Oud 05-03-2003, 14:22
framboosje
Avatar van framboosje
framboosje is offline
hoi peepz...

nja, de lente en zomer komen er alweer snel aan... en ik verlang er echt héél erg naar!!

nu is het zo dat ik enorm veel littekens heb... en da's een minpunt...

om naar school te gaan worden het iig wel dunnen pulltjes met lange mouwen (aangezien ik ook niet zwem voor de reden)...

nu, wil ik wel graag t-shirtjes gaan dragen bij de mensen die mij echt wel goed kennen, maar toch schaam ik me nog steeds voor de littekens...

enkele vraagjes: worden littekens beter zichtbaar als je bruint?! en heeft iemand tips de lente/zomer te overleven zonder echt steeds lange mouwen en een lange broek te moeten dragen?

alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 14:26
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
deze hoort geloof ik op Licham en gezondheid
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 14:30
moonchild
Waar zijn die littekens van? Misschien maakt het helemaal niet zoveel uit als andere het zien. En als je bruiner word zijn sommige littekens beter te zien en andere slechter. Je kan misschien iets van sieraden dragen, ik weet niet waar die littekens allemaal zitten.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 14:30
Dashja
Avatar van Dashja
Dashja is offline
Citaat:
framboosje schreef:
enkele vraagjes: worden littekens beter zichtbaar als je bruint?! en heeft iemand tips de lente/zomer te overleven zonder echt steeds lange mouwen en een lange broek te moeten dragen?

alvast bedankt
Ik heb wel eens gehoord dat als je bruiner bent de littekens minder zichtbaar worden, maar aangezien ik ook altijd met lange mauwen loop, heb ik geen idee of het echt werkt..

En op die laatste vraag; Jezelf accepteren.
Ik denk dat als je jezelf geaccepteerd hebt, jij met je littekens,
dat je dan ook makkelijker rond kunt lopen in korte mauwen etc.
Ik kan het (nog) niet, vind het te eng, maar het zou mooi
zijn als jij het wel kon!
En verder hou ik deze topic in de gaten, ben erg benieuwd naar
tips van anderen... kan ze ook wel gebruiken..
Wil deze zomer ook met korte mauwen aan door kunnen brengen!

Ik ben mij, samen met mijn littekens..

Dashja

__________________
We are, each of us, angels with only one wing.. And we can only fly embracing each other..
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 14:32
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
ik heb zlef geen ehcte litekens, wel striae.. (ookwel rode littekens, nog opvallender dus)... ik doe gewoon alsof het de nromaalste zaak van de wereld is.. ik heb ze pas een jaar maar ze zijn wel al veel minder opvallend.. jouw littekens gaan dus ook weg...

ik ga niet speciaal in hele lange shirts lopen (dat kan al niet eens omdat ik smalle shouders, brede heupen en een lang middenstuk, verbergen gaat voor mij dus niet)
zeg gewoon dat het een ongelukje was, dat je bent gevallen en je armen heb opengehaald... verzin dr wat bij..

dat zou jij dus ook niet moeten doen.. zeg gewoon dat het een ongelukje was, dat je heel hard ben gevallen en je armen

en als je het heel eng vind, begin gewoon een klein beetje kortere mouwen, drna 3 kwart.. t shirt... gewoon langzaam.. tot het weer goed gaat..

Laatst gewijzigd op 05-03-2003 om 14:34.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 14:38
framboosje
Avatar van framboosje
framboosje is offline
Citaat:
moonchild schreef:
Waar zijn die littekens van? Misschien maakt het helemaal niet zoveel uit als andere het zien. En als je bruiner word zijn sommige littekens beter te zien en andere slechter. Je kan misschien iets van sieraden dragen, ik weet niet waar die littekens allemaal zitten.
nou, sieraden zijn nogal moeilijk...
de littekens zitten eigenlijk overal, maar vooral op mijn bovenarmen en onderarmen zijn ze erg goed zichtbaar... ook om mijn benen kun je ze redelijk goed zien....

ik kan ook niet afkomen, met dat ik ooit es in de struiken ben gevallen, aangezien er heleboel vormen (kruisjes, hartjes,...) en zo bij zijn....

Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 14:38
Dashja
Avatar van Dashja
Dashja is offline
Citaat:
dyfusica schreef:
zeg gewoon dat het een ongelukje was, dat je bent gevallen en je armen heb opengehaald... verzin dr wat bij..

dat zou jij dus ook niet moeten doen.. zeg gewoon dat het een ongelukje was, dat je heel hard ben gevallen en je armen

en als je het heel eng vind, begin gewoon een klein beetje kortere mouwen, drna 3 kwart.. t shirt... gewoon langzaam.. tot het weer goed gaat..
Als de mensen mijn armen zien, dan geloven ze echt niet in een ongelukje! Zelfs niet in een ongeluk ben in bang
Als mensen het willen weten, vind ik het niet moeilijk om eerlijk
te zijn, tegenover familie durf ik het niet, maar vrienden en vreemden,
vind ik niet zo moeilijk.

3/4 mauwen is een goed advies!
__________________
We are, each of us, angels with only one wing.. And we can only fly embracing each other..
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 14:47
moonchild
Citaat:
framboosje schreef:
nou, sieraden zijn nogal moeilijk...
de littekens zitten eigenlijk overal, maar vooral op mijn bovenarmen en onderarmen zijn ze erg goed zichtbaar... ook om mijn benen kun je ze redelijk goed zien....

ik kan ook niet afkomen, met dat ik ooit es in de struiken ben gevallen, aangezien er heleboel vormen (kruisjes, hartjes,...) en zo bij zijn....

Ik weet niet of je ouders het weten, vast niet, maar misschien moet je ze het vertellen. Als je er echt niet mee om kan gaan dan kan je het misschien laten behandelen. Wel een laatste oplossing lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 14:50
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
moonchild schreef:
Ik weet niet of je ouders het weten, vast niet, maar misschien moet je ze het vertellen. Als je er echt niet mee om kan gaan dan kan je het misschien laten behandelen. Wel een laatste oplossing lijkt me.
ik denk niet dat het daar veel moier van word.. ik dnek dat de beste oplossing is gewoon ophouden met snijden (goed alternatief is kladden met een pen, het doet nodsteeds pijn, en op het moment zie je het heel erg, maar het word geen litteken)

het beste is er gewoon niet aanzitten en het weg laten trekken...
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 14:52
Dashja
Avatar van Dashja
Dashja is offline
Er zijn trouwens ook litteken cremes..
Zijn wel duur, en helpen niet veel, maar het is het proberen
misschien wel waard!Het verminderd ze iig wel wat bij mij...
En ook pleisters van hansaplast, maar die dingen zijn ook
giga duur.

Hansaplast.nl


__________________
We are, each of us, angels with only one wing.. And we can only fly embracing each other..
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 14:52
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
even vraagje: Ben je opgehouden met snijden en zo ja sinds wanneer???
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 14:56
Dashja
Avatar van Dashja
Dashja is offline
Nee, dit zijn andere, als je wil moet je maar even op de site kijken! Staat van alles op.
www.hansaplast.nl
groetjes


__________________
We are, each of us, angels with only one wing.. And we can only fly embracing each other..
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 14:57
framboosje
Avatar van framboosje
framboosje is offline
Citaat:
dyfusica schreef:
even vraagje: Ben je opgehouden met snijden en zo ja sinds wanneer???

het is de laatste tijd veel minder... voor't moment is het een weekje geleden, maar 'k heb et gevoel da'k et niet echt meer nodig heb...

Citaat:
Ik weet niet of je ouders het weten, vast niet, maar misschien moet je ze het vertellen. Als je er echt niet mee om kan gaan dan kan je het misschien laten behandelen. Wel een laatste oplossing lijkt me.
mijn ouders weten het wel, maar ook zij weten niet wat te doen...
ik ga ook bij ene psychologe, wat wel werkt...
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 14:57
moonchild
Citaat:
dyfusica schreef:
ik denk niet dat het daar veel moier van word.. ik dnek dat de beste oplossing is gewoon ophouden met snijden (goed alternatief is kladden met een pen, het doet nodsteeds pijn, en op het moment zie je het heel erg, maar het word geen litteken)

het beste is er gewoon niet aanzitten en het weg laten trekken...
Als je naar een huidarts gaat kan die (soms) medicijnen voor schrijven. En ophouden met snijden moet je zeker doen, is uiteindelijk nergens goed voor.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 15:01
framboosje
Avatar van framboosje
framboosje is offline
thx voor de tips Dashja!

hoop dat we samen deze zomer t-shirtjes aankunnen!
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 15:12
Dashja
Avatar van Dashja
Dashja is offline
Ik hoop het ook!!

Ik ga eens zoeken of er op het inet nog wat te vinden is
over littekens verminderen etc!

Knuf
__________________
We are, each of us, angels with only one wing.. And we can only fly embracing each other..
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 15:45
Dashja
Avatar van Dashja
Dashja is offline


www.cover-system

* Medium Cover Foundation heeft 8 vermengbare kleuren. Het is uitermate geschikt om kleine en of tijdelijke huidproblemen te camoufleren zoals: ácne, spineavi, teleangiëctasiën, sproeten, ouderdoms vlekken, post-operatief litteken, kringen onder de ogen, roodheid van de huid.
* High Cover Foundation (Classic): Een compacte niet vette waterproof camouflagecrème. Camoufleert alle vlekken en huid oneffenheden.


Mmmz, camouflagestiften etc.. is ook nog
een oplossing! Al hoewel.. Volgens mij zie je t dan nog steeds,
maar wel minder denk ik..

En verder veel over littekens van acne, puistjes etc.. maar nergens
van andere littekens.. Oja, chirurgische littekens! Vallen wij
daar onder?

*Camouflage therapie past men toe bij bijvoorbeeld ontsierende littekens, wijn- of pigmentvlekken. Er wordt een kleurige crème samengesteld precies passend bij de huid en de patiënt geleerd deze op te brengen. De camouflagecrème is water en veeg vast en blijft daarom goed zitten. Deze therapie kan men ook toepassen bij couperose en vitiligo.

www.huidtherapie

Het komt toch neer om camouflage denk ik!!

*De huidtherapeut kan u helpen met een groot aantal huidproblemen, van het behandelen van littekens tot het aanmeten van elastische kousen. Hieronder vindt u een overzicht van de meest voorkomende behandelingen.
Littekenbehandeling
Bij een littekenbehandelingen maakt de therapeut verkleefde en/of verdikte littekens soepel door middel van massagetechnieken.
Daarbij wordt, indien nodig, ook gebruik gemaakt van producten en/of verbandmiddelen die de jeuk en pijn kunnen verminderen.

Camouflage
Camouflage is het minder opvallend maken van littekens, wijnvlekken, vitiligo of andere hinderlijke vlekjes.

Bij een camouflagebehandeling wordt eerst de juiste kleur bepaald. Met speciale camouflagemiddelen, die de patiënt zelf kan toepassen, worden de vlekjes behandeld.

Komt van verschillende sites.. En het komt bijna allemaal op
hetzelfde neer... Camoufleren dus!! (met legerkleurtjes)

Liefs,
Dashja






__________________
We are, each of us, angels with only one wing.. And we can only fly embracing each other..
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 15:47
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
framboosje schreef:
het is de laatste tijd veel minder... voor't moment is het een weekje geleden, maar 'k heb et gevoel da'k et niet echt meer nodig heb...
ben blij dat te horen

maar mag ik even tip geven.. als je je zo nodig moet afreageren.. gebruik een pen ipv mes.. pen doet evenveel pijn en je ziet het ook op dat moment maar je krijgt dr geen littekens van.. helemaal neit afreageren is natuurlijk beter maar dit is een alternatief
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 16:12
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
*zat stiekem al op zo'n topic te wachten*
Citaat:
framboosje schreef:

enkele vraagjes: worden littekens beter zichtbaar als je bruint?!
Hangt van je huid af..
Ik ben vrij donker, littekens zien er sowieso
wel erg wit (of roze, als ze wat 'verser' zijn) uit,
als ik in de zon loop wordt dat alleen maar erger.. :\
Denk dat het misn wel meer op gaat vallen,
in littekens zit volgens mij geen pigment oid.

Citaat:
framboosje schreef:

en heeft iemand tips de lente/zomer te overleven zonder echt steeds lange mouwen en een lange broek te moeten dragen?
Accepteren. Het duurt vrij lang voordat (diepe)
littekens weggaan, en ook al doe je er allerlei
dingen mee, die krengen blijven
echt nog wel zichtbaar..
En tegenover andere mensen..
Tja, luchtig reageren is nog het beste.. bij mij iig.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 16:30
framboosje
Avatar van framboosje
framboosje is offline
Citaat:
Dashja schreef:



Komt van verschillende sites.. En het komt bijna allemaal op
hetzelfde neer... Camoufleren dus!! (met legerkleurtjes)

Liefs,
Dashja


camoufleren dus.... hmmm, komen die groene stiftje toch nog van pas ;-)

thx voor het opzoekingswerk iig!!!

Citaat:
Oja, chirurgische littekens! Vallen wij
daar onder?
nja, waarom niet?! ;-) het lijkt er toch ergens wel een beetje op... lol :-)


tip van een vriendin van mij: t-shirtjes dragen met een kledingstuk met gaatjes erboven (in een soort van kant ofzo)... zo heb je het toch niet te warm en ziet niemand de littekens...
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 16:30
DarkCat
DarkCat is offline
Ik laat ze niet opvallen, maar ik ga zeker niet met lange mouwen rondlopen! Ik doe wel een paar armbandjes om ofzo! En mn benen, tsjah, die ziet toch nooit iemand, ik draag altijd lange broeken.. niet vanwege littekens maar mn benen zijn gewoon niet om aan te zien.. vind ik dan..

Ik heb mn littekens zelf gemaakt, dan moet ik maar met het resultaat ervan leven.
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 16:53
Verwijderd
Ik verplaats deze alsnog naar L&G omdat het in principe gaat om het camoufleren van littekens.. en dat heeft meer met lichaam en gezondheid te maken dan met psychologie

(Overigens zal de zoekfunctie daar ook nog best wat opleveren denk ik)

Psychologie ----------> Lichaam & Gezonheid
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 17:33
Reza
Avatar van Reza
Reza is offline
ik heb zelf ook ervaring met veel litekens, 4 jaar heb ik het bedekt met lange mouwen en afgelopen zomer ben ik gewoon korte truitjes gaan dragen, je moet er tog eens overheen kopen, je kan jezelf niet levenslang blijven bedekken.
in het begin is het even moeilijk daarna gaat het iets gemakkelijker ook al vind ik het tog wel eng omdat het nu weer wat warmer wordt en de korte truitjes binnenkort uit de kast komen.
denk dat je deze topic het beste bij psychologie of zo had kunnen doen omdat daar ook meer mensen zijn met zo'n probleem.

ieder geval heel veel succes en doe je best.

uuhm om je litekens te vervagen is er een soort zalfje die je er op kan doen, ik ben even de naam kwijt. maar misshcien kan je langs de dokter gaan en die weet er zeker wel meer van af.
__________________
Suicide is Painless

Laatst gewijzigd op 05-03-2003 om 17:35.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 17:37
Reza
Avatar van Reza
Reza is offline
enzo als darkcat al zei....
we maken ze zelf dus.... niet gaan piepen
__________________
Suicide is Painless
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 17:37
Andora
Avatar van Andora
Andora is offline
littekencreme van biodermal is een hele goede. wel zo'n 11 euro maar je littekens vervagen er wel door *tenminste, wel bij de mensen die ik ken en ik ook*
ik gebruikte eerst ook vloeibare make up, maar dat hiel niet zo gigantisch veel.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 18:10
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Hmzz, het ligt eraan waar je nu de nadruk op legt.
1. Hoe je de littekens kunt vervagen,
2. hoe je er geestelijk mee om moet/kunt gaan...
Over dat eerste ben je vrij snel uitgepraat... Dat is zelfs opgenomen in de FAQ van martin zie hier en je kunt ook hier op dit forum daarop zoeken.
2. is veel lastiger... en dat past ook iets beter op psych..
ik denk zelf dat het niet zo snel gaat... ik heb vorig jaar ook in t-shirtjes gelopen, maar dat heeft ook tijd gekost.. en aan het begin van de zomer was dat een stuk moeilijk dan aan het einde van de zomer... ik denk dat het gewoon langzamerhand komt... dat gaat absoluut niet snel, en die tip die werd gegeven om het langzaam af te bouwen (dus steeds kortere mauwen)
Heeft iemand anders nog tips..?
__________________
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 19:17
poesiefox
poesiefox is offline
Mensen lopen rond met tattoo's en met piercings. Kun je niet een nieuwe hype starten: scarring?
Is in veel landen in afrika en in indonesie volstrekt normaal, en net zoiets als hier make-up en sieraden. Zelfs in het gezicht.

Gewoon glashard tonen, leuk toch, die kruisjes en hartjes.

Ik zit zelf vol met moedervlekjes, ik ben net een sterrenhemel. Daar zat ik altijd hevig mee, durfde niet te zonnen enzo. Maar als ik nu foto's van toen zie van mezelf, zie je er niks van. Mensen moeten hele goeie ogen hebben, en er heel goed op letten, willen ze het zelfs maar zien.

Ik heb wel veel moedervlekken laten weghalen, omdat er nogal wat huidkanker in de familie zit, en nu heb ik allemaal witte littekentjes. En ik ben de enige die ze ziet.

Ze vervagen trouwens heel snel, maar het blijft altijd wit. Geen pigment. Het is geen huidweefsel, maar bindweefsel.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 19:42
Janneke1
Avatar van Janneke1
Janneke1 is offline
Ik heb ook littekens op me arm.
Het zijn 3 duidelijke evenwijdige strepen.
En meer niet, dus dan zei k gewoon dat het een ongelukkie was ofzo. Nu zeg ik gewoon de waarheid
Ik heb ze nou een jaar en ze horen echt bij me, vind het helemaal niet erg meer.
Maar dat is ook omdat het toch wel meevalt.
(Niet dat ik er blij mee ben, heb er wel spijt van)
Ik zou het ook wel moeilijk vinden als heel mn armen vol zaten.
Ik heb wel nog mn benen..
Allemaal kleine littekens..Maar die zijn al 5-10 jaar oud.
En zomers zie je er niet veel meer van, 's winters wel...

Maar je kunt wel gaan camoufleren en zo, maar heeft dat nou echt zin?
Probeer het te accepteren, het is nu iets wat bij jou hoort.
Net als de ander weer wat anders heeft.
En wat anderen ervan denken, moet je eigenlijk gewoon niet boeiend.
Misschien zal dit lang duren om het helemaal te accepteren en zo, maar dat is volgens mij de enige echte oplossing..
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 19:53
poesiefox
poesiefox is offline
Lieve schatjes, waarom doe je jezelf zo'n pijn dat je er zelfs littekens van overhoudt? Waaraan verdien je dat?
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 20:05
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
heey, ik ken je probleem.
vorig jaar precies het zelfde gehad, maar ik was met twee super vriendinnen dus droeg wel korte shirts enzo. (kheb een keer knallende ruzie gehad om die stomme littekens)
zodra de krassen (de korsten) bruin worden door de zon ofzo dus krijg je onwijs lelijke witte strepen, maar als het goed is vervagen die dus ook weer als je weer in de zon zit maar zeker weten doe ik het niet
en tsja tis vooral een kwestie van jezelf accepteren.
succes ermee
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 20:08
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
ik geloof niet dat ze echt beter zichtbaar worden.. ja micchien omdat je bruiner word en het verschil tussen wit en bruin groter word.. maar zelfs dan..
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 20:10
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
rare kwast schreef:
heey, ik ken je probleem.
vorig jaar precies het zelfdroeg wel korte shirts enzo. (kheb een keer knallende ruzie gehad om die stomme littekensde gehad, maar ik was met twee super vriendinnen dus )
zodra de krassen (de korsten) bruin worden door de zon ofzo dus krijg je onwijs lelijke witte strepen, maar als het goed is vervagen die dus ook weer als je weer in de zon zit maar zeker weten doe ik het niet
en tsja tis vooral een kwestie van jezelf accepteren.
succes ermee
dan waren jouw littekens nog vers... na en tijdje kunnen ze wel tegen de zon en heb je dr geen last meer van.. ze blijven wel wit maar meer niet...
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 20:13
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
jah toen waren ze nog best vers de littekens.
dus het verschil was gewoon super groot!
maar nu kleuren ze vanzelf bij met een beetje zon
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 23:16
Dashja
Avatar van Dashja
Dashja is offline
Citaat:
framboosje schreef:
camoufleren dus.... hmmm, komen die groene stiftje toch nog van pas ;-)
thx voor het opzoekingswerk iig!!!
Chirurgische littekens?
nja, waarom niet?! ;-) het lijkt er toch ergens wel een beetje op... lol :-)

tip van een vriendin van mij: t-shirtjes dragen met een kledingstuk met gaatjes erboven (in een soort van kant ofzo)... zo heb je het toch niet te warm en ziet niemand de littekens...
Ja ik vroeg me ook al af wat ik met die make-up zou gaan doen, maar dit is de perfecte oplossing!
En wij vallen best onder die chirurgische littekens, vind ik!
Ik heb idd ook van die truitjes met kant etc.
Of gewoon van die hele, hele dunne stof, maar die net niets
laat zien! Is nog warm hoor!
Ik denk dat ik deze lente/zomer maar eens ga camoufleren en
dat beetje bij beetje minderen ofzo.. Wen ik en mijn omgeving
er misschien wat aan.. (Ze weten het overigens wel)
Knuf!


__________________
We are, each of us, angels with only one wing.. And we can only fly embracing each other..
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 23:54
Martijngr
Martijngr is offline
Ik mag dan wel een gozer zijn enzo, maar ja je vraagt om tips. Ik zou het als Dashja proberen......Camoufleren en dan beetje bjj beetje minder doen....En dan uiteindelijk accepteren dat je die littekens heb...
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 09:10
Reza
Avatar van Reza
Reza is offline
nu we het toch over litekens hebben heb ik een vraagje,
ik heb een heleboel witte strepen maar ook rose en er is er 1 die eruit springt.
het is een dikke rooie streep en hij doet erg pijn, moet ik hiermee naar de dokter gaan??
__________________
Suicide is Painless
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 09:12
Reza
Avatar van Reza
Reza is offline
ojaa nog een tip... ik ben afgelopen zomer heel erg verbrand op mijn armen en is gaan vervellen, daardoor is het een stuk minder geworden de erge witte strepen worden wat roseger waardoor het minder opvalt.
dat is het wel niet goed als je verbrand maar ja het helpt wel
__________________
Suicide is Painless
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 10:32
*moonchild*
Avatar van *moonchild*
*moonchild* is offline
hey
ik heb het zelfde probleem en ben blij met dit topic..
ik heb er veel aangehad!
ik draag zelf (nog) geen korte truitjes, maar misschie dat ik
het deze zomer ga proberen..
want jah.. het is gewoon een stukje van jezelf en dat moet
je accepteren..
die tip met dat gaas truitje of kant vind ik echt goed
mja.. sterkte iedereen!!
__________________
Are the stars out tonight?
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 11:00
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Reza schreef:
nu we het toch over litekens hebben heb ik een vraagje,
ik heb een heleboel witte strepen maar ook rose en er is er 1 die eruit springt.
het is een dikke rooie streep en hij doet erg pijn, moet ik hiermee naar de dokter gaan??
Hoe kom je aan dit litteken? Striae zijn onderhuidse scheuren in het bindweefsel, daar is niks aan te doen. Ze zijn eerst paars, rood, en dan wit. Ze worden steeds minder.

Een litteken van een wond moet ook rustig genezen. In het begin blijft het gevoelig. Als het ontstoken is, dus opgezet en warm en jeukerig, moetje even naar de dokter, dan krijg je een zalfje.

Met verse littekens moet je niet heftig gaan zonnebaden, het kan dan echt ontzetend gaan verbranden. Littekenweefsel is nieuw en vers en kwetsbaar, en heeft ook geen pigment als bescherming. Dus ook nooit naar de zonnebank!
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 20:12
framboosje
Avatar van framboosje
framboosje is offline
thx iedereen voor julie reacties!!

ik heb er in ieder geval wat aan gehad en zo te horen (lezen) jullie ook en daar ben'k blij om!!

ik denk dat ik voor school gewoon truitjes met gaatjes of in kant ga dragen... na school, kan ik dan gewoon wat camoufleren en dan ook dat afbouwen...

veel succes iedereen!!!
dikke kuzzzzzzzzzzzzzzz
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 20:23
Secret_girl3
Avatar van Secret_girl3
Secret_girl3 is offline
... Ik heb deze zomer ook littekens gehad... want dat kwam dan wel ergens anders door...
Maar als je moet je er niets van aantrekken...
Als jij jezelf goed voelt..
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 21:13
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
ik heb een soort litteken op mn bovenbeen. Geen litteken van een operatie ofzo, maar meer van dat ik me een keer opengehaald heb en het nooit helemaal is weggegaan. In de winter is het een beetje lichtroze, maar in de zomer kleurde het gewoon mee, maar het was wel steeds net iets donkerder dan mn huid. Toen mn huid lichtbruin was, was het litteken midden-bruin. Aan het einde van de vakantie was mn huid echt goed bruin gekleurd en was het litteken donkerbruin, maar niet echt opvallend.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 21:46
load_harmony
load_harmony is offline
ik zit met hetzelfde. ga deze zomer maar geen korte mouwen dragen. ja daar zie ik tegen op, maar jah.. wat moet ik anders?
__________________
just call it music
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 22:33
Nieni
Avatar van Nieni
Nieni is offline
Biodermal littekencreme werkt wel. Maar dat kost ook wel wat. (in guldens 22,50) Verder...als je littekens vers zijn inderdaad niet meteen in de zon, maar smeer er zonnebrand factor 20 op. Ik had Zwitsal-baby factor 20, geloof ik.
Heel veel sterkte iedereen!!
__________________
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one...
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 22:49
Nas-t Zeekoe
Avatar van Nas-t Zeekoe
Nas-t Zeekoe is offline
ik heb een gigantisch litteken op mijn arm (komt wel door een operatie) maar ik denk toch dat ik even kan reageren.
als je littekens niet te oud zijn moet je ze een paar keer per dag in masseren met calandulanzalf (van vsm ofzo) dan worden ze vanzelf minder.
keb trouwens een vraagje: mijn litteken verandert steeds van kleur, dan wordtie paars, roze wit en soms zelfs blauw, weet iemand hoe dit komt?

mijn litteken valt heel erg op en iedereen vraagt wat ik heb gedaan, ik vertel altijd een vaag verhaal maar daar gaat het niet om. je moet proberen niets van die mensen aan te trekken en lekker dragen wat je fijn vind, die littekens horen bij je en als mensen je daardoor niet accepteren, dan is dat een fout in hun karakter...
sterkte iedereen en toch wil ik nog even kwijt... stop alsje blieft met snijden en probeer iets anders, want echt het werkt niets
__________________
dus...
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 13:25
Reza
Avatar van Reza
Reza is offline
uuhm is heb hier een zalfje een stuk goedkopen rond 3 euro geloof ik.....
vitamine a-c-e-f active care balsem dat stimuleert huidherstel. ondersteunt het herstelproces van de huid en helpt rimpels en litekenweefsel te voorkomen. dus het zorgt er in ieder geval voor dat het minder erge litekens woorden. ik heb het gekocht in DE TUINEN...
__________________
Suicide is Painless
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 13:29
Reza
Avatar van Reza
Reza is offline
Citaat:
poesiefox schreef:
Hoe kom je aan dit litteken? Striae zijn onderhuidse scheuren in het bindweefsel, daar is niks aan te doen. Ze zijn eerst paars, rood, en dan wit. Ze worden steeds minder.

uuhm zelf gesneen

Een litteken van een wond moet ook rustig genezen. In het begin blijft het gevoelig. Als het ontstoken is, dus opgezet en warm en jeukerig, moetje even naar de dokter, dan krijg je een zalfje.

ik heb hem al een jaar en hij blijft pijn doen en jeuken en warm enz, ik durf eigenlijk niet naar de dokter

Met verse littekens moet je niet heftig gaan zonnebaden, het kan dan echt ontzetend gaan verbranden. Littekenweefsel is nieuw en vers en kwetsbaar, en heeft ook geen pigment als bescherming. Dus ook nooit naar de zonnebank!
__________________
Suicide is Painless
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 21:20
gothicje
gothicje is offline
hum ken het probleem....
draag altijd sieraden, coole hoge sokken gaasjes truitjes...kweet het niet...
vaseline en calendulan op littekens smeren dat helpt, je moet zkere zorgen dat je huid vet blijft...
en wat betreft de zon dat verschilt heel erg in het begin zal het afsteken maar van zon geneest je huid sneller (geloof ik )
sterkte allemaal
__________________
since you've been gone
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 21:23
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
Nas-t Zeekoe schreef:
keb trouwens een vraagje: mijn litteken verandert steeds van kleur, dan wordtie paars, roze wit en soms zelfs blauw, weet iemand hoe dit komt?
hum ik heb een groot liteken op mijn pols (ooit door een ruit gegaan) en die veranderd ook van kleur, stoor me er niet echt aan en weet ook niet waardoor het komt
het kan wel aan de temperatuur liggen
mijn littekens vallen altijd heel erg op als ik onder een warme douche vandaan kom...
__________________
since you've been gone
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 21:27
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Reza schreef:
Lieverd, als jij dapper genoeg was om het mes in jezelf te zetten, waar ik veel te laf voor ben, dan kun je ook naar de dokter voor een penicillinezalfje. Hij ziet heus niet dat je het zelf gedaan hebt.

En voor alle snijdstertjes: waarom doe je zoiets vreselijks? Heb je zo'n hekel aan jezelf? En dan nog, verdien je niet zo'n straf.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Ik doe aan automutilatie, hoe kom ik hier vanaf?
HolaitsAnna
22 14-03-2017 22:58
De Kantine verdwijnende topics zijn saai zeg! 336-bis
Verwijderd
500 04-09-2008 16:55
De Kantine Ik Zit Saai Achter De Computer #335
Verwijderd
500 03-09-2008 22:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:26.