Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2003, 19:02
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Hey, dit topic open ik vanwege een aanleiding:

de nieuwe vriend van mijn zus heeft een invaliden kaart op zijn auto, zodat hij altijd wel ergens een plekje kan vinden. Tegen mijn zus zei hij dat hij hem van een vriend in de gemeente had gekregen. Een corrupte ambtenaar in mijn ogen dus. Maargoed, het kan net zo goed zijn dat het ding na gemaakt is of gestolen van een echte invalide, en dan de foto vervangen.

De aap was apetrots op zijn invalidenbewijs, en het was natuurlijk nodig omdat hij een vriend heeft die invalide is.
Dat klopt natuurlijk niet, want die dingen staan op naam en hij is zelf niet invalide. Maargoed: Zouden jullie zelf ook zon kaart aan nemen als hij je aangeboden word?

ik niet, want je verpest het duidelijk voor de mensen voor wie die kaart gemaakt is. Kun je net zo goed de plaatsjes afschaffen.
Mijn zus vond natuurlijk dat ik een saaie piet was die zich altijd aan de regels houd.

mijn ouders waren boos op mijn zus, vooral ook omdat het haar geen fuk uitmaakt, en zelf ook wel zon kaart wou (niet dat ze een auto heeft).

Er zijn natuurlijk regels die nergens op slaan, maar als je dat soort dingen namaakt, ik bedoel, beetje misbruik van invaliden maken.

dus, wat denken jullie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-08-2003, 19:19
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
als ie niet te duur was, had ik um misschien wel gekocht. Alleen te gebruiken in zeer exclusieve situaties of helemaal niet....wie weet, maar het is altijd "handig" als backup
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 19:19
*Burning water*
*Burning water* is offline
Nee, ik zou de kaart niet aannemen. Ik vind een stukje lopen vanaf de auto niet erg.
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 19:20
Ochlocraat
Ochlocraat is offline
Nee, uiteraard niet,
echter vind ik het geen probleem de regels af en toe wat te buigen en te snijden.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 19:25
Verwijderd
Nee, dat is a-sociaal. Zeker een white trash-figuur, die gozer. Of zo'n rechtse bal.
Wat betreft regels: ze zijn er nu eenmaal, en in een democratie wordt het volk geacht die gewenst te hebben. Hoewel sommige regels natuurlijk belachelijk zijn, maar als niemand zich eraan houdt worden die vanzelf gewijzigd of geschrapt.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 19:37
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Ochlocraat schreef op 09-08-2003 @ 20:20:
Nee, uiteraard niet,
echter vind ik het geen probleem de regels af en toe wat te buigen en te snijden.
Uiteraard niet, maar in dit geval ben ik toch niet asociaal genoeg om dat te doen.
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 19:51
Ochlocraat
Ochlocraat is offline
Citaat:
*Burning water* schreef op 09-08-2003 @ 20:37:
Uiteraard niet, maar in dit geval ben ik toch niet asociaal genoeg om dat te doen.
Casu hac!

Wellicht is het toch een vorm van vermomde arrogantie jezelf de wetenschap rijk te rekenen ethisch te kunnen bepalen wanneer wij ons aan de regels moeten houden en niet.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 19:52
Verwijderd
Citaat:
*Burning water* schreef op 09-08-2003 @ 20:37:
Uiteraard niet, maar in dit geval ben ik toch niet asociaal genoeg om dat te doen.
Zal ik een moraliserende opmerking maken?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 20:02
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Een invalide kaart terwijl je niet invalide bent vind ik behoorlijk fout. Zodra er een echte invalide komt die door jou geen plaats meer kan vinden benadeel je diegene en daar ben ik erg op tegen. Die plaatsen zijn er niet voor niets.

Ik houd me over het algemeen aan de regels. Of dit nu regels op school zijn of gewoon wetten, meestal zijn ze ingesteld om zo goed mogelijk te kunnen functioneren binnen de samenleving en ongelukken en conflicten te voorkomen. Natuurlijk rijd ik weleens door het rode licht en natuurlijk heb ik weleens zonder goede reden een les overgeslagen op school. Maar daar kan ik niemand mee kwetsen (tenzij ik natuurlijk met het overtreden van verkeersregels een ongeluk veroorzaak, maar ik pas wel beter op). Ik overtreed liever de regels om iemand niet te benadelen dan wel regels te overtreden en dat wel te doen. En als ik om iemand te helpen of te ontzien regels overtreed wordt dat al snel door de vingers gezien moet ik zeggen.

Peace and love!
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 20:06
Ochlocraat
Ochlocraat is offline
Ik ben trouwens vrij net. Als ik mijn hond laat feceren aan een openbare weg, kijk ik al angstig om mij heen of ik geen politie-wagen zie wiens trouwe tweevoeters mij een prent op mijn honds achterwerk willen gaan drukken.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 20:08
Ochlocraat
Ochlocraat is offline
Aan de regels op school hield ik mij trouwens niet. Die waren flauwekul.

Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 20:21
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
aan regels hou ik me alleen als ik ze enigszins redelijk vind, wat vrij snel is, dus ik zou zo'n kaart zeker NIET aannemen; het nut van zo'n kaart staat of valt bij het aantal mensen dat zo'n ding heeft, dus als er veel 'neppe' zijn, is het effect weg. echt vet aso
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 21:24
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 09-08-2003 @ 20:19:
als ie niet te duur was, had ik um misschien wel gekocht. Alleen te gebruiken in zeer exclusieve situaties of helemaal niet....wie weet, maar het is altijd "handig" als backup
even toelichten met een voorbeeld dan maar:

er zijn, waar ik sport, een aantal invalideparkeerplaatsen. Deze zijn slechts zelden door een enkele auto bezet. Echter de rest van de parkeerplaats staat RAMvol. In zo'n geval zou ik gebruik van die kaart in een enkel geval gebruiken.

Of laatst bij een winkel in de stad. HEt koste me 5 minuten om ff winkel binnen te gaan, halen en terug. Ware het niet dat ik nog een klein plekje had kunnen vinden en het met dit keer gelukkig niet veel tijd koste. Maar de eerste parkeergelegendheid die ik zou meoten zoeken als mijn plekkie bezet zou zijn, zou minstens 15 minuten lopen zijn (alleen heen al)... Wederom zou ik het sterk overwegen deze kaart in dat unieke geval te gebruiken.

En dan hoef je niet met het debiele argument "wat nou als iedereen het gaat doen?" principe te komen, want dat gebeurt niet, netzo als dat niet iedereen wildplast, terwijl ook genoeg mensen dat doen (weet je wel hoeveel ongedierte en stank daarop af komt?) blablabla
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 22:15
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 09-08-2003 @ 20:25:
Zeker een white trash-figuur, die gozer. Of zo'n rechtse bal.
sorry? hoe generaliserend....

maar iig, ik zou zo'n kaart zeker niet aannemen; zou me constant schuldig voelen.

verder houd ik me over het algemeen aan de regels, ja. iig de wetten; schoolregels of gezinsregels vind ik een ander verhaal

maar als er ergens een bordje "niet over het gras lopen" staat, doe ik het niet en door rood rijden doe ik zelden tot nooit. iets stelen zou ik zeker niet doen.

ik ben een burgertrut >and I'm proud of it <

zolang je zelf klaagt over je medemens >wat ik doe, ik kan niet leven zonder kritiek te leveren op anderen< kun je het niet maken zelf wel gewoon je gang te gaan. vind ik.

/edit ik wil trouwens niet zeggen dat ik nóóit iets doe wat verkeerd is, heilig ben ik ook weer niet. maar goed, i guess you get my point...
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 22:17
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 09-08-2003 @ 20:25:
Nee, dat is a-sociaal. Zeker een white trash-figuur, die gozer. Of zo'n rechtse bal.
ja,
helemaal gelijk






tis een grote surinamer.

daarbij moet ik me toch even het nut van de invalide plaatsen gaan beseffen. Welke invalide kan autorijden? bijna geen een? Welke van die invalides heeft de extra ruimte van een invalide plek nodig? nog minder? De invalides die niet auto kunnen rijden worden dus gereden, en de invalide kan dan ook uitstappen op een plaats waar meer ruimte is, rolstoel uitklappen enzo, en dan kan de rijder de auto weg zetten. Maargoed, ik ben een beetje naief soms.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 22:21
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 09-08-2003 @ 23:17:

daarbij moet ik me toch even het nut van de invalide plaatsen gaan beseffen. Welke invalide kan autorijden? bijna geen een? Welke van die invalides heeft de extra ruimte van een invalide plek nodig? nog minder? De invalides die niet auto kunnen rijden worden dus gereden, en de invalide kan dan ook uitstappen op een plaats waar meer ruimte is, rolstoel uitklappen enzo, en dan kan de rijder de auto weg zetten. Maargoed, ik ben een beetje naief soms.
er zijn meer gehandicaptenautootjes dan je denkt volgens mij

en er zijn vast wel meer argumenten, al weet ik ze niet
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 12:27
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 09-08-2003 @ 22:24:

En dan hoef je niet met het debiele argument "wat nou als iedereen het gaat doen?" principe te komen, want dat gebeurt niet, netzo als dat niet iedereen wildplast, terwijl ook genoeg mensen dat doen (weet je wel hoeveel ongedierte en stank daarop af komt?) blablabla
wie ben jij dan om te bepalen dat jij het dan dus wel mag doen, want dat is niet erg want andere doen het toch niet??
redelijk egocentrisch...
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 14:50
Verwijderd
Ik zou zo'n kaart niet aanvaarden, alhoewel het natuurlijk héél verleidelijk is.

Ik vind dat je je altijd in de plaats van de persoon met de handicap moet stellen.

Die parkeerplaatsen zijn niet alleen bedoeld voor individuen, ze zijn ook bestemd voor busjes van instellingen en ik kan je verzekeren dat het een hele klus is voordat iedereen uitgestapt is.

Die parkeerplaatsen liggen niet alleen dichter bij de ingang, ze zijn ook breder opdat men met een rolstoel er zich uit kan manoevreren.

Wanneer de mensen met een handicap verondersteld worden ergens langs de weg dichtbij de ingang uit te 'stappen', zal dit ook wel problemen als wegopstopping ed veroorzaken.

Wanneer de overheid ziet dat de maatschappij ergens nood aan heeft, zorgt men daarvoor. Het lijkt me dan wel dat die voorbehouden parkeerplaatsen redelijk noodzakelijk zijn.

Mensen met een handicap hebben het al niet zo'n evident leven, hoe egocentrisch kan je dan zijn om één van hun enigste priviliges te bagataliseren en in te palmen???

Pff, maakt me lichtjes boos...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-08-2003, 16:22
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
little nemo schreef op 10-08-2003 @ 13:27:
wie ben jij dan om te bepalen dat jij het dan dus wel mag doen, want dat is niet erg want andere doen het toch niet??
redelijk egocentrisch...
ik zeg niet dat dat mijn enige argument is, ik geef alleen aan dat je niet met zo'n slap argument hoeft te komen. Lees de rest maar door
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 16:38
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Ik denk niet dat ik die kaart zou aannemen, maar ik weet ook dat er iets in mij zou zeggen dat ik die kaart wel aan zou moeten nemen. Toch denk ik dat ik die verleiding wel kan weerstaan. Ik vind het gemeen en inderdaad asociaal om die kaart wel aan te nemen.
__________________
Dat heb je soms...
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 21:17
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Ochlocraat schreef op 09-08-2003 @ 20:51:
Casu hac!

Wellicht is het toch een vorm van vermomde arrogantie jezelf de wetenschap rijk te rekenen ethisch te kunnen bepalen wanneer wij ons aan de regels moeten houden en niet.
Ik heb nooit beweerd dat ik niet arrogant was.

Schoolregels zijn inderdaad een voorbeeld van nutteloze regels.

Biebjuf: "Neem geen tas mee in de bieb!"
Ik (onschuldig): "Waarom dan niet?"
Biebjuf: "Dat is de regel!"
Ik: Ja, maar waarom?
Biebjuf: "Tsja..."
Ik: *sjouwt met tas naar binnen*

Soms ben ik wel puberaal.

En ja Che, nu is het tijd voor een moraliserende opmerking.
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..

Laatst gewijzigd op 10-08-2003 om 21:20.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 00:53
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Nee. Gaat tegen mijn moraal in.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 06:29
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
McCaine schreef op 11-08-2003 @ 01:53:
Nee. Gaat tegen mijn moraal in.
niet tegen de mijne zolang ik omringd word door leugenaars die een sadIstisch spel spelen.

dennis gaat van mij een flink pak slaag krijgen houd ie tog zo van.

o fuck ik zou bijna liefdevol klinken, aaaaaaaaaaaaaaaaaaah
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 06:29
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
damn ik heb lol. slechte zaak.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 14:49
//ItsJustMe\\
Avatar van //ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
nee zou ik niet kopen, verkrijgen , whatever.
__________________
Mag ik een samenvatting van de werking van de wereld aub?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-08-2003, 21:14
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 10-08-2003 @ 13:27:
wie ben jij dan om te bepalen dat jij het dan dus wel mag doen, want dat is niet erg want andere doen het toch niet??
redelijk egocentrisch...
Uh huh, de meeste regels zijn op democratische wijze tot stand gekomen en men wordt dus geacht die regels gewenst te hebben. Hoewel dat natuurlijk enigszins anders ligt bij bibliotheken of zo (hè Burning water ). Als je het daar niet eens bent met een bepaalde regel kan je altijd gaan zeuren bij de directie, en als maar veel mensen dat doen schaffen ze die regel vanzelf af.
@EvilSmiley en sublime: het was maar een grapje. Hoewel er een kern van waarheid in zit natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 21:15
Verwijderd
Citaat:
*Burning water* schreef op 10-08-2003 @ 22:17:
Ik heb nooit beweerd dat ik niet arrogant was.

Schoolregels zijn inderdaad een voorbeeld van nutteloze regels.

Biebjuf: "Neem geen tas mee in de bieb!"
Ik (onschuldig): "Waarom dan niet?"
Biebjuf: "Dat is de regel!"
Ik: Ja, maar waarom?
Biebjuf: "Tsja..."
Ik: *sjouwt met tas naar binnen*

Soms ben ik wel puberaal.

En ja Che, nu is het tijd voor een moraliserende opmerking.
''Elcke reegel hebbe zyn nut, oock al is deeze kut.'' Aldus een wijs man ooit.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 21:18
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 11-08-2003 @ 22:15:
''Elcke reegel hebbe zyn nut, oock al is deeze kut.'' Aldus een wijs man ooit.


Joehoe voor de wijze man! Wist niet dat mensen die zulk Nederlands gebruikten het woord 'kut' al kenden..
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..

Laatst gewijzigd op 12-08-2003 om 16:08.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 21:27
Verwijderd
Citaat:
*Burning water* schreef op 11-08-2003 @ 22:18:


Joehoe voor de wijze man! Wist niet dat mensen die zulk Nederlands gebruiken het woord 'kut' al kenden..
Blijkbaar wel.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 03:44
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 11-08-2003 @ 07:29:
niet tegen de mijne zolang ik omringd word door leugenaars die een sadIstisch spel spelen.

dennis gaat van mij een flink pak slaag krijgen houd ie tog zo van.

o fuck ik zou bijna liefdevol klinken, aaaaaaaaaaaaaaaaaaah
¿Que?
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 08:11
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 10-08-2003 @ 17:22:
ik zeg niet dat dat mijn enige argument is, ik geef alleen aan dat je niet met zo'n slap argument hoeft te komen. Lees de rest maar door
ik heb je stukje gelezen hoor, wat je verder nog zegt is dat je m niet vaak zou gebruiken, maar dat doet er niet zo toe als het om principes enzo gaat.
kan jij mij uitleggen waarom dat dan zo'n slap argument is?? je zegt alleen maar dat dat niet zo is, maar dat dat niet zo is, komt juist doordat veel mensen denken, dat moet ik niet doen, dalijk doet iedereen het en dan is t een zooi
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 11:41
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
little nemo schreef op 12-08-2003 @ 09:11:
ik heb je stukje gelezen hoor, wat je verder nog zegt is dat je m niet vaak zou gebruiken, maar dat doet er niet zo toe als het om principes enzo gaat.
kan jij mij uitleggen waarom dat dan zo'n slap argument is?? je zegt alleen maar dat dat niet zo is, maar dat dat niet zo is, komt juist doordat veel mensen denken, dat moet ik niet doen, dalijk doet iedereen het en dan is t een zooi
Fade of light wil graag proviteren van de rest. Want als de rest netjes braaf is, dan kan fade of light gewoon op zijn gemak in de invalide pakeer plaatsen staan
en zo word de wereld een betere plek, voor ons allemaal
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 14:29
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 13-08-2003 @ 12:41:
Fade of light wil graag proviteren van de rest. Want als de rest netjes braaf is, dan kan fade of light gewoon op zijn gemak in de invalide pakeer plaatsen staan
en zo word de wereld een betere plek, voor ons allemaal
prrrrecies...

Je moet naar den haag gaan joh, daar hebben ze het ook mooi over theorie dit, theorie dat en zien nooit de praktijk.

little nemo: omdat er nauwelijks oorzaak - gevolg is (bewezen) als 1 het doet, dan doet iedereen het. ja...als je puber bent dan doe je elkaar na
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 15:32
Verwijderd
ik heb lak aan regels die, indien ze worden overtreden, geen schade aan personen of voorwerpen kunnen berokkenen
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 22:59
Verwijderd
Vet asociaal om zo'n kaart aan te nemen, natuurlijk. In dit geval kan ik me prima verplaatsen in de positie van een invalide en begrijpen waarom ik het niet moet doen.

Als het nou om (school-)regeltjes gaat is het inderdaad een ander verhaal...
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 00:54
Verwijderd
ik bezit persoonlijk de arrogantie wel om te denken dat ik kan beslissen wanneer een regel voor me geld of niet, en heb ook menige wet overtreden, maar dit vind ik echt bezopen. Ik zou zoiets nooit aannemen en misschien zelfs nog wel juridische stappen ondernemen tegen een dergelijke ambtenaar. Dit is gewoon asociaal.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Weerwolfspel #95.3
Dark Phoenix
261 12-12-2013 07:38
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Europese Parlementsverkiezingen
Lorelei
488 19-07-2009 11:58
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 09-10-2006 08:07
Algemene schoolzaken Studentenvereniging: corps of niet?
Blisss
24 29-10-2005 10:51
Levensbeschouwing & Filosofie islam `
=zwart wit=
193 25-02-2005 20:37
Levensbeschouwing & Filosofie evolutie of schepping
Ace*Dusty
286 29-10-2003 08:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:35.