12-2004 @ 03:00 :
Nou het scheen dat seroxat ineens paroxetine was geworden, veranderd van naam ofzo?
Er stond op dat het het zelfde was dus ik weet niet...

gelukkig slik ik het helemaal niet meer.
bezuinigingen van de apotheek, maar kan je vertellen dat het niet precies hetzelfde is hoor.

ben je ermee gestopt dat is netjes
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 30-12-2004, 00:22
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
ratsja schreef op 29-12-2004 @ 09:57 :
bezuinigingen van de apotheek, maar kan je vertellen dat het niet precies hetzelfde is hoor.

ben je ermee gestopt dat is netjes
Ja ik slikte op een gegeven moment maar een halve per week, en toen ging ik het vaak vergeten en nu slik ik het helemaal niet meer.

Hoewel ik gisteren echt een mega paniek aanval kreeg die echt vreselijk was, heeft zeker 45 min. geduurd voor t over was.
Maar ja ik had met mn domme kop na hele lange tijd een jointje gerookt, ik wist meteen weer waarom ik gestopt was.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Oud 03-01-2005, 09:29
*Ster*
Avatar van *Ster*
*Ster* is offline
Ik ben begonnen met Prozac, maar ik hoor zulke 'enge' verhalen over SSRI's dat ik (opnieuw) héél erg ga twijfelen of ik er wel mee door moet gaan. Aan de andere kant: Ik had al suïcidale gedachtes... dus waarom bang zijn om suïcidaal te worden. < Dit was namelijk één van de bijwerkingen. Ik slik het nu pas sinds 3 dagen, maar (ook al kun je daar nu eigenlijk weinig over zeggen) heb toch al een positief gevoel erover. Zijn er meer mensen die het vreselijk eng vinden om iets te slikken waar zoveel zorgwekkende verhalen over zijn?
__________________
Leef je leven zoals het komt, met al zijn ups en downs!
Oud 03-01-2005, 20:04
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Citaat:
ch@nt@l schreef op 03-01-2005 @ 10:29 :
Ik ben begonnen met Prozac, maar ik hoor zulke 'enge' verhalen over SSRI's dat ik (opnieuw) héél erg ga twijfelen of ik er wel mee door moet gaan. Aan de andere kant: Ik had al suïcidale gedachtes... dus waarom bang zijn om suïcidaal te worden. < Dit was namelijk één van de bijwerkingen. Ik slik het nu pas sinds 3 dagen, maar (ook al kun je daar nu eigenlijk weinig over zeggen) heb toch al een positief gevoel erover. Zijn er meer mensen die het vreselijk eng vinden om iets te slikken waar zoveel zorgwekkende verhalen over zijn?

Ik hoorde pas later dat ik medicatie slikte waar suicidale gedachtes erger van worden....En als ik terug keek, is het idd erger geworden door de medicatie.
Maar als je weet dat dat kan dan kan je er op passen. Dus ik zou niet meteen stoppen, maar wel heel erg goed oppassen.
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Oud 04-01-2005, 02:15
Waltz
Avatar van Waltz
Waltz is offline
Citaat:
ch@nt@l schreef op 03-01-2005 @ 10:29 :
Zijn er meer mensen die het vreselijk eng vinden om iets te slikken waar zoveel zorgwekkende verhalen over zijn?
Aan de ene kant snap ik die angst wel. Maar aan de andere kant, waarom probeer je het niet gewoon en spreek je met jezelf af dat je ermee stopt als blijkt dat het je gevoelens alleen maar verergert? Of ben je bang dat je jezelf op zo'n moment niet meer in de hand hebt?

Ik slik zelf sinds een aantal maanden Prozac en heb er nooit suicidale gedachten van gehad of een versterkte somberheid. Het heeft enkel een positief effect gehad op mijn gemoedstoestand. Dus dat is misschien een geruststelling.
Oud 04-01-2005, 12:54
Tienie
Tienie is offline
Ik ben nu al bijna 3,5 jaar depressief met natuurlijk ups en downs
ik ben hiervoor bij de dokter geweeest
maar hij wilt me niks nemen.Nu mijn eigen huisarts ziek is ben ik naar de vervangende huisarts geweest en die was heel bot tegen me....laats was ik ziek en me moeder wouw dat ik ff langs de huisarts ging en weet je wat ik riep: IK GA NOG LIEVER DOOD DAN DAT IK NAAR DIE VENT MOET.
Me moeder zei dat ik het van 2 kanten moet bekijken en niet altijd van mijn eigen kant.Ik doe dat maar kan niet met me verstand erbij dat ze een net 17 jarige meid geen anti depressiva geeft als ze al zo lang depressief is.

groet tienie
Oud 04-01-2005, 12:55
Verwijderd
Citaat:
Tienie schreef op 04-01-2005 @ 13:54 :
Ik doe dat maar kan niet met me verstand erbij dat ze een net 17 jarige meid geen anti depressiva geeft als ze al zo lang depressief is.
Waarom het niet eerst proberen met andere hulp? Dan kan ook worden vastgesteld of je bv. echt een depressie hebt en dan kan er naar een oplossing gezocht worden. Het is helemaal niet zo goed om pillen te slikken, iig niet wanneer je niet eerst andere dingen geprobeerd hebt. Vind ik dan iig.
Oud 04-01-2005, 13:03
J3s
Avatar van J3s
J3s is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 04-01-2005 @ 13:55 :
Waarom het niet eerst proberen met andere hulp?
Idd. Ga anders es lang de Jeugdzorg ofzo, hoef je ook niet naar de dokter. Of naar een vertrouwenspersoon op school bijv.
__________________
We never will think, we never will think..That's wonderfull, that's life...
Oud 04-01-2005, 13:25
Tienie
Tienie is offline
Met BJZ heb ik geen goede ervaringen mee.
Vertrouwenspersoon heb ik op mijn vorige school 3,5 jaar bijna 4 jaar lang mee gepraat en die heeft me echt goed gesteund.
Maar ik kan niet meer naar een vertrouwenspersoon op school gaan ik heb stage en school en als ik op school ben is hij/zij er niet zijn maar aantal uren per week op school
Oud 04-01-2005, 13:32
Verwijderd
Citaat:
Tienie schreef op 04-01-2005 @ 14:25 :
Met BJZ heb ik geen goede ervaringen mee.
Er zijn nog meer opties dan BJZ. Misschien toch eens met je huisarts overleggen, ook al mag je hem niet. Of met je ouders en je huisarts en/of desnoods een andere huisarts. Ik zou iig niet meteen aan de medicijnen gaan, wellicht kan het anders opgelost worden. En lukt het op een andere manier niet, dan kan je altijd nog antidepressiva gaan slikken (wordt vaak overigens ook alleen in combinatie met therapie voorgeschreven).
Oud 04-01-2005, 13:39
Tienie
Tienie is offline
Jah ik weet het gewoon weg niet.....
Het is een ingewikkeld verhaal kan het je niet zo 1234 uitleggen heb k zekerheel veel tijd voor nodig maar goed ik moet het toch gaan proberen.
In iedergeval bedankt voor je reacties

Knuf tienie
Oud 08-01-2005, 00:59
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Tienie schreef op 04-01-2005 @ 14:39 :
Jah ik weet het gewoon weg niet.....
Het is een ingewikkeld verhaal kan het je niet zo 1234 uitleggen heb k zekerheel veel tijd voor nodig maar goed ik moet het toch gaan proberen.
In iedergeval bedankt voor je reacties

Knuf tienie
is het ook niet verstandig om vast te laten stellen wat voor soort depressie je hebt en in welke mate, als het van chronische aard is en je hebt een zware depressie, of aanleg om in een erge depressie te raken, dan heeft therapie niet veel zin lijkt me.
Medicijnen is wel een laatste redmiddel maar niet de enige, je zal het zelf ook moeten doen.
En van anti-depressiva krijg je (die kans is er) ook nare bijwerkingen waar je niet vrolijk van word.
let wel, dat is natuurlijk niet bij iedereen zo, je moet wel een passen middel vinden.

je kan ook een kalmeringsmiddel proberen eventueel.
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 08-01-2005, 19:10
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
wat kan er qua medicatie gedaan worden als je stemmen hebt en chaos in je kop? en wat zijn de bijwerkingen van die medicatie?
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Oud 09-01-2005, 14:07
Verwijderd
Citaat:
metallica schreef op 08-01-2005 @ 20:10 :
wat kan er qua medicatie gedaan worden als je stemmen hebt en chaos in je kop? en wat zijn de bijwerkingen van die medicatie?
dan kunnen er antipsychotica voorgeschreven worden. je kunt veel bijwerkingen hebben. *zoekt naar bijsluiter* *niet gevonden*. nja, ik had last van duf zijn, lage bloeddruk, overgeven, nergens zin in hebben (niet eten niet roken (best nog gezond die pillen haha )). en bij veel mensen zie je dat ze houterig gaan bewegen. (als ik de bijsluiter vind zal ik nog wat bijwerkingen erbij zetten).
Oud 09-01-2005, 22:19
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
metallica schreef op 08-01-2005 @ 20:10 :
wat kan er qua medicatie gedaan worden als je stemmen hebt en chaos in je kop? en wat zijn de bijwerkingen van die medicatie?
Als het echt stemmen zijn, dan denk ik anti psychotica. Maar ik heb bijvoorbeeld ook wel eens het gevoel dat ik stemmen in mijn hoofd heb. Ik hoor dan allemaal mensen door elkaar praten en schreeuwen, die me erg verward maken. Ook achtervolgt het me overal en ook al zoek ik afleiding, dan is het er nog. Die stemmen veroorzaken dus ook een hoop chaos, omdat ik dingen niet meer normaal kan plaatsen in mijn hoofd.

Bij mij werkt dan 1 tabletje van 10 mg oxazepam al een hele hoop. Met oxazepam kun je blijer zijn dan met anti psychotica. Oxazepam hoef je alleen maar zonodig (dus wanneer je er last van hebt) te slikken en anti psychotica vooral op vaste tijdstippen.
Ik heb van oxazepam alleen heel af en toe last van duizelingetjes, maar nooit vaak. De werking die de oxazepam geeft, weegt dat enorm af.

Van Anti psychotica weet ik geen bijwerkingen (heb ze nog nooit geslikt), maar die schijnen best heftig te kunnen zijn.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 09-01-2005, 22:21
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 09-01-2005 @ 15:07 :
dan kunnen er antipsychotica voorgeschreven worden. je kunt veel bijwerkingen hebben. *zoekt naar bijsluiter* *niet gevonden*. nja, ik had last van duf zijn, lage bloeddruk, overgeven, nergens zin in hebben (niet eten niet roken (best nog gezond die pillen haha )). en bij veel mensen zie je dat ze houterig gaan bewegen. (als ik de bijsluiter vind zal ik nog wat bijwerkingen erbij zetten).
Ja, dat zag ik in de kliniek heel erg. Ze bewogen wat vreemd inderdaad. Ook echt alsof ze enorm breekbaar waren. Heel voorzichtig en hoekig bewogen ze.

Anti psychotica is gewoon rotspul, maarja, dat zijn alle medicijnen wel en ze zijn nou eenmaal nodig
Ik heb ze bijna 2 jaar geweigerd, best zonde, want ik had eerder geholpen kunnen zijn.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine

Laatst gewijzigd op 09-01-2005 om 23:25.
Oud 10-01-2005, 15:10
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ik had bij Risperdal (= een anti psychoticum) veel last van een droge mond en droge ogen, beetje stijve spieren, en veel honger. Stijve spieren en droogte was na 2-3 weken weg en de honger na een maand of 3-4. Wat heel normaal schijnt te zijn.
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Oud 10-01-2005, 17:09
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ik slik zelf al ongeveer 3 jaar Zoloft. Eerst altijd 50 mg en soms 75 mg, maar binnen een half jaar is dat omhoog gegaan naar 150mg.

Waar kan dat door komen? Heeft mijn lichaam opeens meer nodig of hmm, wat zijn de oorzaken hiervan? Ik zit wel weer in een gigantische dip en slik er ook weer oxazepam naast.

Toch vind ik het best wel veel opeens
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 11-01-2005, 20:15
vex
vex is offline
mn vriend begint vandaag met remeron... iemand daar ervaringen mee? vervelende bijwerkingen??
Oud 12-01-2005, 12:30
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik heb dit voor je gevonden:

http://www.geneesmiddelenrepertorium...mer_16686.html
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 12-01-2005, 14:33
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
vex schreef op 11-01-2005 @ 21:15 :
mn vriend begint vandaag met remeron... iemand daar ervaringen mee? vervelende bijwerkingen??

Yep. Slik het nu alweer een dik half jaar en heb het daarvoor ook een aantal maanden geslikt. Werd er ontzettend moe van (eerste paar weken en als de dosis verhoogd werd weer een aantal weken), en dik.

Groetjes,

Laura

P.s

Of het helpt? Ik weet het niet. Ik heb het gevoel dat het wel een steun in de rug is, maar je moet natuurlijk nooit van zoiets verwachten dat het een wonderpilletje is dat alles wegneemt.

P.p.s Als je meer vragen hebt, stuur dan maar een pm'tje langs ofzo.
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Oud 12-01-2005, 14:35
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Eend schreef op 10-01-2005 @ 18:09 :
Ik slik zelf al ongeveer 3 jaar Zoloft. Eerst altijd 50 mg en soms 75 mg, maar binnen een half jaar is dat omhoog gegaan naar 150mg.

Waar kan dat door komen? Heeft mijn lichaam opeens meer nodig of hmm, wat zijn de oorzaken hiervan? Ik zit wel weer in een gigantische dip en slik er ook weer oxazepam naast.

Toch vind ik het best wel veel opeens
Ik geloof dat ze bij AD vaak eerst beginnen met een lage dosis, en als ze dan merken dat je er goed op reageert weten ze dat ze de dosis kunnen verhogen naar het niveua dat je nodig hebt. Was bij mij bij prozac en remeron iig wel zo.

Liefs,

Laura
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Oud 12-01-2005, 15:51
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Eend schreef op 10-01-2005 @ 18:09 :
Ik slik zelf al ongeveer 3 jaar Zoloft. Eerst altijd 50 mg en soms 75 mg, maar binnen een half jaar is dat omhoog gegaan naar 150mg.

Waar kan dat door komen? Heeft mijn lichaam opeens meer nodig of hmm, wat zijn de oorzaken hiervan? Ik zit wel weer in een gigantische dip en slik er ook weer oxazepam naast.

Toch vind ik het best wel veel opeens
Je kunt in ieder geval geen tolerantie opbouwen voor antidepressiva dus dat zal de reden niet zijn.. Doseringen gaan altijd geleidelijk omhoog met tussenpozen. Soms heeft het middel in lagere doseringen eveneens positief effect maar kan het 'nog beter' indien je wat meer toegedient krijgt.
Sowieso, indien jij aangeeft bij je shrink dat je een chaos in je hoofd ervaart, kan deze de medicatie ietwat opschroeven zodat de rust terugkeert.. (ikzelf ben met efexor xr op 75 mg gestart en zit nu al een tijdje op 225 mg.. Ik herken wel wat je zegt)

Je kunt btw ook altijd aan je shrink vragen waarom zij (het is toch een zij?) de dosering opschroeft..
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 12-01-2005, 20:11
vex
vex is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 12-01-2005 @ 15:33 :
Yep. Slik het nu alweer een dik half jaar en heb het daarvoor ook een aantal maanden geslikt. Werd er ontzettend moe van (eerste paar weken en als de dosis verhoogd werd weer een aantal weken), en dik.

dank voor de info (Eend ook). Ik heb inderdaad op de bijsluiter gelezen dat de eetlust verhoogt maargoed, die had ie eerst helemaal niet dus dat lijkt me niet zo erg... Ik lees op die site dat t ook voornamelijk voor vitale depressies is, is dat nou de meest ernstige vorm? hij heeft ook al eerder remeron gehad toen ie 16 was (is nu 24) en toen hielp t ook dus...ben benieuwd, ik laat t wel horen hoe t gaat over 2 weken

xVex

Laatst gewijzigd op 12-01-2005 om 20:20.
Oud 13-01-2005, 14:22
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Of een vitale depressie erger is weet ik niet. Dit heb ik er over gevonden:

Aangeboren vorm van depressie met in de regel een cyclisch verloop, waarbij alle levensverrichtingen, zowel motorisch als psychisch, zijn geremd, vaak gepaard gaande met onredelijke angst en waanideeën. Een organische basis is onbekend, uitwendige oorzaken zijn hoogstens aanleiding tot het uitbreken ervan.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 13-01-2005, 14:46
vex
vex is offline
ik denk dat t gewoon inhoudt dat t in je genen zit en dat je er dus gevoelig voor bent... omdat t zo in je hersenen en lichaam zit zijn de klachten ook zo lichamelijk (slecht slapen, eten, geen zin in sex etc.etc.).... t soort depressie wat dus niet alleen met therapie te verhelpen valt... nouja, we zullen zien...
Oud 13-01-2005, 15:09
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
vex schreef op 13-01-2005 @ 15:46 :
ik denk dat t gewoon inhoudt dat t in je genen zit en dat je er dus gevoelig voor bent... omdat t zo in je hersenen en lichaam zit zijn de klachten ook zo lichamelijk (slecht slapen, eten, geen zin in sex etc.etc.).... t soort depressie wat dus niet alleen met therapie te verhelpen valt... nouja, we zullen zien...
klopt, je bent er vatbaarder voor, je word sneller getriggerd, therapie zal gedeeltelijk helpen, maar ik denk dat je jezelf moet leren kennen en een bepaalde leefmanier er op na moet houden.
bepaalde zaken zoals, overlijden en dergelijke kan je niet in de hand hebben.
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 14-01-2005, 07:34
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
ik slik sinds kort fluvoxaminemaleaat, iemand ervaringen mee? Weet iemand misschien hoe fluvo reageert als je ook af en toe ephedra gebruikt? Iemand had me vertelt dat ephedra een MAO-remmer zou zijn en dat het gevaarlijk is die te nemen in combinatie met anti-depressiva.
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Oud 14-01-2005, 09:44
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
DNMB schreef op 14-01-2005 @ 08:34 :
ik slik sinds kort fluvoxaminemaleaat, iemand ervaringen mee? Weet iemand misschien hoe fluvo reageert als je ook af en toe ephedra gebruikt? Iemand had me vertelt dat ephedra een MAO-remmer zou zijn en dat het gevaarlijk is die te nemen in combinatie met anti-depressiva.
een MAO remmer word inderdaad afgeraden in combinatie met AD

MAO is toch ook oud en werd alleen vroeger gebruikt?
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable

Laatst gewijzigd op 14-01-2005 om 09:48.
Oud 14-01-2005, 12:02
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
DNMB schreef op 14-01-2005 @ 08:34 :
ik slik sinds kort fluvoxaminemaleaat, iemand ervaringen mee? Weet iemand misschien hoe fluvo reageert als je ook af en toe ephedra gebruikt? Iemand had me vertelt dat ephedra een MAO-remmer zou zijn en dat het gevaarlijk is die te nemen in combinatie met anti-depressiva.
Ephedra wordt op legale wijze gebruikt bij mensen met (uit het hoofd) luchtwegen aandoeningen.. Het is absoluut geen mao-remmer! Op de so called bijsluiter van ephedra staat dat je het niet moet combineren met medicijnen in het algemeen. Maar goed, ze zijn bang om voor alles geseued te worden. Ikzelf gebruikte het eveneens (dagelijks) in combinatie met ad zonder shocking effecten.. Indien je het per se wilt gebruiken start je eerst met een lage dosering (1 capsule oid).
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 14-01-2005, 13:18
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
ik gebruik ephedra niet dagelijks, ik gebruik het alleen als ik de hele nacht wakker wil blijven of door wil kunnen dansen/films kijken/whatever.

Vond net een site waarop staat dat het combineren van anti-depressiva en ephedra ' zeer gevaarlijk of zelfs dodelijk' kan zijn. Thx in ieder geval voor je snelle reply

Maar 1x in de week zal het vast niet zo'n kwaad kunnen.

Waarom gebruik je ephedra dagelijks? Want je krijgt er zo'n enorme boost van (ik tenminste, voel me enorm anders met e. op) dat ik het persoonlijk niet elke dag zou willen.
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Oud 14-01-2005, 13:51
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
DNMB schreef op 14-01-2005 @ 14:18 :
Waarom gebruik je ephedra dagelijks? Want je krijgt er zo'n enorme boost van (ik tenminste, voel me enorm anders met e. op) dat ik het persoonlijk niet elke dag zou willen.
..Omdat ik was gestopt met dagelijks gebruik van harddrugs.. En dat als vervanging gebruikte.. Dodelijk in combinatie met antidepressivum volgens die site? Mhow, vaag.. De DXM harddrug moet je absoluut niet combineren met ad, kun je serotonine syndroom oplopen.. pep/ coke/ mdma is natuurlijk ook niet bevordelijk, en heeft minder gewenst effect met ad.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 14-01-2005, 14:48
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
mwah ik gebruik toch geen pep en mdma en zeker geen sos dus dat zit dan wel goed
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Oud 14-01-2005, 19:19
vex
vex is offline
weet wel dat sintjanskruid in combinatie met ephedra erg slecht is... wat mijn ervaringen met ephedra is is dat t je lichaam nog meer verkankert dan speed... heb er hartkloppingen aan overgehouden, tis niet voor niks niet meer te koop in smartshops... maargoed ik ga niet met een wijzen hoor...
Oud 16-01-2005, 10:56
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
dat kan wel ja, mijn hart gaat ook als een razende tekeer als ik ephedra op heb...maar het is zeker niet slechter dan speed, speed is gewoon harddrugs en als je je lijf kapot wilt hebben moet je vooral speed gebruiken, gebit, lever, nieren krijgen van speed zware klappen te verduren en ephedra hou je niets aan over (als je het tenminste verstandig gebruikt). Als het echt zo slecht was verkochten ze het niet meer in smartshops, je kunt ervan uitgaan dat ze je in smartshops geen slechte dingen aansmeren (btw de meeste smartshops verkopen nog wel ephedra hoor, alleen dan illegaal bv bij de conscious). Mja dit is een beetje offtopic dus laten we het weer over anti-depressiva hebben


Heeft iemand trouwens niet een tip om fluvoxaminemaleaat te vervangen door iets meer natuurlijks? Het gebruik staat me erg tegen namelijk...
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Oud 16-01-2005, 12:04
vex
vex is offline
nog even offtopic: vind t slecht dat t nog verkocht wordt want ephedra is toch echt opgenomen in de opiumwet en mag niet meer in smartshops verkocht worden (net als ook met 2cb t geval was bijvoorbeeld). Nog een vb: in hongarije is amfetamine wel legaal en ephedra niet... dat iets te koop is (geweest) in smartshops hoeft nog niet te zeggen dat t niet slecht voor je is... ik werd er in iedergeval opgefokter van dan van pep...

nou... mn vriend heeft nu even een terugval omdat ie gestopt is met sint janskruid en t nog 1/2 weken duurt voordat de remeron gaat werken.... hij zegt niet veel en is heel somber khoop dat t snel weer wat beter gaat...
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Algemeen anti-depressiva (en andere medicijnen) topic #2
Storm
500 13-04-2006 10:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:14.