Oud 08-04-2006, 22:48
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Hey,

Ik ben al een jaar en een half samen met mijn vriend. Ik vind dat ik hem weinig zie. We proberen elkaar toch iedere week 1 keer te zien, maar soms lukt het gewoon niet en gaan er 2 weken voorbij...Wat ik vooral vervelend vind is dat we samen 2 weken op vakantie gegaan zijn en dat was echt zaaaaaaaaaaaaalig! Maar aangezien mijn ouders mijn vriend niet leuk vinden en ik toen achter hun rug met hem op vakantie geweest was (en ze zijn er achter gekomen) gaat dit (het samen op reis gaan) niet snel weer gebeuren...

Dus nu zien we elkaar max. 1 keer per week. In het begin had ik daar niet teveel problemen mee, maar de laatste tijd gebeurt er iets raars. Ik heb het gevoel dat wanneer ik hem een tijdje niet gezien heb, ik hem begin te "vergeten". Dat ik minder voor hem ga voelen en dat ik minder aan hem denk. Nochtans is het tegengestelde waar wanneer ik hem zie. Dan voel ik mij op en top gelukkig en weet ik dat ik van hem hou. Nu vraag ik niet om een oplossing ofzo (want die ken ik ook wel: elkaar meer zien), maar ik vroeg mij af of het normaal was dat ik hem na 2 weken al begin te vergeten & hem eigenlijk niet meer zo hard mis (om het duidelijker proberen uit te leggen: is een beetje zoals het uit zou zijn, en dat ik er 'over' zou geraken)... en ik vroeg mij af of er nog andere mensen zijn die zich hierin herkennen...

Trouwens, nog iets terzijde... Er is een andere jongen die mij de laatste tijd regelmatig probeert te versieren. En ik merk, hoe langer ik mijn vriend niet gezien heb, hoe meer ik voor de charmes van de andere jongen val...Maar wanneer ik bij mijn vriend ben, moet ik totaal niet meer aan die andere jongen denken. Best vervelend eigenlijk...

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2006, 23:17
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Nou, mijn lief heb ik nu al erg lang niet gezien... En ik dacht gister bijvoorbeeld: stel dat hij zou zeggen dat het uit was, zou ik het dan wel erg vinden? Ik bedoel: ik ben ondertussen toch wel weer gewend om 'alleen' te zijn.

Maar als ik dan nadenk over 'hoe het ookalweer is' als we samen zijn. Weet ik dat ik op dat moment niet met mijn gevoel denk, het is gewoon oppervlakkig gedacht. Als ik er dieper over na ga denken wil ik niks liever dan dat hij terugkomt (nu!)

Misschien is dat bij jou ook zo?
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 09:49
Verwijderd
Het hangt natuurlijk ook van de afstand af hoe vaak jullie elkaar (kunnen) zien.. Als hij aan de andere kant van het land woont en je ziet elkaar één keer per week, dan lijkt me dat logisch.. Dan komt het puur door de afstand. Als je buren bent (bij wijze van) en je ziet elkaar maar 1 keer per week terwijl je iets hebt, dan lijkt het me meer een kwestie van 'geen zin/behoefte om elkaar te zien'.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 10:53
LaDameBlanche
Avatar van LaDameBlanche
LaDameBlanche is offline
Ik herken het wel een beetje, dat iemand beginnen te "vergeten".
Ik had dat ook, ik zag mijn (nu ex-) vriend ook eens in de week, alleen in de weekenden. Doordat we elkaar alleen in de weekenden zagen hadden we doordeweeks allebei een eigen leven. Hij had z'n ding, zijn eigen vrienden, ik had dat ook. En dat leven naast hem vond ik wel net zo interssant, hoeveel ik ook van hem hield...omdat je op het moment dat je niet bij hem bent je het toch enorm naar je zin hebt, hou je je niet zoveel met hem bezig, raakt hij een beetje op de achtergrond...

Ook dat van een andere jongen brgijp ik heel goed. Ik had dat ook, 't was heel oppervlakkig en leidde ook nergens toe, maar die directe aadacht die ik van hem kreeg was wel hel vleiend en aangezien je op dat moment nou eenmaal ook gen directe aandacht kunt krijgen van je vriend.... tsjah...
__________________
Speel met vuur, maar brandt je niet
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 11:02
bj0etiejfreak
Avatar van bj0etiejfreak
bj0etiejfreak is offline
Citaat:
Gene Y. Uss schreef op 09-04-2006 @ 09:49 :
Het hangt natuurlijk ook van de afstand af hoe vaak jullie elkaar (kunnen) zien.. Als hij aan de andere kant van het land woont en je ziet elkaar één keer per week, dan lijkt me dat logisch.. Dan komt het puur door de afstand. Als je buren bent (bij wijze van) en je ziet elkaar maar 1 keer per week terwijl je iets hebt, dan lijkt het me meer een kwestie van 'geen zin/behoefte om elkaar te zien'.
Mee eens!!
__________________
Cause some things will just never be mine, You're not in love this time...but it's alright.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 15:37
juno
Avatar van juno
juno is offline
Het is normaal, het wil zeggen dat je een stabielere fase van je relatie in bent gegaan. Je hebt pas een probleem als je bij hem bent en je vindt het niet meer leuk.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 19:06
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik herken het ook wel, begon ook al te twijfelen of het wel normaal was. Wij hebben nu ruim een jaar en wij zien elkaar ook alleen in het weekend (dit weekend toevallig niet, dus is het meteen 2 weken) Als ik weer bij m'n vriend ben of hij bij mij, dan snap ik ook nooit hoe ik zo kan denken.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 19:35
underthabridge
Avatar van underthabridge
underthabridge is offline
Jij bent 19... waarom laat je je ouders iets zeggen over met wie jij op vakantie gaat?
__________________
En toch heb ik gelijk.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 22:00
Meadow
Avatar van Meadow
Meadow is offline
Citaat:
vosje16 schreef op 08-04-2006 @ 22:48 :
Dus nu zien we elkaar max. 1 keer per week. In het begin had ik daar niet teveel problemen mee, maar de laatste tijd gebeurt er iets raars. Ik heb het gevoel dat wanneer ik hem een tijdje niet gezien heb, ik hem begin te "vergeten". Dat ik minder voor hem ga voelen en dat ik minder aan hem denk. Nochtans is het tegengestelde waar wanneer ik hem zie. Dan voel ik mij op en top gelukkig en weet ik dat ik van hem hou. Nu vraag ik niet om een oplossing ofzo (want die ken ik ook wel: elkaar meer zien), maar ik vroeg mij af of het normaal was dat ik hem na 2 weken al begin te vergeten & hem eigenlijk niet meer zo hard mis (om het duidelijker proberen uit te leggen: is een beetje zoals het uit zou zijn, en dat ik er 'over' zou geraken)... en ik vroeg mij af of er nog andere mensen zijn die zich hierin herkennen...
Ik herken mijzelf hier heel erg in. Niet zoals ik/het nu ben/is maar een tijdje geleden. Toen had ik precies hetzelfde als jij hier beschrijft, ik ging ervan twijfelen aan mijn relatie en de hele retemeteut aan gedonder. Hoelang heb je een relatie met deze jongen? Het is een bekend verschijsel voor stellen die 2 tot 3 jaar samen zijn.

Ter info, mijn vriend en ik wonen 2 uur van elkaar af, dus wij zien elkaar per definitie alleen in weekenden en vakanties, soms wel een hele maand niet.
__________________
All credibility, all good conscience, all evidence of truth come only from the senses. - Friedrich Nietzsche
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 22:10
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
underthabridge schreef op 09-04-2006 @ 19:35 :
Jij bent 19... waarom laat je je ouders iets zeggen over met wie jij op vakantie gaat?
dat was ook het eerste wat ik dacht..

edit: wat ik trouwens ook denk, is dat het je relatie een beetje..ehm, hoe zeg je dat...'levendig' houdt (het elkaar niet al te vaak zien). Iedere keer als je elkaar ziet voel je je allebei helemaal top. Als je elkaar te vaak ziet raak je op elkaar uitgekeken. Alleen is 1x per week dan denk ik wel net te weinig. Daarom is het denk ik ook wel belangrijk om soms inderdaad een paar weken lekker samen op vakantie te gaan, en allebei je eigen leventje even opzij te zetten voor elkaar. Maar dat had je eigenlijk zelf ook al gezegd in je post. Dus ik zit nu alles te herhalen
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan

Laatst gewijzigd op 10-04-2006 om 22:16.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 22:23
Verwijderd
Citaat:
TopDrop schreef op 10-04-2006 @ 22:10 :

edit: wat ik trouwens ook denk, is dat het je relatie een beetje..ehm, hoe zeg je dat...'levendig' houdt (het elkaar niet al te vaak zien). Iedere keer als je elkaar ziet voel je je allebei helemaal top. Als je elkaar te vaak ziet raak je op elkaar uitgekeken.
Dat is echt grote onzin. Als je twee dagen fulltime bij elkaar bent en je bent op elkaar uitgekeken dan vraag ik me af of het wel goed zit in je relatie.

Maar goed, dat is dan wel weer gebaseerd op mijn eigen ervaringen.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 11:38
underthabridge
Avatar van underthabridge
underthabridge is offline
Hoe ver wonen jullie van elkaar? Spreid gewoon de keren dat je elkaar ziet over meer dagen, maar dan wel kortere 'bezoekjes'. Als je elkaar 2 keer in de week een paar uurtjes ziet dan is dat beter dan 1 keer in de week een hele dag. Doe ook eens spontane dingen, dus niet iedere zaterdag volgens het vaste stramien, maar maak het wisselvalliger en dus spannender. Als dat niet helpt, maak het dan gewoon uit, want je hoort niet op elkaar uitgekeken te raken. Wat betreft die vakantie, ik zou maar zorgen dat je een beetje op je strepen gaat staan, want jouw ouders hoeven daar helemaal niets over te zeggen (tenzij je financieel afhankelijk van ze bent voor die vakantie), als jij met je vriend op vakantie wil, dan doe je dat gewoon.
__________________
En toch heb ik gelijk.

Laatst gewijzigd op 11-04-2006 om 11:40.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 12:09
Verwijderd
Citaat:
LaDameBlanche schreef op 09-04-2006 @ 10:53 :
Hij had z'n ding, zijn eigen vrienden
Meervoud zelfs.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 13:55
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
In het begin van mijn relatie zaten mijn vriend en ik nog op dezelfde school en zagen we elkaar dus dagelijks. Toen ging hij studeren en zagen we elkaar alleen nog maar in het weekend. Soms had hij het zo druk, dat ik een weekend niet kon en dan zag ik em dus nóg langer niet.

Eerst had ik het daar ontzettend moeilijk mee, ik miste hem echt op dinsdag al (zaterdag zou ik dan naar hem toe gaan) ontzettend.

Naarmate onze relatie langer op deze manier door bleef gaan, raakte ik eraan gewend. Ik miste hem doordeweeks niet meer en als ik hem twee weken achtereen niet zag, miste ik hem veel minder dan daarvoor. Eerst schrok ik hier echt heel erg van, ik dacht dat ik over hem heen was, of dat ik niet meer verliefd was ofzo. En dat was een heel raar idee, omdat ik helemaal gelukkig was als ik bij hem was. Dus als ik hem niet zag, ging ik twijfelen, maar als ik bij hem was, was alles gelukkig en blij.

We hebben nu 2 jaar en een beetje en ik ben erachter dat het maar gewoon zo is Soms mis ik hem nog steeds wel als ik hem een weekend niet zie. Maar soms mis ik hem ook niet. Dat wil niet zeggen dat het minder leuk is als ik bij hem ben, integendeel.

Dus ja, ik denk dat het normaal is dat het gemis minder wordt. En automatisch ga je dan rare dingen denken (over jullie en je gevoelens), maar als jullie het fijn hebben als jullie samen zijn is er niks aan de hand en is het denk ik ook niet raar als je hem 'vergeet' of niet mist.

En over die jongen: juist omdat je nu twijfelt over je gevoelens, omdat je je raar voelt, voel jij je aangetrokken tot deze jongen. Maar zoals je zelf al zegt ben je erg gelukkig met je vriend en hebben jullie het erg leuk samen, ondanks dat je elkaar niet zovaak ziet. Ik zou dus niet mn relatie op het spel zetten voor een of andere jongen, als alles nog zo goed zit.
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 15:07
LaDameBlanche
Avatar van LaDameBlanche
LaDameBlanche is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 11-04-2006 @ 12:09 :
Meervoud zelfs.
Jah, of niet, weet ik veel wat ie deed...
__________________
Speel met vuur, maar brandt je niet
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 16:03
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Thx voor jullie reacties! Het stelt me gerust dat er nog mensen in mijn situatie zitten.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 00:26
Sangria
Avatar van Sangria
Sangria is offline
Citaat:
vosje16 schreef op 08-04-2006 @ 22:48 :
Dus nu zien we elkaar max. 1 keer per week. In het begin had ik daar niet teveel problemen mee, maar de laatste tijd gebeurt er iets raars. Ik heb het gevoel dat wanneer ik hem een tijdje niet gezien heb, ik hem begin te "vergeten". Dat ik minder voor hem ga voelen en dat ik minder aan hem denk. Nochtans is het tegengestelde waar wanneer ik hem zie. Dan voel ik mij op en top gelukkig en weet ik dat ik van hem hou. Nu vraag ik niet om een oplossing ofzo (want die ken ik ook wel: elkaar meer zien), maar ik vroeg mij af of het normaal was dat ik hem na 2 weken al begin te vergeten & hem eigenlijk niet meer zo hard mis (om het duidelijker proberen uit te leggen: is een beetje zoals het uit zou zijn, en dat ik er 'over' zou geraken)... en ik vroeg mij af of er nog andere mensen zijn die zich hierin herkennen...

dit herken ik echt precies!!

ik had een relatie op afstand (zo'n 700km).. de eerste 5mnd zagen we elkaar echt bijna 24/7 (nog tijdje samengewoond om 20 vierkante meter) maar daarna ging hij terug naar zn geboorteland en zagen we elkaar 1x per 1,5mnd ongeveer. In het begin had ik het daar heel moeilijk mee, maar na een paar maanden ging ik minder voelen en miste ik hem niet eens meer!

vond t zelf n vrij grote shock omdat we echt n goede relatie hadden (hadden, ja, tis uit) Als ik hem zag was ik nadat hij weer weg was, weer helemaal in de wolken voor 2dgn en daarna ebde het weer weg. Ik heb er een punt achter gezet, vond het zinloos worden.
__________________
It's good to be in love, it really does suit you..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Wat moet ik hier nu mee?!
lievemeid2
58 29-04-2006 09:49
Vrije tijd Heeft het nog zin?
miGAnt
15 29-03-2006 21:36
Liefde & Relatie ja of nee??
just.a.girl
18 25-02-2004 18:51
Liefde & Relatie buitenlandse vriend
amstelbabe
7 18-01-2004 15:22
Psychologie hoe moet ik nou verder...? ben het ff kwijt denk ik...
Miracle
11 03-09-2002 19:56
ARTistiek T begin hebbik hier wel es neergezet
Eend
48 18-05-2002 19:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:01.