Oud 19-12-2003, 20:29
FireCracker
Avatar van FireCracker
FireCracker is offline
mijn lerares AK had het er pas over, maar ik heb geen idee hoe het nou weer heette... het was een soort Dyslexie, maar dan dus met getallen en cijfers en wiskundige dingen...

bestaat het? hoe heet het?
__________________
I think that God in creating Man somewhat overestimated his ability.
Oud 19-12-2003, 20:46
G.D.Z
Avatar van G.D.Z
G.D.Z is offline
jep, vriendinnetje van mij heeft het. Getallenblind zeg maar...
Oud 19-12-2003, 20:51
Verwijderd
't bestaat idd en het heet dyscalculie.
Oud 19-12-2003, 23:25
bassgirl
Avatar van bassgirl
bassgirl is offline
ik heb 't ook

dus ja het bestaat en het is enorm kut als je het hebt, ik kan nieteens een digitale klok lezen....
__________________
i'm addicted to music
Oud 19-12-2003, 23:30
fib
Avatar van fib
fib is offline
dyslecticie draaien soms getallen om!

(tegenwoordig is het wel zo dat iedereen die in de loop van de jaren een achterstand heeft opgelopen meteen de stempel dyslectie krijgt op gedrukt)
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Oud 19-12-2003, 23:48
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
fib schreef op 19-12-2003 @ 23:30:
(tegenwoordig is het wel zo dat iedereen die in de loop van de jaren een achterstand heeft opgelopen meteen de stempel dyslectie krijgt op gedrukt)
Dat is totaal niet waar, je krijgt dat stempel pas als je getest bent. Het is wel zo dat mensen het gemakkelijk roepen, maar mijn advies is dat ze zich laten testen. Als je het dan hebt kan je gebruik maken van de voorzieningen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 20-12-2003, 00:02
fib
Avatar van fib
fib is offline
jah, daar ben ik het gedeeltelijk mee eens.

trouwens, mensen die achterstanden hebben opgelopen gaan zichzelf ook altijd gradatie's aanpraten zo van 'ik ben licht dyslectisch'.
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Oud 20-12-2003, 10:35
lotjesnotje
Avatar van lotjesnotje
lotjesnotje is offline
dislectiesche mensen draaien ook die cijfers om wat hier boven al genoemt is... maar ik vind ook je kan dat pas zeggen als je getest bent... beetje jammer dat sommige leraren denken van ow je bent lui en je zegt dat je dislectie heb...
Oud 20-12-2003, 13:14
Spacemonkey
Avatar van Spacemonkey
Spacemonkey is offline
mijn zusje had/heeft het.. heel veel problemen met wiskunde maar bijvoorbeeld ook met geld erekenen enz..
en zoals iemand hier voor al zei, het lezen van een digitale klok.
Ze zit nu in de derde en heeft geen wiskunde meer, en dat is iets wat ze niet erg vind...
__________________
Why can't they see. It's complete insanity to argue with the man who is the judge of right en wrong.
Oud 20-12-2003, 18:03
Mira Dos Santos
Mira Dos Santos is offline
Ik heb het... dat is mijn enige probleem met wiskunde, ik snap het hele vak, maar draai altijd de cijfers om. En het lezen van een digitale klok is voor mij ook zo goed als onmogelijk .
__________________
You can't stop growing old...
Oud 20-12-2003, 18:04
Mira Dos Santos
Mira Dos Santos is offline
Citaat:
Ieke schreef op 19-12-2003 @ 23:48:
Dat is totaal niet waar, je krijgt dat stempel pas als je getest bent. Het is wel zo dat mensen het gemakkelijk roepen, maar mijn advies is dat ze zich laten testen. Als je het dan hebt kan je gebruik maken van de voorzieningen.
Die voorzieningen zijn bij mij op school niet echt veel, ja langer tijd voor je wis/natuurkunde/economie proefwerken...jippie.
__________________
You can't stop growing old...
Oud 20-12-2003, 18:58
Verwijderd
Citaat:
Mira Dos Santos schreef op 20-12-2003 @ 18:04:
Die voorzieningen zijn bij mij op school niet echt veel, ja langer tijd voor je wis/natuurkunde/economie proefwerken...jippie.
Dingen als toetsen op A3-formaat en/of in een ander lettertype hebben de meeste scholen ook wel. 't ligt er maar net aan wat je nodig hebt, denk ik.
Oud 20-12-2003, 19:19
tinus11
Avatar van tinus11
tinus11 is offline
ik ben zelf dislectisch (kan gewoon nie schrijven een d achteraan is bij mij bijna standaart een t)
maar ik weet dat dit soort dyslexie heel gewoon is (met cijfers bedoel ik) of het zo heet weet ik nie maar het bestaat dus wel.
__________________
"Uit goude korenaren schiep God de Schaijkenaren, en uit het restant de rest van Nederland"
Oud 20-12-2003, 20:39
Upke
Upke is offline
Hoi ik heb dyslexie, maar dan met cijfers. Ze noemen het cijferdeslexie of tewel Dyscalcu (of zoiets). Ze hebben mij al 10 jaar achter elkaar bijles gegeven in rekenen en allemaal heeft het niet geholpen. Alles met cijfers is gewoon kut bij mij, zoals klok kijken voordat ik dat onder de knie kreeg , en dan heb ik het nog niet eens over de digitale klok gehad. Maar goed de mensen die mij bijles geven zeggen dat ik het wel nooit goed zal kunnen, maar met bijles is het altijd beter dan niet. En daar komt dan bij dat ik korte termijn geheugen heb, leggen ze mij voor de 10e keer uit hoe procenten werken, ben ik het de volgende dag alweer vergeten en zo gaat het nou verdomme altijd!!! En dan met geld werken, bij de kassa op mijn werk elke keer moest ik er iemand bij halen omdat ik niet eens fatsoenlijk wisselgeld kan teruggeven!!! Ik baal er al zo lang van dat ik niet gewoon kan rekenen, dat ze daar maar eens een pilletje opvinden of zo...

Laatst gewijzigd op 20-12-2003 om 20:41.
Oud 20-12-2003, 20:44
Upke
Upke is offline
Citaat:
bassgirl schreef op 19-12-2003 @ 23:25:
ik heb 't ook

dus ja het bestaat en het is enorm kut als je het hebt, ik kan nieteens een digitale klok lezen....
Gelukkig ik schaamde mezelf er altijd voor dat ik dacht dat ik de enigste was... Het is ook zo dat de mensen meer aandacht schenken aan dyslexie met letters, en dat met cijfers nog niet eens zo bekend was, maar gelukkig word er steeds meer aandacht aan besteed. Want ze vonden mij altijd maar raar op de bassisschool dat ik niet kon rekenen en kloklezen.
Oud 20-12-2003, 22:22
Another Way
Avatar van Another Way
Another Way is offline
Ik zal het ook wel hebben, denk ik. Ik verneuk proefwerken altijd omdat ik domme fouten maak.
__________________
Life is a sexual transmitted disease that is 100% fatal
Oud 21-12-2003, 03:31
ssjpan
Avatar van ssjpan
ssjpan is offline
@FireCracker, denk je dat dan te hebben ofzo?
__________________
■▲■▲■▲
Oud 21-12-2003, 09:55
Verwijderd
Citaat:
Another Way schreef op 20-12-2003 @ 22:22:
Ik zal het ook wel hebben, denk ik. Ik verneuk proefwerken altijd omdat ik domme fouten maak.
Het kan ook gewoon zo zijn dat rekenen/wiskunde of taal niet je sterkste kant is. Laat je onderzoeken voordat je roept "Ik zal het ook wel hebben".
Oud 21-12-2003, 11:47
FireCracker
Avatar van FireCracker
FireCracker is offline
danku

Citaat:
@FireCracker, denk je dat dan te hebben ofzo?
hehe, Keessen zei dat je Wiskunde mocht laten vallen als je het had dus ik denk: ik doe een poging om het vast te laten stellen, met die walgelijk slechte cijfers van mij
__________________
I think that God in creating Man somewhat overestimated his ability.
Oud 21-12-2003, 12:41
Verwijderd
Ik zeg weleens een 6 ipv n 9 ofzo.. Vooral omdat ik nu cassiere ben, is dat niet echt ideaal. Maar ja, ze kunnen het toch zelf ook lezen op de kassa? "Dat wordt dan 15.59... nee, 51.95 euro". Heel vervelend
Oud 21-12-2003, 16:39
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
FireCracker schreef op 21-12-2003 @ 11:47:
danku

hehe, Keessen zei dat je Wiskunde mocht laten vallen als je het had dus ik denk: ik doe een poging om het vast te laten stellen, met die walgelijk slechte cijfers van mij
Dingen laten vallen op grond daarvan is heeeeeel erg moeilijk, zeker in de 2e fase. Ik heb zelf ooit een poging gedaan (frans) maar dat is niet gelukt.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 22-12-2003, 12:00
FireCracker
Avatar van FireCracker
FireCracker is offline
Citaat:
Ieke schreef op 21-12-2003 @ 16:39:
Dingen laten vallen op grond daarvan is heeeeeel erg moeilijk, zeker in de 2e fase. Ik heb zelf ooit een poging gedaan (frans) maar dat is niet gelukt.
ik heb het in de verste verte niet.. het is gewoon te abstract voor mij ik snap gewoon niet dat je kan rekenen met letters cijfers begrijp ik allemaal wel, haha.

krijg je later niet gigantisch problemen met een vervolgopleiding als je wiskunde laat vallen?
__________________
I think that God in creating Man somewhat overestimated his ability.
Oud 22-12-2003, 13:18
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
FireCracker schreef op 22-12-2003 @ 12:00:
ik heb het in de verste verte niet.. het is gewoon te abstract voor mij ik snap gewoon niet dat je kan rekenen met letters cijfers begrijp ik allemaal wel, haha.

krijg je later niet gigantisch problemen met een vervolgopleiding als je wiskunde laat vallen?
Hangt natuurlijk van je vervolgopleiding af. Op dit moment doe ik biologie en ik heb op dit moment Fysica en Wiskunde, dus kan je het wel missen. Maar ik wou een vrijstelling voor Frans, dat heb ik toch nooit meer nodig.

Maar een vrijstelling krijgen is een heel ingewikkelt proces, er zijn wat mogelijkheden (heb ze nu niet allemaal op een rijtje) die je wel te weten kan komen door met de inspectie contact op te nemen. Iig moet je die uren wel opvullen met wat anders.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 22-12-2003, 13:18
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
hoewel ik er nooit voor getest ben ofzo, merk ik het bij mezelf.

ik heb dat lichtelijk. dus het bestaat.
Oud 22-12-2003, 18:19
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
FireCracker schreef op 22-12-2003 @ 12:00:
ik heb het in de verste verte niet.. het is gewoon te abstract voor mij ik snap gewoon niet dat je kan rekenen met letters.
Dat kun je ook niet, maar zo'n letter of variabele stelt een getal voor en moet dus wat dat betreft niet als een gewone letter worden opgevat. In het grote bijlestopic op het Exacte Vakkenforum staat overigens mijn e-mailadres vermeld, voor het geval je hulp met wiskunde nodig mocht hebben.

Citaat:
FireCracker schreef op 22-12-2003 @ 12:00:
Krijg je later niet gigantisch problemen met een vervolgopleiding als je wiskunde laat vallen?
Dat hangt er maar net van af wat voor vervolgopleiding je kiest. Als je een technische of exacte vervolgopleiding gaat doen is wiskunde gewoon een onontbeerlijk onderdeel om de opleiding te kunnen volgen. Overigens is het zo dat er maar weinig gebieden in de samenleving zijn waar wiskunde geen rol speelt.
*maar goed, dat is weer een andere discussie*
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Oud 29-12-2003, 20:11
wont cry
wont cry is offline
Eigenlijk zou ik wel wat meer willen weten over wat het precies is. Ik heb zelf geen dyslexie. Ik weet alleen niet of ik nou dyslexie heb met cijfers. Ik ben namelijk ontzettend slecht in rekenen, het is echt heel vreemd maar ik heb ontzettend veel moeite met rekenen. Ik vind het al lastig om bijvoorbeeld 87+56 uit te rekenen, dat moet ik sowiezo al op papier doen. Ik snap niet hoe dat kan en ik schaam me er heel erg voor. Ik heb bijles wiskunde en mijn bijlesleraar verbaasd zich er elke keer ook weer over. Zou dit ook iets van dyslexie kunnen zijn?
Wat ik alleen weer niet heb is moeite met klokken kijken of iets dergelijks, en ik draai getaallen ook niet zo snel om.
Ik ben verder wel gewoon goed in taal enz. en ondanks mijn probleem met rekenen doe ik de havo.
__________________
every new day, you can choose another way
Oud 29-12-2003, 20:37
Verwijderd
Citaat:
wont cry schreef op 29-12-2003 @ 20:11:
Eigenlijk zou ik wel wat meer willen weten over wat het precies is.
Zoek eens op google en/of in de bieb. En bespreek het eens met je ouders en/of je wiskunde leraar (en/of je huisarts).
Oud 02-01-2004, 18:49
sterre
Avatar van sterre
sterre is offline
ik geloof dat ik dyslectisch ben voor klok-lezen of zo
__________________
zeester met koffie... *life's a bitch, so fuck her!*
Oud 02-01-2004, 22:54
GeritoDM
Avatar van GeritoDM
GeritoDM is offline
mierenneukopmerking: hoort dit eigenlijk niet op Pschylogie thuis?
__________________
...
Oud 05-01-2004, 22:15
mirnie
mirnie is offline
Dat heet dus discalculli
Oud 06-01-2004, 12:24
Verwijderd
Citaat:
mirnie schreef op 05-01-2004 @ 22:15:
Dat heet dus discalculli
Dat staat dan ook al meerdere keren in de topic.

(Je schrijft het alleen als 'dyscalculie'.)
Oud 11-01-2004, 01:28
weirdone666
Avatar van weirdone666
weirdone666 is offline
Ik heb dat dus ook , ik draai getallen om. snap er vaak geen reet als mensen 73 zeggen. Is dat dan 37 is of is het 73....
En getallen oplezen bv 385 is ook een ramp.......
Maar verder heb ik ook dat links en rechts voor mij absoluut NIETS zegt.
Dat is in het verkeer een vrij klote probleem
__________________
POIT
Oud 18-07-2011, 16:55
luana
luana is offline
Citaat:
't bestaat idd en het heet dyscalculie.
ja het klopt ik heb het sommige kinderen in mijn klas lachen mij uit omdat ik met wisk altijd verkeert ben dat is wel pijnlijk en als ik een dag iets leer heb ik het de volgende dag weer verkeerd en mijn vriendin die heeft dislectie van taal en altijd als we op een toets een dicté krijgen krijgt zij een blad waar het op staat en zij moet het gewoon over schrijven dus daarom heb ik mij hier ingelogd omdat niemand mij begrijpd en jullie mss wel dus thx om dit te lezen xxx luana
Oud 18-07-2011, 16:57
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
En heb je daar ook last van bij jaartallen? Want stiekem komt dit topic uit 2003.
Oud 18-07-2011, 16:59
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
em
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Dyscalculie
Rabbi Daniel
67 06-11-2007 23:48
Verkeer & Vervoer Theorie rijbewijs + dyslexie
Tripp
6 13-06-2007 22:04
Studeren als je niet ingeloot wordt...
meisjke
29 27-07-2005 09:25
Psychologie Dyslexie, dyscalculie en dysgraphie
murwari
5 12-01-2005 15:02
Algemene schoolzaken Dyslexie
Lotte
181 22-08-2004 16:06
Algemene schoolzaken wat de fok heb ik met wiskunde?
Verwijderd
30 07-05-2003 15:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:54.