Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Bekijk resultaten poll: vind je dan dat die persoon verplicht is jouw kaartje te betalen?
Ja! 4 12.12%
Nee, ieder betaalt voor zich. 9 27.27%
Nee, ik betaal kaartjes voor mezelf en mijn date. 1 3.03%
Kaartje; ja. Overige consumpties: nee. 0 0%
Kaartje; nee. Overige consumpties: ja. 1 3.03%
Hangt af van de date... 12 36.36%
Ik ga niet naar gala's! 6 18.18%
Aantal stemmers: 33. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2015, 16:39
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
zie poll
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-05-2015, 16:44
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
niemand vraagt mij ooit mee naar een gala
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 27-05-2015, 16:45
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
oh nee wacht, ik ben één keer gevraagd maar toen zei hij later af omdat hij nog een studiegenootje had en zij had ook nog niemand om mee te gaan
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 27-05-2015, 16:54
-Marleen
Avatar van -Marleen
-Marleen is offline
Nee, bij ons op school zijn de kaartjes ook veel duurder voor de mensen die niet op mijn school zitten dus die mogen lekker zelf betalen.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2015, 17:00
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Je kan toch gewoon afspreken wat het fijnste of handigste is met de vrager?
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 27-05-2015, 17:12
Verwijderd
Ik heb een gala volgende week waar ik meegevraagd ben. Ik heb zelf mijn kaartje betaald
Met citaat reageren
Oud 27-05-2015, 17:16
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Anders, namelijk: als je je daar druk om maakt, www.nibud.nl
Met citaat reageren
Oud 27-05-2015, 17:18
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Ik vind dat degene die "vindt je" typt betaalt.
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 27-05-2015, 17:18
Verwijderd
Ja, als het echt als een serieuze date is wel. Als je allebei al sowieso van plan was om te gaan of als het je vaste vriend is niet.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2015, 17:24
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ligt aan de date.

Maar ik ben nog nooit naar een gala geweest, laat staan als date.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2015, 17:26
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Ik ga niet naar gala's, en mocht men graag willen dat ik mee ga dan regelen ze dat maar inclusief consumpties, want ik kan me niet voorstellen dat ik er anders plezier aan zal hebben.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 27-05-2015, 17:27
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ik zou betalen als ik Carn in smoking mee mocht nemen naar een gala
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 27-05-2015, 17:31
Verwijderd
Citaat:
Ik ga niet naar gala's, en mocht men graag willen dat ik mee ga dan regelen ze dat maar inclusief consumpties, want ik kan me niet voorstellen dat ik er anders plezier aan zal hebben.
Die zijn normaliter wel afgekocht op een gala
Met citaat reageren
Oud 27-05-2015, 17:35
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Aldus TS niet!
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 27-05-2015, 17:37
Verwijderd
Oh ja die opties had ik sowieso nog niet bekeken. Dan is het een knorrig gala dus uberhaupt niet gaan
Met citaat reageren
Oud 27-05-2015, 17:39
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Die zijn normaliter wel afgekocht op een gala
Bij studentenvereniging-gala's waar ik geweest ben wel. Bij mijn middelbare school gala kreeg je drie bonnen, de rest moest je bijbetalen geloof ik
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 27-05-2015, 17:44
Verwijderd
Citaat:
Bij studentenvereniging-gala's waar ik geweest ben wel. Bij mijn middelbare school gala kreeg je drie bonnen, de rest moest je bijbetalen geloof ik
Ja oke, het lijkt me ook niet per se wenselijk dat middelbare scholieren zich onbeperkt lam gaan zuipen. Nu mogen ze uiteraard helemaal geen alcohol meer schenken, dus op zich zou onbeperkt cola voor een tientje extra best attent zijn. Maar dat zijn uberhaupt geen gala's maar schoolfeesten

Wij hadden overigens wel een examen 'galafeest' met alle eindexamenklassen georganiseerd, op een pannenkoekenboot die ook tot danslocatie kon worden omgetoverd en daar was de drank wel afgekocht.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2015, 17:48
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Wij hadden eindexamengala. Met mensen van school, georganiseerd door leerlingen, want school zelf wilde er niets mee te maken hebben.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-05-2015, 17:53
Verwijderd
Citaat:
Wij hadden eindexamengala. Met mensen van school, georganiseerd door leerlingen, want school zelf wilde er niets mee te maken hebben.
Prima toch? Bij ons stonden in de bovenbouw de schoolfeesten sowieso los van school. Was een groep leerlingen die dat organiseerde en dat waren echt altijd grote topfeesten op goede locaties. Als de school er zijn naam aan verbindt, moet je meteen aan 100 regeltjes voldoen.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2015, 20:31
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Nu mogen ze uiteraard helemaal geen alcohol meer schenken
Je mag wel gratis alcohol schenken aan minderjarigen, maar zo'n feest zal het wel niet zijn
Met citaat reageren
Oud 27-05-2015, 21:00
Verwijderd
Mijn opa vindt het stom dat op een eindexamengala de eindexamenkandidaten hun eigen gala moeten betalen
Met citaat reageren
Oud 27-05-2015, 21:53
-Marleen
Avatar van -Marleen
-Marleen is offline
Hoezo? Iemand moet het betalen
Met citaat reageren
Oud 27-05-2015, 22:04
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
niemand vraagt mij ooit mee naar een gala
Met citaat reageren
Oud 27-05-2015, 22:09
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Hoezo? Iemand moet het betalen
Slimme meid ben je
Met citaat reageren
Oud 27-05-2015, 22:38
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Hangt van de date af. Ik heb wel eens gesplitst, maar ook heeft de vrager (ik of de gene waarmee ik was) beide kaartjes betaald.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-05-2015, 22:53
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Nee.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2015, 22:58
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Oh ja die opties had ik sowieso nog niet bekeken. Dan is het een knorrig gala dus uberhaupt niet gaan
Dat is al de tweede keer in een week dat ik die stomme term tegenkom.
Ik zou volgens mij juist eerder wél gaan als het een knorrig gala is
Met citaat reageren
Oud 27-05-2015, 22:59
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Moet je voor gala betalen?
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 28-05-2015, 09:33
Verwijderd
Citaat:
Dat is al de tweede keer in een week dat ik die stomme term tegenkom.
Ik zou volgens mij juist eerder wél gaan als het een knorrig gala is
Je wilt toch niet in je chique galajurk met een tasje met consumptiebonnen of muntjes rondlopen?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2015, 09:34
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Dat is al deQ tweede keer in een week dat ik die stomme term tegenkom.
Ik zou volgens mij juist eerder wél gaan als het een knorrig gala is
Superchill ja per drankje betalen bij een gala!
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2015, 09:38
df
Avatar van df
df is offline
Oh en hahahaha het vriendje van elin3 is te schraal om voor haar te betalen
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2015, 09:39
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
'knorrig' is toch een ballenterm?
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 28-05-2015, 09:41
df
Avatar van df
df is offline
*Bierboer laat* *arbeider naar carn schreeuwt*
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2015, 09:45
Verwijderd
Citaat:
'knorrig' is toch een ballenterm?
Een knor is officieel de benaming die een corpslid aan een niet-lid geeft ja, maar het heeft wel een veel bredere betekenis gekregen hoor
Met citaat reageren
Oud 28-05-2015, 09:57
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
een 'ja' was voldoende!
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 28-05-2015, 10:02
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Hangt af van de date.

Dus geef even wat meer context, Eline
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-05-2015, 10:12
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Je wilt toch niet in je chique galajurk met een tasje met consumptiebonnen of muntjes rondlopen?
Citaat:
Superchill ja per drankje betalen bij een gala!
Niet per se, maar om deze reden:

Citaat:
'knorrig' is toch een ballenterm?
Ik ben liever een knor dan een bal
Met citaat reageren
Oud 28-05-2015, 10:12
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
een 'ja' was voldoende!
Met citaat reageren
Oud 28-05-2015, 10:16
Verwijderd
Citaat:
Niet per se, maar om deze reden:



Ik ben liever een knor dan een bal
Zoals ik zei, ik had het niet over corporaal of niet corporaal De term wordt veel breder gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2015, 10:24
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Oh en hahahaha het vriendje van elin3 is te schraal om voor haar te betalen
Citaat:
Hangt af van de date.

Dus geef even wat meer context, Eline
Mijn context: Vriendje had me meegevraagd naar gala van de vereniging waar we allebei lid zijn (waar ik eigenlijk helemaal geen zin in had omdat ik me vreselijk kut voelde). We hadden het er überhaupt niet over gehad wie de kaartjes zou betalen, en de betaling was toch pas achteraf bij de automatische incasso van de vereniging. Vriendje is overigens de Fiscus bij de vereniging. Ik kreeg gisteren de Fiscusmail, met daarin ook betaling van het gala-kaartje. Wij betalen allebei wel veel dingen voor elkaar, dus ik was er min of meer van uit gegaan dat hij zou betalen Verder geen issue, maar ik was verbaasd

En toen was ik nieuwsgierig hoe andere mensen denken dat het heurt
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 28-05-2015, 10:43
Verwijderd
Citaat:
Mijn context: Vriendje had me meegevraagd naar gala van de vereniging waar we allebei lid zijn (waar ik eigenlijk helemaal geen zin in had omdat ik me vreselijk kut voelde). We hadden het er überhaupt niet over gehad wie de kaartjes zou betalen, en de betaling was toch pas achteraf bij de automatische incasso van de vereniging. Vriendje is overigens de Fiscus bij de vereniging. Ik kreeg gisteren de Fiscusmail, met daarin ook betaling van het gala-kaartje. Wij betalen allebei wel veel dingen voor elkaar, dus ik was er min of meer van uit gegaan dat hij zou betalen Verder geen issue, maar ik was verbaasd

En toen was ik nieuwsgierig hoe andere mensen denken dat het heurt
Gnieperige fiscus actie
Met citaat reageren
Oud 28-05-2015, 12:09
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Zoals ik zei, ik had het niet over corporaal of niet corporaal De term wordt veel breder gebruikt.
Nou, niet in mijn omgeving Ik hoorde deze week serieus pas voor het eerst van die term. Maar misschien heb ik onder een steen geleefd.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2015, 12:29
Verwijderd
Citaat:
Nou, niet in mijn omgeving Ik hoorde deze week serieus pas voor het eerst van die term. Maar misschien heb ik onder een steen geleefd.
Tja, zo heeft elke vrienden/sociale groep wel weer zijn andere woordjes die veel gebruikt worden..

Maar goed, ik zal het voortaan anders omschrijven dan
Met citaat reageren
Oud 28-05-2015, 12:31
Verwijderd
Maar goed, ontopic dan, als het je vriendje is en je bent allebei lid van die vereniging vind ik het niet eens zo raar om allebei voor jezelf te betalen, maar dat hij het gewoon van jouw rekening laat afschrijven zonder dat dat zo overlegd is vind ik wel vreemd. Uberhaupt, moet jij niet voor die machtiging getekend hebben dan?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2015, 12:48
Verwijderd
Zo lang iemand niet heeft gezegd mijn kaartje te betalen, ga ik er van uit dat ze dat niet gaan doen.

Bij een gala van de vereniging waar je zelf ook lid van bent vind ik het ook niet gek als je je eigen kaartje betaalt. Maar als jij eigenlijk niet van plan was te gaan en hij wist dat ligt het wel weer anders natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2015, 12:52
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Maar goed, ontopic dan, als het je vriendje is en je bent allebei lid van die vereniging vind ik het niet eens zo raar om allebei voor jezelf te betalen, maar dat hij het gewoon van jouw rekening laat afschrijven zonder dat dat zo overlegd is vind ik wel vreemd. Uberhaupt, moet jij niet voor die machtiging getekend hebben dan?
Ik kreeg bericht dat het afgeschreven gaat worden, en ik heb wel ooit getekend dat verenigingskosten per automatische incasso mogen worden afgeschreven. Het is verder ook wel gewoon normaal verrekend met boodschappen en geld voor kampweekend. Maargoed, volgende keer toch maar even het hele ritueel met roze en blauwe brieven verpesten door te overleggen wie betaalt

Sowieso vraag ik me af of er überhaupt op deze manier mogelijkheid was het kaartje van je date te betalen zonder dat bedrag zelf weer aan je date te geven nadat het bij diegene is afgeschreven
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 28-05-2015, 12:55
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Volgens mij had in nog expliciet gevraagd of ie mij alsjeblieft niet mee wilde vragen naar gala, maar toen had ie z'n brief al verstuurd Toen vond ik het ook weer zo stom om dan alsnog nee te zeggen. (Al wilde ik geloof ik de hele dag van het gala nog afmelden omdat ik nog steeds geen zin had en met naar voelde .)
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 28-05-2015, 17:51
-Marleen
Avatar van -Marleen
-Marleen is offline
Citaat:
Slimme meid ben je
Met citaat reageren
Oud 29-05-2015, 12:49
Yne
Avatar van Yne
Yne is offline
Gewoon zelf betalen! Al ben ik ook allen gevraagd en heb ik mijn vriend gevraagd voor verenigingsgala waar beide jongons ook lid van zijn
__________________
'Weet je wat dom is? Je haar moeten verven om rijst te snuiven.'
Met citaat reageren
Oud 29-05-2015, 13:17
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Leuk als je date betaalt, maar dat als een verplichting zien vind ik vrij belachelijk.

Laatst gewijzigd op 29-05-2015 om 14:06.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek meningen graag??(verhaal)
Verwijderd
8 02-05-2002 10:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:16.