Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2002, 14:05
*Floortje*
Avatar van *Floortje*
*Floortje* is offline
Als er een ik-weet-hier-veel-van-mensje langs komt op dit forum, zou die dan pliiiees willen helpen met deze vragen? Ik kom er niet echt uit, namelijk...

1. Zou je een musical postmodern kunnen noemen?

2. Noem drie verschillen tussen een moderne kunstenaar (bijv. een expressionist als Edvard Munch) en Rob Scholte...

3. Binnen de popmuziek ontstaan om de haverklap nieuwe stijlen door stijlvermenging, zogenoemde cross-overs. Noem enkele voorbeelden....
(HELP! )

4. In de hedendaagse kunstmuziek vind je ook composities die postmodern zijn. Welke kenmerken heeft deze muziek?
__________________
*ZomerKriebels*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-05-2002, 20:37
aeris318
aeris318 is offline
Citaat:
*Floortje* schreef:
Als er een ik-weet-hier-veel-van-mensje langs komt op dit forum, zou die dan pliiiees willen helpen met deze vragen? Ik kom er niet echt uit, namelijk...

2. Noem drie verschillen tussen een moderne kunstenaar (bijv. een expressionist als Edvard Munch) en Rob Scholte...

3. Binnen de popmuziek ontstaan om de haverklap nieuwe stijlen door stijlvermenging, zogenoemde cross-overs. Noem enkele voorbeelden....
(HELP! )

[/I]
Ik ben geen ik-weet-hier-veel-van-mensje, maar ik zal het toch proberen.

2: -Loslaten van het idee dat het kunstwerk voorstelt wat je ziet
- Loslaten van oude tradities met kleuren, lijnen, perspectief...
- Weergeven van emoties is vaak heftiger bij moderne schilderijen

3: Bijvoorbeeld ehm... Neem Beck, hij speelt op z'n Sitar (zo schrijf je dat toch, Indiaas instrument. hij gebruikt allerlei soorten muziek.
Citaat uit mijn ckv2 boek:
''Op de Amerikaan Beck (1970) lijkt het etiket postmodern nog het meest van toepassing. Hij maakt gebruik van kant-en-klare stijlen als blues, hiphop, soul en funk. De cross-over levert een eigen sound op, maar de invloeden blijven herkenbaar. Net als Coldcut plakt Beck de onderdelen expres schots en scheef aan elkaar vast. Hij is een muzikaal knutselaar die allerlei instrumenten bespeelt, opneemt en tot liedjes kneedt."

Cross over is een kruising tussen verschillende stijlen denk ik. Eigenlijk is alle muziek wel cross-over, denk aan Jennifer Lopez, zij combineert pop met Latijns-Amerikaanse muziek

vraag 4 kan ik wel een beetje mee helpen: Postmodern geeft aan dat er een veelheid van stijlen en uitgangspunten worden gecombineerd in één kunstwerk

Ik hoop dat je hier iets mee kunt (anders heb ik alles voor niets getypt )
__________________
and you know you're never sure, but you're sure you could be right...

Laatst gewijzigd op 20-05-2002 om 20:40.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 17:48
*Floortje*
Avatar van *Floortje*
*Floortje* is offline
Jaaaa, zeker! Heel erg bedankt!

*knoef*
__________________
*ZomerKriebels*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie ik mis hem zo..
devilcat
74 23-10-2002 20:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:03.