Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2002, 00:36
Sir Smoke-A-Lot
Avatar van Sir Smoke-A-Lot
Sir Smoke-A-Lot is offline
voor mensen die het intereseert, hier is mijn verhaal (en ik zou het op prijs stellen als jullie geen vooroordelen over mij vellen)

Het zit dus zo, ik zat vorig jaar nog op MBO, toen hebben ze me aan het einde van het jaar verteld dat ik niet terug hoefde te komen dus ik had een probleempjuh! Ik had gewoon de hoogste cijfers van de klas dus dat was het probleem niet. Ik wil dus gewoon een opleiding afronden om mijn kansen op de banenmarkt te vergroten! Kheb alleen dus een probleem, mijn lesgeld etc. werd vorig jaar door de overheid betaald. Dat was enkel en alleen voor die opleiding die ik deed, ze doen dat maar 1 keer. Aangezien ik die opleiding nu niet meer volg geven ze niet nog een keer geld voor een andere opleiding. Mun ouders zijn gescheiden, mun moeder kan het onmogelijk betalen (ben al blij als we de huur kunnen betalen) en van studiefinanciering kan ik niet lesgeld EN boeken betalen. Ik zit dus een beetje in de shit. Ik wil gewoon een opleiding halen, ik weet dat ik slim ben dus daarom is het ook zo zonde! Ik werk nu voorlopig fulltime maar ik ben niet van plan dit voor altijd te doen. Ik zoek nu dus een opleiding, het liefst dus een BBL, waarbij ik bijvoorbeeld 4 dagen in de week werk en 1 dag in de week naar school ga maar waarbij ik dus of loon krijg waarvan ik mijn school kan betalen maar het liefste heb ik iets waar het bedrijf mijn studie betaald. Er is voor mij geen andere mogelijkheid om het te bekostigen. Het liefst in de omgeving Eindhoven/Weert want ik ben wel van plan om in Eindhoven te gaan wonen. Iemand ideetjes/suggesties/aanmerkingen? Het moet dus iets zijn op MBO-niveau ofzow. Iemand ervaring mee of iemand die mij wil helpen? Ik zie mezelf nog niet echt de rest van mijn leven frietjes bakken Als ik nog informatie vergeten ben of iets is niet compleet kun je dit altijd aan mij vragen.

Hopende u voldoende te hebben geinformeerd verblijf ik met vriendelijke groet,

Hoogachtend

Christiaan Alexander Groet (zo, klonk dat ff proffesioneel)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2002, 06:47
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Hebben ze dan wel ee goede reden gegeven waardoor je weg moet? Als je het mij vraagt mogen ze je niet zoaar wegsturen. Kon je niet in beroep ertegen ofzo? Ik heb eerlijk gezegt geen idee wat je nu moet doen. Het meest ideale zou idd een bedrijf met een oplijding zijn, maar daar weet ik niet veel van. Alleen dat mijn neef in het zelfde verhaal zo ongeveer gezeten heeft. Hij werkt nu bij de dixons en krijgt via hen een opleiding.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 07:19
Verwijderd
ik weet niet of het ook op mbo is, maar op hbo zijn opleidingen waar je studeren en werken tegelijk. Dat heet dan een duaal opleiding (dacht ik...)
en misschien heb je hier nog iets aan
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 08:01
Yeah_Right
Yeah_Right is offline
Citaat:
Sir Smoke-A-Lot schreef:


*...*

Ik zoek nu dus een opleiding, het liefst dus een BBL, waarbij ik bijvoorbeeld 4 dagen in de week werk en 1 dag in de week naar school ga maar waarbij ik dus of loon krijg waarvan ik mijn school kan betalen maar het liefste heb ik iets waar het bedrijf mijn studie betaald. Er is voor mij geen andere mogelijkheid om het te bekostigen. Het liefst in de omgeving Eindhoven/Weert want ik ben wel van plan om in Eindhoven te gaan wonen. Iemand ideetjes/suggesties/aanmerkingen? Het moet dus iets zijn op MBO-niveau ofzow. Iemand ervaring mee of iemand die mij wil helpen? Ik zie mezelf nog niet echt de rest van mijn leven frietjes bakken Als ik nog informatie vergeten ben of iets is niet compleet kun je dit altijd aan mij vragen.

*...*

Ik weet niet wat voor opleiding je in gedachte had..iig, er zijn opleidingen waar bedrijven de studie betalen, maar volgens mij niet op MBO niveau. Als er veel vraag is naar het beroep dat je in de toekomst wilt uitoefenen, is de kans wel iets groter dat een of ander instelling bereid is jouw studiekosten te betalen. (geneeskunde dr 1, maar dat is WO niveau)

Zoals vleermuissie al zei, dr bestaan HBO wel duaal opleidingen, maar MBO..volgens mij niet. Wat je b.v. kunt doen is bij het ROC in Eindhoven voor HAVO : Volwasseneneducatie kiezen; daar kan je er voor kiezen om 's avonds en/of (?) overdag naar school te gaan. Je moet daar wel minimaal 18 voor zijn, maar aan jouw profiel te zien wordt jij dat binnenkort

Site van ROC Eindhoven > www.roc-ehv.nl

s6

BTW: Kewle avatar "Don't Forget To Bring A Towel!!"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Ik weet het niet meer
Shaneq
1 15-12-2011 14:59
Algemene schoolzaken Geen opleiding
Tripp
7 21-08-2007 17:47
Verhalen & Gedichten Een gedeelte uit mijn leven..
U*NiQ
3 28-09-2005 18:06
Algemene schoolzaken Hoe heb jij je opleiding/studie gekozen?
Miracle
51 24-05-2004 11:39
Algemene schoolzaken Op zoek naar een leuke opleiding
xxxA
7 20-04-2004 13:59
Algemene schoolzaken nieuwe opleiding zoeken.
An
2 05-03-2003 22:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:06.