Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-08-2007, 16:47
Tripp
Avatar van Tripp
Tripp is offline
Hallo allemaal,

Ik heb ff een vraagje. Een van broers heeft een VMBO-T opleiding gevolgd, en een diploma hiervan. Nu heeft hij geprobeert om in het leger te komen, maar dat is hem toen dus niet gelukt. (Hij is er zelf mee gestopt) Nu heeft hij al 1,5 a 2 jaar geen opleiding meer gedaan.

Nu heeft mijn moeder echter hem verplicht dat hij of een baan moet gaan zoeken (hij werkt niet) of weer een opleiding moet gaan volgen. Nu zijn er in mijn familie een hoop problemen door alcohol, schulden enzo, dus ik weet gegoon dat het afmaken van een opleiding gewoon iets is wat moet. Als je een goed leven wilt. Mijn broer ziet dat echter niet zoals ik dat zie.

Wat ik me ook begin af te vragen is dat als hij een nieuwe opleiding begint, of hij het ook vol houd. Want hij heeft wel 1,5 a 2 jaar thuis gezeten, en alleen maar zitten gamen. En ik wil echt dat hij ook een beter leven heeft dan mijn ooms. (Die constant aan de deur komen om geld te lenen, of anders bij mijn oma. Niet dat we dat geven, oma wel.)

Het is soms zo frustrerent, mijn 2 broers vinden school niet zo belangrijk. Terwijl het wel de oplossing is voor ons om uit al deze problemen te komen, voor een groot deel. Maar hij is zo moeilijk te motiveren......

Tripp,
__________________
They say it is for the commen good.
But good, is not the same as right.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-08-2007, 16:52
Praganonut
Avatar van Praganonut
Praganonut is offline
Klinkt hard maar als zij geen fuck kunnen schelen over hun eigen toekomst waarom zou jij?

Zij zijn verantwoordelijk voor hun eigen en keuzes.
Ik begrijp het best dat je het heel rot vind voor je broers enzo maar je moet ook reeel blijven ten opzichte van jezelf.

Wat betreft de eis van je moeder vind ik dat dus terecht...
Met citaat reageren
Oud 18-08-2007, 16:57
Tripp
Avatar van Tripp
Tripp is offline
Citaat:
Praganonut schreef op 18-08-2007 @ 17:52 :

Wat betreft de eis van je moeder vind ik dat dus terecht...
Dat zeker!

Ik ben in dat opzicht wel blij dat ik wel een opleiding volg. En door de problemen in mijn familie ben ik ook des te gemotiveerder om te slagen. Maar ik wil ook weer niet zij later bij mij aan de deur komen om geld te lenen, netzoals mijn vader nu heeft.
__________________
They say it is for the commen good.
But good, is not the same as right.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 09:51
Verwijderd
Misschien is het iets voor je broer om een BBL opleiding te gaan doen, die zijn er erg veel op het mbo; je werkt dan 4 dagen per week en gaat 1 dag per week naar school. Voordeel daarvan is dat hij niet zo veel in de boeken en in de klas hoeft te zitten en dat hij gewoon betaald krijgt, terwijl hij er toch een diploma mee krijgt.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 12:29
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Sarah schreef op 20-08-2007 @ 10:51 :
Misschien is het iets voor je broer om een BBL opleiding te gaan doen, die zijn er erg veel op het mbo; je werkt dan 4 dagen per week en gaat 1 dag per week naar school. Voordeel daarvan is dat hij niet zo veel in de boeken en in de klas hoeft te zitten en dat hij gewoon betaald krijgt, terwijl hij er toch een diploma mee krijgt.
Ik denk dat dit een goed idee is. Om je broer te motiveren kun je hem (desnoods op tv) mensen laten zien zoals je oom en vragen of 'ie soms zo wil eindigen. Als al het andere faalt is geld nog een reden: hij kan veel meer verdienen met een fatsoenlijk diploma. Daar kan 'ie heel veel games van kopen

Wat trouwens ook nog wel wil werken, zijn leeftijdsgenoten die al werken/studeren en bezig zijn 'het te maken" in de echte wereld. Misschien wakkert dit zijn competitiedrang aan.
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor

Laatst gewijzigd op 20-08-2007 om 12:33.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 13:08
Tripp
Avatar van Tripp
Tripp is offline
Hmm, BBL is inderdaad wel een oplossing voor hem. Ik geloof dat hij dat nu ook inderdaad wil gaan doen. Het zou opzich wel perfect voor hem zijn.

Hij wou in ieder geval iets nemen, waarbij je 1 dag maar naar school moest..... En hij heeft zich nu bijna ingeschreven voor een opleiding naar keuze! (Moet hem alleen nog ff opsturen geloof ik) Owja, en hij begint al over 2 weken. (Net als ik)

Tof he.
__________________
They say it is for the commen good.
But good, is not the same as right.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 15:50
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Hopelijk houdt hij het vol: eind goed al goed
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 17:47
Verwijderd
Mijn broer was ook ongeveer zo, behalve dat hij nog niet eens zijn vmbo-diploma heeft gehaald. Hij heeft nu wel een mbo-opleiding afgerond, op niveau 3 geloof ik.

Hoe dan ook, als hij het niet uit zichzelf wil, zal hij nooit een diploma halen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Studiegeld betalen; praktisch geen optie... HELP!
Isabelleputs
30 25-11-2012 21:40
Werk, Geld & Recht Wajong en mbo opleiding
Verwijderd
1 29-04-2012 12:46
Studeren HELP! Er bestaat geen opleiding voor mij!
Ma.vl
10 25-01-2011 16:43
Studeren Muziek opleiding
Sjra
4 23-10-2008 19:42
Studeren Ik weet geen opleiding
Samantha1992
35 05-12-2007 12:57
Studeren Algemene Informatica opleiding
Oranje89
0 14-06-2007 09:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:08.