Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-01-2011, 17:21
hulpje
hulpje is offline
Ik ben de laatste tijd gefascineerd geraakt door het gebit van sommige bekendheden.

Om een paar voorbeelden te noemen:

C.Ronaldo

http://images4.fanpop.com/image/phot...8-1252-870.jpg

Fatima moreira de melo

http://www.parool.nl/parool/nl/30/EC...-de-Melo.dhtml

Dat deze mensen sowieso gestart zijn met een beugel zie ik ook nog wel, maar ze hebben ongetwijfeld meer laten doen aan hun tanden, nu wilde ik dus weten wat precies.

Ik moet zeggen dat ik zelf ook verlang naar een "perfect" gebit en een beugel zie ik nog maar als een start. En ik weet dat ik dit ook aan een deskundigwe kan vragen, wat ik ook ongwetwijfeld ga doen, maar uit ongeduld wilde ik hier al wat globaal op ingaan.

bvd
Met citaat reageren
Oud 01-01-2011, 17:25
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
een beugel kan je tanden rechtzetten, en daarnaast kun je ze ook laten bleken om ze mooi wit te maken.
in amerika vinden ze dit te lang duren en te veel werk, dus wat je daar veel ziet is dat mensen porseleinen facings over hun tanden laten plaatsen, waardoor het net lijkt alsof je een perfect gebit hebt.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 01-01-2011, 17:33
Verwijderd
Ik zeg niet dat ik een perfect gebit heb, maar een tandarts kan veel met bijwerken. Ik heb mijn tanden laten bijwerken/inkorten door de tandarts. De voorste wat korter laten maken, die ernaast wat breder en langer, spleetje weggewerkt. Dat was wennen, want plots kon ik niet meer fatsoenlijk nagelbijten . Intussen heb ik een vlekje op een tand van het roken, dat moet ik ook nog eens laten weghalen.

Bleken heb ik nooit laten doen, maar als ik zo doorga met roken, zal het er wel eens van moeten komen.


Voor:


Tussenin:


Eindresultaat:
Met citaat reageren
Oud 02-01-2011, 08:51
Verwijderd
Huh Mutant hoe heeftie dat spleetje nou weggewerkt?

Bij mij heeft de tandarts de voorste twee trouwens ook bijgevijld, maar dat was omdat er bij allebei een hoekje af was gesprongen... staat nu wel mooier
Met citaat reageren
Oud 02-01-2011, 10:41
Verwijderd
Ik weet natuurlijk niet wat hij precies heeft gedaan, maar hij heeft een bepaald product op mijn tanden gesmeerd om ze groter en breder te maken. Er was een stukje van een tand af, daar heeft hij ook een stukje 'bijgemaakt'. Ik weet niet welk spul. Het is al van 2006 geleden, dus ik weet niet of ik het me goed herinner, maar er werd een stukje plastic tussen mijn voortanden gestoken zodat er wat ruimte bleef en de rest is bijgevuld. Dat werd dan weer mooi glad en in vorm gevijld.


Overigens heb ik een jaar een beugel gedragen, op mijn 15e ofzo. Een van die voorste tanden stond namelijk dwars. Heel wat voeten in de aarde gehad om een mooi gebit te krijgen uiteindelijk ^^.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2011, 10:52
Verwijderd
heeft toevallig iemand ervaring met een stukje bijplakken nu we het er toch over hebben, mijn 2 voortanden onder zijn helemaal niet even groot en dat is lelijk, zie je het als dat erbij geplakt is?
en doet dat zeer?
of kost het extra?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2011, 11:25
Verwijderd
Zie je het bij mij? Daar is veel bijgeplakt enzo. Doet helemaal geen pijn. Qua kosten weet ik niet, want zowat alles is vergoed door de ziekenkas bij mij geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2011, 11:30
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
M'n twee voortanden (aan de bovenkant) zijn bijgeslepen om ze even lang te maken, maar verder heb ik geen behandelingen gehad voor esthetische doelen. Hoewel.. m'n tanden zijn 'n aantal jaren geleden gelakt met 'iets' om ze witter te maken, maar ik zag met 't blote oog geen enkel verschil hoor .

Offtopic: Ik heb wel ontzettend veel noodzakelijke mondzorg gehad, vooral in 't afgelopen jaar: tig vullingen, 'n wortelkanaalbehandeling en 'n professionele gebitsreiniging (vanwege tandvleesproblemen). En ook zou ik geen overbeet hebben (m'n boven- en onderkaak sluiten perfect op elkaar aan), waardoor m'n tanden en kiezen aanzienlijk sneller afslijten door 't kauwen. Dus als ik geen bovenkaakoperatie uit laat voeren (verbreden en naar voren verplaatsen), kan ik op jonge leeftijd 'n kunstgebit verwachten .
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 05-01-2011, 10:16
hulpje
hulpje is offline
Ik weet niet of iemand deze topic nog gaaat lezen maar toch nog ff een vraagje wat een beetje dom over kan komen:

Ik ben dus vanaf 1 janurari verzekerd bij Menzis. Bij mij pakkte stat er bij orthodontie 2000 euro voor de gehele verzekeringsduur. Dit houdt dus in dat het over de periode gaat dat ik dit pakket heb als mijn verzekering.

Maar stel dat ik dit jaar aan mijn beugel zo n 1200 euro kwijt zal zijn, waardoor ik dus nog 800 euro over zou houden. Is het dan mogelijk om volgend jaar gewoon een andere verzekering te nemen waarbij ik gewoon weer een heel bedrag tot mijn beschikking krijg?

Ik kwam onlangs op dit idee en het lijkt me een heel achterbaks en sneaky plan, maar aan de andere kant kon ik er niet echt iets onwettigs aan opmerken.

Dus weet iemand dit?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2011, 10:16
hulpje
hulpje is offline
up
Met citaat reageren
Oud 05-01-2011, 11:00
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Ik weet niet of iemand deze topic nog gaaat lezen maar toch nog ff een vraagje wat een beetje dom over kan komen:

Ik ben dus vanaf 1 janurari verzekerd bij Menzis. Bij mij pakkte stat er bij orthodontie 2000 euro voor de gehele verzekeringsduur. Dit houdt dus in dat het over de periode gaat dat ik dit pakket heb als mijn verzekering.

Maar stel dat ik dit jaar aan mijn beugel zo n 1200 euro kwijt zal zijn, waardoor ik dus nog 800 euro over zou houden. Is het dan mogelijk om volgend jaar gewoon een andere verzekering te nemen waarbij ik gewoon weer een heel bedrag tot mijn beschikking krijg?

Ik kwam onlangs op dit idee en het lijkt me een heel achterbaks en sneaky plan, maar aan de andere kant kon ik er niet echt iets onwettigs aan opmerken.

Dus weet iemand dit?
Je mag elk jaar van verzekering veranderen. Daar is niks achterbaks en sneaky aan. Het wordt juist aangeraden elk jaar op zoek te gaan naar de verzekering die jou het meeste te bieden heeft.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2011, 16:36
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Citaat:
Je mag elk jaar van verzekering veranderen. Daar is niks achterbaks en sneaky aan. Het wordt juist aangeraden elk jaar op zoek te gaan naar de verzekering die jou het meeste te bieden heeft.
Maar ook als ze bij Menzis verzekerd blijft, mag ze in 2012 toch gewoon weer opnieuw 2000 euro aan orthodontiekosten maken?
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 07-01-2011, 08:08
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Nee, het is 2000 euro voor de gehele verzekeringsduur, niet per jaar

Ik weet niet hoe dat zit als ze bijvoorbeeld weggaat bij Menzis en zich het jaar erna weer aanmeldt, maar ik geloof dat ze dat wel bijhouden.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2011, 11:21
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Je kan wél naar een andere verzekeraar gaan. Maar bij Menzis blijven (al dan niet met een tussenjaar en al dan niet een ander pakket) zal je niet helpen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2011, 12:41
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Om hier even bij in te haken hè, want ik heb hetzelfde... Als ik zou switchen naar Anderzorg het jaar erna, kan ik dan bij Anderzorg wel wat krijgen, want Anderzorg is een onderdeel van Menzis hoor ik in de reclame altijd.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Is een beugel het waard?
Vinbaga
9 16-01-2017 16:08
Lichaam & Gezondheid Tand verandert van positie?
Verwijderd
36 26-04-2013 15:00
Werk, Geld & Recht Verzekering 2012!
hulpje
70 11-09-2012 22:21
Films, TV & Radio America's next top model seizoen 6! komt op TV
GiovsGio
499 13-03-2007 15:46
Lichaam & Gezondheid Perfect Gebit?
DG
15 12-03-2007 11:00
Lifestyle Schoonheidsfoutjes
Verwijderd
101 26-08-2003 16:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:23.