Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2007, 14:47
Zoetje_86
Zoetje_86 is offline
Ik zit er dus al een tijdje aan te denken om 2 verschillende (universitaire) studies naast elkaar te doen. Ik snap natuurlijk dat het per studie uitmaakt in hoeveel tijd je hier aan kwijt bent enzo maar is er iemand die hier ervaring mee heeft? Is het te doen, kan je daarnaast nog werken.. etc.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-06-2007, 22:33
Verwijderd
Mijn vriend heeft dit een jaar gedaan. Hij kon het aan, maar het is wel druk natuurlijk. Maar volgens mij zijn ze wel soepeler als ze weten dat je er ook nog een andere studie naast doet, maar ik weet natuurlijk niet of dat voor alle opleidingen/uni's geldt.
Ik denk overigens niet dat je ernaast nog kan werken.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 09:46
Verwijderd
Citaat:
Stefenootje schreef op 20-06-2007 @ 23:33 :
Maar volgens mij zijn ze wel soepeler als ze weten dat je er ook nog een andere studie naast doet, maar ik weet natuurlijk niet of dat voor alle opleidingen/uni's geldt.
Ik denk overigens niet dat je ernaast nog kan werken.
Mij is verteld dat er in beginsel géén rekening wordt gehouden met een tweede studie. Als tentamens, werkgroepen etc tegelijk vallen is het jouw verantwoordelijkheid om dingen te regelen, kan dat niet, heb je pech.
Denk dat je op zich nog wel bijv. de zaterdag kan werken, maar dat je dan echt heel weinig vrije tijd over houdt.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 10:10
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
ik weet dat juliettebinoche Engels en Nederlands aan de UU doet maar die komt hier denk ik niet meer

en zoemzoem doet ook 2 studies geloof ik
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 10:38
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Het kan wel, maar hoe makkelijk het te regelen is hangt van de studies af. Ik doe twee alfastudies en dat is al een stuk gemakkelijker te combineren dan betastudies vanwege de hoeveelheid contacturen. Bij mij zijn ze wel 'makkelijk' bij beide studies, maar de één heeft maar 5 tot 10 studenten per jaar. De ander heeft een stuk meer studenten, maar daar is veel met docenten te regelen. Het is wel zo dat je alles zelf moet regelen en voortijdig contact opnemen met docenten.

Te doen is het zeker ja. Ernaast blijven werken kan ook, maar dan niet meer dan 12 uur per week. Als ik jou was zou ik dat eerst ook niet doen, maar pas later als je studies goed lopen.

Edit: o ja, ik studeer Geschiedenis en Russisch
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 11:08
Verwijderd
Wat ook altijd een optie is, is dat je eerst een jaar 1 studie doet, en als je merkt dat je genoeg tijd overhoudt je in het jaar erop de tweede erbij begint te doen. Dan ben je alleen niet binnen 4 jaar klaar (maar de meeste mensen zijn toch niet binnen 4 jaar klaar).
Met citaat reageren
Oud 22-06-2007, 08:47
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Het kan idd wel, zoals Neiu al zei. Maar het ligt er erg aan wat voor studies het zijn. Hoeveel contacturen heb je, wat kan je met docenten regelen etc.? Mijn ervaring is dat docenten meestal enthousiast zijn als ze horen dat je twee studies doet. Ze zijn vaak bereid iets voor je te regelen.
Je moet eventueel rekening houden met een bindend studieadvies. Dat houdt in dat je verplicht wordt een aantal punten te halen in je eerste jaar. Als je dat niet doet, mag je je voor een bepaalde tijd (ca. 5 jaar) niet meer bij die opleiding inschrijven. Omdat je collegegeld betaalt, mag je in principe alle vakken volgen die je zou willen. Misschien kun je regelen dat je je niet inschrijft als voltijdstudent, maar alle vakken wel volgt?
Verder is ernaast werken en lid zijn van een studentvereniging wel lastig. Je moet echt keuzes maken, want je studeert gewoon iedere dag (veel) meer dan andere studenten. Ik zelf heb niet zo gek veel vrije tijd, maar een klein bijbaantje ernaast kan wel. Ik ben geen lid van een studentenverening, en ik denk ook niet dat ik dan al mijn vakken nog netjes zou halen.

(geschiedenis & literatuurwetenschap)
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2007, 09:38
Melpomene
Melpomene is offline
Firdaus doet er drie tegelijk (universitair), als je wil weten hoe je ze dat klaar speelt --> pm ofzo
Met citaat reageren
Oud 22-06-2007, 13:54
Nyawa
Ik weet niet wat voor studies je in gedachten hebt, maar misschien valt het ook nog te overwegen om één voltijd en één deeltijdstudie te doen?

Ik heb zelf nog een vraag wat misschien wel enigszins in dit topic past: ik wil zelf volgend jaar (mijn 2e jaar) zo'n twee extra vakken erbij gaan doen (mijn hoofdstudie is IO/IB aan de RuG), gewoon als bijvak dus. In feite heb ik pas in mijn derde jaar vrije ruimte, dus dit is echt extra en er is niet in voorzien in mijn studieprogramma. Kan ik dan gewoon voor die vakken intekenen via internet en erheen gaan, of moet je daarvoor nog speciale dingen regelen bij studieadviseurs e.d.? De extra vakken zijn overigens aan dezelfde faculteit.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2007, 13:59
Zoetje_86
Zoetje_86 is offline
Moeilijk, moeilijk, moeilijk.. me interesses liggen namelijk heel gespreid, ik wil zowieso Communicatie & Informatiewetenschappen doen (met als 2e major Spaans) en die tweede zou dan of Algemene cultuurwetenschappen worden (wat ook op de faculteit der letteren is) wat denk ik makkelijker te combineren is dan Sociologie wat me ook aanspreekt of nog erger.. Bedrijfswetenschappen wat me dus ook leuk lijkt.
Ik kijk daarbij heel erg naar wat ik én leuk en interessant vind en naar wat ik er mee kan en wil.

Even off-topic, is er iemand die ervaring heeft met de studie Wijsbegeerte (filosofie)??
Met citaat reageren
Oud 22-06-2007, 14:19
Verwijderd
Maar waarom doe je niet eerst 1 studie, en kijk je daarna of je genoeg tijd over hebt? Het verschilt namelijk zo per persoon hoe groot de studielast van een studie is.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2007, 17:08
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Nyawa schreef op 22-06-2007 @ 14:54 :
Ik weet niet wat voor studies je in gedachten hebt, maar misschien valt het ook nog te overwegen om één voltijd en één deeltijdstudie te doen?

Ik heb zelf nog een vraag wat misschien wel enigszins in dit topic past: ik wil zelf volgend jaar (mijn 2e jaar) zo'n twee extra vakken erbij gaan doen (mijn hoofdstudie is IO/IB aan de RuG), gewoon als bijvak dus. In feite heb ik pas in mijn derde jaar vrije ruimte, dus dit is echt extra en er is niet in voorzien in mijn studieprogramma. Kan ik dan gewoon voor die vakken intekenen via internet en erheen gaan, of moet je daarvoor nog speciale dingen regelen bij studieadviseurs e.d.? De extra vakken zijn overigens aan dezelfde faculteit.
Zijn het open colleges? Als er geen ingangseisen zijn of als je daaraan voldoet en het zijn open colleges kun je je gewoon via progresswww intekenen. Of zijn het werkcolleges? Dat heb ik tot nu toe gedaan; ook aan de RuG en bij de Letterenfaculteit en het kwam tot nu toe altijd goed
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят
Met citaat reageren
Oud 22-06-2007, 19:12
twijfelaartje
twijfelaartje is offline
Ik heb me ingeschreven voor de studie IO/IB in Groningen en ik zit er nog over na te denken of ik als 2e studie Internationaal en europees recht wil gaan doen. Het heeft wel overlap qua interesse gebied. Zijn er mischien mensen die hier ervaring mee hebben?
Met citaat reageren
Oud 22-06-2007, 19:25
bingomassacre
bingomassacre is offline
Citaat:
Poggy schreef op 22-06-2007 @ 15:19 :
Maar waarom doe je niet eerst 1 studie, en kijk je daarna of je genoeg tijd over hebt? Het verschilt namelijk zo per persoon hoe groot de studielast van een studie is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren meer dan één studie tegelijk
Lonely One
13 25-10-2010 23:26
Studeren 2 studies tegelijk?
JulietteD
8 10-05-2010 13:49
Algemene schoolzaken 2 studies op 2 verschillende universiteiten?
Mus
14 14-03-2005 10:11
Algemene schoolzaken 2 studies tegelijk?
Verwijderd
5 04-05-2004 09:48
Algemene schoolzaken 2 studies tegelijk???
Eurydice
7 24-07-2003 00:49
Algemene schoolzaken 2 studies tegelijk
sublime
4 13-11-2001 22:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:48.