Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2003, 18:21
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Ik heb nog geen open dag bezocht. Ik zit nu in 5 Gym en men vindt dat je onderhand moet weten wat je wilt. Ik heb nog geen idee, nooit gehad. Ik heb profiel N&G gekozen omdat ik het het makkelijkst vond, niet omdat ik het leuk vond. Ook zeuren mijn ouders en de decaan dat ik eens naar open dagen moet gaan, maar ik heb er eigenlijk helemaal geen zin in. Ik hou niet van die massale gebeuren waar je toch een verkeerd beeld wordt voorgeschoteld...
Nu heb ik 1 dagje meegelopen op universiteit Nijmegen, daaruit kreeg ik het gevoel dat ik helemaal geen zin had te gaan studeren, een gevoel van: voor mij hoeft het allemaal niet.
En om me heen weet iedereen wat ze willen en waar ze heen willen, mensen hebben er zin in ed. Het enige dat ik weet is dat ik het niet weet. Ik weet niet wat en of ik wil studeren.
Nu besloten dat ik een jaar int buitenland wil studeren of jaar High School, ik heb de informatie, maar echt bezig om te regelen ben ik niet. Ik heb er 'geen zin in'.
Ik blijf maar alles uitstellen. Ik heb geen informatie van universiteiten ed...

Heeft iemand enig idee wat je kan doen om dit te verhelpen, of herkent iemand dit ofzo?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-02-2003, 18:24
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:
Heeft iemand enig idee wat je kan doen om dit te verhelpen, of herkent iemand dit ofzo?
Ik herken het en ik denk dat het enige wat je kunt doen is streng tegen jezelf zijn en de dingen die je moet doen gewoon moet doen. Maar misschien is het dat je niet zeker weet of je wel een jaar highschool wil doen? 'k weet 't niet...maar zou kunnen. En naar open dagen moet je gewoon gaan, je krijgt echt wel een beeld van een opleiding en van de sfeer van de school, tis onzin dat je er niks aan zou hebben (hoe weet je dat btw als je er nog nooit geweest bent?).
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 12:04
Verwijderd
Ik herken het zeer zeker. Ik heb zelfs tijdens me schooltijd GEEN open dagen bezocht, omdat ik wist dat het toch geen zin had. Ik wil(de) wel gaan studeren, maar had er toen ook totaal geen zin in en heb bewust besloten wat anders te gaan doen, ook omdat ik leren zat was.
Nu heb ik wel zin om een studie te gaan beginnen, ook al is het door misere een jaar te laat, maar dat maakt niets meer uit, omdat ik de ''zin'' heb teruggevonden .
Ik zou als ik jou was kijken hoe groot je motivatie (niet) is, en als je echt geen zin hebt zou je eigenlijk even wat anders moeten doen. Want iets doen waar je totaal geen zin in hebt werkt ook niet.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 12:17
de ijsprinses
Avatar van de ijsprinses
de ijsprinses is offline
Ik heb de keuze lang uitgesteld, dat kwam voor een deel omdat ik het écht niet wist maar ook vond ik het heel eng om die beslissing te nemen. Uiteindelijk heb ik een paar opendagen bezocht en gekozen. Tijdens mn eindexamen kwam ik erachter dat ik dat toch niet wilde gaan doen en kon het zoeken weer helemaal opnieuw beginnen. Het enige dat ik wist was dat ik wilde studeren, niet eerst een jaar werken ofzo. Op de gok heb ik toen maar gekozen en gelukkig was het een goeie gok en heb ik het nu erg naar mn zin

Ik zou als ik jou was mezelf dwingen folders aan te vragen van veel verschillende studies en universiteiten. en misschien is het handig om er eens met je decaan over te praten
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 15:38
shine-C
Avatar van shine-C
shine-C is offline
Open dagen vind ik niet echt een afbeelding van de werkeljkheid. Er staan opeens allemaal plantjes op je school en de garderobe moet compleet leeg zijn. Allemaal info-posters worden opgehangen... Compleet nep als je het mij vraagt...
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 16:35
ThomasThomas
Avatar van ThomasThomas
ThomasThomas is offline
Je moet je er nog lang niet druk om maken! Eigenlijk heb je nog alle tijd, want je hoeft het pas eind 6e te weten. Genoeg tijd om open dagen te bezoeken e.d. En die zin komt vast nog wel, naarmate je er dichter bij komt. Zo niet, kun je altijd nog een jaar weg of werken, maar dat hoeft ook geen pretje te zijn. Ik had eerst t zelfde gevoel in de 5e. Heb me ook pas in de zomervakantie ingeschreven (dus iets van 2 maanden van tevoren, of zelfs minder). En al die mensen die het nu al denken te weten... velen zullen nog switchen e.d.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 18:07
Verwijderd
Citaat:
ThomasThomas schreef:
Je moet je er nog lang niet druk om maken! Eigenlijk heb je nog alle tijd, want je hoeft het pas eind 6e te weten. Genoeg tijd om open dagen te bezoeken e.d. En die zin komt vast nog wel, naarmate je er dichter bij komt. Zo niet, kun je altijd nog een jaar weg of werken, maar dat hoeft ook geen pretje te zijn. Ik had eerst t zelfde gevoel in de 5e. Heb me ook pas in de zomervakantie ingeschreven (dus iets van 2 maanden van tevoren, of zelfs minder). En al die mensen die het nu al denken te weten... velen zullen nog switchen e.d.
nou, ik zou wel ongeveer op de helft van de 5e beginnen met het zoeken naar een opleiding. Dan heb je nog ruim de tijd en dat is zeker handig wanneer je tussen 2 of 3 studies twijfelt. Die kan je dan allemaal nog een keer bezoeken.

Maar wat ik nu zou doen als ik jou was Gothic: zoek eens en aantal (mogen er best veel zijn) studies uit op internet bijvoorbeeld en bestel daar folders van. Je hoeft maar ff wat op internet in te vullen en klaar is kees. Wanneer je dan een keer op een zondagmiddag niks te doen hebt ga je lekker die folders lezen en ik denk dat je dan wel een duidelijker beeld krijgt over wat je wilt. En dan kan je van díe studies, die jou leuk lijken, de open dagen bezoeken.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 18:11
Angeles
Angeles is offline
Ik zou gewoon kijken welke studies je het meest aanspreken en dan gewoon de universiteit bellen en vragen of je een keertje een dagje mee mag lopen als er gewoon college is. Dat zegt inderdaad veel meer dan zo'n open dag. Als je geluk hebt zorgen ze nog voor een student die je een beetje op sleeptouw neemt en je alles uitlegt, of je krijgt een rondleiding van een medewerker.

Meestal zijn ze wel enthousiast als je over zoiets belt, dus dat zou ik gewoon proberen. Ik ben het met je eens dat alles op een open dag net iets anders is en dat je niet echt de alledaagse sfeer proeft.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 19:37
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Probeer zo veel mogelijk foldertjes door te werken van zo veel mogelijk studies, dan kom je er vanzelf achter in welke richting je het moet zoeken. Opendagen bezoeken is wel erg belangrijk, maar dan moet je al wel in een iets later stadium zijn, je kan moeilijk van elke studie de open dag bezoeken. Maar je hebt nog ff de tijd, ik heb ook pas tijdens m'n eindexamen besloten wat ik ging doen.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 10:47
Verwijderd
Ik ben het met de rest eens... je zult toch informatie moeten verkrijgen. Ook ik had het er in het begin geen zin in (ik zit nu in 5 vwo). Maar ik ben nu een paar leuke opleidingen tegengekomen die me echt heel interessant en leuk lijken. Dan krijg je vanzelf zin om er wat info over te zoeken enzo.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 15:25
desiree1986
desiree1986 is offline
Ik zit nu in de 5vwo, en ik ga wel af en toe naar open dagen. Ik vind het gewoon belangrijk en het is tenminste een motivatie om door te gaan met leren.

Je zei dat studeren in het buitenland je ook wel iets leek. Zelf zit ik eraan te denken om na mijn examen een poosje naar Spanje te gaan om Spaans te leren. Weet niet of zoiets je interesseert, je hebt in ieder geval een hoop vrije tijd, en het kost wel veel, du je moet wel gemotiveerd zijn. Misschien een idee?

(PS, het kan ook Russisch, Italiaans, Engels, Frans.... of iets anders zijn hoor!)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren scholen amstelveen
yorannie
3 26-07-2008 18:01
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 06:11
Liefde & Relatie Het is wel over, maar nog niet voorbij..
Verwijderd
111 10-03-2005 08:20
Psychologie overlijden van een naasten persoon... plotseling of langzaam
Ruudje
18 18-11-2004 11:15
Software & Hardware PC check
Preaper
23 23-10-2003 17:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:30.