Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2008, 17:28
Anika
Citaat:
Overdrachtsbelasting, kosten makelaar, kosten notaris, eventueel bouwdepot voor aanpassingen (want reken maar dat je bij iets van 90k in de randstad wat te klussen gaat hebben), etc. Je bent echt wel wat meer kwijt. Ik heb 5 jaar terug iets gekocht voor 113k, en was toen iets van 135k kwijt ofzo. Da's de reden dat het 5 jaar duurt ofzo voordat het rendabel is je huis weer te verkopen. Met een hypotheek van 90k ben je er lang niet.
Ik bedoelde ook zonder bouwdepot. Dan kwam het bij ons wel neer op ongeveer 10% van wat we voor het huis betaald hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2008, 18:35
Verwijderd
@ Chimera: op 80m2 samenwonen vind ik prima gaan, heb met z'n tweeën op 36m2 gewoond en dat was niet zo fijn maar ging wel (1,5 jaar)... dus 68m2 moet volgens mij best kunnen? Of heb jij specifiek zoveel ruimte nodig
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 19:00
Bubbeldoosje
Avatar van Bubbeldoosje
Bubbeldoosje is offline
Is VVE écht verplicht?
__________________
De dorpsjeugd klit wat bij elkaar, in minirok en beatlehaar.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 19:18
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
dat lijkt me wel, heb alleen ff geen bron
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 21:11
Anika
Als er een VVE actief is wel ja. Het is ook logisch dat elke bewoner daarvoor meebetaalt, ze zorgen voor groot onderhoud, elektriciteit en schoonmaken in trappenhuizen enz.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 23:15
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Is VVE écht verplicht?
Bestaat van rechtswege en je bent als huurder ook automatisch lid.

http://www.dehuishouding.nl/?vereniging_van_eigenaren
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 09:47
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
@ Chimera: op 80m2 samenwonen vind ik prima gaan, heb met z'n tweeën op 36m2 gewoond en dat was niet zo fijn maar ging wel (1,5 jaar)... dus 68m2 moet volgens mij best kunnen? Of heb jij specifiek zoveel ruimte nodig
Je kunt in een kartonnen doos ook 'samenwonen'. Maargoed, dat moeten mensen zelf weten. Ik wil in ieder geval een (studeer)kamer voor mezelf kunnen hebben als ik samenwoon.

Citaat:
Is VVE écht verplicht?
Ja.

Citaat:
Bestaat van rechtswege en je bent als huurder ook automatisch lid.
Als eigenaar bedoel je.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 10:15
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Je hebt uiteindelijk maar één huis nodig

Maar ja, een huis in de randstad duurt of lang of kost gruwelijk veel geld (vrije sector huur, of koopwoning). Dan moet je goed zoeken wil je wat fatsoenlijks kunnen vinden.
Of akkoord gaan met een iets minder goed bekend staande buurt Dat wil nog wel eens helpen.

Citaat:
Kun je niet in een omliggende gemeente gaan kijken?
Haarlem of Zaandam?
Haarlem is bijvoorbeeld maar een half uurtje maximaal reizen naar CS.

Wss nog goedkoper voor meer ruimte ook.
Haarlem is echt stervensduur.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 13:51
Bubbeldoosje
Avatar van Bubbeldoosje
Bubbeldoosje is offline
Citaat:
Welke zijn dat trouwens? Want ik heb in amsterdam voor tussen de 75 en 100k maar een paar hits, en die zijn of 30m2 (ik heb 68m2 en ik zou daar al niet willen samenwonen) of 60m2 en alleen voor 55+.
Het ging om twee 1-kamer woningen van beiden 35 m2 in Amsterdam Zuidoost.
Ondanks dat we afspraken hadden voor bezichtiging zijn ze nu helaas allebei verkocht
Er komen gelukkig steeds nieuwe koopwoningen bij, dus we blijven zoeken.
Er is nu ook een kamer vrij waar we donderdag gaan kijken, wie weet

Wat ik me buiten dit afvraag, zou het echt mogelijk zijn om met een toetsingsinkomen van 20.000 euro alles te financiëren rondom een koopwoning in Amsterdam?

Dankzij Anika (nog bedankt voor je hulp!) heb ik nu wel een beetje idee van de totale kosten per maand, maar die kunnen voor iedereen anders uitvallen!?

- Hypotheek / Levensverzekering
- Service / Stookkosten
- Vereniging Van Eigenaren
- Gemeentebelastingen
- Rioolrecht / Waterschap
- Gas / Water / Licht
- TV / Internet / Telefoon

En dit alles met een bruto inkomen van +/- 1500 euro per maand?

Bestaat er niet een instantie die je kan helpen met het berekenen van de kosten buiten de hypotheek en de servicekosten enzo, zegmaar de gemeentebelastingen enz.?

Ik zie zelf namelijk niks waar ik een proefberekening kan maken, ja wel met WOZ-waarde gedoe enzo. Maar daar begrijp ik niks van

En wat is een +/- prijs voor een VVE per maand? 59,- euro?

Sorry dat ik zo simpel overkom en door blijf zeuren, maar ik begrijp er echt weinig van
__________________
De dorpsjeugd klit wat bij elkaar, in minirok en beatlehaar.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Het ging om twee 1-kamer woningen van beiden 35 m2 in Amsterdam Zuidoost.
Dat is nog best duur. Ik zit op iets meer dan 50m2 (2-kamer) voor dezelfde prijs, eveneens in Zuidoost.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 16:27
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
En wat is een +/- prijs voor een VVE per maand? 59,- euro?
Dat hangt er helemaal van af waar de VVE het geld aan besteedt en hoe ruim ze willen zitten in hun reserves. Tenminste, dat dacht ik.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 16:32
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Bestaat er niet een instantie die je kan helpen met het berekenen van de kosten buiten de hypotheek en de servicekosten enzo, zegmaar de gemeentebelastingen enz.?
Ja, de makelaar.

Citaat:
En wat is een +/- prijs voor een VVE per maand? 59,- euro?
Tussen de 0 en 200 euro, compleet afhankelijk van de VVE, waar ze het geld aan besteden, wat de planning is, of ze sparen of mensen een nieuw dak in een keer op laten hoesten, etc. Daarnaast verschilt het ook per woning of er al dan niet erfpacht op zit, da's bij mij ook zo'n 880 euro per jaar. Je moet per woning bekijken wat de vaste lasten gaan zijn, dat kun je niet gemiddeld nemen. Op alleen een bruto inkomen van 1500 gaat het in ieder geval krap zijn, kun je waarschijnlijk beter sociaal huren. Beetje jammer dat 'ie zich nooit ingeschreven heeft.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 17:10
Bubbeldoosje
Avatar van Bubbeldoosje
Bubbeldoosje is offline
Citaat:
Ja, de makelaar.



Tussen de 0 en 200 euro, compleet afhankelijk van de VVE, waar ze het geld aan besteden, wat de planning is, of ze sparen of mensen een nieuw dak in een keer op laten hoesten, etc. Daarnaast verschilt het ook per woning of er al dan niet erfpacht op zit, da's bij mij ook zo'n 880 euro per jaar. Je moet per woning bekijken wat de vaste lasten gaan zijn, dat kun je niet gemiddeld nemen. Op alleen een bruto inkomen van 1500 gaat het in ieder geval krap zijn, kun je waarschijnlijk beter sociaal huren. Beetje jammer dat 'ie zich nooit ingeschreven heeft.
Daarom heb ik me ook meteen ingeschreven toen ik nog 18 was Thanks btw!
__________________
De dorpsjeugd klit wat bij elkaar, in minirok en beatlehaar.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2008, 14:31
Gert
Gert is offline
Heeft je vriend anders ook al es een kijkje genomen op die kamersites? Kamernet, Kamerlenk ofso of www.KamerHulp.nl enz.?
Misschien dat daar iets op staat op korte termijn?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2008, 00:33
Verwijderd
Citaat:

Haarlem is echt stervensduur.
Het is maar waar je wilt wonen hoor in Haarlem.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2008, 07:44
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Als eigenaar bedoel je.
Ja
Met citaat reageren
Oud 29-01-2008, 13:58
All Out Of Love
Avatar van All Out Of Love
All Out Of Love is offline
onderverhuur is ze eigen schuld he. Je weet dan dat je als onderhuurder totaal geen rechten whatsoever hebt.

Als je vriend slim was, had ie zich ondanks dat ie onderverhuurt, gewoon netjes ingeschreven bij de woningbouw.
__________________
By law i am required to inform you: I am a registered sex offender.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap kraak demonstratie !
bihlala
144 22-10-2008 14:52
Werk, Geld & Recht anti-kraak vraagjes
gijsss
44 08-10-2008 17:29
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap SP: Openstellen grenzen ontwricht arbeidsmarkt
Love & Peace
154 01-04-2006 03:06
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap meederheid tweede kamer wil kraken verbieden
fractal-illusio
120 05-02-2006 14:27
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De morele verantwoording van kraken
Verwijderd
201 27-04-2005 11:24
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Krakers intimideren bejaarde
Vincent Vega
199 24-04-2002 15:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:57.