Oud 31-03-2008, 17:35
loes.wajoooh
loes.wajoooh is offline
Ik ben nu 15 en wil graag werk zoeken met een vriendin van mij! Alleen een krantenwijk lijkt me helemaal niks en daar ben ik veel te licht voor volgens mij xD
Maar ik woon in Drachten en we kunnen helemaal niks verzinnen. Een kinderboerderij leek ons er leuk maar daar doen ze volgens mij alleen vrijwilligers werk enzo en we moeten er wel aan verdienen natuurlijk! xD
Weten jullie soms iets??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-03-2008, 19:59
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Kinderboerderij is meestal vrijwilligerswerk ja. Het beste kun je je inschrijven bij een uitzendbureau. Ik ben er niet zeker van of dat veel oplevert als je 15 bent.
Op mijn 15e ben ik wat winkels ingestapt en heb ik om sollicitatieformulieren gevraagd. Op die manier ben ik toen ook aan mijn eerste bijbaantje gekomen.
Bedenk je wel: je kunt niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Soms kun je beter werk accepteren dat een beetje bijverdient, maar wat toch niet je 'droombaan' is. In de loop van de tijd wordt dat ongetwijfeld beter.

Edit: ik heb ook je topictitel even aangepast, want HTML werkt niet in titels.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2008, 20:03
Verwijderd
Je kan ook eens kijken of er misschien mensen zijn die een oppas willen, toen ik 15 was begon ik met oppassen op een meisje van 6 en een jongen van 9. Dat is prima verdienen; ik moest het meisje naar bed brengen, nog een verhaaltje voorlezen of met de knuffels spelen, en de rest van de avond kon ik tv kijken of huiswerk maken. Het beste kan je via-via aan zo'n oppasbaantje komen, bv via je moeder, die kan op verjaardagen bij vrienden en kennissen zeggen dat haar dochter best op wil komen passen bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 00:16
Dvine
Avatar van Dvine
Dvine is offline
Als 15jarige kun je in principe ook al bij supermarkten beginnen?
__________________
What good is religion when it's eachother we despise
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 13:08
Nyawa
Citaat:
Als 15jarige kun je in principe ook al bij supermarkten beginnen?
Inderdaad, cassièrewerk mag nog niet, maar als het goed is mag je al wel vakken vullen. Loop eens binnen bij een supermarkt en vraag om een sollicitatieformulier. Nu ben je nog heel goedkoop, dus zeker in de zomervakantie zou een baantje als vakkenvuller mogelijk moeten zijn. Wat je ook zou kunnen proberen is McDonalds, maar daar mag je alleen nog maar schoonmaken op je 15e geloof ik, niet achter de counter...
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 13:16
Verwijderd
Citaat:
Inderdaad, cassièrewerk mag nog niet, maar als het goed is mag je al wel vakken vullen. Loop eens binnen bij een supermarkt en vraag om een sollicitatieformulier. Nu ben je nog heel goedkoop, dus zeker in de zomervakantie zou een baantje als vakkenvuller mogelijk moeten zijn. Wat je ook zou kunnen proberen is McDonalds, maar daar mag je alleen nog maar schoonmaken op je 15e geloof ik, niet achter de counter...
Vriendinnen van me hebben de McD gewerkt en dat vonden ze echt vreselijk, na hun verhalen zou ik er echt niet willen werken (laat staat eten). Supermarkt is wel leuk; je kan nu bv. beginnen bij de vulploeg en later overstappen naar de kassa's, als je dat leuk vindt. Ze zoeken er altijd wel mensen, zeker in de zomer; en dan hebben ze echt 100x liever iemand van 15/16 dan iemand van 17/18!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 13:43
Nyawa
Citaat:
Vriendinnen van me hebben de McD gewerkt en dat vonden ze echt vreselijk, na hun verhalen zou ik er echt niet willen werken (laat staat eten).
Ik heb er ook een paar weken gewerkt en ik vond het ook afschuwelijk, maar ik dacht dat het in andere McDonalds misschien wel beter was, blijkbaar iets te wishful thinking . Oh, over Scapino hoorde ik ook dat ze daar 15-jarigen aannemen, ik meende ook achter de kassa, maar dat weet ik niet zeker.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 15:24
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Ik heb er ook een paar weken gewerkt en ik vond het ook afschuwelijk, maar ik dacht dat het in andere McDonalds misschien wel beter was, blijkbaar iets te wishful thinking . Oh, over Scapino hoorde ik ook dat ze daar 15-jarigen aannemen, ik meende ook achter de kassa, maar dat weet ik niet zeker.
Je mag geen kassahandelingen doen als 15jarige wat natuurlijk niet wil zeggen dat het nergens gebeurd. Maar officieel mag het dus niet.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 03-04-2008, 22:56
Fosca
Avatar van Fosca
Fosca is offline
Toen ik 15 was werkte ik bij de plaatselijke bibliotheek wat toen €5,85 per uur schoof, dat is meer dan ik nu verdien... anders iets als www.scholierenwerk.nl of oppassen inderdaad.
__________________
Liefde is een simpel geschenk, dat je moeilijk aanvaard
Met citaat reageren
Oud 04-04-2008, 14:09
Lina27
Lina27 is offline
Vergeet niet dat ook de Arbowetgeving van toepassing is. Deze ziet toe op de werkomstandigheden. Voor jongeren van 15 geldt het onder andere het volgende volgens de wet:

Welke arbeidstijden gelden voor kinderen van 15 jaar?

Op schooldagen mag je maximaal acht uur per dag werken. De maximale arbeidstijd per week is daarbij 12 uur en je mag niet werken tussen 23.00 en 07.00 uur.

Je mag in beginsel alleen op zondag werken, als dat uitdrukkelijk overeengekomen is. Werkt je wel op zondag, dan mag je dat niet doen op zaterdag en moet je vijf vrije zondagen per 16 weken hebben.

Tijdens vakanties mag je per dag maximaal acht uur werken, met een maximum van 40 uur per week. Ook in de vakantie mag je niet werken tussen 23.00 en 07.00 uur. Per jaar mag je zes vakantieweken werken, waarvan maximaal vier weken aaneengesloten.

Rust: in alle gevallen geldt een minimale rusttijd van 12 uur tussen werkdagen door. Na 4,5 uur moet je minimaal een half uur rust nemen.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2008, 13:53
Elbows
Te licht? Hoezo te licht? Kan je die fiets niet overeindhouden ofzo xD
Met citaat reageren
Oud 08-04-2008, 12:21
T_om
Avatar van T_om
T_om is offline
Als je een vrij klein meisje bent en moet fietsen met van die big-ass fietstassen met 30 kilo aan kranten erin, lijkt me niet bepaald optimaal inderdaad...

Maar zoals eerder al geopperd, probeer het eens bij de supermarkt! M'n broertje doet dat ook, heeft het erg naar z'n zin, gezellige collega's enzo. Dat heb je bij een krantenwijk dan weer niet he..
__________________
Why do I keep changing my sig into some stupid sentence everytime I'm drunk?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2008, 14:56
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Mag je niet achter de kassa zitten als je 15 bent?
Wel gedaan. Ik weet alleen dat ik toendertijd officieel niet na 19.00u mocht werken. Maar vanwege koopavonden zat ik op vrijdag toch tot 21.00u achter de kassa.
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 08-04-2008, 15:25
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Mag je niet achter de kassa zitten als je 15 bent?
Wel gedaan. Ik weet alleen dat ik toendertijd officieel niet na 19.00u mocht werken. Maar vanwege koopavonden zat ik op vrijdag toch tot 21.00u achter de kassa.
2 overtredingen in 1 Nope je mag niet op je 15de achter de kassa zitten
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2008, 16:14
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
2 overtredingen in 1 Nope je mag niet op je 15de achter de kassa zitten
Ja, en het leuke was dat ik toen overvallen werd en ik moest zeggen dat ik zestien was
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 26-07-2018, 20:09
ellathecat
ellathecat is offline
jaaa ik heb gesolliciteerd voor aldi, nou 3 weken niks gehoord, niet eens een bericht van ja sorry we willen je niet, aw kut he ik dacht dat ik een vakantie baantje kon krijgen nou lekkere vakantie heb ik 3 weken wachten op n kut emailtje XD maar ja stay happy
Met citaat reageren
Oud 26-07-2018, 20:19
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
jaaa ik heb gesolliciteerd voor aldi, nou 3 weken niks gehoord, niet eens een bericht van ja sorry we willen je niet, aw kut he ik dacht dat ik een vakantie baantje kon krijgen nou lekkere vakantie heb ik 3 weken wachten op n kut emailtje XD maar ja stay happy
Als je niks hoort kan je natuurlijk altijd zelf een keer bellen of mailen... Zonde om daar drie weken voor niks op te zitten wachten!

Dit is trouwens een topic uit 2008, dus ik denk dat degene die het topic gestart is hier inmiddels niet meer actief is
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 07-08-2018, 16:00
NovaBoy15
NovaBoy15 is offline
Als je in de buurt van een strand woont een strandtent en anders de ah of een boekwinkel ofz
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-08-2018, 21:23
Slowmotion
Avatar van Slowmotion
Slowmotion is offline
Je kan sowieso even Googelen naar vacatures voor jongeren in Drachten.

Verder zijn er wel regels waar en hoe lang je mag werken.

Veel kinderen van rond de 15 proberen bij een winkel te werken, Jumbo, Action, Hema. Wordt dan geen werk bij de kassa, maar vakken vullen? Wie weet.

Houd er wel rekening mee dat veel baantjes onregelmatige diensten hebben en jullie dan niet samen kunnen werken tegelijk, of misschien wordt één van jullie niet aangenomen.

Succes met zoeken!
Met citaat reageren
Oud 07-08-2018, 23:08
Verwijderd
Citaat:
Als je in de buurt van een strand woont een strandtent en anders de ah of een boekwinkel ofz
Citaat:
Je kan sowieso even Googelen naar vacatures voor jongeren in Drachten.

Verder zijn er wel regels waar en hoe lang je mag werken.

Veel kinderen van rond de 15 proberen bij een winkel te werken, Jumbo, Action, Hema. Wordt dan geen werk bij de kassa, maar vakken vullen? Wie weet.

Houd er wel rekening mee dat veel baantjes onregelmatige diensten hebben en jullie dan niet samen kunnen werken tegelijk, of misschien wordt één van jullie niet aangenomen.

Succes met zoeken!
Zijn jullie nou een beetje achterlijk, of wat? Dit topic is in 2008 gestart. TWEEDUIZENDACHT. Fuck, dit topic is bijna ouder dan dat jullie zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Speciale school?
DBZ
154 27-06-2009 22:29
Werk, Geld & Recht Tips om geld te verdienen?
RoosJ909
33 06-10-2008 17:57
Verhalen & Gedichten Jonge dichters
loveart
12 14-07-2007 16:07
De Kantine hoeveel hebben jullie te besteden per maand???
girl1
57 06-11-2006 23:22
Verhalen & Gedichten "Nee, kijk dan Marco met zijn eeuwig gerammel aan de beek"
Valentijn
5 19-10-2004 15:17
Werk, Geld & Recht werken op je 14e/15e
merijn
32 10-06-2004 18:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:42.