Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-07-2013, 20:37
ScreenKiller
ScreenKiller is offline
beste mensen,
ik heb zojuist gehoord dat ik voor de 2de keer ( 1ste keer was 3de) moet doubleren in 4 havo.
ik heb een 5,4 voor NL en 1 4,7 voor wiskunde.
ik heb genoeg compensatie namelijk een 8 voor engels en een 8 voor ict en een 7 voor economie.
ik heb het profiel natuur en techniek.
maar van mijn school mag ik niet over gaan.
is het mogelijk om op een andere school als nog over te gaan?

alvast bedankt
kevin,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-07-2013, 20:40
ScreenKiller
ScreenKiller is offline
hier een screenshot van mijn cijfers.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2013, 20:56
Verwijderd
8 punten lager dan 6??? Vervelend voor je, maar ik geef ze groot gelijk.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2013, 20:59
ScreenKiller
ScreenKiller is offline
onze school rond alles af.
dus volgens de school heb ik alles boven een 6 behalve nederlands en scheikunde.
nederlands met 5.4 0.1 teweinig om van een 5.5 naar een 6 af teronden.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2013, 22:08
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Het blijven 2 onvoldoendes. En zo te zien ben je gedurende het jaar ook steeds slechter gaan presteren, dat telt ook mee. Het is kut om te blijven zitten, maar dan heb je wel meer kans om uiteindelijk je examen te halen (en zakken voor je eindexamens is pas écht kut)

Maar om antwoord te geven op je vraag: ik denk een school die jou niet kent het advies over zal nemen van de school die je wel kent, en je dus ook gewoon 4H opnieuw zou laten doen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 11-07-2013, 22:12
Verwijderd
Mag je dan in de derde en in de vierde blijven zitten op jouw school? Op mijn middelbare school mocht dat niet.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2013, 07:54
Verwijderd
Citaat:
onze school rond alles af.
dus volgens de school heb ik alles boven een 6 behalve nederlands en scheikunde.
nederlands met 5.4 0.1 teweinig om van een 5.5 naar een 6 af teronden.
Nee, als je afrondt, dan heb je een hoop punten afgerond op een 6, maar helemaal niet boven een zes. En als je afronden als argument gebruikt, dan kun je hier niet komen aanzetten met die 5,4, want dat is afgerond een 5. Of in jouw termen, lager dan een 5

Serieus, je gebruikt tegenstrijdige argumenten door elkaar, hier gaat geen enkele school gevoelig voor zijn. Ik snap het wel, je wilt erg graag overgaan. Maar je punten zijn gewoon erg zwak en zoals Pluis zegt door het jaar heen steeds slechter geworden. Maak jezelf nou niets wijs, dat heeft geen zin. Als jij die 5,4 inbrengt als argument, dan zal iedereen meteen twee keer een 5,5 als argument inbrengen. Daar zit Natuurkunde bij, waar je vanaf de kerst onvoldoende voor stond en alleen maar door een 6,8 in het laatste proefwerk gemiddeld een 5,5 te voorschijn hebt kunnen toveren. Om maar iets te noemen.Die 5,4 voor Nederland die jij op het randje vindt, daar heb je in periode 4 echt heel slechte punten voor gehaald.

Je kunt uiteraard proberen bij een andere school hoger in te stromen, maar ik denk niet dat andere scholen daarin meegaan. En gezien je punten denk ik dat je een loodzwaar eindexamenjaar tegenomoet zou gaan. Er zijn veel te veel vakken waar je in de laatste periode (zwaar) onvoldoende scoort. Daar is wellicht een goede verklaring voor, maar dat maakt weinig uit voor de eindexamens, daar ben je zo te zien gewoon niet klaar voor.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2013, 21:05
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
Citaat:
Mag je dan in de derde en in de vierde blijven zitten op jouw school? Op mijn middelbare school mocht dat niet.
Op de meeste scholen is de regel dat je niet twee school jaren achter elkaar mag blijven zitten, dus klas 3-klas 3-klas4-klas 4 mag wel.. maar vrij irreëel dat je dan klas 5 ineens wel gaat halen dus geven ze bij ons op school het advies om dan toch maar iets anders te gaan zoeken...
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2013, 00:08
Verwijderd
De meeste scholen (hier in de omgeving in iedergeval allemaal) nemen geen leerlingen aan die slecht staan voor hun examenjaar. Veel scholen geven nogal om hun slagingspercentage (en goede naam), die ze zeker niet door een nieuwe omlaag laten halen, dus als ze denken dat je het niet haalt, laten ze je zitten. Het is hard maar soms wel redelijk.
Al weet ik niet of dat overal zo is natuurlijk...
Met citaat reageren
Oud 15-07-2013, 12:12
Verwijderd
Dat moet je aan die andere scholen vragen natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2013, 07:48
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Is het mogelijk om over te gaan? Ja. Er zijn vast scholen die je nog een kans willen geven.
Maar je lijst is dramatisch. Op veel scholen had je nu een MAVO diploma in je handen gehad.

In ieder geval zou ik je aanraden HAVO 4 nog een keer te doen. Veel van deze cijfers neem je mee naar HAVO 5 en dus je eindexamen. Dan zit je volgend jaar weer met een enorm probleem, omdat je met 4-5 onvoldoendes je eindexamen in gaat.

Bedenk even voor jezelf waarom je zo slecht staat. Kan je het niet, of ben je te lui. Is het optie 1? Ga naar het MBO. Is het optie 2? Doe HAVO 4 nog een keer op een andere school en zorg dat je met zevens H5 in gaat. En vergeet alsjeblieft niet dingen in te leveren. Ergens slecht in zijn is prima, maar ga geen 1en halen op toetsen. Dat is simpelweg zonde.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 17-07-2013, 09:20
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
Opzich vind ik het qua dramatische cijfers nog wel mee vallen, mijne was slechter en ik heb het ook in 1x gehaald met 6.3 gemiddeld. Het is alleen niet heel handig om 2 5'en op wis&engels te staan, want dat mag aan het eind van klas5 ook niet. Maar idd, wat is er zo erg op h4 nog een keer te doen, gewoon op je eigen school. Daarbij als je naar havo5 gaat op een andere school, moet je veel aanpassen, want hun PTA is anders als die van jullie, dus zal je delen van havo4 in moeten halen en misschien niet eens dit zelfde vakken pakket kunnen houden..
Als jou school jou niet over laat gaan, zit er denk ik vrij weinig anders in dan havo4 nog een keer doen of afstromen naar mbo, de overgang h3-h4 geld immers als vmbo certificaat.
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:53.