Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-07-2013, 09:23
Maritt
Avatar van Maritt
Maritt is offline
Ik heb in maart twee guppen gekregen met een kom, en twee à drie weken later heb ik een aquarium met licht, verwarming en pomp plus twee extra guppen gekocht. Al mijn guppen zijn mannetjes, en de eerste twee zijn kleiner dan de 'nieuwe' en dit is nog steeds zo.

Ongeveer een week geleden viel me op dat een van de kleine vissen een gerafelde staart had en hij werd steeds minder actief. De laatste twee-drie dagen zwom hij heeel langzaam over de bodem en woensdag lag hij dood op de bodem. Toen schreef ik dit toe aan zijn leeftijd, want je weet immers nooit hoe oud een vis is als je hem koopt in de winkel, en guppen worden nu eenmaal niet zo oud.

Maar nu viel mij eergisteren (vrijdag) op dat een van de 'nieuwe' vissen ook een gerafelde staart heeft, tot gisteren deed hij gewoon normaal, maar sinds vanochtend zwemt hij slomer en hij eet ook minder dan normaal. Maar hij eet nog wel. Is deze vis ook gewoon aan het eind van zijn leven of is het een ziekte?

Volgens mijn vader is het het eerste, maar ik vind het maar vreemd, vooral omdat het zo snel achter elkaar is. Weet iemand of het een ziekte is? En zo ja, wat ik dan moet doen?

Ik hoop het, want ik ben erg gesteld op mijn guppies!!

(Hopelijk kan je het een beetje zien op de foto, er zitten meer rafels dan alleen die)
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Foto op 08-07-13 om 10.57.jpg (31.7 KB, 2x gelezen)
__________________
"Leven is als een kop koffie, in welke kop de koffie ook zit, hij verandert niet." - onbekend

Laatst gewijzigd op 08-07-2013 om 10:00. Reden: foto toevoegen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:07.