Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-12-2008, 11:41
Verwijderd
Ik ben op zoek naar een semi-oldtimer verzekering, of Hobbytimer verzekering (komt op hetzelfde neer).
Websites als Independer etc kunnen hier helaas niet veel mee.

De auto is uit '88 en er wordt dus niet veel mee gereden, ik denk nog niet eens 5.000 km per jaar. Ik ben zelf 24 en en zoek een wa+full casco verzekering.
Daarbij komt dat ik geen 1e auto bij die verzekeraar wil verzekeren.

Iemand ervaring bij een verzekeraar?

Laatst gewijzigd op 26-12-2008 om 11:50.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-12-2008, 12:51
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Je weet wel dat voor de Nederlandse overheid je auto nooit een volwaardige klassieker, als in vrijstelling van wegenbelasting, zal worden?
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2008, 09:50
Ivo
Ivo is offline
Is het een (in Nederland) zeldzaam merk/type/model wat voornamelijk in bezit is van liefhebbers en hobbyisten?
Zo niet, dan kun je het wel vergeten.
Neem even een kijkje op de site van GIO-adviesgroep. Goi-adviesgroep lijst met geaccepteerde youngtimers
Ik weet niet of ze er ook nog leeftijdsvoorwaarden aan vast hangen of een andere auto eisen.
Ik zelf ga binnenkort waarschijnlijk een oldtimerverzekering bij hen afsluiten. Dat kan in elk geval wel zonder dat je een andere 'dagelijkse auto' bezit.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2008, 10:23
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik lees trouwens nu dat er staat 'ik wil geen eerste auto bij die verzekeraar verzekeren'. Wil dat zeggen dat je wel een eerste auto hebt al? Want dan kan je hem in principe gewoon nog elders verzekeren. Mijn Saab zit bij de ANWB verzekering, mag al als je auto 20 jaar oud is geloof ik, voor zo'n 110 euro per jaar (7500 km, middelste niveau schade+inzittenden). Voor de 121 zit ik bij Univé.

Wat ik verder overigens bedoelde is dat er per 1 januari 2012 een stop komt op oldtimers. Auto's die op dat punt nog geen 25 jaar zijn zullen niet meer vrijgesteld worden van wegenbelasting/km-heffing. MAW, alleen auto's met bouwjaar tot 1987 zullen nog wettelijk oldtimers worden.

Interessante lijst, Ivo. Al zijn sommige modellen wel een beetje raar. Citroën XM, zonder specifieke uitvoering, accepteren ze daar al? Beetje raar wel (vooral omdat het om de bouwjaren van 1898-2000 gaat; zo lang ging dat model echt nog niet mee ).
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2008, 21:49
Ivo
Ivo is offline
Er staan inderdaad wel wat 'opmerkelijke' auto's in de lijst. Mogelijk dat er van die types een club is die flink heeft lopen lobby-en en dat je verplicht lid moet zijn van de betreffende club om voor de verzekering in aanmerking te komen.

Als de wagen in goede staat is (en dus veel geld waard), is het goed om te weten dat je bij WA+ en volledig casco moet zoeken naar een verzekering die dekt tegen de taxatiewaarde, en niet tegen de dagwaarde. Dit moet dan ook in de polisvoorwaarden vermeld staan met een verwijzing naar een bepaald wetsartikel. Anders betaal je voor niks premie, want de economische dagwaarde van de auto is immers bijna niets. Een 20 jaar oude auto is immers economisch gezien al lang afgeschreven.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2008, 12:07
double-o-seven
double-o-seven is offline
Op deze pagina staat een kort stukje over het verzekeren van oldtimers.
(helemaal onderaan, de rest is wat algemener over 'gewone' auto's)
Met citaat reageren
Oud 31-12-2008, 14:00
Verwijderd
Citaat:
Je weet wel dat voor de Nederlandse overheid je auto nooit een volwaardige klassieker, als in vrijstelling van wegenbelasting, zal worden?
Ja, maar dat is niet relevant voor het topic (of voor mij)

Citaat:
Is het een (in Nederland) zeldzaam merk/type/model wat voornamelijk in bezit is van liefhebbers en hobbyisten?
Zo niet, dan kun je het wel vergeten. .
Ik kan genoeg verzekeraars vinden die het gewoon doen hoor, alleen ik wil wel eentje waar ik een goed gevoel bij heb

Er is overigens een recent taxatierapport aanwezig, en het is bewijsbaar dat ik verder niet eens woon-werk verkeer heb mocht de verzekeraar dat willen weten
Met citaat reageren
Oud 31-12-2008, 21:06
Ivo
Ivo is offline
Elke verzekeraar wil die auto inderdaad wel verzekeren, maar niet elke verzekeraar doet dat tegen (semi-)oldtimer voorwaarden, waarvan de belangrijkste voorwaarde is dat de uitkering bij schade afhankelijk van taxatiewaarde is, en niet van dagwaarde.

Uit verhalen van anderen heb ik wel eens opgemaakt dat sommige verzekeraars een (studenten) OV-jaarkaart of een fiets (bij aantoonbaar werk op fietsafstand) of zelfs een eigen motorfiets niet als dagelijks vervoermiddel aanmerken maar dat dat per se een andere auto moet zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2009, 03:31
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Ja, maar dat is niet relevant voor het topic (of voor mij)
Ik waarschuw alleen maar even Er zijn nu zat mensen die hun auto van die leeftijd stallen of minder gaan gebruiken zodat ze hem later als volwaardige oldtimer in gebruik zouden kunnen namen. Die mensen komen nu een beetje bedrogen uit
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2009, 19:24
nps
Avatar van nps
nps is offline
Een klassiekerverzekering kan, heb ik ook nagezocht voor m'n mini aangezien dat een officiele oldtimer is. Zonder eerste auto wordt t lastig, en jou auto is geen klassieker.

Bij Independer.nl kan je wel heel makkelijk kijken wat voor jou de goedkoopste verzekering is,
__________________
__________________
Met citaat reageren
Oud 22-01-2009, 11:13
autoverzekering
autoverzekering is offline
Ik kwam wel dit tegen, er staat dat het een autoverzekering is voor klassiekers vanaf 12 jaar oud, waarbij geen 1e auto nodig is. (of dit niet gewoon een normale autoverzekering is weet ik niet)
Met citaat reageren
Oud 22-01-2009, 14:35
Ivo
Ivo is offline
De eerste auto is niet nodig, maar voor auto's ouder dan 20 jaar is de minimumleeftijd van de bestuurder 25 jaar.
Valt voor mij in elk geval af...
Het valt niet mee, als jonge autoliefhebber...
Met citaat reageren
Oud 22-01-2009, 14:53
autoverzekering
autoverzekering is offline
Citaat:
Het valt niet mee, als jonge autoliefhebber...
Idd, lastig leven hebben we..
Met citaat reageren
Oud 22-01-2009, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Een klassiekerverzekering kan, heb ik ook nagezocht voor m'n mini aangezien dat een officiele oldtimer is. Zonder eerste auto wordt t lastig, en jou auto is geen klassieker.

Bij Independer.nl kan je wel heel makkelijk kijken wat voor jou de goedkoopste verzekering is,
Independer heeft alleen geen interessante autoverzekeringen daarvoor
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:35.