Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2004, 20:51
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Hallo,

Ik doe nu momenteel Koks opleiding leerjaar 2.
Maar ik zou graag havo/hbo willen hebben/halen, ik zou graag naar de Pabo willen.

Miss leraar koken worden.
Maar nu is mijn probleem is was eerst te lui, dus had ik mavo maar gedaan en toen de koks opleiding.

Ik werk dus 4/5 dagen in de week, maar ik heb 2 vrij en 1 naar school voor de koks opleiding. Zou ik daar havo bij kunnen doen, of wordt dat te zwaar?Hebben meer mensen zoiets alleens geprobeerd? Dus 2 opleidingen tegelijk gedaan?
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-09-2004, 21:07
Global
Avatar van Global
Global is offline
ik snap de laatste gedeelte van je tekst niet. maar het is wel mogelijk om havo bij te doen.. Alleen wel op een VAVO. bij een VAVO school hoef je eigenlijk helemaal niet naar school. je moet alleen aanwezig zijn bij toetsen. maar als je ook herkansingen wilt maken moet je 80% aanwezig zijn.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 21:09
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Ik had zoiets gelezen/gehoord dat je havo in een jaar kon doen, ik dacht dat je daarbij ook naar school moet, dus kan ik op mijn vrije dag een dag naar school.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 21:28
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 02-09-2004 @ 22:09 :
Ik had zoiets gelezen/gehoord dat je havo in een jaar kon doen, ik dacht dat je daarbij ook naar school moet, dus kan ik op mijn vrije dag een dag naar school.
Havo in een jaar is niet te doen als je maar een dag naar school gaat.

Probeer deeltijd te doen of thuisstudie, dan heb je veel meer kans dat je het haalt. Voltijd (in een jaar dus) is echt geen optie.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 21:35
Global
Avatar van Global
Global is offline
zoals ik al zei gewoon VAVO doen..en dat is gewoon deeltijd. je kan daar kiezen tussen 1 jarig of 2 jarig havo. 1 jarig havo is best te doen als je bij je opleiding van nu niet veel huiswerk hebt want havo snel is echt veel huiswerk. bijv voor nederlands moet je 8 boeken lezen, je moet praktische opdrachten maken voor alle vakken. (talen niet) Proefielwerkstuk moet je ook nog doen.

als je wilt doen en als je het dit jaar wilt doen...moet je denk ik wel heel snel inschrijven. ( weet niet of het nog kan eigenlijk)
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 21:38
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
ja koks opleiding is maar niveau 2 ..vind er niet zo veel aan

Beetje simpel, praktijk daarintegen is wel wat moeilijker.
Naja ik vraag eens na bij mij op school, want ik geloof als je een Niveau 4 opleiding hebt gedaan, dat je dan ook pabo kan doen.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 21:39
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
Global schreef op 02-09-2004 @ 22:35 :
zoals ik al zei gewoon VAVO doen..en dat is gewoon deeltijd. je kan daar kiezen tussen 1 jarig of 2 jarig havo. 1 jarig havo is best te doen als je bij je opleiding van nu niet veel huiswerk hebt want havo snel is echt veel huiswerk. bijv voor nederlands moet je 8 boeken lezen, je moet praktische opdrachten maken voor alle vakken. (talen niet) Proefielwerkstuk moet je ook nog doen.

als je wilt doen en als je het dit jaar wilt doen...moet je denk ik wel heel snel inschrijven. ( weet niet of het nog kan eigenlijk)
Kan tot 1 oktober, mits het niet vol zit.
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 21:55
Global
Avatar van Global
Global is offline
Citaat:
Jolt schreef op 02-09-2004 @ 22:38 :
ja koks opleiding is maar niveau 2 ..vind er niet zo veel aan

Beetje simpel, praktijk daarintegen is wel wat moeilijker.
Naja ik vraag eens na bij mij op school, want ik geloof als je een Niveau 4 opleiding hebt gedaan, dat je dan ook pabo kan doen.
of gewoon stoppen met je mbo opleiding?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 22:12
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Zonde van de tijd, vind koken ook wel leuk, maar is zo asociaal.
Daarom leraar koken...
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 07:44
nightwish_assie
Avatar van nightwish_assie
nightwish_assie is offline
Ik heb naast me HBO me VWO gedaan.
Tis best wel zwaar, maar wel te doen, als je veel discipline hebt.
Ik heb grootendeels via LOI gedaan (niet aan te raden eerlijk gezegd), en 1 via het VAVO.
Maar het VAVO is dit jaar voor het laatst, dus dan moet je wel opschieten daarmee.
Alleen de thuisstudies blijven daarna nog over.

Veel suc6 ermee!
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 07:59
Poeki
Poeki is offline
Is de VAVO dit jaar voor het laatst? Is dat op iedere school of alleen bij het ROC waar jij op zat?

Ik wou dit jaar ook VWO doen op de VAVO maar daar zijn ze dit jaar mee gestopt. In Dordrecht zijn ze volgens mij dit jaar met de hele VAVO al gestopt.

Ik vind het echt stom dat ze ermee gaan stoppen. Sommige leerlingen halen het niet op het reguliere onderwijs en gaan daarom naar de VAVO waar het wel lukt. Iedereen is dus volgend jaar verplicht om een thuisstudie te doen of naar het Luzac te gaan.

Citaat:
gothicassie schreef op 03-09-2004 @ 08:44 :
Ik heb naast me HBO me VWO gedaan.
Tis best wel zwaar, maar wel te doen, als je veel discipline hebt.
Ik heb grootendeels via LOI gedaan (niet aan te raden eerlijk gezegd), en 1 via het VAVO.
Maar het VAVO is dit jaar voor het laatst, dus dan moet je wel opschieten daarmee.
Alleen de thuisstudies blijven daarna nog over.

Veel suc6 ermee!
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 10:02
Verwijderd
Citaat:
Poeki schreef op 03-09-2004 @ 08:59 :
Is de VAVO dit jaar voor het laatst? Is dat op iedere school of alleen bij het ROC waar jij op zat?

Ik wou dit jaar ook VWO doen op de VAVO maar daar zijn ze dit jaar mee gestopt. In Dordrecht zijn ze volgens mij dit jaar met de hele VAVO al gestopt.

Ik vind het echt stom dat ze ermee gaan stoppen. Sommige leerlingen halen het niet op het reguliere onderwijs en gaan daarom naar de VAVO waar het wel lukt. Iedereen is dus volgend jaar verplicht om een thuisstudie te doen of naar het Luzac te gaan.
VAVO stopt alleen in Dordrecht eind dit jaar. Overigens kunnen mensen uit de omgeving Dordrecht volgend jaar naar de VAVO in Rotterdam.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 18:04
Global
Avatar van Global
Global is offline
Citaat:
Liss schreef op 02-09-2004 @ 22:39 :
Kan tot 1 oktober, mits het niet vol zit.
eigenlijk best raar ik heb 7 oktober al een toetsweek
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 18:10
nightwish_assie
Avatar van nightwish_assie
nightwish_assie is offline
Citaat:
zuster schreef op 03-09-2004 @ 11:02 :
VAVO stopt alleen in Dordrecht eind dit jaar. Overigens kunnen mensen uit de omgeving Dordrecht volgend jaar naar de VAVO in Rotterdam.
Ja klopt, ik zat in Dordt op de VAVO.
Weet niet hoe het in de rest van het land is.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 18:48
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
gothicassie schreef op 03-09-2004 @ 19:10 :
Ja klopt, ik zat in Dordt op de VAVO.
Weet niet hoe het in de rest van het land is.
Voor zover ik weet stoppen ze er echt niet overal mee
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 18:55
Poeki
Poeki is offline
Gelukkig dat ze niet overal mee stoppen. Dat had ik echt stom gevonden. Op de VAVO heb ik een tweede kans gekregen om mijn diploma te halen.


Citaat:
Liss schreef op 03-09-2004 @ 19:48 :
Voor zover ik weet stoppen ze er echt niet overal mee
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 20:01
Energie
Avatar van Energie
Energie is offline
Citaat:
Jolt schreef op 02-09-2004 @ 21:51 :
Hallo,

Ik doe nu momenteel Koks opleiding leerjaar 2.
Maar ik zou graag havo/hbo willen hebben/halen, ik zou graag naar de Pabo willen.

Miss leraar koken worden.
Maar nu is mijn probleem is was eerst te lui, dus had ik mavo maar gedaan en toen de koks opleiding.

Ik werk dus 4/5 dagen in de week, maar ik heb 2 vrij en 1 naar school voor de koks opleiding. Zou ik daar havo bij kunnen doen, of wordt dat te zwaar?Hebben meer mensen zoiets alleens geprobeerd? Dus 2 opleidingen tegelijk gedaan?
dat red je nooit, eerlijk waar
Je zegt zelf je deed Mavo op je luie gemak, nja ik deed ongeveer et zelfde alleen dan op Havo niveau. Ik had vrienden die toen op de mavo zaten en ik keek weles eens bij hun in de boeken van ze en als ik die stof toen met elkaar vergelijk zat er wel een zeer groot verschil in hoor. Me eerste in druk in mavo was makkelijke wiskunde sommen ... etc. mja iemand die bij me in de klas zit kwam ook van mavo en dat zat ie dus het hele jaar om te roepen en hij heeft et wel gered. Maar tis maar als je het niveau aankan. Maar 2 opleidingen is denk ik wel een beetje teveel.. of je moet echt zown fanatieke student zijn ofzo

En als mavo student moet je ook een bepaalde vakken pakket hebben gevolgt om naar havo te mogen.
__________________
i'll be your groupie baby, Cuz you are my superstar, Im your number one fan, give me your autograph, Sign it right here on my (L)

Laatst gewijzigd op 03-09-2004 om 20:08.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 20:16
Verwijderd
Om leraar kok te worden moet je niet naar de pabo...de pabo is echt alleen om leraar basisonderwijs te worden.

Maar probeer idd iets als VAVO of via de LOI. Twee jaar in één lijkt me idd niet mogelijk als je daarnaast ook nog mbo doet, dat is nl zonder dat al zwaar genoeg. Of zorg idd dat je mbo niveau 4 haalt, daarmee mag je idd ook naar het hbo (en dus ook naar de pabo).
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-09-2004, 21:13
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Energie schreef op 03-09-2004 @ 21:01 :
dat red je nooit, eerlijk waar
Je zegt zelf je deed Mavo op je luie gemak, nja ik deed ongeveer et zelfde alleen dan op Havo niveau. Ik had vrienden die toen op de mavo zaten en ik keek weles eens bij hun in de boeken van ze en als ik die stof toen met elkaar vergelijk zat er wel een zeer groot verschil in hoor. Me eerste in druk in mavo was makkelijke wiskunde sommen ... etc. mja iemand die bij me in de klas zit kwam ook van mavo en dat zat ie dus het hele jaar om te roepen en hij heeft et wel gered. Maar tis maar als je het niveau aankan. Maar 2 opleidingen is denk ik wel een beetje teveel.. of je moet echt zown fanatieke student zijn ofzo

En als mavo student moet je ook een bepaalde vakken pakket hebben gevolgt om naar havo te mogen.

iedereen zeg dat ik havo makelijk aankan, kon het ook, had alleen geen zin er in, (stom van mij maar jah ..)
Heb vaak genoeg in boeken van havo gekeken ..
Maar jah, is toch allemaal basis .
Ik vraag eerst eens na of ik gewoon van Niveau 4 Zelfstandig Werkend kok, kan doorstromen
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 21:53
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
Misschien is het verstandig om eens met een decaan, (die zal er vast ergens op jouw school rondhuppelen) te praten. Waarschijnlijk kan hij/zij je meer vertellen over verschillende opleidingen en doorstomingsmogelijkheden.

Citaat:
Jolt schreef:
Zonde van de tijd, vind koken ook wel leuk, maar is zo asociaal.
Kok asociaal? Dat snap ik niet helemaal...

maar goed, iig succes ermee!
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 22:00
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Was ik ook van plan.

Tja, het is zo, ten eerste fucking veel werken
Dus je gewone sociale leven gaat naaar de knopen, maar daarbij bouw je wel een ander leven op, het horeca leven, ten 2e, die collegas van mij, denken aan een ding.

Neuken, boeren laten, poepen, etc. Zijn gewoon varkens, en tja de rest die daar rondhuppelt en niet in de keuken thuis hoort zijn maar stomme mensen

Klopt geen hol van mijn zin maar jah!
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 22:02
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
VAVO's stoppen er niet allemaal mee - het worden er wel minder.
je kan niet meer een volledig HAVO diploma halen in 1 jaar (wel losse vakken); volledig HAVO moet nu in twee jaar.

je haalt t nooit als je nooit op komt dagen, maar je hoeft idd niet altijd aanwezig te zijn. (iemand zei 80% voor de herkansingen - bij mij is dat 60% (gelukkig )

waarom wil je PABO doen om leraar kok te worden ? kun je niet sowieso eens informeren wat ze daarvoor vragen ? wat hebben jouw leraren voor opleiding ? mss wel alleen koksopleiding...

ik zou, in jouw geval, eerst eens goed informeren over de mogelijkheden. je bent nl. tegenwoordig ook niet meer zomaar binnen op een VAVO - er zijn veel meer kandidaten dan studieplekken.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 22:21
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Wil zowizo iets socialers doen ...met kinderen, pabo. of te wel leraar lijkt me het leukst, en als ik toch met koks opleiding bezig ben, misschien wel leraar kok.

Ten eerste je moest minimaal zelfstandig werkend kok zijn ( dat je dus kan koken) daarnaast je moest werk ervaring hebben.

pff..
Naja ik vraag wel eens na..
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 17:17
nightwish_assie
Avatar van nightwish_assie
nightwish_assie is offline
Citaat:
Energie schreef op 03-09-2004 @ 21:01 :
dat red je nooit, eerlijk waar
Je zegt zelf je deed Mavo op je luie gemak, nja ik deed ongeveer et zelfde alleen dan op Havo niveau. Ik had vrienden die toen op de mavo zaten en ik keek weles eens bij hun in de boeken van ze en als ik die stof toen met elkaar vergelijk zat er wel een zeer groot verschil in hoor. Me eerste in druk in mavo was makkelijke wiskunde sommen ... etc. mja iemand die bij me in de klas zit kwam ook van mavo en dat zat ie dus het hele jaar om te roepen en hij heeft et wel gered. Maar tis maar als je het niveau aankan. Maar 2 opleidingen is denk ik wel een beetje teveel.. of je moet echt zown fanatieke student zijn ofzo
Ik heb naast me HBO me vwo gedaan, en mij is het ook gelukt; waarom zou het hem dan niet lukken?
En je hoeft niet perse fanatiek te zijn, zolang je maar zelfdiscipline hebt lukt het je wel.
Van mij werd ook gezegd dat ik alleen maar mavo aan kon
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 17:45
Energie
Avatar van Energie
Energie is offline
Citaat:
Jolt schreef op 03-09-2004 @ 22:13 :
iedereen zeg dat ik havo makelijk aankan, kon het ook, had alleen geen zin er in, (stom van mij maar jah ..)
Heb vaak genoeg in boeken van havo gekeken ..
Maar jah, is toch allemaal basis .
Ik vraag eerst eens na of ik gewoon van Niveau 4 Zelfstandig Werkend kok, kan doorstromen
Nee dat zeiden ik en me vrienden ook altijd in de 2e klas enz.

Maar het zit gewoon zo, als je het aankon dan zou je ook Havo gedaan hebben, blijkbaar was de werkdruk te zwaar en ging je dus naar mavo (waar je zogezegt) op je luie gemak kon werken. Dus je kon havo gewoon niet aan. Dus dan kan je er liever over ophouden en wat anders gaan doen dat wel bij je past.

Dit zal bijna elke leerlaar tegen je zeggen.

trouwens op HBO valt zowat 60% geloof ik af in het eerste leerjaar. Dus in welke groep zou jij vallen?

Citaat:
gothicassie schreef op 04-09-2004 @ 18:17 :
Ik heb naast me HBO me vwo gedaan, en mij is het ook gelukt; waarom zou het hem dan niet lukken?
En je hoeft niet perse fanatiek te zijn, zolang je maar zelfdiscipline hebt lukt het je wel.
Van mij werd ook gezegd dat ik alleen maar mavo aan kon
Jah maar het zal waarschijnlijk geen HBO rechten zijn geweest he snap je. Een kennis van me doet iets met HBO dansen ofzo nouw dat is dus ook haalbaar met ogen dicht, maar Havo is toch wat anders
__________________
i'll be your groupie baby, Cuz you are my superstar, Im your number one fan, give me your autograph, Sign it right here on my (L)

Laatst gewijzigd op 04-09-2004 om 17:50.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-09-2004, 18:10
Verwijderd
Citaat:
Energie schreef op 04-09-2004 @ 18:45 :
trouwens op HBO valt zowat 60% geloof ik af in het eerste leerjaar. Dus in welke groep zou jij vallen?
Dat is wel erg pessimistisch. Er valt na het eerste jaar wel iets af, maar over het algemeen echt geen 60%, vaak zelfs nog niet eens 50, als de opleiding een beetje normaal is.

Citaat:
Jah maar het zal waarschijnlijk geen HBO rechten zijn geweest he snap je. Een kennis van me doet iets met HBO dansen ofzo nouw dat is dus ook haalbaar met ogen dicht, maar Havo is toch wat anders
Hier snap ik helemaal niks van...maar goed.

Zij deed hbo en vwo, TS wil mbo en havo doen...en dat zou dan volgens jou niet kunnen...? Degene op wie je reageert deed twee opleidingen die beiden op een hoger niveau waren en dat zou dan makkelijk kunnen, maar de combi mbo/havo niet volgens jou? Vind ik niet echt heel logisch klinken, maar goed.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 18:11
Verwijderd
Dat het de één lukt, is btw geen reden dat het een ander ook zonder meer zal lukken, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 18:13
nightwish_assie
Avatar van nightwish_assie
nightwish_assie is offline
Citaat:
Energie schreef op 04-09-2004 @ 18:45 :

Jah maar het zal waarschijnlijk geen HBO rechten zijn geweest he snap je. Een kennis van me doet iets met HBO dansen ofzo nouw dat is dus ook haalbaar met ogen dicht, maar Havo is toch wat anders
Dit is heel wat anders en waarschijnlijk er moeilijker dan rechten.
Ik studeer Zoology op de hogeschool.
Een pittig exacte opleiding.

EN nog een voorbeeld; jbtq op dit forum deed Civiele Techniek aan de HvU en heeft daarnaast ook zn vwo gedaan.

Dus to you Energie
Think before you speak
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 18:14
nightwish_assie
Avatar van nightwish_assie
nightwish_assie is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 04-09-2004 @ 19:10 :

Zij deed hbo en vwo, TS wil mbo en havo doen...en dat zou dan volgens jou niet kunnen...? Degene op wie je reageert deed twee opleidingen die beiden op een hoger niveau waren en dat zou dan makkelijk kunnen, maar de combi mbo/havo niet volgens jou? Vind ik niet echt heel logisch klinken, maar goed.

Zoals ik al zei, jbtq deed Civiele techniek aan HvU en zn vwo
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 18:15
nightwish_assie
Avatar van nightwish_assie
nightwish_assie is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 04-09-2004 @ 19:11 :
Dat het de één lukt, is btw geen reden dat het een ander ook zonder meer zal lukken, lijkt me.
Daar heb je gelijk in, maar met veel wilskracht en doorzettingsvermogen lukt het denk wel. Als je iets maar graag wilt.

Ik ben zelf van 2 mavo naar 3 havo gegaan, daar werd gezegd dat ik beter een cultuur profiel kon kiezen; ik ben voor natuur en techniek gegaan. en nu heb ik dat ook op het vwo niveau.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 18:27
Energie
Avatar van Energie
Energie is offline
Citaat:
gothicassie schreef op 04-09-2004 @ 19:13 :
Dit is heel wat anders en waarschijnlijk er moeilijker dan rechten.
Ik studeer Zoology op de hogeschool.
Een pittig exacte opleiding.

EN nog een voorbeeld; jbtq op dit forum deed Civiele Techniek aan de HvU en heeft daarnaast ook zn vwo gedaan.

Dus to you Energie
Think before you speak
Ik denk ook en zie dat het niet haalbaar is.
je zegt jbtq heeft naast zijn vwo CT gedaan, bedoel zo iemand kan je niet vergelijken met de TS. mijn argumenten hierboven staan en slaan gewoon op de juiste zaken, jij vergelijkt een mug met een olifant

dus zoals ik al zei
Citaat:
Maar het zit gewoon zo, als je het aankon dan zou je ook Havo gedaan hebben, blijkbaar was de werkdruk te zwaar en ging je dus naar mavo (waar je zogezegt) op je luie gemak kon werken. Dus je kon havo gewoon niet aan. Dus dan kan je er liever over ophouden en wat anders gaan doen dat wel bij je past.
__________________
i'll be your groupie baby, Cuz you are my superstar, Im your number one fan, give me your autograph, Sign it right here on my (L)
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 18:35
Verwijderd
Citaat:
gothicassie schreef op 04-09-2004 @ 19:15 :
Daar heb je gelijk in, maar met veel wilskracht en doorzettingsvermogen lukt het denk wel. Als je iets maar graag wilt.
Als je de intelligentie er voor hebt wel, maar als je een iq van 80 hebt (ik zeg maar wat en niet mbt TS) dan kun je nog zo graag willen en nog zo erg doorzetten, dan zal het je toch niet lukken.
Citaat:
Energie schreef op 04-09-2004 @ 18:45 :
Maar het zit gewoon zo, als je het aankon dan zou je ook Havo gedaan hebben, blijkbaar was de werkdruk te zwaar en ging je dus naar mavo (waar je zogezegt) op je luie gemak kon werken. Dus je kon havo gewoon niet aan. Dus dan kan je er liever over ophouden en wat anders gaan doen dat wel bij je past.
Daar ben ik het niet mee eens. Er staat nergens in de posts van TS dat de werkdruk hem te veel was of ook maar iets in die richting, hij was lui, dat is het enige wat hij zegt. Sommige mensen zien gewoon pas het licht wanneer ze ouder zijn.
Citaat:
Energie schreef op 04-09-2004 @ 19:27 :
mijn argumenten hierboven staan en slaan gewoon op de juiste zaken, jij vergelijkt een mug met een olifant
Jouw 'argumenten' gaan over dingen die TS niet zegt en slaan in mijn ogen dus niet eens op de situatie van TS.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 18:48
Energie
Avatar van Energie
Energie is offline
tuurlijk wel hij zegt dat ie lui was. als ie het zo makkelijk aankon dan kon ie Havo op zijn luie gemakt doen, je moet niet denken dat Mavo compleet niets voorstelt.

een leerlaar zij ooit zo van een 10 op de mavo is een 5 op de havo iets in die richting
__________________
i'll be your groupie baby, Cuz you are my superstar, Im your number one fan, give me your autograph, Sign it right here on my (L)
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 18:58
Verwijderd
Citaat:
Energie schreef op 04-09-2004 @ 19:48 :
tuurlijk wel hij zegt dat ie lui was. als ie het zo makkelijk aankon dan kon ie Havo op zijn luie gemakt doen, je moet niet denken dat Mavo compleet niets voorstelt.

een leerlaar zij ooit zo van een 10 op de mavo is een 5 op de havo iets in die richting
Als je het gemakkelijk aan kunt kun je nog zo lui zijn dat het toch niet lukt, want ook als het makkelijk is, zul je nog huiswerk moeten maken, anders haal je het niet. En als je lui bent, dan doe je je huiswerk niet, wat dan dus als gevolg heeft dat je het niet haalt. Heeft dus weinig tot niks met de werkdruk te maken (dat noemde jij).

Ik heb zelf mavo gedaan, ik weet dus prima wat het voorstelt. Net als dat ik weet wat de havo voorstelt, want dat heb ik ook gedaan.

Ik snap niet wat de opmerking van die leraar hier mee te maken heeft eigenlijk. Sowieso klopt het niet, want dan zou iemand die mavo heeft gedaan nooit havo kunnen doen, omdat je dan omgerekend op de havo dus allemaal onvoldoendes zou halen.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 20:09
Energie
Avatar van Energie
Energie is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 04-09-2004 @ 19:58 :
Als je het gemakkelijk aan kunt kun je nog zo lui zijn dat het toch niet lukt, want ook als het makkelijk is, zul je nog huiswerk moeten maken, anders haal je het niet. En als je lui bent, dan doe je je huiswerk niet, wat dan dus als gevolg heeft dat je het niet haalt. Heeft dus weinig tot niks met de werkdruk te maken (dat noemde jij).

Ik heb zelf mavo gedaan, ik weet dus prima wat het voorstelt. Net als dat ik weet wat de havo voorstelt, want dat heb ik ook gedaan.

Ik snap niet wat de opmerking van die leraar hier mee te maken heeft eigenlijk. Sowieso klopt het niet, want dan zou iemand die mavo heeft gedaan nooit havo kunnen doen, omdat je dan omgerekend op de havo dus allemaal onvoldoendes zou halen.
ik heb Havo gedaan, en heb de afgelopen jaren zowat 95,0% van de tijd geen huiswerk gemaakt hoor, wel me P.O's natuurlijk (werkstukken) want daar krijg je een cijfer voor. Leren voor toetsen deed ik een dag te voren.
Dus wat je zegt van het moet anders haal je het niet
Maja zelfs op deze manier is het af en toe wel dik stresse hoor.

En ik was niet de enige die dit deed. Zelfs voor me examens heb ik een dag van te voren geleerd, dat was echt een beetje dom , maar dat kwam gewoon omdat ik 3 weken van te voren al begon te stressen dat ik toen al te laat was .
En heb toch vrij veel 7'ens op me rapport (ben blij )
__________________
i'll be your groupie baby, Cuz you are my superstar, Im your number one fan, give me your autograph, Sign it right here on my (L)

Laatst gewijzigd op 04-09-2004 om 20:12.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Energie schreef op 04-09-2004 @ 21:09 :
ik heb Havo gedaan
Dan weet jij zelf dus niet wat mavo voorstelt.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-09-2004, 20:44
Energie
Avatar van Energie
Energie is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 04-09-2004 @ 21:12 :
Dan weet jij zelf dus niet wat mavo voorstelt.
jawel had veel vrienden die erin zitten zelf ook Mavo/havo het 2ejaar gedaan ipv havo/vwo duz beetje ervaring en ik weet ongeveer hoe me vrienden dus dan overweg kunnen met leren enz aangezien ik 2 jaar bij ze in de klas heb gezeten
__________________
i'll be your groupie baby, Cuz you are my superstar, Im your number one fan, give me your autograph, Sign it right here on my (L)
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 20:48
Verwijderd
Citaat:
Energie schreef op 04-09-2004 @ 21:44 :
jawel had veel vrienden die erin zitten zelf ook Mavo/havo het 2ejaar gedaan ipv havo/vwo duz beetje ervaring en ik weet ongeveer hoe me vrienden dus dan overweg kunnen met leren enz aangezien ik 2 jaar bij ze in de klas heb gezeten
Maar uit eigen ervaring weet je het dus niet.

Ik vond de mavo om heel eerlijk te zijn idd niks voorstellen. NB: Ik zeg niet dat de mavo niks voorstelt, maar wel dat IK het niks voor vond stellen. Maar goed, dat doet er verder niet toe.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 08:13
nightwish_assie
Avatar van nightwish_assie
nightwish_assie is offline
Citaat:
Energie schreef op 04-09-2004 @ 19:27 :
Ik denk ook en zie dat het niet haalbaar is.
je zegt jbtq heeft naast zijn vwo CT gedaan, bedoel zo iemand kan je niet vergelijken met de TS. mijn argumenten hierboven staan en slaan gewoon op de juiste zaken, jij vergelijkt een mug met een olifant
Ik weet dat het wel haalbaar is, anders had ik het nooit gehaald volgens jou. En jbtq heeft het ook gehaald; en zo zijn er nog meer mensen die het ook halen.

Jij gaat er bij de TS al van uit, dat-ie het nooit zal halen, en dat niemand dat kan (jbtq en ik zijn iig het levende bewijs dat het dus WEL kan).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken stoppen met opleiding
harveydwijs2
10 17-01-2011 08:49
Studeren Overstappen van een MB4 opleiding naar??
Denzil
3 20-02-2010 15:25
Studeren Beste manier om diploma te behalen voor een universiteits-opleiding?
Kant
14 09-09-2007 12:32
Algemene schoolzaken Kan je van MBO naar HAVO 4?
Marioguy
23 21-03-2007 08:40
Studeren Twijfels over opleiding wat doen?
LalaGurl
7 12-03-2007 18:38
Algemene schoolzaken Even een vraag, help me out!
Shèll
10 03-08-2003 08:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:37.