Oud 15-06-2001, 11:24
Deugenietje
Avatar van Deugenietje
Deugenietje is offline
Soms zie ik een schilderij met een blauw randje en daarna een rood en daarbij nog iets groens ... En dat staat in het museum .. Ik ben nu niet echt aangelegd voor schilderijen maar kan iemand me nu zeggen wat daar zo speciaal aan is ?
__________________
Zalt gaan ja ?
Advertentie
Oud 15-06-2001, 11:25
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
tsjha. sommige mensen vinden het mooi.

Ik heb het zowieso niet zo op schilderijen, ze zijn wel mooi, maar die in een museum hangen zijn altijd zo 'neutraal' en gevoelloos. Er zitten niet echte emoties in zeg maar...
__________________
Ik ben verliefd op het leven
Oud 15-06-2001, 11:27
TearSong
Avatar van TearSong
TearSong is offline
waarschijnlijk het concept

sommige mensen vinden dat soort kunstwerken 'te makkelijk'. (geef me een kwast en wat verf en ik kan het ook). Maar achter de kleuren, de vlakverdeling etc zit een heel verhaal, wat je misschien niet op het eerste gezicht afziet aan het kunstwerk zelf..
__________________
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
Oud 15-06-2001, 11:27
Deugenietje
Avatar van Deugenietje
Deugenietje is offline
Ja, dacht ik ook wel ... Ik zie er in ieder geval niks in ....
__________________
Zalt gaan ja ?
Oud 15-06-2001, 11:29
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
ja, ik vind het belachelijk dat bv. een paar gekleurde vierkantjes op een doek 8 miljoen gulden waard is. echt vreselijk die schilderijen. Je kunt er elk willekeurig verhaal wel bij bedenken.
Oud 15-06-2001, 11:29
Prada
Prada is offline
Citaat:
Deugenietje schreef:
Soms zie ik een schilderij met een blauw randje en daarna een rood en daarbij nog iets groens ... En dat staat in het museum .. Ik ben nu niet echt aangelegd voor schilderijen maar kan iemand me nu zeggen wat daar zo speciaal aan is ?

Als je bijvoorbeeld Mondriaan neemt, ik neem aan dat je het over zulke schilderijen hebt...Mondriaan wist met behulp van kleurgebruik schilderijen te maken met totaal geen diepte...Dat is zo moeilijk en bijna niemand kan het...Hij heeft er jaren over gedaan om naar zijn idee het perfecte schilderij (zonder diepte) te maken...Hij vindt zelf dat het hem niet is gelukt...En dat is zo bijzonder aan die schilderijen...
__________________
Timeo Danaos et dona ferentes...
Oud 15-06-2001, 17:22
guesswhat ?
guesswhat ? is offline
bah schilderijen
Oud 15-06-2001, 19:14
mcsun
Avatar van mcsun
mcsun is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
ja, ik vind het belachelijk dat bv. een paar gekleurde vierkantjes op een doek 8 miljoen gulden waard is. echt vreselijk die schilderijen. Je kunt er elk willekeurig verhaal wel bij bedenken.
Daar gaat het niet om. Ik zal Mondriaan maar weer als voorbeeld nemen. In het begin waren al zijn werken inderdaad abstracties van zaken die hij werkelijk zag. Zijn allerabstractste werken stellen echter niet iets werkelijks voor. Sterker nog: ze stellen niks voor. Mondriaan heeft alleen geprobeerd de ideale kleur- en vakverdeling te vinden. Ik vind het heel bijzonder dat het blijkbaar uitmaakt welke kleur op welke plaats in een vak met bepaalde afmetingen zit.
Dat is dus ook wat ik zie in zulke schilderijen.
__________________
to look at the world as we find it, not as we want it to be * cassavecrackers
Oud 15-06-2001, 20:51
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Idd, mondriaan. Mondriaan rulez.
__________________
yupyup.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek Heb een (waardevol) schilderij gekocht voor 45 euro ( foto)
KiimmiieJ
18 18-10-2004 16:37
Verhalen & Gedichten De wedstrijd: Schrijf wat bij het schilderij
lovetear
20 16-02-2004 07:50
ARTistiek [schilderij] En?
Lunatique
9 17-06-2003 20:01
Verhalen & Gedichten Schilderij-dialoog
iamre18
7 17-12-2002 13:39
ARTistiek Gezocht: schilderij
Verwijderd
11 14-09-2002 21:46
ARTistiek Een vraag over schilderij van Vincent van Gogh
expeditieteam vorflo
10 29-06-2001 10:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:04.