Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-08-2003, 20:03
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Allereerst: voor de Nederlanders die hier willen komen zeiken dat het niveau in België lager ligt dan in Nederland: FUCK OFF!! Ga ergens anders zeveren, maar doe het niet hier. Dit topic is bedoeld voor de Belgen (Vlamingen ) en ook de Nederlanders die de Belgische Eerste klasse volgen en hierover willen discussiëren.

Over de clubs, wat er gebeurt bij hen, wie volgens jou kampioen speelt, naar welke matchen je uitkijkt, gewoon: een topic om over alles wat zich op en rond de Belgische voetbalvelden afspeelt.

Vandaag wordt de derde speeldag gespeeld, RSCA heeft reeds gespeeld om 18u en won gemakkelijk uit bij Sint Truiden (STVV) met 0-3, na doelpunten van Aruna, Zetterberg en Baseggio.

Dit is de voorlopige stand:

Code:
VOETBAL     eerste klasse       stand
             ___________________________
  1.Anderlecht      3  3  0  0   9-2   9
  2.Club Brugge     2  2  0  0   3-0   6
  3.Sint-Truiden    2  1  0  1   4-1   4
  4.La Louvière     2  1  0  1   2-0   4
  5.Germ.Beerschot  2  1  0  1   1-0   4
  6.Lierse          2  1  0  1   1-0   4
  7.Standard        2  1  0  1   3-2   4
  8.Antwerp         3  1  1  1   3-4   4
  9.RC Genk         2  1  1  0   2-1   3
                                        
 10.AA Gent         2  1  1  0   5-5   3
 11.Moeskroen       2  0  0  2   5-5   2
 12.Heusden-Zolder  3  0  1  2   0-2   2
 13.Lokeren         2  0  1  1   0-1   1
 14.Bergen          2  0  1  1   3-4   1
 15.Westerlo        2  0  1  1   1-2   1
 16.Cercle Brugge   2  0  1  1   0-2   1
 17.Charleroi       2  0  2  0   0-3   0
 18.Beveren         2  0  2  0   3-8   0
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-08-2003, 20:27
Bobby James
Avatar van Bobby James
Bobby James is offline
afgezien van t feit dat het niveau van de Nederlandse competitie idd veel hoger ligt, hoop ik dat het dit jaar spannender word in Belgie! van mij RSCA een greep naar de titel doen.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 20:29
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Teunster schreef op 23-08-2003 @ 21:27:
afgezien van t feit dat het niveau van de Nederlandse competitie idd veel hoger ligt, hoop ik dat het dit jaar spannender word in Belgie! van mij RSCA een greep naar de titel doen.
Dat is geen feit, dat is 'n mening. Verder vraag ik expliciet om er niet naar te verwijzen, naar die subjectieve stelling, dus gelieve niet meer te doen .


RSCA wórdt gewoon kampioen, als ze zoals nu blijven winnen en scoren uit alle linies. Het uitvallen van Jestrovic (knieblessure, 4-6 maanden out) wordt voorlopig goed opgevangen. Ook begint Aruna precies meer en meer af te werken, hoewel hij nog enorm veel kansen mist.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 20:30
Bobby James
Avatar van Bobby James
Bobby James is offline
en daarbij, RSCA is gewoon de allermooiste club
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 20:44
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
GBA wordt gewoon kampioen lijkt me duidelijk natuurlijk
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 23:22
Verwijderd
Club Brugge verliest dure, dure punten. RSCA nu virtueel kampioen.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 23:32
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 24-08-2003 @ 00:22:
Club Brugge verliest dure, dure punten. RSCA nu virtueel kampioen.
Niet te vroeg victorie kraaien

Maar het is wel waar dat Club Bruhhe nu al vroeg in de competitie punten laat liggen, in eigen huis dan nog. De voorbije seizoenen was dat niet 't geval. RSCA daarentegen heeft sinds lange tijd nog eens 'n goede tot uitstekende start (9/9, 9x gescoord en slechts 2 tegendoelpunten) en staat nu alleen aan de leiding.

Ook opvallend: de goede start van Standard. De Luikenaars staan op 'n gedeelde tweede plaats met Club Bruhhe nu, maar staan door 'n beter doelsaldo boven de Bruhhelingen. En ze halen daar misschien nog versterking binnen met de Kroaat Rapajic, ook gegeerd door verschillende Italiaanse clubs (hij is einde contract bij Fenerbahce).

De vraag is wat RC Genk gaat doen: winnen de Genkenaars bij GBA zondag en houden ze voeling met de grote drie (RSCA, Standard en Club) of gaan ze na 3 speeldagen al aanzien tegen 'n redelijk grote achterstand?
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 00:15
memory
Avatar van memory
memory is offline
Een vraagje aan de Nederlanders. Wat vinden jullie van Theo Jansen, die van Vitesse naar RC Genk is verhuisd? Kan hij iets bijbrengen aan Genk? In de pers stonden tegenstrijdige berichten. Volgens sommigen is hij een groot talent, anderen vinden hem een omhooggevallen kwast. Hij lijkt me alleszins een controversiële speler die wat meer kleur kan geven aan onze competitie.
__________________
Laten we de dingen bij hun naam noemen. Laat ons, als het slecht is, zeggen: slecht.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 00:18
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Op zich wel een goede traptechniek, maar toch een beetje op een zijspoor geraakt. Was een veelbelovend talent, nu een gemiddelde voetballer. Ik hoop voor hem en Genk dat hij zijn oude niveau weer bereikt en dat ie zich verder ontwikkelt ipv achteruit gaat..

En hij heeft een veels te grote mond, volgens mij moeten die Belgen daar niks van hebben
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 01:50
Bobby James
Avatar van Bobby James
Bobby James is offline
op een zijspoor raken klinkt erg dramatisch, hij brak jammerlijk zijn been... jullie gaan in Belgie nog heeel veel plezier aan deze jongen beleven!
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 02:39
Krugdinho
Avatar van Krugdinho
Krugdinho is offline
Citaat:
memory schreef op 24-08-2003 @ 01:15:
Een vraagje aan de Nederlanders. Wat vinden jullie van Theo Jansen, die van Vitesse naar RC Genk is verhuisd? Kan hij iets bijbrengen aan Genk? In de pers stonden tegenstrijdige berichten. Volgens sommigen is hij een groot talent, anderen vinden hem een omhooggevallen kwast. Hij lijkt me alleszins een controversiële speler die wat meer kleur kan geven aan onze competitie.

als ie in vorm is is het een gouden speler,hij is een beetje lui maar heeft een zeer goede traptechniek in z'n linker...
verder een prima overzicht....
__________________
Guess who's back
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 09:50
Verwijderd
Citaat:
memory schreef op 24-08-2003 @ 01:15:
Een vraagje aan de Nederlanders. Wat vinden jullie van Theo Jansen, die van Vitesse naar RC Genk is verhuisd? Kan hij iets bijbrengen aan Genk? In de pers stonden tegenstrijdige berichten. Volgens sommigen is hij een groot talent, anderen vinden hem een omhooggevallen kwast. Hij lijkt me alleszins een controversiële speler die wat meer kleur kan geven aan onze competitie.
Mits hij vertrouwen krijgt, regelmatig speelt en de discipline op kan brengen om hard te trainen, is ie een geweldige speler.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 12:55
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Club Brugge voorspel ik als kampioen. Verder ben ik een beetje voor Sint-Truiden.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 16:02
von Carrstein
Avatar van von Carrstein
von Carrstein is offline
Code:
  1.Anderlecht      3  3  0  0   9-2   9
  2.Standard        3  2  0  1   7-2   7
  3.Club Brugge     3  2  0  1   6-3   7
  4.La Louvière     3  1  0  2   5-3   5
  5.Germ.Beerschot  3  1  0  2   3-2   5
  6.Lierse          3  1  0  2   2-1   5
  7.RC Genk         3  1  1  1   4-3   4
  8.Sint-Truiden    3  1  1  1   4-4   4
  9.Antwerp         3  1  1  1   3-4   4
                                        
 10.AA Gent         3  1  1  1   7-7   4
 11.Moeskroen       3  0  0  3   6-6   3
 12.Beveren         3  1  2  0   5-9   3
 13.Westerlo        3  0  1  2   2-3   2
 14.Heusden-Zolder  3  0  1  2   0-2   2
 15.Cercle Brugge   3  0  1  2   0-2   2
 16.Lokeren         3  0  2  1   1-3   1
 17.Bergen          3  0  2  1   3-7   1
 18.Charleroi       3  0  2  1   0-3   1

Genk speelt 2-2 gelijk op het veld van GBA, in de 88ste minuut scoort Hoefkens de gelijkmaker voor GBA. De Genkenaars verzuimen dus hun kans te pakken en op te rukken naar de 4de plaats in de rangschikking.
Charleroi en Cercle Brugge speelden 0-0 gelijk in de laatste match van de derde speeldag.
__________________
my reflection, dirty mirror, there's no connection to myself, i'm your lover, i'm your zero, i'm the face in your dreams of glass...
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 20:57
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Gaan we nu weer ontopic.

Ik denk dat Anderlecht kampioen wordt en GBA wordt 12de.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 22:48
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Club Brugge zal het moeilijk krijgen om kampioen te worden, de concurrentie is dit jaar beter. Ze zullen dus meer punten moeten pakken als vorig jaar. Dat ze nu al hun maximum kwijt zijn is totaal niet boeiend. Het eindresultaat is wat dat telt. Daarnaast mag je La Louviere niet onderschatten. Ze zijn niets voor niets bekerwinnaar van vorig jaar. In de competitie deden ze het vorig jaar misschien niet zo goed, ze zijn toen eigenlijk nooit afgestraft geweest. Veel te veel verloren met 1 doelpunt verschil, zoals de thuiswedstrijd tegen Club. In Club speelde ze vorig jaar 3-0 verlies, maar met 2 doelpunten in de laatste 10min.

Anderlecht daarnaast is duidelijk sterker dan vorig jaar, maar heel doorslag gevend zal zijn welke clubs Europees spelen en hoelang met daar in blijft. Anderlecht is nu al voor een tijdje zijn speler kwijt en moet terug vallen op afgeschreven spelers! Ik zie De Bilde na een tijdje nog invallen.

Racing Genk is gewoon aan het bouwen aan een nieuwe ploeg. Dit jaar dus weer suptopper worden, en volgend jaar opnieuw voor de prijzen. Okay, dit jaar misschien de beker proberen binnen te halen, maar daar zit ook wel wat geluk bij.

Standaard vergeten we de laatste jaren, omdat ze gewoon er niet mij bij horen ofzo Maar dit jaar gaan ze al vanaf het begin mee, en dat is stiekem wel leuk. Een waalse club die meegaat! Verdienen ze na zovele jaren nog wel eens.

G. Beerschot is ook sterk begonnen, vorig jaar stonden ze laag, en nu hoog. Hopelijk houden ze dat zo een tijdje.

St-Truiden heeft bijna dezelfde ploeg als vorig jaar, en juist daarom is het effect weg. De verrassing is weg, de ploegopstelling en speelwijze is gekend. Daarnaast liep de voorbereiding zeker in het begin niet lekker. Ze moeten nog groeien in deze competitie, maar het zal lager zijn dan vorig seizoen. Ze moeten echt zoeken naar een nieuwe tacktiek! MAAR ze hebben ook nog geen thuiswedstrijd gespeeld, de bouwwerken in de Hel zijn bijna klaar.

Lokeren, ook sterk vorig jaar, gaat net zoals St-Truiden wat minder zijn dan vorig jaar. En hier voorspel ik nog meer dan St-Truiden dat ze lager zullen staan.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 13:24
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
De Bilde mag weer meetrainen bij RSCA, dit wil zeggen, individueel en met de -19 jarigen... Die komt heus de ploeg niet meer in, al mag je met 't Anderlechtse bestuur zéker nooit nooit zeggen...

RSCA is trouwens al geplaatst voor de CL, de jongeren daar gaan serieus wat ervaring opdoen met 't spelen tegen de grotere Europese toppers, hopelijk kunnen ze eens stunten en doorgaan in de CL of in de UEFA-beker Vraag blijft natuurlijk wat Broos gaat doen: 'n roulatiesysteem toepassen, of 'n vaste typeploeg maken. Voorlopig lijkt 't dat hij 't eerste gaat doen, wat mij ook 't beste lijkt als ze op 3 fronten (competitie, beker en CL) willen meestrijden... De kern is ook breed genoeg, dus...
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 15:25
Verwijderd
wij gaan binnenkort weer eens naar een wedstijd van Lokeren

NAC & Lokeren to da bone!!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-08-2003, 17:21
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 27-08-2003 @ 14:24:
De Bilde mag weer meetrainen bij RSCA, dit wil zeggen, individueel en met de -19 jarigen... Die komt heus de ploeg niet meer in, al mag je met 't Anderlechtse bestuur zéker nooit nooit zeggen...

RSCA is trouwens al geplaatst voor de CL, de jongeren daar gaan serieus wat ervaring opdoen met 't spelen tegen de grotere Europese toppers, hopelijk kunnen ze eens stunten en doorgaan in de CL of in de UEFA-beker Vraag blijft natuurlijk wat Broos gaat doen: 'n roulatiesysteem toepassen, of 'n vaste typeploeg maken. Voorlopig lijkt 't dat hij 't eerste gaat doen, wat mij ook 't beste lijkt als ze op 3 fronten (competitie, beker en CL) willen meestrijden... De kern is ook breed genoeg, dus...
De Bilde mag al niet meer mee trainen met de -19 jarige... heeft alleen een persoonlijke trainer voor x uur per dag..(ik geloof 2).
Gisteren vielen er 2 licht gekwetsten spelers uit (Zetterberg en Lovre). Mornar is al terug opgepikt, en men koopt geen nieuwe spelers aan roept men bij hoog en bij laag. Een Aruna die 10 kansen nodig heeft voor 1 doelpuntje te score, en zo egoïstisch is. De Bilde staat zelfs gewoon bij de spelerskern van Anderlecht
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 17:25
faan
Avatar van faan
faan is offline
dat jullie belgen het woord match gebruiken, wij zeggen altijd wedstrijd
__________________
Fy fan fitta! Jag behöver kuk!
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 17:47
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 27-08-2003 @ 18:21:
De Bilde mag al niet meer mee trainen met de -19 jarige... heeft alleen een persoonlijke trainer voor x uur per dag..(ik geloof 2).
Gisteren vielen er 2 licht gekwetsten spelers uit (Zetterberg en Lovre). Mornar is al terug opgepikt, en men koopt geen nieuwe spelers aan roept men bij hoog en bij laag. Een Aruna die 10 kansen nodig heeft voor 1 doelpuntje te score, en zo egoïstisch is. De Bilde staat zelfs gewoon bij de spelerskern van Anderlecht
Mag 'm daar alweer niet meetrainen? tsk tsk tsk

Jammer trouwens dat 'm Vitesse "te ver" vindt, anders waren we verlost van 't geval GDB...

Voor Zet en Goran zijn er genoeg wisseloplossingen zonder GDB hoor 't Middenveld is RSCA's meest gestoffeerde velddeel
Aruna, hij is de man die die kansen creëert, zolang hij er per match, zoals nu, minstens eentje inknalt en we blijven winnen mag hij blijven staan, zonder Aruna zouden 9 van die tien kansen er niet zijn
En GDB is toegevoegd aan die spelerslijst, omdat men er toch 32 spelers op mag zetten en zo is hij nog speelgerechtigd voor Europees voetbal (er moest maar eens 'n tweede Bugsby-babes-drama voorkomen... )
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 18:14
Upke
Upke is offline
Jupiler lekker bier!!!
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 18:23
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's Buffallo's



AA Gent wordt kampioen
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 14:55
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Het Blegische voetbal is wel goed qua kwaliteit, maar er zijn helaas twee ploegen die domineren. Welke dat zijn hoef ik niet te zeggen.
In de subtop kan het wel heel spannend zijn, en dat maakt het zo leuk.
Dit jaar denk ik dat Genk ver terugzakt (plaats 10 of zo) en dat Gent en Lierse UEFA gaan halen. En Zolder en Bergne degraderen...

We zullen zien...
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 20:39
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Quantes schreef op 28-08-2003 @ 15:55:
Het Blegische voetbal is wel goed qua kwaliteit, maar er zijn helaas twee ploegen die domineren. Welke dat zijn hoef ik niet te zeggen.
In de subtop kan het wel heel spannend zijn, en dat maakt het zo leuk.
Dit jaar denk ik dat Genk ver terugzakt (plaats 10 of zo) en dat Gent en Lierse UEFA gaan halen. En Zolder en Bergne degraderen...

We zullen zien...
Hoezo twee? Club Brugge werd vorig jaar Kampioen en de jaren daarvoor altijd het 2de. Anderlecht werd vorig jaar 2de, daarvoor 3de.
Racing Genk pakte de afgelopen 5 jaren 2x landstitels, 1x beker, goude schoen, 3x topscoorder. Speelde 1ste rond CL , UEFA Cup.
Standaard is idd de laatste jaren in mindere doen, maar dit jaar gaan ze hoog eindigen.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-08-2003, 21:08
Cartosa
Avatar van Cartosa
Cartosa is offline
Brugge: vorig jaar kende brugge een slechte voorbereiding maar het was dankzij de cl-kwalificatie dat de motor opstartte.
Ik verwacht dit jaar dan ook dat ze zullen racen tot het einde met Anderlecht.
Leuk trouwens dat de topper al meteen dichtbij is

Verdedigend zie ik geen problemen, rozenhal liet gisteren zien waarom ie gekocht is en spilar komt terug uit blessure.
Aanvallend is het hopen (weeral ) op saeterners en lange die eindelijk in vorm moeten geraken en op een heel wispelturige mendoza die vooral weg is.


Anderlecht: moet eigenlijk kampioen worden na mindere jaren en de toenemende druk over verhalen als zou Brugge een kloof aan het slaan zijn (qua management, jeugdwerking etc).
Over de ganse lijn heeft anderlecht een supersterk team maar ik het zal afhangen van de stabiliteit hierin of ze het halen (bassegio-zetterberg, debilde :/)

Ik gok la lou, genk (met een fitte kpaka) en beveren (met leuk voetbal) ook hoog in.
Standard maakt er nu al jaarlijks werk van om oude vedetten en grote beloftes aan te kopen maar meestal eindigen ze in de top..8, zo flitsend vond ik ze nu ook weer niet de vorige speeldagen..
__________________
J'ai vu l'orient dans son écrin, avec la lune pour bannière
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 22:54
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Club Brugge won met overdreven cijfers tegen een goed Antwerp. Antwerp kwam onverdient op achterstand, maar bleef de betere ploeg. CB op een diefje met de punten weg als je het mij vraagt.
Anderlecht won met het kleinste verschil tegen Beveren, wat een zwakke uitslag is.
Standaard won met 1-0 in Lierse, en blijft zo mee aan de kop van de rangschikking.

Gent, morgen tegen Heusden-Zolder, en Genk, morgen tegen Moeskroen, kunnen 4de worden na dit weekend.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 16:36
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Code:
  1.Anderlecht      4  4  0  0  10-2  12
  2.Club Brugge     4  3  0  1  10-3  10
  3.Standard        4  3  0  1   8-2  10
  4.RC Genk         4  2  1  1   6-3   7
  5.AA Gent         4  2  1  1   9-7   7
  6.La Louvière     4  1  0  3   5-3   6
  7.Germ.Beerschot  4  1  1  2   3-3   5
  8.Lierse          4  1  1  2   2-2   5
  9.Sint-Truiden    4  1  1  2   4-4   5
                                        
 10.Cercle Brugge   4  1  1  2   1-2   5
 11.Antwerp         4  1  2  1   3-8   4
 12.Moeskroen       4  0  1  3   6-8   3
 13.Beveren         4  1  3  0   5-10  3
 14.Westerlo        4  0  1  3   3-4   3
 15.Lokeren         4  0  2  2   2-4   2
 16.Charleroi       4  0  2  2   0-3   2
 17.Heusden-Zolder  4  0  2  2   0-4   2
 18.Bergen          4  0  2  2   4-9   2
RSCA ging nipt winnen van Beveren, thuis, met 1-0, een goal van de heropgeviste Ivica Mornar. Broos, de coach, weet het niet zo denderende spel aan het razende tempo waarin z'n ploeg de laatste maand moest spelen, 8 matchen in 32 dagen in 't seizoensbegin waarvan 4 zeer belangrijke CL-voorronde-wedstrijden.

Brugge blijft volgen, het won met 0-4 bij RAFC. Antwerp was in 't begin zeker de evenknie van Brugge, maar met de afwezigheid van Goots misten ze 'n afwerker. Pivaljevic is namelijk nog niet echt in vorm. De ban brak bij Antwerp bij de achterstand, en Brugge kreeg in totaal ook nog 2 penalties.

Vrijdag ging Standard uit bij Lierse winnen met 0-1, een goal van Bangoura. De mannen uit Luik maken hun beste competitiestart in eeuwen mee

Bergen hield tegen 'n naar zichzelf zoekend Lokeren 'n punt thuis, 1-1 was daar de eindstand.

Genk blijft zich ook vrij goed handhaven bovenaan de rangschikking na 'n 2-0 winst tegen Moeskroen, doelpunten van Kevin Vandenbergh en Thijs (op penalty).

Daarmee is't belangrijkste zowat gezegd
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 20:54
mobie
mobie is offline
Citaat:
Daarmee is't belangrijkste zowat gezegd [/B]
neeeeeneee
je vergeet het belangrijkste:

*en brugge kampioen*


en nooit meer vergeten nu ja!
__________________
Lang leve de Aha-erlebnis!
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 21:08
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
mobie schreef op 01-09-2003 @ 21:54:
neeeeeneee
je vergeet het belangrijkste:

*en brugge kampioen*


en nooit meer vergeten nu ja!
Kijk eens goed naar die ploeg die nu 't klassement aanvoert? Kijk eens goed? Wat staat daar? ANDERLECHT, inderdaad En wie staat die eerste plaats niet meer af en wordt kampioen? ANDERLECHT, inderdaad


__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 21:50
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Code:
Vrijdag:                               
 Heusden-Zolder - St-Truiden  0-1          
 Zaterdag:                              
 Lokeren - Anderlecht         0-6            
 Westerlo - Beveren           3-2 
 Club Brugge - AA Gent        1-1
Zaterdag:                              
 Charleroi - Antwerp          0-1    
 G.Beerschot - La Louvière    0-0   
Zondag:                                
 Standard - Genk              0-2
 Moeskroen - Cercle Brugge    4-0      
 Bergen - Lierse              1-3
Heusden-Zolder blijft doelpuntenloos, net als Charleroi trouwens, na 'n 0-1 verlies thuis tegen St-Truiden. De Kanaries hadden amper 50 supporters mee, omdat er 'n verplichte buscombi was terwijl vele supporters in de streek van Genk zelf wonen en die dubbele, onnuttige verplaatsing gewoon niet zagen zitten. Jammer.

RSCA had 't de eerste 15-20 minuten moeilijk tegen 'n stug Lokeren, maar na de 0-1 van Seol na 20' kregen ze hulp van Lokeren (2 owngoals) en in de tweede helft demonstreerde het, met 'n 15-tal kansen tot gevolg en nog 3 doelpunten, van onder andere Aruna. Een geslaagde repetitie voor de CL-match van woensdag tegen Lyon
Westerlo boog 'n 0-2 achterstand tegen een zeer fris en aanvallend voetballend Beveren om in 'n 3-2 overwinning, met David Paas voor 't eerst in de basis die meteen bedankte met de 2-2 en de 3-2
Club Brugge liet kostbare punten liggen in eigen huis (voor de tweede maal al dit seizoen) en ziet zo de kloof met Anderlecht al tot 4 punten groeien. Het kwam niet verder dan 'n 1-1 gelijkspel tegen AA Gent, dat vrij behouden aan de tweede helft begon na die 1-0 op slag van rust, maar in de slotminuten zo nog 'n gelijkspel uit de brand sleepte.
Antwerp won met 'n doelpunt van Pivaljevic met 0-1 uit bij Charleroi en GBA-LaLou kan maar best zo snel mogelijk vergeten worden.
Vandaag dan had Genk in de topper tegen Standard het geluk mee en bikkelde zich naar 'n 0-2 overwinning, hoewel Standard doorlopend veldoverwicht had. Theo Janssen, gehuurd van Vitesse, maakte met 'n afgeweken vrije trap in de slotminuten de 0-2. Op die manier staat Genk nu op 'n gedeelde derde plaats, naast Standard.
Ook nog behaalde Moeskroen z'n eerste overwinning van het seizoen (een klinkende 4-0) en ging Lierse (waar Gilles De Bilde in de kern was opgenomen, maar niet inviel) uit bij Bergen winnen met 1-3.

Dit is de tussenstand na 5 speeldagen, waarna RSCA nog altijd ongeslagen leidt.

Code:
  1.Anderlecht      5  5  0  0  16-2  15
  2.Club Brugge     5  3  0  2  11-4  11
  3.RC Genk         5  3  1  1   8-3  10
  4.Standard        5  3  1  1   8-4  10
  5.AA Gent         5  2  1  2  10-8   8
  6.Lierse          5  2  1  2   5-3   8
  7.Sint-Truiden    5  2  1  2   5-4   8
  8.Antwerp         5  2  2  1   4-8   7
  9.La Louvière     5  1  0  4   5-3   7
                                        
 10.Moeskroen       5  1  1  3  10-8   6
 11.Westerlo        5  1  1  3   6-6   6
 12.Germ.Beerschot  5  1  1  3   3-3   6
 13.Cercle Brugge   5  1  2  2   1-6   5
 14.Beveren         5  1  4  0   7-13  3
 15.Charleroi       5  0  3  2   0-4   2
 16.Heusden-Zolder  5  0  3  2   0-5   2
 17.Bergen          5  0  3  2   5-12  2
 18.Lokeren         5  0  3  2   2-10  2
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 21:51
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
Theo, Theo, Theoooooooooo
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 21:55
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Viola, de 4 clubs die ik dit seizoen van boven plaatsten, staan nu ook bovenaan.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 21:58
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
en ik blijf hopen dat Genk kampioen wordt
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 22:04
Verwijderd
Dit hoort niet echt in dit topic thuis, maar als ik er een nieuw over maak wordt het zeker gesloten. Ach, toch niemand die gaat reageren zeker.

Malinwa nog altijd ruim negatief. Komt het nog goed dit seizoen? 1-1 op verplaatsing bij Wevelgem, alsjeblieft zeg...

*heeft er een hard hoofd in*

Ach ja.

en ontopic: Dan wordt Genk toch maar kampioen
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 22:10
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Ertur schreef op 14-09-2003 @ 23:04:
Dit hoort niet echt in dit topic thuis, maar als ik er een nieuw over maak wordt het zeker gesloten. Ach, toch niemand die gaat reageren zeker.

Malinwa nog altijd ruim negatief. Komt het nog goed dit seizoen? 1-1 op verplaatsing bij Wevelgem, alsjeblieft zeg...

*heeft er een hard hoofd in*

Ach ja.

en ontopic: Dan wordt Genk toch maar kampioen
Alle begin is moeilijk. Tot nu toe heb ik de derde klasse nog niet gevolgd, maar ik zou nog 'n maand of 2-3 wachten tot je oordeelt over KVM, 'n keer goed winnen kan voldoende zijn om de ploeg te lanceren.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-09-2003, 22:26
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef op 14-09-2003 @ 23:10:
Alle begin is moeilijk. Tot nu toe heb ik de derde klasse nog niet gevolgd, maar ik zou nog 'n maand of 2-3 wachten tot je oordeelt over KVM, 'n keer goed winnen kan voldoende zijn om de ploeg te lanceren.
Khoop het.

En anders gewoon Italiaanse taferelen: "omdat KVM zoveel support heeft wordt de ploeg in de eerste klasse teruggeplaatst"

En meteen een voorspelling voor volgend seizoen: Anderlecht en Brugge vallen na dit jaar uit elkaar, en Standard Luik speelt in 2005 kampioen!
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 08:37
mobie
mobie is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 01-09-2003 @ 22:08:
Kijk eens goed naar die ploeg die nu 't klassement aanvoert? Kijk eens goed? Wat staat daar? ANDERLECHT, inderdaad En wie staat die eerste plaats niet meer af en wordt kampioen? ANDERLECHT, inderdaad


Nu doe je het weer: en Brugge kampioen

On-topic: ik dacht dat die Hollandse coaches aanvallend voetbal predikten: Jan Olde Riekerink tijdens de rust in Brugge - Gent --> "ok jongens, we staan nu 1-0 achter. Dat gaat nog, we gaan deze stand verdedigen"
Wat kan ik rotten van dat anti-voetbal
Trond Sollied (trainer Brugge) sprak zelfs dat Gent IJshockey speelde
__________________
Lang leve de Aha-erlebnis!
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 12:16
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
mobie schreef op 15-09-2003 @ 09:37:
Nu doe je het weer: en Brugge kampioen

On-topic: ik dacht dat die Hollandse coaches aanvallend voetbal predikten: Jan Olde Riekerink tijdens de rust in Brugge - Gent --> "ok jongens, we staan nu 1-0 achter. Dat gaat nog, we gaan deze stand verdedigen"
Wat kan ik rotten van dat anti-voetbal
Trond Sollied (trainer Brugge) sprak zelfs dat Gent IJshockey speelde
Trond Sollied zegt zoveel Van wat dieje gast vertelt, vind ik 99% bullshit en zever

Maar dat Gent anti-voetbal speelde, daar is geen ontkennen aan.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 13:00
Vandal
Avatar van Vandal
Vandal is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 14-09-2003 @ 22:51:
Theo, Theo, Theoooooooooo
Iedereen komt als je theo roept!
TheeeeeeeeeeeeeeeooooO! Theeeeeeeeeeeheeeeeeeeeeoooooooooooo!








Jupiler competitie dat kan nooit wat wezen
__________________
: : I punched a lion in the throat : : Hey ya : :
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 10:12
Bernie
Avatar van Bernie
Bernie is offline
Zo, ik zie dat de kampioen in Belgie al bekend is... lekker saai is dat, in Nederland heb je tenminste nog een strijd tussen 2 ploegen.. alhoewel..strijd?? Ajax wordt toch wel kampioen.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 10:45
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Bernie schreef op 16-09-2003 @ 11:12:
Zo, ik zie dat de kampioen in Belgie al bekend is... lekker saai is dat, in Nederland heb je tenminste nog een strijd tussen 2 ploegen.. alhoewel..strijd?? Ajax wordt toch wel kampioen.
Alhoewel ik graag zou hebben dat RSCA kampioen wordt, is het héél voorbarig om te stellen dat de kampioen nu al bekend is, na 5 van de 34 speeldagen. Graag iets meer realistisch commentaar...
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 11:36
Bernie
Avatar van Bernie
Bernie is offline
Ja oke maar RSCA heeft gewoon een heel behoorlijk selectie die nu al een voorsprong heeft genomen op de concurrenten. Dus ik verwacht eigenlijk dat RSCA wel kampioen wordt....
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 16:14
Jean-Paul
Avatar van Jean-Paul
Jean-Paul is offline
Standard Liège !!!

Enne alleen die naam ( sponsor ) voor de leauge al...:aanbid:
__________________
The only thing I fear, is running out of beer!
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 10:46
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Offtopic: Hoezo 'n up?

Dit is de huidige stand, eigenlijk is't alleen nog spannend om te weten wie de tweede Belgische ploeg gaat zijn die mag deelnemen aan de voorrondes van de CL en wie Europees speelt en wie degradeert. Club en Beveren spelen de bekerfinale trouwens, als Club CL speelt dan speelt de Ivoriaanse bende van Beveren Europees voetbal. Maar ik hoop eigenlijk op Standard voor CL, ik wil wel eens weten wat die kunnen laten zien op dat niveau.

Onderin pakken alle ploegen de laatste tijd punten dat 't niet meer normaal is, het gaat tussen Cercle, Antwerp, Charleroi en Heusden-Zolder gaan wie erin blijft en wie naar tweede zakt. Ik gok op Cercle en H-Z.

Code:
 1.Anderlecht     29 22  3  4  67-23 70
  2.Club Brugge    29 18  6  5  61-29 59
  3.Standard       29 15  4 10  57-25 55
  4.Moeskroen      29 14  4 11  58-36 53
  5.RC Genk        29 13  8  8  49-36 47
  6.Westerlo       29 13  8  8  46-38 47
  7.Germ.Beerschot 29  9  9 11  25-31 38
  8.Sint-Truiden   29  8 10 11  32-40 35
  9.Beveren        29 10 15  4  37-50 34
                                        
 10.AA Gent        29  7 10 12  26-29 33
 11.La Louvière    29  7 10 12  34-39 33
 12.Bergen         29  7 11 11  28-36 32
 13.Lierse         29  6  9 14  26-34 32
 14.Lokeren        29  8 14  7  37-49 31
 15.Cercle Brugge  29  6 12 11  23-46 29
 16.Antwerp        29  7 17  5  25-53 26
 17.Charleroi      29  6 15  8  30-41 26
 18.Heusden-Zolder 29  6 17  6  30-56 24


Code:
VOETBAL     1e klasse    30e speeldag
             ___________________________
                               PROGRAMMA
 _______________________________________
 Vrijdag, 20.30u:                       
 Anderlecht - Bergen                    
                                        
 Zaterdag, 20u:                         
 Beveren - Lierse                       
 Sint-Truiden - Racing Genk             
 AA Gent - Cercle Brugge                
 Antwerp - La Louvière                  
 Charleroi - Lokeren                    
                                        
 Zondag, 15u:                           
 Heusden-Zolder - Moeskroen             
 Club Brugge - G.Beerschot              
 Westerlo - Standard          (20u)     
                                        
 Als Club Brugge niet wint en Anderlecht
 wel, dan is paars-wit zondag kampioen.
Het seizoen nadert zijn ontknoping, Anderlecht is kampioen. 't Is alleen nog wachten tot dat mathematisch zeker is.
Bergen morgen wordt nog 'n zware dobber, daar pakken ze de tweede seizoenshelft redelijk wat punten en met Wamberto hebben ze zeker geen slechte spits voorin.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 13:28
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
GBA
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 15:59
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Sint-Truiden - Genk (derby, toch???) lijkt me een leuke wedstrijd om daar heen te gaan.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 16:34
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 16-04-2004 @ 16:59 :
Sint-Truiden - Genk (derby, toch???) lijkt me een leuke wedstrijd om daar heen te gaan.
Juh, derby inderdaad, maar ik weet niet, 't zijn twee ploegen die niets meer te winnen of te verliezen hebben, Genk heeft net z'n trainer ontslagen en lijkt wat op drift en STVV heeft ook al even de goede vorm niet echt meer te pakken...
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 16:37
vreselijke fout
Avatar van vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Jupiler

Ik ben voor Moeskroen voor de 2de plaats
__________________
Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!!

Laatst gewijzigd op 16-04-2004 om 16:48.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 16:47
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
vreselijke fout schreef op 16-04-2004 @ 17:37 :
Jupiter

Ik ben voor Moeskroen voor de 2de plaats
Wat heeft die planeet te maken met 't onderwerp?
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Internationaal voetbal topic
Methuselah
35 16-04-2008 21:48
Vrije tijd Transfers & Geruchten XI
Stom Konijn
501 24-12-2007 16:56
Vrije tijd Jupiler-liga (belgisch voetbal)
scara
23 24-09-2002 14:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:33.