Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2015, 16:53
Meau
Meau is offline
Ik zit met een groot dilemma.
Ik zit nu in 3HAVO en voel me na twee jaar eindelijk thuis op school. Ik kan gewoon mezelf zijn, ken de docenten en weet waar je moet zijn enz. Alleen vind ik dat de communicatie erg slecht is op school en heb nogal moeite met hun manier van leren. Als basisschool heb ik altijd op de montessori manier les gekregen. Ik twijfel nu ook aangezien mijn cijfers om naar een montessorischool te gaan. Een vriendin van mij is vorige jaar van die school naar mijn school toegekomen omdat ze het niveau te laag vond (de school waar ik nu op zit is HAVO/VWO en de montessorischool is VMBO/HAVO) alleen daar heeft ze nu erg spijt van. Het niveau is veel anders en er zijn hoge eisen. Ook heeft de school waar ik nu op zit een speciaal programma voor als je topsport/danser bent en je hebt een keuze tussen cultuur en sport in het begin van de eerste moeten maken. Dit was een van de grote redenen waarom ik naar deze school ben gegaan, nu ben ik erachter dat het toch erg tegenvalt en vind ik er niks meer aan. Ik struggle alleen heel erg om van school te wisselen aangezien ik dit schooljaar een profielkeuze moet nemen en het volgend jaar dus minder vakken zijn. Wel zijn er toetsen die meetellen aan je eindexamen cijfer. Ik weet niet hoe dit in zijn werk gaat op de andere school. Een andere grote reden is dat ik helemaal opnieuw moet beginnen op de andere school en heb altijd al erg moeite gehad om nieuwe vrienden te maken.
Zijn die twee jaren het waard of zal ik gewoon op de school blijven waar ik nu op zit?

School van nu:
Minpunten
-Slechte communicatie
-8 van de 10 docenten kan geen les geven
-Hoge eisen
-Veel huiswerk
-Geen toetsweken, dus gewoon toetsen het hele jaar door
-Heeft me heel veel stress bezorgd (heb soms nachten lang gehuild omdat iets niet lukte)
-Geen leuke activiteiten
-Veel uitval, waardoor je achterstand oploopt

Pluspunten:
-Ik ken het gebouw en de mensen
-Voel me vertrouwd
-Beekweek, waarin je soms leuke projecten doet
-Meestal rond 3 uur uit

Montessorisschool:
Minpunten:
-70 minuten les, een lange tijd stil zijn
-Ken het gebouw en de personen niet
-Ben er nog niet geweest
-Geen uitval, altijd opvang
-Tot laat les

Pluspunten:
-Herkansingen van toetsen
-Toetsweken
-Leuke trips met je klas
-Minder huiswerk vanwege 70 minuten les waarvan je een groot deel besteed aan huiswerk
-Waarschijnlijk een fijnere manier van lesgeven

Ik ga binnenkort met een vriendin van mij bespreken hoe zij het vind om op de montessorischool te zitten.

Allemaal heel erg bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-12-2015, 16:19
The-Hunter
The-Hunter is offline
Deze keuze kunnen anderen niet voor je gaan maken het gaat erom wat jij wilt.
Dus als ik jou was zou ik kijken wat jij belangrijk vindt om te hebben op een school
Als ik jou zou zijn zou IK voor de andere school gaan omdat de minpunten bij de montessorisschool niet echt "minpunten" zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Andere school
AnoniemG
3 06-07-2016 19:34
Algemene schoolzaken Veranderen van school in 4 havo
AmyTimmermans
1 26-01-2012 13:18
Algemene schoolzaken van school veranderen in havo 5
ROYal3
8 23-06-2010 19:38
Algemene schoolzaken Veranderen van school?
Saar18
1 09-11-2009 08:18
Studeren Opleiding veranderen
Ikke84
4 01-10-2006 16:53
De Kantine Van school af... het einde van de wereld?!
kuzcotopia
13 26-06-2002 19:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:35.