Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2011, 17:46
byungshin
byungshin is offline
Ik moest een boete betalen omdat ik te lang mijn OV had behouden na mijn studie, dus ik had de rekening terug gestuurd in de retour envelope.
Later kreeg ik een brief waarin stond dat ze het niet hadden ontvangen en dat als ik het niet op tijd zou opsturen dat er een deurwaarder zou langs komen.

Natuurlijk wou ik dit niet dus ik ging naar mijn ING bank om te vragen hoe het zat (hun hebben meer verstand van transacties dan ik).
Ze zeiden dat ik het naar hun had op moeten sturen want DUO zou er zelf niets mee kunnen. Ik had het dus dit keer online overgemaakt en dat was gelukt.

Later zag ik dat het bedrag nu 2x in totaal is overgeschreven (wat niet bedoeling was, hoefde maar 1x te betalen). Weet iemand hoe ik dit kan terug vragen? Momenteel hebben ze vakantie dus ik kan niets, maar ik zou graag weten hoe ik het terug kan vragen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-05-2011, 20:21
Verwijderd
Citaat:
Ik moest een boete betalen omdat ik te lang mijn OV had behouden na mijn studie, dus ik had de rekening terug gestuurd in de retour envelope.
Later kreeg ik een brief waarin stond dat ze het niet hadden ontvangen en dat als ik het niet op tijd zou opsturen dat er een deurwaarder zou langs komen.

Natuurlijk wou ik dit niet dus ik ging naar mijn ING bank om te vragen hoe het zat (hun hebben meer verstand van transacties dan ik).
Ze zeiden dat ik het naar hun had op moeten sturen want DUO zou er zelf niets mee kunnen. Ik had het dus dit keer online overgemaakt en dat was gelukt.

Later zag ik dat het bedrag nu 2x in totaal is overgeschreven (wat niet bedoeling was, hoefde maar 1x te betalen). Weet iemand hoe ik dit kan terug vragen? Momenteel hebben ze vakantie dus ik kan niets, maar ik zou graag weten hoe ik het terug kan vragen.
Klantenservice bellen en het uitleggen.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2011, 09:04
McGrijns
Avatar van McGrijns
McGrijns is offline
Denk dat dat inderdaad het makkelijkst is. Juridisch gezien is er sprake van een onverschuldigde betaling, dus je hebt in ieder geval het recht om het terug te vorderen.
__________________
It pays to be a winner.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2011, 23:10
Verwijderd
Citaat:
Ik moest een boete betalen omdat ik te lang mijn OV had behouden na mijn studie, dus ik had de rekening terug gestuurd in de retour envelope.
Later kreeg ik een brief waarin stond dat ze het niet hadden ontvangen en dat als ik het niet op tijd zou opsturen dat er een deurwaarder zou langs komen.

Natuurlijk wou ik dit niet dus ik ging naar mijn ING bank om te vragen hoe het zat (hun hebben meer verstand van transacties dan ik).
Ze zeiden dat ik het naar hun had op moeten sturen want DUO zou er zelf niets mee kunnen. Ik had het dus dit keer online overgemaakt en dat was gelukt.

Later zag ik dat het bedrag nu 2x in totaal is overgeschreven (wat niet bedoeling was, hoefde maar 1x te betalen). Weet iemand hoe ik dit kan terug vragen? Momenteel hebben ze vakantie dus ik kan niets, maar ik zou graag weten hoe ik het terug kan vragen.
Je kan bij je bank ook de incasso storneren.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2011, 21:42
Verwijderd
Citaat:
Je kan bij je bank ook de incasso storneren.
Nee dat kan niet.

Is al vaker op consumentenprogramma's geweest.
Als je een bedrag over maakt naar een rekeningnummer wat bestaat en het komt aan, moet je er zelf achteraan, want de bank is niet verantwoordelijk voor jouw stomme fout.

En het is ook geen incasso, want TS heeft zelf geld overgemaakt.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2011, 12:25
Verwijderd
Op zich is DUO wel correct in dat soort dingen, ik zou even opbellen en het probleem uitleggen en als dat niet werkt een aangetekende brief sturen waarin je uitlegt dat je het per ongeluk 2 x hebt overgemaakt en of ze je het geld willen overmaken dat ze je verschuldigd zijn. Waarschijnlijk kun je op MijnIBgroep ook zien dat je te veel geld hebt overgemaakt, eventueel kun je dat dan uitprinten en mee sturen.
Alleen kan het wel lang duren voordat je het krijgt, want DUO is nogal een logge bureaucratie.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2011, 21:41
Verwijderd
Citaat:
Nee dat kan niet.

Is al vaker op consumentenprogramma's geweest.
Als je een bedrag over maakt naar een rekeningnummer wat bestaat en het komt aan, moet je er zelf achteraan, want de bank is niet verantwoordelijk voor jouw stomme fout.

En het is ook geen incasso, want TS heeft zelf geld overgemaakt.
Nee, TS heeft het 1x overgemaakt. De tweede keer is het kennelijk geincasseerd.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2011, 08:41
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Nee, TS heeft het 1x overgemaakt. De tweede keer is het kennelijk geincasseerd.
nou ja, of het werkte de eerste keer wel maar met vertraging... en dan heeft-ie het wel 2x overgemaakt.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 12-05-2011, 09:33
Verwijderd
Citaat:
Nee, TS heeft het 1x overgemaakt. De tweede keer is het kennelijk geincasseerd.
Dan heeft de TS de DUO daarvoor gemachtigd, wat niet blijkt uit haar verhaal.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2011, 09:51
Verwijderd
@TS; al gebeld?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2011, 04:56
byungshin
byungshin is offline
ik ga vandaag bellen, ik kwam er niet aan toe, heel stom allemaal, maar bedankt voor de reacties, ik zal jullie laten weten hoe het gegaan is

edit: er is onderhoud, ik moet maandag terug bellen =_=

Laatst gewijzigd op 13-05-2011 om 13:21.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2011, 17:24
byungshin
byungshin is offline
Ik heb een brief gekregen, daar in staat dat ze mijn studieschuld hebben verlaagd met dit bedrag. Het is prima zo, als ik het terug vraag ik in principe weer een lening aan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:29.