Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-10-2013, 13:39
N G
N G is offline
Hallo,

Ik ben nieuw op scholieren.com en had een vraagje:

Ik ben vorige jaar geslaagd voor havo en zit momenteel op vavo voor top-vwo. Het is nogal pittig maar ik red het tot nu toe nog wel, maar mijn probleem zit hem in Duits. Ik stop daar nogal veel tijd in maar heb gemerkt dat ik toch veel achterloop (niet echt met grammatica maar meer in het luister/lees vaardigheid). Vandaar dat me vraag was of iemand hier mss een bepaalde site heeft of iets dergelijks waar ik films/series maakt me echt niet uit wat kan kijken met ondertiteling waardoor ik een beetje beter raak en later dus zonder ondertiteling ook snap wat er aan de hand is.

Bijvoorbaat dank,

Nader G.

P.S. sorry als het in verkeerde sectie is gepost wist namelijk niet echt in welke ik dit moest vragen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-10-2013, 15:25
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Ik denk dat je voor advies om je duits bij te spijkeren toch beter bij je duits leraar kunt zijn, die heeft er veel meer ervaring mee en weet waarschijnlijk ook goede websites etc!
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 05-10-2013, 16:05
Revenged
Revenged is offline
Check eens zenders zoals ARD en ZDF, normaal gezien heb je die zenders wel.

Maar denk toch ook wel dat je beter naar je leraar kunt gaan voor meer info.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2013, 17:27
N G
N G is offline
Bedankt voor de reactie, jammer genoeg heb ik dat al gedaan alleen kreeg ik niet echt veel hulp in het vinden van een goeie site/zender gezien de zenders geen ondertiteling hebben en ze geen sites wist kwam ik er niet erg ver mee..

Toch bedankt voor de reactie,

N.G.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2013, 17:29
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Bij mij heeft het luisteren van Duitstalige muziek enorm geholpen om wat meer liefde voor de taal te krijgen (daarnaast ook goed voor je luister- en spreekvaardigheid trouwens.)
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 05-10-2013, 19:21
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Toen ik op het vwo zat kon je op Duitstalige tv-zenders vaak wel Duitstalige ondertiteling aanzetten via teletekst (zoals 888 bij ons voor doven en slechthorenden). Dan vond ik het makklelijker te volgen. Verder heeft Nena echt leuke muziek ook van deze tijd en dat is best goed te begrijpen. Kan je misschien wel vinden op Spotify of Youtube.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 06-10-2013, 12:06
N G
N G is offline
@Daantje,
Ik zal het proberen mss dat het nog steeds helpt bedankt voor de tip!

@Elin3,
Ja ben ik ook momenteel aan het doen met lyrics en wat vertalingen der naast helpt wel zo nu en dan maar toch zou je liever een langere periode een bepaald iets willen kijken zodat je niet steeds teksten hoeft op te zoeken.

Bedankt voor de tips ik zal ze proberen!
Met citaat reageren
Oud 06-10-2013, 17:45
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Rammstein heeft altijd een boekje met de tekst bij hun albums. Zo heb ik vrij jong al wat Duits geleerd.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 09-10-2013, 15:15
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Dit hoort op huiswerkvragen.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Harry Potter and the deathly saailows #1452
Trimm Trabb
500 08-07-2011 17:55
Levensbeschouwing & Filosofie Samenzweringstheorien werken als religie
Ensenata
61 26-06-2009 19:04
Lifestyle Hoe wordt ik een echte alto/wannabe-neger?
Sir Smoke-A-Lot
154 01-05-2003 10:13
Games stelling: games zijn te duur
Verwijderd
54 08-04-2002 22:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:28.