Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2007, 11:25
Ceridwen
Avatar van Ceridwen
Ceridwen is offline
Heb jij het idee dat je persoonlijkheid af is? Dus dat je weet wie/hoe je bent en dat je er tevreden mee bent? Of heb je het idee dat je nog veel moet leren (over de wereld en jezelf)? Of vind je dat je nog moet veranderen? Waarom?

Ok, ik hoop dat je de vraag een beetje snapt, het staat er een beetje cryptisch
__________________
Go Gadget go!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-02-2007, 12:44
Verwijderd
ik denk dat je nooit "af" bent.. je leven lang blijf je leren en veranderen.. misschien niet altijd meer even hard, maar toch..
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 13:08
Morgan le Fay
Avatar van Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
Moeilijke vraag. Wanneer weet je dat je af bent? Ik heb me wel aanzienlijk ontwikkeld de afgelopen jaren, ik ga nu heel anders - beter- met gevoelens om. Maar ik weet nog niet hoe bepaalde dingen voelen. Een dierbare verliezen, een gebroken hart, een veelomvattende liefde, dat heb ik allemaal nog niet meegemaakt. Ook ben ik nog vaak genoeg onzeker.
Ik denk niet dat ik 'af' ben. Ik moet nog veel meemaken voor ik dat kan zeggen.
__________________
Bavi-Jezus en Paddo-Jezus heerschen!
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 13:24
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
slobowicz schreef op 07-02-2007 @ 13:44 :
ik denk dat je nooit "af" bent.. je leven lang blijf je leren en veranderen.. misschien niet altijd meer even hard, maar toch..
Helemaal mee eens. Er valt altijd nog iets te leren en iets te verbeteren.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 14:29
Verwijderd
Ik denk dat je altijd al 'af' bent; je bent op elk punt in je leven goed, volledig. Maar ik denk niet dat je ooit ophoudt met leren. Ik iig niet.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 14:35
Verwijderd
Ik denk ook dat een mens "af" is maar wel verder kan groeien op psychologisch/sociaal vlak. Daarnaast kent het leven vaak ups en downs waardoor op een gegeven moment "ik ben af" zeggen kan veranderen.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 16:44
Verwijderd
Ik weet niet of je ooit 'af' bent.
Wat ik wel weet is dat ik het nog niet ben.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 16:45
Verwijderd
Ik denk wel dat ik af ben. Ik voel me goed zoals ik ben. Er valt wel altijd nog wat aan te vullen.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 16:47
lennuzz
Avatar van lennuzz
lennuzz is offline
ik ben nog lang niet af en ik hoop pas af te zijn als ik doodga je kunt altijd blijven leren
__________________
Talk that kinky shit up in my ear, buy me pink pretty underwear!
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 17:05
Makaveli
Avatar van Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
Ceridwen schreef op 07-02-2007 @ 12:25 :
Heb jij het idee dat je persoonlijkheid af is?
Voor het grootste gedeelte wel, laten we zeggen 95%. Met een eventuele afwijking van 3% . Persoonlijkheid wordt deels genetisch bepaald en deels bepaald door je omgeving (met name je jeugd). De omgeving kan mijn persoonlijkheid nog een klein beetje veranderen. Mijn persoonlijkheid is al in grote lijnen klaar en de meeste andere (kleinere) lijnen zijn ook klaar, maar er kunnen nog een paar kleine lijntjes uitgegumt of getekent worden.
Citaat:
Ceridwen schreef op 07-02-2007 @ 12:25 :
Dus dat je weet wie/hoe je bent en dat je er tevreden mee bent? Of heb je het idee dat je nog veel moet leren (over de wereld en jezelf)? Of vind je dat je nog moet veranderen? Waarom?
Ok, ik hoop dat je de vraag een beetje snapt, het staat er een beetje cryptisch
Ik denk dat ik aardig weet wie ik ben en wel positie ik inneem in het 'grote schaakspel' (de wereld). Daarnaast wil ik mijzelf wel steeds beter leren kennen, want dat maakt je als mens sterker en hierdoor kan je in je leven meer bereiken.

Citaat:
Ceridwen schreef op 07-02-2007 @ 12:25 :
Of vind je dat je nog moet veranderen? Waarom?
Ik denk dat vooruitgang verandering is.
En waarom moet ik vooruitgaan? Omdat ik mijzelf nuttig wil voelen.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 17:05
Gehiem
Gehiem is offline
Ik denk dat je nooit af wordt. Je wordt gevormd door wat je meemaakt, door hoe je daarmee omgaat, en wat je daarvan leert maar zelfs als je dood bent kan je altijd nog leren
__________________
po,
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 17:07
Makaveli
Avatar van Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
~lienepien~ schreef op 07-02-2007 @ 17:44 :
Ik weet niet of je ooit 'af' bent.
Wat ik wel weet is dat ik het nog niet ben.
Leuk gezegd!
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 17:28
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik denk dat mijn persoonlijkheid nooit af zal zijn, mede omdat deze voortdurend gekneed en gevormd wordt door de dingen die ik meemaak, door de dingen die ik doe, door de keuzes die ik maak en door de personen met wie ik om ga.
Om een enkele eigenschap na ben ik echter wel erg tevreden met mijn persoonlijkheid, en weet ik vrijwel zeker dat ik mezelf voldoende/goed genoeg ken.

Uitgeleerd raak ik nooit, dat is een ding dat zeker is!
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 17:47
Verwijderd
Ik heb de afgelopen jaren enorm veel meegemaakt, en ben ook heel erg veranderd. Meer mezelf zoals dat wel eens door kwam schemeren en nu niet meer op de achtergrond maar gewoon - zoals het hoort - op de voorgrond staat. Je bent nooit af, maar ik loop zeker niet meer op mezelf achter.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 18:27
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
ik zal nooit 'af' zijn maar ik word wel steeds beter Het enige waar ik echt nog mee zit is dat ik soms onzeker ben en in plaats van me af te vragen wat anderen mij kunnen bieden het altijd naar mezelf toe trek: zo van, wat heb ik anderen te bieden?
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 19:39
Verwijderd
Ik ben nog lang niet af. Op een heleboel terreinen moet ik mezelf nog ontwikkelen, met name de sociale kant. Minder verlegen worden en dat is iets waar je meestal in je volwassenheid enigzins overheen kan groeien. Ik ben er nog lang niet overheen gegroeid dus ik hoop dat ik me daar steeds verder in kan ontwikkelen in mijn volwassenheid.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 22:41
Verwijderd
Ik vraag me af of ik die vraag ooit zal kunnen beantwoorden.

Panta rhei. Alles is in beweging en zo ook jijzelf. Hoe jij jezelf ziet, is immers een momentopname en afhankelijk van de situatie op dat moment. Ook al denk je nu dat je jezelf kent, je kunt moeilijk inschatten wat voor uitdagingen je zal moeten aangaan in de toekomst en in welke mate je daarvoor zal moeten veranderen.

Het leven is een grote kettingreactie
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 23:47
Dvine
Avatar van Dvine
Dvine is offline
Ik denk niet dat je ooit écht af kunt zijn Want je leert nog altijd dingen en je maakt van alles mee. De dingen die je meemaakt vormen je juist
__________________
What good is religion when it's eachother we despise
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-02-2007, 06:53
Verwijderd
maar wat is af?

ik ben het niet. Iedereen is ooit wel eens ergens klaar mee, in zijn leven, op wat voor level dan ook. Maar of je dat "af" kan noemen, denk ik niet.

Want tegen de tijd dat er niks meer te leren en verbeteren is, zal je lang en breed dood zijn....
Met citaat reageren
Oud 08-02-2007, 07:56
Verwijderd
Nee, ik denk dat een mens nooit af is. Het leven is een lang leerproces.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2007, 10:40
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 08-02-2007 @ 08:56 :
Nee, ik denk dat een mens nooit af is. Het leven is een lang leerproces.
Dit ja.

Als je jezelf als 'af' beschouwt, kan je niets meer bijleren, kan je niet meer veranderen en aangzien je dat je hele leven doet ben je nooit af.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2007, 12:04
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
In potentie zijn we, volgens mijn visie, helemaal af. We zijn volledig, klaar. Er is niets dat we "moeten" doen om "beter" te zijn dan wie we op dit moment zijn. Ons hele leven lang zijn we op zoek naar een meer verhevenere versie van onszelf, om er misschien ooit..misschien wel nooit achter te komen dat we een illusie opzoeken. Ik idem dito .

Ik probeer te streven naar acceptatie van wat er is, om zo meer te worden wie ik in potentie ben. Als ik mijn angsten en maskers af durf te gooien, dan ben ik niet alleen "af" van binnen, maar ook van buiten. Dat is mijn streven.
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Met citaat reageren
Oud 08-02-2007, 16:28
Verwijderd
Ik denk na verschillende reacties toch ook dat ik niet af ben. Je zal altijd gevormd blijven worden door de situatie. En noem jezelf in sommige omstandigheden nog eens 'af'. Je stopt met veranderen als je hart niet meer klopt. Op je verbranding of vertering af dan.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2007, 16:51
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 08-02-2007 @ 08:56 :
Nee, ik denk dat een mens nooit af is. Het leven is een lang leerproces.
Dat. En dat is ook wat ik hoop, anders worden de komende tig jaar wel erg saai.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2007, 16:52
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
WolterB schreef op 08-02-2007 @ 11:40 :
Dit ja.

Als je jezelf als 'af' beschouwt, kan je niets meer bijleren, kan je niet meer veranderen en aangzien je dat je hele leven doet ben je nooit af.
Nouuu dat weet ik eigenlijk nog zo net niet. Want je mening over mensen/jezelf kan ook veranderen.

Ok, ik kom hier later op terug.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-02-2007, 01:08
Verwijderd
Ik weet wie en hoe ik ben, hoe mijn persoonlijkheid in elkaar steekt. Ik denk dat je me weinig dingen over mezelf kan vertellen die ik niet van mezelf weet. En ik ben zeker tevreden met mezelf, zowel de sterke als zwakke punten. Maar tegelijkertijd denk ik dat er altijd nog wel aanvullingen kunnen zijn, liever wel ja. Want ik wil me blijven ontwikkelen. Maar mijn basis is er.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2007, 09:10
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Mijn persoonlijkheid is niet af en het is de vraag of het ooit af zal zijn. Ik heb een persoonlijkheidsstoornis, dus dat gaat een beetje moeilijk
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 09-02-2007, 16:07
Flip!
Avatar van Flip!
Flip! is offline
Ik denk niet dat ik ooit af zal zijn. Ik ben nog steeds naar mezelf aan het zoeken in deze wereld, ik probeer nog steeds overal tussen te passen etc.
__________________
take a walk on the wild side ت
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 15:21
Luki
Avatar van Luki
Luki is offline
Het is alleen de buitenkant die je kan veranderen, van binnen veranderen mensen niet.

Nee mijn stijl is nog lang niet af. Doel voor mezelf: Een wise-ass met een grote mond die veel voor elkaar krijgt.
__________________
Don't laugh! Life's very serious business!
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 15:23
Verwijderd
ik hoop eigenlijk dat ik nog niet af ben, anders heeft het weinig nut nog mn best te doen...
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 17:10
Ann
Avatar van Ann
Ann is offline
Ik denk het niet, ik heb mezelf de afgelopen paar maanden erg zien veranderen, maar ik denk niet dat dit zo blijft. Ik kan nu nog een heel blij meisje zijn af en toe, maar ik mag niet hopen dat ik dat over 20/30 jaar nog heb eigenlijk.
__________________
It's not always rainbows and butterflies
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 18:59
Verwijderd
Nee. Of ja; ik denk niet dat je ooit echt af bent, alle punten van je persoonlijkheid zijn nog een open einde, ze veranderen iedere dag een klein beetje. Ik ervaar het nu niet zo dat er nog dingen ontbreken aan mijn persoon, sommige dingen zie ik liever anders, maar ik voel me niet onaf. Ook voel ik me niet af. Ik denk dat 't is dat ik vrede heb met die open eindes op dit moment, en morgen zien we wel weer verder hoe 't loopt en hoe ik verander. Ik voel momenteel echt een énorme vrede over mijn persoon, zoiets heb ik nog nooit gevoeld. Dat voelt wel als een stap in die richting van 'af', maar ik verwacht niet dat ik me ooit af zal voelen, en dat is positief
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 08:45
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
ik hoop dat ik nog niet af ben.

Ik wil bijvoorbeeld dat ik afkom van mijn vluchtgedrag, of de neiging om dingen eindeloos uit te stellen. Ofwel: mijn ontwijkende persoonlijkheid...
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 09:10
Verwijderd
Citaat:
WolterB schreef op 08-02-2007 @ 11:40 :
Dit ja.

Als je jezelf als 'af' beschouwt, kan je niets meer bijleren, kan je niet meer veranderen en aangzien je dat je hele leven doet ben je nooit af.
Dat raakt natuurlijk kant nog wal. *wijst naar d'r vorige post*
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 09:19
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 12-02-2007 @ 10:10 :
Dat raakt natuurlijk kant nog wal. *wijst naar d'r vorige post*
Voor jou raakt dit kant noch wal. Voor een ander is dat misschien de waarheid. Ik denk dat het alleen al een verschil is in de manier waarop jij en waarop Wolter tegen het begrip 'af' aankijkt.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 16:53
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 12-02-2007 @ 10:19 :
Voor jou raakt dit kant noch wal. Voor een ander is dat misschien de waarheid. Ik denk dat het alleen al een verschil is in de manier waarop jij en waarop Wolter tegen het begrip 'af' aankijkt.
Nou ja, hij stelt dat als iemand zichzelf als 'af' beschouwt, deze niets meer bij kan leren. Ik beschouw mezelf als af, maar ik leer alleen maar bij. Daarmee is zijn stelling al ontkracht. Of we een andere definitie van 'af' hanteren, doet er hierbij niet toe - hij doet zijn stelling namelijk over iemand ánders' definitie, niet over de zijne.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-02-2007, 16:55
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
En daarnaast betekent af niet direct dat er niets meer veranderen kan. je kunt ook veranderen in het af-zijn.

Oh, ik kan echt niet uitdrukken wat ik zeggen wil, ik ga er nog wat meer over nadenken. ^^
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 17:26
Verwijderd
Precies, dat bedoelde ik ook. Ik ben nu wel af, maar morgen ben ik weer anders af. Je kan in af-zijn veranderen Maar goed, ik noem het dus een 'open einde', want ik voel me niet af en ook niet onaf. Ik voel me als het midden van een boek
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 12-02-2007 @ 18:26 :
Precies, dat bedoelde ik ook. Ik ben nu wel af, maar morgen ben ik weer anders af. Je kan in af-zijn veranderen Maar goed, ik noem het dus een 'open einde', want ik voel me niet af en ook niet onaf. Ik voel me als het midden van een boek
ik ben meer zo'n bundel met korte verhalen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Wat voor vriend/vriendin ben jij? (vriendschappelijk)
Verwijderd
33 09-12-2007 10:53
De Kantine F*cking Internet! Ben jij wel eens boos op een medeforumer?
Verwijderd
113 10-07-2006 20:20
De Kantine Houd jij er racistische denkbeelden op na?
Sky Jewel
292 05-04-2004 16:47
Eten & Drinken Ben jij gevoelig voor reclame?
Daantje_0705
28 08-12-2003 15:13
De Kantine Ben jij erg jaloers? Waar word je jaloers van?
Sweet Serenity
38 05-09-2003 16:26
De Kantine Ben jij tevreden met je "echte naam"?
Ditchie
122 21-06-2002 21:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:57.