Oud 01-12-2018, 12:11
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Don't feed the troll. Hij is er zo een die er niet bij kan dat er dingen bestaan die hij niet begrijpt. Alles moet hetzelfde zijn en werkt altijd zoals het altijd al deed en er zijn geen variaties mogelijk want dan wordt het allemaal wel heel moeilijk. Gewoon negeren.
Inderdaad
Advertentie
Oud 01-12-2018, 12:15
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Dat schrijft ze niet. Er staat letterlijk dat je je moet inlezen als je mee wilt discussiëren. Heb je die link van Jan aangeklikt en gelezen?


Oh, en je lijkt te denken dat dit "jouw topic" is waarin jij het onderwerp bepaalt. Dat is niet zo. Topics ontwikkelen zich en zolang ze in lijn blijven met het oorspronkelijke onderwerp mag dat over het algemeen. Forumbazen beoordelen dat, niet de topic starter. In dit geval denk ik dat de FB redeneert dat het doden van planten en de ethische overwegingen daarbij belangrijk zijn voor het argument om alleen planten te eten en geen dieren. Of het doden van planten vergelijkbaar is met het doden van dieren hangt onder andere af van de vraag of planten pijn ervaren en geheugen hebben.
En het antwoord daarop is nee. En al zou het wel zo zijn.....ik moet toch wat eten. Als ik ook al geen planten mag eten dan verhonger ik.
Dus deze discussie is zinloos verder.
Ik wil het graag hebben over het dierenleed in de bio-industrie. Daar gaat dit topic over.
Anders zou de topic titel zijn geweest planten hebben ook gevoel. Maar dat is niet de topic titel.
Gewoon kappen met die onzin nu.
Oud 01-12-2018, 12:17
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Don't feed the troll. Hij is er zo een die er niet bij kan dat er dingen bestaan die hij niet begrijpt. Alles moet hetzelfde zijn en werkt altijd zoals het altijd al deed en er zijn geen variaties mogelijk want dan wordt het allemaal wel heel moeilijk. Gewoon negeren.
Ga is ff weg man. Het is hier geen onzin
Oud 01-12-2018, 12:38
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Don't feed the troll. Hij is er zo een die er niet bij kan dat er dingen bestaan die hij niet begrijpt. Alles moet hetzelfde zijn en werkt altijd zoals het altijd al deed en er zijn geen variaties mogelijk want dan wordt het allemaal wel heel moeilijk. Gewoon negeren.
bedankt. Dit is op meerdere vlakken een leerzaam topic.
Oud 03-12-2018, 16:40
Verwijderd
Citaat:
En het antwoord daarop is nee. En al zou het wel zo zijn.....ik moet toch wat eten. Als ik ook al geen planten mag eten dan verhonger ik.
Dus deze discussie is zinloos verder.
Nee, dit is extreem relevant. Als jouw argument "ik moet toch wat eten" geldt voor planten, waarom zou dat dan niet gelden voor vlees/dieren?
Oud 03-12-2018, 17:38
Verwijderd
Dat gecombineerd met "deze dieren interesseren me niet dus die mag je wel weten" maakt zijn hele "argumentatie" nogal zwakzinnig.
Oud 04-12-2018, 15:55
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Nee, dit is extreem relevant. Als jouw argument "ik moet toch wat eten" geldt voor planten, waarom zou dat dan niet gelden voor vlees/dieren?
Omdat dieren niet altijd noodzakelijk zijn om te eten. Je gaat er niet dood van. Maar stel nou dat ik geen dieren.... maar dan ook meteen maar geen planten mag eten dan ga ik dood. Want meer is er namelijk niet om te eten. Doe niet zo dom alsjeblieft.
Oud 04-12-2018, 15:56
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Dat gecombineerd met "deze dieren interesseren me niet dus die mag je wel weten" maakt zijn hele "argumentatie" nogal zwakzinnig.
Ik maak zelf wel uit wat ik wel of niet eet. Net zoals jullie dat ook zelf uitmaken voor jullie zelf. Niemand die daar moeilijk over doet in dit topic. Waarom voel je je zo aangesproken?
Oud 04-12-2018, 16:06
Verwijderd
Ee is niemand die het voor je wil bepalen, maar er worden kritische vragen gesteld. Dat is een groot verschil.
Oud 04-12-2018, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Omdat dieren niet altijd noodzakelijk zijn om te eten. Je gaat er niet dood van. Maar stel nou dat ik geen dieren.... maar dan ook meteen maar geen planten mag eten dan ga ik dood. Want meer is er namelijk niet om te eten. Doe niet zo dom alsjeblieft.
Ik probeer het nog eens. Jouw logica kun je 100% omdraaien.

Citaat:
Omdat planten niet altijd noodzakelijk zijn om te eten. Je gaat er niet dood van. Maar stel nou dat ik geen planten.... maar dan ook meteen maar geen dieren mag eten dan ga ik dood. Want meer is er namelijk niet om te eten.
Dus: als "ik moet toch wat eten" een argument is, dan geldt dat net zo goed voor dieren als voor planten.
Oud 04-12-2018, 16:09
Verwijderd
Oud 04-12-2018, 16:32
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Dus: als "ik moet toch wat eten" een argument is, dan geldt dat net zo goed voor dieren als voor planten.
Je kan planten niet vergelijken met dieren. Maar als jij werkelijk denkt dat een plant net zoveel gevoel heeft als een varken, schaap, koe, hond, en dat dat vergelijkbaar is met elkaar dan ben jij nog achterlijker dan mijn kontgat is, en komt er uit jouw smoel vele male meer stront.

En hou nou eens op over die stomme kut planten.
Dit is waar mijn topic over ging: Hallo beste Forumers, hoe gaat het met jullie?
Ik heb dit topic geopend omdat ik over dit onderwerp wil converseren met mensen die ook vegetariër (veganist) zijn.

Dus uuh ja...Ik ben dus (nu al 1 jaar) vegetariër. De reden dat ik daarvoor heb gekozen is omdat ik het zielig vind hoe dieren worden behandeld in de bio-industrie. Ik vind niet dat de dieren dat verdienen en pleit voor een beter behandeling.
Je zou toch verwachten dat wij hier in dit (beschaafde) land (anno 2018) ons wat meer bewust zouden zijn van deze zaken en juist daardoor wat betere keuze´s zouden moeten maken. En ik vind dat de regering hier ook wel wat aan kan (had kunnen ) doen.
Ik weet 100% zeker dat er hier op dit prachtige forum ook mensen zijn die net als ik hebben gekozen om geen vlees meer te eten.
Die groep mensen nodig ik nu dus gewoon even van harte uit hier in mijn topic om te vertellen waarom de keuze is gemaakt om vegetarisch (veganistisch) te worden en wat jullie vinden van de bio-industrie.
Ik ben namelijk erg benieuwd naar jullie perspectief.


En mijn topic titel was: VEGETARIËR ZIJN

Dus nu ontopic of anders opmieteren met die flauwekul.
Oud 04-12-2018, 17:04
Verwijderd
Citaat:
Je kan planten niet vergelijken met dieren. Maar als jij werkelijk denkt dat een plant net zoveel gevoel heeft als een varken, schaap, koe, hond, en dat dat vergelijkbaar is met elkaar dan ben jij nog achterlijker dan mijn kontgat is, en komt er uit jouw smoel vele male meer stront.

Maar ik zeg helemaal nergens dat ik denk dat een plant net zoveel gevoel heeft als een varken et cetera. Waar haal je dat vandaan?
Oud 04-12-2018, 18:41
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ik denk niet dat het nog goedkomt met dit topic.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:11.